Øregård Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Øregård Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 HI/m - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Øregård Gymnasium
Fag og niveau
Historie A
Lærer(e)
Jesper Veibel
Hold
2022 HI/m (
1m HI
,
2m HI
,
3m HI
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
introduktion
Titel 2
Egypten.
Titel 3
Europa opdager verden
Titel 4
2. Vrk. Danmarksbesættelse og DHO
Titel 5
Folkedrab. og Holocaust
Titel 6
Grønland. Temadag
Titel 7
Europa og islam i middelalderen.
Titel 8
Enevælde og oplysningstiden
Titel 9
Ideologiernes tid.
Titel 10
Imperalisme
Titel 11
Kinas sidste kejserdynasti
Titel 12
Første Verdenskrig
Titel 13
Mellemkrigstiden og ideologiernes kamp
Titel 14
Ideologiernes krig.
Titel 15
Koloniernes løsrivelse
Titel 16
Tiden efter den koldekrig
Titel 17
Danmarks Historie.
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
introduktion
Introduktion til historie-faget.
tidslinje og periodisering ud fra elevernes forforståelse.
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Diskutere
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Personlige
Selvstændighed
Initiativ
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Lærerstyret undervisning
Titel 2
Egypten.
Torben Holm-Rasmussen. Ansigt til ansigt med Ægypterne - Dagligliv langs Nilen c. 1550-1070 f.kr. Pantheon 1. udg. 1996. s. 8-30, 64-66, 85-94
Film: DR TV. Egyptens glemte pyramide:
kildekritisk værktøjskasse. Faget metode.
Indhold
Kernestof:
vi skal se DR TV dokumentaren "Egyptens glemte pyramide" Din opgave er at erhverve ny viden og have belæg for hvorfra du har din viden. Du skal gøre følgende: Redegør skriftligt for mindst 4 oplysninger/synspunkter/viden som du for fra dokumentaren.
Egypten. ansigt til ansigt..pdf
vi mødes på teams.
Vi læser s. 21-22 "arvefølgen" i gr. Find hypotesen, belæg og mod argumenter.
s. 20-30. gr arb og kilde-kritik.
Læs s. 85-91. redegør kort, skriftligt, for en ofrings-ceremoni, med en udvalg gud, forklar templets betydning og find eksempel på redistrubitionsøkonomien.
Fremlæggelse fra forrige modul og Gennemgang af Gutgesel ang. kritik af Janssan s. 65-66.
æs s. 91-94 i "ansigt til ansigt ......" besvar flg. spg. til s. 91-93: Hvad er familie relationen?, hvilke guder "kender vi/du? og hvad er formålet med myten? (hvilken "forståelse" af verden udlægger myten)
vi gennemgår Osirismyten
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Søge information
Skrive
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Overskue og strukturere
Personlige
Kreativitet
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Eksperimentelt arbejde
Gruppearbejde
Pararbejde
Titel 3
Europa opdager verden
Carl-Johan Bryld. Verden før 1914 - i dansk perspektiv. Systime kap. 6.
Indhold
Kernestof:
nyt emne: Europa og verden, kap. 6.Europa og verden kap. 6.pdf .
Oprindelse - hvordan jorden skabte os.pdf læser s. 227-232. læse øvelse med fokus på at redegøre for hvordan Portugiserne kun sejle til det indiske hav.
Oprindelse - ....pdf
læs s. 232-237. (Oprindelse - hvordan jorden skabte os) Du skal lave et referat (mundtligt) over, hvordan det var muligt for Bartholomeu diaz at sejle til det indiske hav.
vi arbejder med besvarelse af spg individuelt. 7-11.
læs kap. 6 færdigt og besvar spørgsmålene dertil.
Materiale til DHO_2023, elevudgave.docx
Tidsplan, DHO 1g.docx
DHO pjece 2023.docx
DHO kompendium. 1m. 2022. systime (2).docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Almene (tværfaglige)
Overskue og strukturere
Personlige
Selvstændighed
Ansvarlighed
Væsentligste arbejdsformer
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 4
2. Vrk. Danmarksbesættelse og DHO
Carl-Johan Bryld, Verden efter 1914 - i dansk perspektiv. Systime kap. 5
Der er arbejdet med historisk metode på udvalgte kilder, med formål at eleven kan anvende selvstændigt materiale i DHOén.
Emnet er også behandlet som et eksamens emne.
Indhold
Kernestof:
læs kap. 6 færdigt og besvar spørgsmålene dertil.
Materiale til DHO_2023, elevudgave.docx
Tidsplan, DHO 1g.docx
DHO pjece 2023.docx
DHO kompendium. 1m. 2022. systime (2).docx
1.g historiedag 28 03 2023 endelig.docx
Besættelsestidens København - materiale til elevernes cykeltur-1.pdf
Kristian Iversen og Ulla N Pedersen, Mellem erindring og glemsel, 2. udg, Columbus 2021, s. 10-20.pdf
filmstriben: Fuglene over sundet.
fremviser jeres Materiale fra historiedagen: Videoer, kort m.m.
Læser kap. 2 færdigt og arbejder med gruppe opgaverne.
Vælg opgaveformulering og læs materialet til din opgaveformulering - se besked fra MM i Lectio fra onsdag 12/4. Læs også DHO-pjecen igennem.
Materiale til DHO_2023, elevudgave (4) (1).docx
ny. DHO-opgaveformuleringer_2023 (6) (1) (1).docx
Kompendium til besættelsestidsdag d. 9. april 2015, ØG.pdf
Vi ser film.: 9. april og fortager en analyse udfra: Historie som fiktion (se vedhæftet. sidste side.)
læs artikel om filmen "9. aprii" i politiken. Find artikel i det udleverede kompendium.
arbejd selv med jeres DHO.
Vi supplere vores DHO med mere viden med kap. 5 ang. årsager og forløb af 2 verdenskrig. Det er et selvstændigt tema, som der ikke er krav om at I skal kunne kunne i detaljer til prøveeksamen. I får udleveret kap. 5. "Verden efter 1914".
vi gennemgår siderne 121-136 udfra spg. 1-6 og hvordan I kan bruge denne, nye, viden i forbindelse med jeres emne/problemformulering til DHO prøven.
vi arbejder med kap. 5 og slutter med en lille test deri.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Søge information
Skrive
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Personlige
Selvstændighed
Initiativ
Ansvarlighed
IT
Tekstbehandling
Væsentligste arbejdsformer
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Projektarbejde
Titel 5
Folkedrab. og Holocaust
Folkedrab. dk. Eleverne arbejder med selvvalgte cases.
Carl-Johan Bryld, Verden efter 1914 - i danske perspektiv. Systime kap. 4.
Et projektarbejde Der skal læses og forståes i forbindelse med behandlingen af Holocaust som kernestof og skal læses i forståelse med forløb 13 - Mellemkrigstiden og Nazisme.
Indhold
Kernestof:
Folkedrab.dk.: Gerningsmænd og folkedrabs opståen.
Gr. cases ang. Folkedrab:
Grupperne ang. folkedrab arbejder med deres cases.
gr arb. ang. fremlæggelse af Folkedrab.
Grupperne foreviser for mig deres plan for fremlæggelsen.
Fremlæggelse af div. gr. ang. folkedrab.
fremlæggelses af cases ang. folkedrab.
Påbegynder "mellemkrigstiden" (Kap. 4. Verden efter 1914), som optakt og opfølgning , fra folkedrab, til årsagerne til Holocaust. Læs s. 81-85 i timen. Gennemgåes næste modul.
kap. 4. s. 81-85, 85-88 (lektie hjemme)
Kompendium historiefagdag 2g 2023. Færk, Winnie, Om Eksperimentet fra Undskyld Columbus, 2016, p. 16-20, 23-27, 29-38, 45-52, 59-65 (1).pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Søge information
Formidling
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Ansvarlighed
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Lærerstyret undervisning
Projektarbejde
Titel 6
Grønland. Temadag
Indhold
Kernestof:
kap. 4. s. 81-85, 85-88 (lektie hjemme)
Kompendium historiefagdag 2g 2023. Færk, Winnie, Om Eksperimentet fra Undskyld Columbus, 2016, p. 16-20, 23-27, 29-38, 45-52, 59-65 (1).pdf
Til inspiration, er mine klassers forberedelse/materialer til historiefagdagen (inkl. 1 time inden dagen):
Lektie historiefagdag (2) (1).pdf
Afsnit
2n Lektie historiefagdag (2) (1).pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Diskutere
Selvrefleksion
Almene (tværfaglige)
Overskue og strukturere
Væsentligste arbejdsformer
Forelæsninger
Gruppearbejde
Projektarbejde
Titel 7
Europa og islam i middelalderen.
Carl-Johan Bryld, Verden før 1914 - i dansk perspektiv. Systime kap. 4.
Indhold
Kernestof:
udlevering af "verden før 1914" kap. 4.
læs s. 109-111 og besvar spd dertil.
karaktersamtale. alle skal læse s. 112-120 og besvar spg 9-12. til næste modul (lektie)
FOTOBOGANMELDELSE. jan Grarup.docx
vi færdiggør kap.4. Særlig fokus på kildekritisk metode.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Personlige
Selvstændighed
Initiativ
Ansvarlighed
Væsentligste arbejdsformer
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Titel 8
Enevælde og oplysningstiden
Peter Frederiksen, Vores Verdens Historie 2. Columbus 2022. s. 63-105.
Carl Johan-Bryld, Verden før 1914 - i dansk perspektiv. Systime kap. 7
Indhold
Kernestof:
vi påbegynder nyt emne: enevælde og oplysning, kap. 7 i "verden før 1914" læs s. 181-187.
læs kap. 7 færdigt. Vi starter med en gennemgang/forståelse af Englands "vej til konstitutionelt monarki". derpå inddeles I i seks grupper der skal arbejde med "oplysningsfilosofferne"
grupper skal i fremlæggelsen ang. de fem "oplysnings tænkere": lave en disposition, power point og anføre henvisninger til div litteratur/materiale.
vi forsætter med den industrielle evolution "Vores verdens historie" 2. kap. 2. s. 63-72. De af jer der ikke har taget prøven for Enevælde og oplysningstiden får den.
Vi gennemgår s. 63-72 med fokus på kilderne og spørgsmålene dertil.
læs s. 71 og 73-77 i "vores verdens historie 2"
udlevering af bogen "Vores verdens historie 2."
læs s, 81-83.
arbejdet med s. 84-88
læs s. 88-92.
læs s. 89-92
Den franske revolution s. 93-97. (lektien er læst. I fik tid i forrige modul)
vi bliver færdige med "oplysningstiden: Revolutionernes kraft"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Projektarbejde
Formidling
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Ansvarlighed
Sociale
Samarbejdsevne
IT
Præsentationsgrafik
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Titel 9
Ideologiernes tid.
Peter Frederiksen. Vores Verdens Historie 2. Columbus 2022. kap. 3.
Indhold
Kernestof:
nyt kap.3: "Ideologiernes tid: kampen om det gode samfund" læs s. 109-115.
s. 117-120.
s. 121-125.
arbejd med spg og Kernestof og overblik s. 126-127.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Personlige
Selvstændighed
Ansvarlighed
Væsentligste arbejdsformer
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 10
Imperalisme
Peter Frederiksen, Vores Verdens Historie 2. Columbus 2022. s. 165-207.
Indhold
Kernestof:
nyt emne: Imperialismens tidsalder. læs s. 166-171.
Dokumentar: Empire - Episode 1: A Taste for Power, Jeremy Paxman. frem til ca. 25 min.
læs s. 180-183.
gr arb. m fremlæggelse af siderne 184-193. (indien)
fremlæggelse og vidensdeling i nye grupper.
udfyld "kernestof og overblik" ang. 165-194.
arbejde med "kernestof of overblik" s. 194-
læs kilde 64, 65 og 66.
læs s. 203-207. Vi arbejder med "kernestof og overblik" og besvar "det skal du kunne svare på" s- 208.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Diskutere
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Overskue og strukturere
Personlige
Selvstændighed
Initiativ
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Titel 11
Kinas sidste kejserdynasti
Peter Frederiksen. Vores Verdens Historie 2. columbus 2022. s. 211-229.
Indhold
Kernestof:
nyt emne Kinas sidste kejserdynasti: s. 212-216.
s. 217- 221 fokus på kilder og fremlæggelse.
s. 222- læse grupper der fremlægger og diskuter internt med hinanden.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Diskutere
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Personlige
Selvstændighed
Selvtillid
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Titel 12
Første Verdenskrig
Peter Frederiksen. Vores Verdens Historie 3. kap. 1. Colombus 2020, 1 udg. oplag 2023.
Indhold
Kernestof:
Husk bogen "Vores Verdens Historie"
"Vores verdens historie 3" s. 14-23.
vi gennemgår jeres model (s.17) for japans modernisering (s.22-23).
læs s. 29-31 og besvar spg dertil (s. 31)
læs s. 40-42 inkl. k. 4. Giv et referat.
læste kap.1 "bruddet med verden af i går" færdigt.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Skrive
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Personlige
Selvtillid
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 13
Mellemkrigstiden og ideologiernes kamp
Peter Frederiksen. Vores Verdens Historie 3. kap. 2. Colombus 2020, 1 udg. oplag 2023.
Indhold
Kernestof:
besvar spg. s. 56 skriftligt.
Nyt emne. ideologiernes kamp. s. 60-68.
s. 69-73 par arbejde med fremlæggelse og diskussion.
Læser s. 74-79 med fokus på at besvare 3-4 af punkterne på s. 103 "kernestof og overblik"
læs s. 79-82 "Nazisternes vej til magten - nedbrydelse af demokratiet" og kilde 11.
Ordet fascisme er blevet brugt om mange politiske bevægelser gennem tiden. Den tyske historiker Ernst Nolte har opstillet et "fascistisk minimum" på 6 punkter, som efter hans opfattelse skal være opfyldt, for at et parti kan kaldes fascistisk:
Udvælg tre af punkterne, som du finder vigtige, fra "kernestof og overblik s. 103" ang. s. 74-89.
klassen arbejder med s. 90-102 og besvar "kernestof og overblik", som skal gennemgåes og fremlægges i næste uge. karaktersamtale.
vi gennemgår jeres arbejde med s. 90-102 fra sidste uge.
Skriftligt individuelt arbejde med "kernestof og overblik" ang. Kommunisme, Nazisme og Liberalisme (s. 60-102). Afleveres i lectio, i elevfeedback, i modulet.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Skrive
Diskutere
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Initiativ
Ansvarlighed
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 14
Ideologiernes krig.
Peter Frederiksen. Vores Verdens Historie 3. kap. 3. Colombus 2020, 1 udg. oplag 2023.
Inkl. temadag. materiale.
- Den kolde krig læses i forståelse med tema-dagen.: Grubb Ulrik m.fl. Overblik - Verdenshistorien i korte træk. Gyldendal 2005. kap. 14 (udleveret i kopi) Se også øvrigt materiale udleveret til Tema-dagen.
Indhold
Kernestof:
Ang. Matthew Perry´s åbning af Japan og begyndelsen på Meiji perioden. https://pov.international/perry-ekspeditionen-og-japans-abning-i-1853-54/
nyt emne: Ideologiernes krig.... Læs s. 106-110, og arbjde i modulet - 113.
Den kolde krig. Overblik.eml Dette er lektie til fagdagen og jeres forforståelse for at kunne arbejde ordentligt med "eksamens prøve kildesættet"
Fagdag. Mette skak..docx
Historiefagdag 3g 26 november 2024 - Kold krig i farver (1).docx
pvj jerntaeppe oregaard 24 (1).pdf Slides fra Peter Viggo Jacobsen.
