Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Det frie Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Engelsk A
|
Lærer(e)
|
Morten Schou Nielsen
|
Hold
|
2022 EN/c (1c EN, 2c EN, 3c EN)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
The Cult of Celebrity
FORMÅL OG INDHOLD:
Dette første forløb med klassen som studieretningsklasse har fokus på "celebrity-culture" og "fandom" set i et nutidigt perspektiv. Ydermere diskuteres forskellige generationers karakteristika - Baby Boomers, Generation X, Generation Y (Millenials), Generation Z og Generation Alpha. Der er i dette første forløb øget fokus på mundtlighed og mundtlig deltagelse i klassen. Der arbejdes desuden med kendskab til forskellige analysetilgange alt afhængig af materialet/teksterne.
MATERIALER:
Kernestof (fiction)
- "Juliet, Naked" (2009) by Nick Hornby (8 ns.)
Kernestof (non-fiction)
- "Fame" (1975) by Andy Warhol (2,5 ns.)
- "Generation Y's Goal? - Wealth and Fame" ( 2007) by Sharon Jayson (3,5 ns.)
- "Is Facebook turning generation Y into a bunch of narcissists?" (2010) by Jessica Stillmann (3 ns.)
- "Lord Byron's life of Bling, Booze and Groupie sex" by Oliver Harvey (2010) (3 ns.)
Klassen arbejder i løbet af de 3 år med:
Engram engelsk grammatik (www.minlaering.dk)
Appwriter (for de ordblinde) (https://www.wizkids.dk/produkter/appwriter/)
Ordbogen.com
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Write about your own generation
|
23-11-2022
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
35 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
2
|
Black Voices
Fagligt Indhold:
Forløbet har fokus på sorte amerikaneres historie. Forløbet har fokus på den senere del af sorte amerikaneres kamp for lige rettigheder. Afsættet er tiden omkring borgerrettighedskampen i 1960'erne og dette ses i perspektiv til nutidens problematikker for det afro-amerikanske samfund i nutidens USA. Fokus er både på fiktion og non-fiction og der bliver set politisk og kulturelt på amerikanske værdier og den sorte stemme i nutidens USA.
Materialer:
"Invisible Man" by Ralph Waldo Ellison (7ns)
"Post-Racist America? - introduction (5ns)
"Between Good and Ghetto. African American Girls and Inner-city Violence" by Nikki Jones (6ns)
"A Dream Foreclosed - Black America and the Fight for a Place to Call Home" by Laura Gottesdiener (6ns)
"Touch" by Terrence Hayes (poem) (2ns)
"Timeline of recent events related to racism in the US" (4ns)
"A Mother's White Privilege" by Elizabeth Broadbent (3ns)
AV-materiale:
"13th" (documentary film - dir. Ava DuVernay) (1t40m)
"Do The Right Thing" (dir. Spike Lee) (2t)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
43 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
The Caribbean Islands - Past and Present (EKSAMEN)
FORMÅL OG INDHOLD
Vi ser nærmere på Englands rolle som verdensmagt og undersøger Englands kolonisering under Det Britiske Imperium. Vores fokus er specifikt på "The Caribbean Islands" og i særdeleshed Jamaica. Vi starter overordnet med at prøve at forstå bevæggrunde for etablering af kolonier og ser på det Britiske Imperium i et historisk perspektiv. Herefter forsøger vi at spore det forhold der har været mellem kolonimagt og de koloniserede, samt at afdække den betydning det rent kulturelt har haft på de tidligere kolonier at være underlagt England. Eleverne har som sagt et fokus på Jamaica, men laver desuden gruppearbejde omkring andre af de Caribiske øer, der har været under engelsk indflydelse. Dette munder ud i en præsentation for resten af klassen (formidlingsform - plancher og mundtligt oplæg)
MATERIALER:
- "The British Empire - a historical outline" (2ns)
- "The Contemporary Caribbean - Chapter 7, Culture" (about Music, Religion, Sport, Food)" ext. Jeremy Black (non-fiction) (18ns)
- "The Pioneers: Fifty Years of Caribbean Migration to Britain" by Caryl Phillips (non-fiction) (7ns)
- "Listen Mr. Oxford Don" by John Agard (5ns)
- "Small Island" (excerpt) by Andrea Levy (6ns)
- "Rasta Years" by David Ramgeet (1ns)
- "Approaching post-colonial writing - in brief!" (2ns)
- "Post war immigration" (from Being British) (4ns)
AV-MATERIALER:
- Forskellige små YouTube video om SS Windrush. (20m)
- "Small Island" (TV Movie in two parts) BBC, 2009 (3t)
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
"How racial bias works"
|
09-03-2023
|
Write a review!
