Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Borupgaard Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Kinesisk A
|
|
Lærer(e)
|
Cathrine Strange
|
|
Hold
|
2025 gf KI (gf KI)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Grundforløb
I grundforløbet lægges vægt på at alle lærer at præsentere sig selv og deres familie, herunder hvor mange der er i familien, hvem de er, hvor gamle de er, om de har arbejde, hvor de kommer fra. I grundforløbet laves en skriftlig aflevering, hvor alt relevant grammatik indgår som samlet dokument.
Fokus på:
- verberne xìng 性 og jiào 叫
- verberne shì 是 og yǒu 有
- spørgepartiklen ma 吗
- spørgeord nǎ 那,shénme 什么, duōdà 多大
- tal fra 1- 99
- personlige pronominer
Det er målet, at alle kan svare på nedenstående spørgsmål efter endt grundforløb:
nǐ xìng shénme?
nǐ jiào shénme míngzi?
nǐ shì nǎ guórén?
nǐ shì dānmàirén ma?
nǐ yǒu gōngzuò ma?
nǐ zuò shénme gōngzuò?
nǐ jiā yǒu jǐ kǒu rén?
nǐ duō dà?
Tekster:
Tekst 1, 2, 3, 5, fra Kinesisk 1, Systime
Tekst om tid
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/37/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71766498796",
"T": "/lectio/37/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71766498796",
"H": "/lectio/37/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71766498796"
}