Prøveeksamen. Ud fra udleverede materiale til fagdagen og oplæg af Peter Viggo Jacobsen, Skal gruppen behandle det udleverede kildesæt ang. "den kolde krig" overfor mig, så det ligner en real eksamenssituation.
s. 113-121. særligt fokus på ideologi, realisme og idealisme.
klassen arbejder selvstændigt med s. 121-126 og inkl. udfylder "kernestof og overblik" for siderne 106-126.
læs s. 132-135.
læs s. 139-144. udfyld og færdiggør "kernestof og overblik"
"kernestof og overblik" gennemgåes for kap. Ideologiernes krig (s. 105-144) konkurrence, hvem har den mest udførlige "kernestof og overblik" skabelon?
lektie s. 147-153. Derpå arbejder de 6 grupper med deres områder og gør klar til fremlæggelse for de øvrige grupper, der ikke har læst, ellers ved noget om jeres emne.Gr 1 og 2: s. 154-157. gr 3 og 4: 158-161. gr 5-6 s. 162-166.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Diskutere
Formidling
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Initiativ
Ansvarlighed
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Eksperimentelt arbejde
Forelæsninger
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Titel 15
Koloniernes løsrivelse
Peter Frederiksen. Vores Verdens Historie 3. kap. 4. Colombus 2020, 1 udg. oplag 2023.
Indhold
Kernestof:
"kernestof og overblik" gennemgåes for kap. Ideologiernes krig (s. 105-144) konkurrence, hvem har den mest udførlige "kernestof og overblik" skabelon?
lektie s. 147-153. Derpå arbejder de 6 grupper med deres områder og gør klar til fremlæggelse for de øvrige grupper, der ikke har læst, ellers ved noget om jeres emne.Gr 1 og 2: s. 154-157. gr 3 og 4: 158-161. gr 5-6 s. 162-166.
Gr 1 og 2: s. 154-157. gr 3 og 4: 158-161. gr 5-6 s. 162-166. arbejder med deres emne. Krav: power point og selvstændigt fundet materiale. Alle skal kunne det samme i gruppen ved fremlæggelsen. varighed 15 min ish.
grupperne fremlægger de tre områder (s. 154-166)
læs s. 167-174.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Projektarbejde
Formidling
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Selvtillid
Ansvarlighed
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Lærerstyret undervisning
Titel 16
Tiden efter den koldekrig
Peter Frederiksen. Vores Verdens Historie 3. kap. 8. Colombus 2020, 1 udg. oplag 2023.
Indhold
Kernestof:
nyt emne: Tiden efter den kolde krig. den nye verdens uorden s. 256-263.
Demokratiets vilkår s. 264-269.
matrix-grupper arbejder med "de globale udfordringer". med henblik på vidensdeling.s. 270-277.
fremlæggelse og diskussion af div. oplysninger og synspunkter.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Almene (tværfaglige)
Overskue og strukturere
Personlige
Initiativ
Sociale
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Titel 17
Danmarks Historie.
Ebbe Kühle. Danmark, Historie, Samfund - Hovedfaser i Danmarkshistorie. Gyldendal 1994. 2 udg.
- Det store opbrud - Danmarkshistorien s. 85-142
- Det moderne Danmark - Tiden efter 1945-1973. s. 171-186, 202-215.
Indhold
Kernestof:
Nyt emne. Danmarks Historie: Ebbe Kühle, Danmark, samfund, historie. Matrix-grupper ang. s. 85-105, særlig fokus på anvendelse af "kilder og det funktionelle kildebegreb" (fx s, 284, Vores verdens historie 3)
s. 106-128. klassen deles i fem grupper der er ansvarlige for et oplæg, der formidles videre til de øvrige i klassen. Det funktionelle kilde-begreb skal anvende på udvalgte kilder i materialet.
Grupper arbejder med s. 128-144. Der skal laves en mind-map, som en enkelt af jer, fremlægge for mig, som en eksamens lignende situation og de øvrige, i gruppen, kan evt supplere.
fremlæggelser s. 128-144.
Den store fest 1945-73: s. 171-186 læses i gr og fremlæggelse for mig i en eksamens lignende situation. Husk at anvende det funktionelle kildebegreb.
Lektier. vi skal arbejde med Tilværelsesvilkår og opfattelser 1945-73: s. 202-215.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Læse
Diskutere
Formidling
Selvrefleksion
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Personlige
Selvstændighed
Ansvarlighed
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Eksperimentelt arbejde
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/34/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53513200708", "T": "/lectio/34/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53513200708", "H": "/lectio/34/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53513200708" }