|
05-05-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
38 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
4
|
True Crime
Fagligt indhold:
I dette forløb sættes der fokus på nonfiktion og genren "True Crime". Fokus er i høj grad på genre konventioner og på analyse og fortolkning af nonfiktive tekster. Der arbejdes med forskelligartede "tekster" - artikler, sangtekster, podcast og dokumentarfilm. Vi tager ligeledes at dybere blik ned i, hvorfor fascinationen omkring "True Fiction" er så stor.
Materialer:
"True Crime - on Real-Life atrocities" af Brønsted & Larsen
"Framing" af Brønsted & Larsen
"Knoxville Girl" (sangtekst)
"Mr. Charles Dickens and the Execution of The Mannings" af Charles Dickens
AV-materialer:
"Serial" (podcast) season 1, episode 1 (60 minutter)
"The Staircase" episode 1 (50 minutter)
"American Nightmare" (episode 1 - 60 minutter)
Anslået omfang: ca. 50 ns
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
True Crime (continued)
Fagligt indhold:
I dette forløb sættes der fokus på nonfiktion og genren "True Crime". Fokus er i høj grad på genre konventioner og på analyse og fortolkning af nonfiktive tekster. Der arbejdes med forskelligartede "tekster" - artikler, sangtekster, podcast og dokumentarfilm. Vi tager ligeledes at dybere blik ned i, hvorfor fascinationen omkring "True Fiction" er så stor.
Materialer:
"True Crime - on Real-Life atrocities" af Brønsted & Larsen
"Framing" af Brønsted & Larsen
"Knoxville Girl" (sangtekst)
"Mr. Charles Dickens and the Execution of The Mannings" af Charles Dickens
AV-materialer:
"Serial" (podcast) season 1, episode 1 (60 minutter)
"The Staircase" episode 1 (50 minutter)
"American Nightmare" (episode 1 - 60 minutter)
Anslået omfang: ca. 50 ns
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
19 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Lyrical Expressions - Rap, Hip Hop and Poetry (EKS
Fagligt Indhold:
Forløbet "Lyrical Expressions" har til formål at træne elevernes analysemæssige færdigheder i forbindelse med poesi og sangtekster. Samtidig arbejdes der med kulturelle forhold i specielt USA i forbindelse med hip hop kulturen. Udgangspunktet er et blik på hip hop kulturens udvikling set gennem diverse rap sange, hvor der efterfølgende drages paralleller til mere ordinær poesi. Eleverne arbejder også med at producere deres egne rap sange eller digte.
Materialer:
"A Short History of Hip Hop" by Jakob Bækgaard (cirka 10 ns.)
"The Message" by Grandmaster Flash and the Furious Five (5 ns.)
"Proud to be Black" Run DMC (3 ns.)
"Fight the Power" Public Enemy (baggrundstekst) (1 ns.)
"Fight the Power" Public Enemy (2 ns.)
"Colors" by Ice-T (3 ns.)
"Brenda's Got a Baby" by 2Pac (2 ns.)
"Ten Crack Commandments" by Biggie Smalls (3 ns.)
"Black Skinhead" by Kanye West (3 ns.)
"Touch" by Terrance Hayes (poem) (2 ns.)
"Probably twilight makes blackness dangerous" by Terrance Hayes (1 ns.)
"Songs with the use of poetic devices" (2 ns.)
"Figures of Speech" (1 ns.)
"I Hear America Singing" by Walt Whitman (1 ns.)
"I, too, sing America" by Langston Hughes (excerpt) (1 ns.)
"Shall I Compare Thee to a Summer's Day" by William Shakespeare (1 ns.)
"Characteristics of Rap" (2 ns.)
