Holdet 1n id (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution GUX Aasiaat
Fag og niveau Idræt C
Lærer(e) Kaaleeraq Mathiassen
Hold 2025 id/n (1n id)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 01 Tigercup & rytmisk opvarmning

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 01 Tigercup & rytmisk opvarmning

Formål
At I lærer reglerne for futsal, ulimate, volleyball & basket
At I får afprøvet og bliver fortrolige med de basale færdigheder indenfor disciplinerne
At I kan samarbejde om en fælles taktik indenfor disciplinerne
At I oplever glæde ved at bevæge jer og deltage i Tigercup
At I kan tilrettelægge og instruere i eget rytmisk opvarmningsprogram i takt til selvvalgt musik

Indhold:
Læringsmål & Kernestof
3.1
a) besidde færdigheder inden for udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter, der tilgodeser færdighedsområdet boldpsil samt musik, lyd og bevægelse
b) Have kropsbevidsthed
h) kunne udarbejde og gennemføre et opvarmningsprogram,

3.2
a) aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
b) idrætsdiscipliner og -aktiviteter, der tilgodeser kropsbeherskelse og boldbeherskelse

Ultimate 3
Volley 2
Futsal 2
Basket 2
Coopertest 1
Alle i kombination med rytmisk opvarmning

Metode:
Lærerstyret rytmisk opvarmning indtil jul, herefter elevstyret rytmisk opvarmning
Lærerstyret undervisning og elevforevisning hvor det er muligt
Induktiv og deduktiv metode ift. tekniske færdigheder

Materiale:
Højtaler
Fodbolde
Kegler
Mål
Frisbee
Volleybolde
Volleynet + stolper
Musik

Evaluering:
Tekniske færdigheder, taktiske færdigheder, sociale færdigheder, kondition ved coopertest samt engagement
Rytmisk opvarmning aflevering og instruktion.
Feedback med burgermodellen.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer