Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Brøndby Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
Lærer(e)
|
Rune Klarskov Jensen
|
Hold
|
2024 inf/2i (2i inf)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Reklamespil
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Reklamespil
|
18-09-2024
|
Reklamespil med video.
|
08-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
26 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige -
It-systemers betydning for brugere
Principper bag it-systemers arkitektur
Trelagsarkitektur: pege på elementer og muligheder i funktions-, data- og brugergrænselag
Repræsentation og manipulation af data
Basale strukturer i programmeringssprog og udarbejde it-produkter
Modellering og strukturering
Beskrive, analysere og udarbejde interaktionsdesign
Innovative it-systemer
- Almene (tværfaglige) -
3.
Du skal selvstændigt, kritisk og omhyggeligt kunne opsøge viden på f.eks. biblioteket, på
nettet og hos vejledere.
4.
Du skal vide, hvordan man tilegner si
g og udvikler viden og være bevidst
om, at viden ikke bare er noget der er, men noget der skabes.
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
webdesign
|
Indhold
|
Kernestof:
-
hastighed af ISS
-
Afsnit
-
Rutediagrammer - Iftek.dk
-
Lille opgave med rutedigram fra tekst om Ligningsløseren og logiklaget - Iftek.dk
-
Link til ligningsløseren istedet for den i teksten ovenfor
-
Computerens Anatomi Opgaven - Iftek.dk
-
Rækkefølge til elevsamtaler:
-
Download Visual Studio Code - Mac, Linux, Windows
-
Html.pdf
-
Html 1.pdf
-
html; sider: 1-16
-
Webdesign Malgruppe Analyse - Iftek.dk
-
<meta charset="utf-8" />
-
Html 2.pdf
-
Webdesign Visuelt Design - Iftek.dk
-
Html 3.pdf
-
noerd(1).gif
-
smil.gif
-
hyldest.png
-
tapet.jpg
-
Html 4.pdf
-
pladser
-
WebdesignOpgaven2024.pdf
-
Gruppe 1:, Vanessa, Lasse og Viola xGruppe 2: Iris, Patrick, JosephineGruppe 3 Sara F, Anastazia, SilleGruppe 4:Malte, Lui,Gruppe 5: Dion, HelenaGruppe 6: Ida, Emmely, Alberte xGruppe 7: Mathilde, William, SarahGruppe 8: Oskar, SebastianGruppe 9: Nat
-
Html 5.pdf
-
Css.pdf
-
Css 1.pdf
-
Css 2.pdf
-
Webdesign Html Og Css - Iftek.dk
-
3lagsmodel Til Elever - Iftek.dk
-
Rækkefølgeliste til vejledning:
-
Webdesign Produktion - Iftek.dk
-
Webdesign Global Lokal Og Personlig Innovation - Iftek.dk
-
Afvikling Af Et Scratch Spil Pa Egen Html Side - Iftek.dk
-
eksempelMedDivKomando.html
-
Embed videos & playlists - YouTube Help
-
Lynkursus i css; sider: 1-11
-
WebdesignOpgaven2024-1.pdf
-
vejledning i Css 3
-
Css 3.pdf
-
Css 4.pdf
-
sammenkædning.pdf
-
Pladser
-
Javascript.pdf
-
Javascript 1.pdf
-
Javascript 2.pdf
-
Javascript 3.pdf
-
Javascript 4.pdf
-
vejledningstider
-
vejledningsrækkefølge, så alle har en fair behandling
-
Følgende grupper kan snakke med mig om feedback på skriftlig del af videoafleveringen:
-
Sikkerhed og webdesign
-
It Sikkerhed Og Webdesign - Iftek.dk
-
Informatik-C-hhx-htx-stx-august-2017.pdf
-
It Sikkerhed C - Iftek.dk
-
It-sikkerhed C - Iftek.dk
-
It-Sikkerhed - Cæsarkryptering - Iftek.dk
-
Generelt: It-sikkerhed - It-politik - Iftek.dk
-
GitHub - mpsteenstrup/databaser
-
Gruppe 1 Dion Cagara HansenGruppe 2 Malte Michelsen BergGruppe 3 Lui Røjtburg SavinoGruppe 4 Sebastian Valdemar FrødingGruppe 5 William Kudahl SkovstedGruppe 6 Iris Sværke MadsenGruppe 7 Viola Gerhardt ÆgidiusGruppe 8 Mathilde HansenGruppe 9 Sarah Fr
-
Code.org App Lab - hvordan man laver en simpel app
-
VejledningMedOpgaver.docx
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
html opgave
|
06-02-2025
|
Videoaflevering af webdesign
|
03-03-2025
|
Skriftlig del af kommende videoaflevering
|
11-04-2025
|
video aflevering
|
02-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
55 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige -
redegøre for generelle principper bag it-systemers arkitektur og redegøre for konkrete arkitekturer.
identificere basale strukturer i programmeringssprog, udarbejde it-produkter i form af simple programmer og tilpasse eksisterende programmer.
bearbejdes kun til dels, da der arbejdes med html og css.
beskrive og analysere udvalgte elementer i et interaktionsdesign, udarbejde it-produkter i form af simple interaktionsdesign og tilpasse eksisterende design
redegøre for innovative it-systemer sammenholdt med egne it-løsninger. .
- Almene (tværfaglige) -
3.
Du skal selvstændigt, kritisk og omhyggeligt kunne opsøge viden på f.eks. biblioteket, på
nettet og hos vejledere.
4.
Du skal vide, hvordan man tilegner si
g og udvikler viden og være bevidst
om, at viden ikke bare er noget der er, men noget der skabes.
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/38/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64114309899",
"T": "/lectio/38/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64114309899",
"H": "/lectio/38/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64114309899"
}