AV-Materialer:
Klassen har i løbet af de 3 år arbejdet med:
Engram engelsk grammatik (minlæring.dk)
Appwriter
Ordbogen.com
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Mental Health (EKSAMEN)
Fagligt Indhold:
Dette forløb har fokus på "Mental Health" og samfundets stigende fokus på dette. Med udgangspunkt i tekster (både fiction og nonfiction), der for de flestes vedkommende omhandler unge med psykiske udfordringer lægges der op til et forløb, der inddrager elevernes diskussionslyst. Vi arbejder derfor i starten af forløbet med "Dialogbaseret Undervisning", hvorefter der skiftes til mere regulær undervisning. Dette forløb er bygget op omkring værklæsning, hvor eleverne efterfølgende laver et "Literary Magazine" over det læste værk. De fleste i klassen læser "The Virgin Suicides" af Jeffrey Eugenides, men en mindre del læser "The Perks of Being a Wallflower" af Stephen Chbosky.
Materialer:
"The Virgin Suicides" af Jeffrey Eugenides" (Værklæsning) (256 ns.)
"The Perks of Being a Wallflower" af Stephen Chbosky (Værklæsning) (240 ns.)
"Mental Health is Strongest Taboo, Says Research" by Mary O'Hara (article) (2 ns)
"Remember How Not To Forget" by Rebecca Lovell (essay on Alzheimers) (2 ns)
"Mad As A Hatter" by Larkin Poe (song lyrics) (2 ns.)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Postmodernism (EKSAMEN)
Fagligt Indhold:
Emnet hedder "Postmodernism...with a focus on DickLit og Queer Reading". Forløbet har fokus på den litterære strømning indenfor litteratur, kunst og film. Der tages udgangspunkt i litteraturen, men der inddrages løbende eksempler fra kunst- og filmverdenen. Formålet er at få en viden om, og en forståelse for den litterære strømning og genre og dens karakteristika. Vi arbejder med menneskets identitet i den postmoderne verden og den fremmedgørelse, der er en del af den postmoderne verden. Der har været fokus på specifikt undergenrene "DickLit".
Materialer:
"Postmodernism" (generel tekst og genren) (16 ns.)
"What is Postmodernism" by Niels-Martin Trier Josefsen (nonfiction) (3 ns.)
"Attempts on Her Life" by Martin Crimp (play) (4 ns.)
"What is DickLit?" by Niels-Martin Trier Josefsen (4 ns.)
"The Average American Male" by Chad Kultgen (excerpt - fiction) (7 ns.)
"Pulp Fiction" (film) dir. Quentin Tarantino
Examples of Postmodern Artworks (handout) (3 ns.)
Klassen har i løbet af de 2 år arbejdet med:
Engram engelsk grammatik (minlæring.dk) www.minlaering.dk
Appwriter
Ordbogen.com
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
The UK, Brexit and Europe (SRO)
Fagligt Indhold:
Dette forløb er den engelskfaglige kursusfase op til klassens SRO (engelsk/samfundsfag), der omhandler Brexit og Storbritanniens forhold til Europa. Der er fokus på National Identitet og dets betydning i de to kampagner - Leave og Remain. Herudover undersøges populismens rolle i Brexit, og vi ser filmen "Brexit: The Uncivil War" med fokus på "Vote Leave" kampagnens strategier.
Materiale:
"History and Identity" (fra antologien: UK Now - an introduction to modern Britain) ca. 5 normalsider
"The Wall - part one and two" by John Lanchester (fra antologien: Divided Kingdom, Columbus) ca. 8 normalsider
"Why culture is more important than skills: Understanding British public opinion on immigration" (London School of Economics website) ca 6 normalsider
"Understanding Boris Johnson's Appeal: Performative rebelliousness, impishness, and indiscipline" (London School of Economics website) ca. 3 normalsider
"Don't overlook the impact of Empire on our identity" by Madeleine Bunting (The Guardian, 2007)
"Brexit: Your simple guide to the UK leaving EU" (BBC) ca. 4 normalsider
"Brexit: the Uncivil war review" (The Guardian) ca. 2 normalsider
"Will Gompertz reviews Brexit: The Uncivil War" (BBC) ca. 2 normalsider
YouTube videos:
"What does "Britishness" mean to you?" (2.26 min)
"Britishness and national identity" (17.34 min.)
