Holdet 2024Q ma - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Taastrup City Gymnasium
Fag og niveau Matematik C
Lærer(e)
Hold 2024Q ma (1Q ma)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Intro
Titel 2 Lineære funktioner
Titel 3 Eksponentielle funktioner
Titel 4 Trigonometri og geometri
Titel 5 Statistik og sandsynlighedsregning
Titel 6 Repetition

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Intro

Regningsarternes hieraki
parenteser
brøker
potens og rod
Ligninger
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Aflevering nr. 1 02-09-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer


Titel 3 Eksponentielle funktioner

Rentesregning
Regneforskrift og graf
Logaritmer
eksponentielle ligninger
fordoblings- og halveringskonstant
To-punktsformlen for eksponentielle funktioner.
Eksponentiel regression
Lån og renter
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Trigonometri og geometri

Enhedscirklen
Trigonometriske funktioner
Pythagoras sætning
Beregning af sider og vinkler i retvinklede trekanter
Konstruktion af vilkårlige trekanter i Geogebra.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 21 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 Statistik og sandsynlighedsregning

Deskriptiv statistik
Ikke-grupperede observationer
Grupperede observationer
Simple deskriptorer
Sandsynlighedsfelt
Symmetrisk sandsynlighedsfelt
Kombinationer
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
1Q ma skr. prøve 06-02-2025
Rette terminsprøvesættet 06-03-2025
Skr afl nr 9 30-03-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 21 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 Repetition

Repetition
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer