Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Brøndby Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Informatik B
|
Lærer(e)
|
Rune Klarskov Jensen
|
Hold
|
2024 Inf/3is (3is Inf)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
2
|
Machine learning
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Enigma opgave
|
13-09-2024
|
VirtueltMLModul
|
19-09-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige -
redegøre for generelle principper bag it-systemers arkitektur og redegøre for konkrete arkitekturer.
identificere basale strukturer i programmeringssprog, udarbejde it-produkter i form af simple programmer og tilpasse eksisterende programmer.
bearbejdes kun til dels, da der arbejdes med html og css.
beskrive og analysere udvalgte elementer i et interaktionsdesign, udarbejde it-produkter i form af simple interaktionsdesign og tilpasse eksisterende design
redegøre for innovative it-systemer sammenholdt med egne it-løsninger. .
- Almene (tværfaglige) -
3.
Du skal selvstændigt, kritisk og omhyggeligt kunne opsøge viden på f.eks. biblioteket, på
nettet og hos vejledere.
4.
Du skal vide, hvordan man tilegner si
g og udvikler viden og være bevidst
om, at viden ikke bare er noget der er, men noget der skabes.
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Machine learning
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
VirtueltMLModul
|
19-09-2024
|
Aflevering til ML forløb
|
11-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige -
redegøre for generelle principper bag it-systemers arkitektur og redegøre for konkrete arkitekturer.
identificere basale strukturer i programmeringssprog, udarbejde it-produkter i form af simple programmer og tilpasse eksisterende programmer.
bearbejdes kun til dels, da der arbejdes med html og css.
beskrive og analysere udvalgte elementer i et interaktionsdesign, udarbejde it-produkter i form af simple interaktionsdesign og tilpasse eksisterende design
redegøre for innovative it-systemer sammenholdt med egne it-løsninger. .
- Almene (tværfaglige) -
3.
Du skal selvstændigt, kritisk og omhyggeligt kunne opsøge viden på f.eks. biblioteket, på
nettet og hos vejledere.
4.
Du skal vide, hvordan man tilegner si
g og udvikler viden og være bevidst
om, at viden ikke bare er noget der er, men noget der skabes.
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Astro PI mission space lab
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Data i databaser
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
32 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Forløb om stemmeapp
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Eksamensprojekt
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
28 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/38/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64114309792",
"T": "/lectio/38/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64114309792",
"H": "/lectio/38/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64114309792"
}