"Brexit Explained" (11.27 min)
Sange:
"The Brexit Battle Rap (Leave or Remain)" by M.C.Caskey + Lyrics ca.1 normalside
Film:
"Brexit: The Uncivil War" (dir. Toby Haynes, 2019)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
From Hollywood to Bollywood
Fagligt Indhold:
Dette forløb kigger specifikt på Bollywood genren og sammenligner den med traditioner fra Hollywood. Der er fokus på filmanalyse og filmiske virkemidler, samt bagvedliggende kulturelle baggrunde for genrens kendetegn - herunder indflydelse fra det Britiske Imperium. Eleverne laver i forbindelse med dette en lille "aflevering" - en mundtlig optagelse, hvor de snakker om forskellige aspekter af Bollywood.
Materialer:
"India and Cinema - an introduction" (fra antologien: Narrating India) ca. 4 normalsider
"Examples of Hinglish" (fra antologien: Narrating India) ca. 1 normalside
"Bollywood - formula films and genre expectations) ca. 3 normalsider
"Pushing Boundaries: Indian film industry seeks neew horizons in Cannes" (RFI, 2022)
Analysekompendium (filmanalyse/filmiske virkemidler)
Film:
"Devdas" (dir. Sanjay Leela Bhansali, 2002)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
From Bollywood to Hollywood (continued)
Fagligt Indhold:
Dette forløb kigger specifikt på Bollywood genren og sammenligner den med traditioner fra Hollywood. Der er fokus på filmanalyse og filmiske virkemidler, samt bagvedliggende kulturelle baggrunde for genrens kendetegn - herunder indflydelse fra det Britiske Imperium. Eleverne laver i forbindelse med dette en lille "aflevering" - en mundtlig optagelse, hvor de snakker om forskellige aspekter af Bollywood.
Materialer:
"India and Cinema - an introduction" (fra antologien: Narrating India) ca. 4 normalsider
"Examples of Hinglish" (fra antologien: Narrating India) ca. 1 normalside
"Bollywood - formula films and genre expectations) ca. 3 normalsider
"Pushing Boundaries: Indian film industry seeks neew horizons in Cannes" (RFI, 2022)
Analysekompendium (filmanalyse/filmiske virkemidler)
Film:
"Devdas" (dir. Sanjay Leela Bhansali, 2002)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
A Country Divided - The US Election
Fagligt Indhold:
Set i lyset af den den kommende amerikanske valgkamp, vil dette forløb belyse de væsentligste aspekter af det amerikanske politiske system, samt have fokus på valgkampen mellem Donald Trump og Kamala Harris. Fokus er specielt på deres forskelligartede retorik, samt emnerne "immigration", "abortion" og (i mindre grad) "økonomi". Eleverne arbejde med retorisk analyse og argumentationsanalyse i behandlingen af taler samt offentlige debatter.
Materialer:
Følgende afsnit er læst fra antologien "Election Year" (Systime):
"The two-party system and swing states" ca. 5 normalsider
"The President, Congress, and Supreme Court" ca. 5 normalsider
"The Impact of Trump Rhetorics" ca. 3 normalsider
"Nicky Haley's Policy Speech on Abortion Rights" ca. 6 normalsider
"Former President Trump's Speech on How to Secure the American Borders" ca. 2 normalsider
"Rich Men North of Richmond" (song lyrics) ca. 1 normalside
Herudover:
"America, you just wanted change is all, a return" by Terrance Hayes (sonnet, 2018)
"Come out for the Domhnall, ye brave men and proud" by Joseph Charles McKenzie, 2017 (poem)
"At the border in Arizona, Harris lays out a plan to get tough on fentanyl" (NPR, 2024)
"How Alex Garland's Civil War offers a warning about the US political divide" (BBC, 2024)
YouTube:
"Kamala Harris on abortion" (23.07 min)
"Four Corners - The Battle for Democracy" (ABC Australia) (56 min)
"Four Corners - Trump and the future of the United States of America" (ABC Australia) (56 min)
"Trump/Harris TV Debate - recap" (26 min)
""The Five" reacts to the first debate between Trump and Harris" (14.31 min)
"How the Jan.6 Capitol attack unfolded" (8.41 min)
Podcast:
"Vi elsker eksperter - det amerikanske valgsystem) (KUA - institut for germansk..etc) (23 min)
Film:
"Civil War" (dir. Alex Garland, 2024)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
26 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
The Sixties (EKSAMEN)
Fagligt Indhold:
Klassen har som deres sidste værklæsning valgt romanen "Go Ask Alice" (af Anonymous), og valgt at romanen skal knyttes an til temaet "The Sixties", med fokus på sociale omvæltninger i det amerikanske samfund i perioden, heriblandt "equal rights" og "counterculture". Romanen læses sideløbende med andre tekster og knyttes på den måde an til tiden.
