Holdet 2024 Inf/3is - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Brøndby Gymnasium
Fag og niveau Informatik B
Lærer(e) Rune Klarskov Jensen
Hold 2024 Inf/3is (3is Inf)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Så skal der hackes! - Et forløb om it-sikkerhed
Titel 2 Machine learning
Titel 3 Machine learning
Titel 4 Astro PI mission space lab
Titel 5 Data i databaser
Titel 6 Forløb om stemmeapp
Titel 7 Eksamensprojekt

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Så skal der hackes! - Et forløb om it-sikkerhed

Faglige mål:
- It-systemers og menneskelig aktivitets gensidige påvirkning
- It-sikkerhed, netværk og arkitektur

Arbejdsformer:
- Læreroplæg
- Gruppearbejde
- Individuelt arbejde

Materiale:

Hjemmesider:
- https://lists.nextmark.com/market
- https://password.kaspersky.com/

Videoer:
- CBS New York: UK Health System Hacked
- BBC News: Cyber Attack: Ransomware causing chaos globally - BBC News
- TV2: Privatliv til salg. Marts 2015
- CBS Mornings: How a top Anonymous hacker became an FBI informant
- Khan Academy: Cybersecurity and crime | Internet 101 | Computer Science | Khan Academy
- Khan Academy: Encryption and public keys | Internet 101 | Computer Science | Khan Academy
- TV2: Hackerne angriber os. April 2018

Artikler:
- Berlingske: Din telefon kan blive aflyttet: https://www.berlingske.dk/samfund/din-telefon-kan-blive-aflyttet

Grundbøger:
- Ljungqvist, L. (2022). Informatik B. Praxis
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Machine learning

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Enigma opgave 13-09-2024
VirtueltMLModul 19-09-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige - redegøre for generelle principper bag it-systemers arkitektur og redegøre for konkrete arkitekturer. identificere basale strukturer i programmeringssprog, udarbejde it-produkter i form af simple programmer og tilpasse eksisterende programmer. bearbejdes kun til dels, da der arbejdes med html og css. beskrive og analysere udvalgte elementer i et interaktionsdesign, udarbejde it-produkter i form af simple interaktionsdesign og tilpasse eksisterende design redegøre for innovative it-systemer sammenholdt med egne it-løsninger. .
  • Almene (tværfaglige) - 3. Du skal selvstændigt, kritisk og omhyggeligt kunne opsøge viden på f.eks. biblioteket, på nettet og hos vejledere. 4. Du skal vide, hvordan man tilegner si g og udvikler viden og være bevidst om, at viden ikke bare er noget der er, men noget der skabes.
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Machine learning

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
VirtueltMLModul 19-09-2024
Aflevering til ML forløb 11-11-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige - redegøre for generelle principper bag it-systemers arkitektur og redegøre for konkrete arkitekturer. identificere basale strukturer i programmeringssprog, udarbejde it-produkter i form af simple programmer og tilpasse eksisterende programmer. bearbejdes kun til dels, da der arbejdes med html og css. beskrive og analysere udvalgte elementer i et interaktionsdesign, udarbejde it-produkter i form af simple interaktionsdesign og tilpasse eksisterende design redegøre for innovative it-systemer sammenholdt med egne it-løsninger. .
  • Almene (tværfaglige) - 3. Du skal selvstændigt, kritisk og omhyggeligt kunne opsøge viden på f.eks. biblioteket, på nettet og hos vejledere. 4. Du skal vide, hvordan man tilegner si g og udvikler viden og være bevidst om, at viden ikke bare er noget der er, men noget der skabes.
Væsentligste arbejdsformer