Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Brøndby Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
Lærer(e)
|
Rune Klarskov Jensen
|
Hold
|
2024 inf/2s3x (2s3x inf)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Reklamespil
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Reklamespil
|
11-10-2024
|
Testvideo
|
23-10-2024
|
Reklamespil med video.
|
12-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige -
It-systemers betydning for brugere
Principper bag it-systemers arkitektur
Trelagsarkitektur: pege på elementer og muligheder i funktions-, data- og brugergrænselag
Repræsentation og manipulation af data
Basale strukturer i programmeringssprog og udarbejde it-produkter
Modellering og strukturering
Beskrive, analysere og udarbejde interaktionsdesign
Innovative it-systemer
- Almene (tværfaglige) -
3.
Du skal selvstændigt, kritisk og omhyggeligt kunne opsøge viden på f.eks. biblioteket, på
nettet og hos vejledere.
4.
Du skal vide, hvordan man tilegner si
g og udvikler viden og være bevidst
om, at viden ikke bare er noget der er, men noget der skabes.
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
webdesign
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
html opgave
|
24-01-2025
|
Videoaflevering af webdesign
|
03-03-2025
|
Skriftlig del af kommende videoaflevering
|
23-04-2025
|
Video aflevering.
|
28-04-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
58 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige -
redegøre for generelle principper bag it-systemers arkitektur og redegøre for konkrete arkitekturer.
identificere basale strukturer i programmeringssprog, udarbejde it-produkter i form af simple programmer og tilpasse eksisterende programmer.
bearbejdes kun til dels, da der arbejdes med html og css.
beskrive og analysere udvalgte elementer i et interaktionsdesign, udarbejde it-produkter i form af simple interaktionsdesign og tilpasse eksisterende design
redegøre for innovative it-systemer sammenholdt med egne it-løsninger. .
- Almene (tværfaglige) -
3.
Du skal selvstændigt, kritisk og omhyggeligt kunne opsøge viden på f.eks. biblioteket, på
nettet og hos vejledere.
4.
Du skal vide, hvordan man tilegner si
g og udvikler viden og være bevidst
om, at viden ikke bare er noget der er, men noget der skabes.
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/38/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64141385260",
"T": "/lectio/38/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64141385260",
"H": "/lectio/38/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64141385260"
}