Materialer:
"Why the Hippie Movement declined" (fra theculturetrip.com, 2016) ca. 3 normalsider
"The 1960s and Today: What's Different Now and What's Needed Next?" by Michelle Holliday (medium.com) ca. 8 normalsider
"Q&A: Historian Compares Today's protest to Civil Right's Movement of 50s and 60s" by Anne E. Bromley (News.virginia.edu) ca. 8 normalsider
"How Hippies created today's modern culture" by W.J. Rorabaugh (Time Magazine, 2015) ca. 4 normalsider
"Fear and Loathing in Las Vegas" (excerpt) by Hunter S. Thompson ca. 2 normalsider
"A Brief History of Teenagers" by Derek Thompson (The Saturday Evening Post, 2018) ca. 8 normalsider
"The Applicant" by Sylvia Plath (poem) ca. 2 normalsider
"San Francisco" by Scott McKenzie (song lyrics) ca. 1 normalside
Dokumentar:
"Sex, Drugs and Rock'n'Roll" - (episode fra dokumentarserien The Sixties - a decade that changed the world") ca. 50 minutter
"The Times They Are A'Changing (episode fra dokumentarserien The Sixties - a decade that changed the world") ca. 50 minutter.
YouTube:
"Typical teenagers talk about teenage life in 1966" (2.13 min)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Identity, Gender and Body...and Shakespeare! (EKS)
FORMÅL OG INDHOLD:
Omdrejningspunktet i dette forløb er læsning af Shakespeare set ud fra et kønsmæssigt perspektiv. Vi kigger nærmere på perioden den engelske renæssance og placerer Shakespeare i en historiemæssig kontekst. I arbejdet med Shakespeare er der fokus på udvalgte sonetter, samt uddrag fra "Romeo & Juliet" (i mindre grad) og "Macbeth" (i højere grad) Efter arbejdet med Shakespeare læser vi andre tekster omhandlende kvinders position i samfundet, specifikt "The Suffragette Movement".
MATERIALER:
Kernestof (fiction)
- "Sonnet 18" by William Shakespeare (1 ns.)
- "Sonnet 29" by William Shakespeare (1 ns.)
- "Sonnet 138" by William Shakespeare (1 ns.)
- "Sonnet 27" by William Shakespeare (1 ns.)
- "Sonnet 104" by William Shakespeare (1 ns.)
- "Romeo and Juliet" by Shakespeare (balcony scene) (3 ns.)
- "Macbeth" by Shakespeare (Act 1, scene 1-3 + scene 5) (30 ns.)
Kernestof (non-fiction)
- "William Shakespeare's Life" (fra antologien "Shakespeare ") (8 ns.)
- "The Renaissance" (11 ns.)
- "Revisiting Shakespeare and Gender" by Jeanne Gerlach (4 ns.)
- "Freedom or Death" by Emmeline Pankhurst (1913) (10 ns.)
- "The Subjection of Women" by John Stuart Milll (1869) (1 ns.)
AV-MATERIALER:
- "Macbeth" (2015) dir. Justin Kurzel (1t53m.)
- TEDTalk - "Shakespeare is Everywhere"
- Diverse YouTube videoer om Shakespeare.
Klassen har i løbet af de 3 år arbejdet med:
Engram engelsk grammatik (minlæring.dk)
Appwriter
Ordbogen.com
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Translation Exercise on Shakespeare
|
19-01-2025
|
Terminsprøve
|
05-02-2025
|
Essay 5 (slettet)
|
16-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
32 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
15
|
Grammatik/Repetition
Klassen øver her til sidst grammatik, vi repeterer emner opgivet til eksamen og laver generel eksamenstræning.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/40/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53472466772",
"T": "/lectio/40/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53472466772",
"H": "/lectio/40/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53472466772"
}