Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Det frie Gymnasium
|
Fag og niveau
|
projektfag -
|
Lærer(e)
|
Eva Marie Clemmensen, Niels Vasland Eriksen, Uffe Christensen
|
Hold
|
2024 TP/2p (2p TP4, 2p TP5/rejse, 2p TP6)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Study Trip Bremen 2 p
Fokus.
Som forberedelse til besøg på Emigrationsmuseet i Bremen er der i engelskfaget især fokus på emigration. Vi læser tekster om de forskellige europæiske bølger af emigration, især den tyske og den danske. Vi ser dokumentar om den første danske udvandrerbølge.
Under selve studieturen forbereder eleverne en blog/vlog, der både fremstiller what to see when in Bremen, men eleverne beskriver også egne erfaringer og oplevelser, som gør rejsen speciel og personlig. Eleverne beskriver de forskellige elementer i studieturen: tur rundt i byen for at se de vigtigtste sights, besøg på emigrantmuseet, besøg på Kunsthalle med særlig fokus på Worpswede-kunstnerne, besøg i Worpswede - Tysklnads første og største artist colony/kunstnerlandsby, kvarters-analyse og vandring langs Weser-floden
Opgave i engelsk: Group work:/Individual work Writing your blog/vlog – Your best tips/experiences . You might write your blog/vlog as a diary with a more personal twist in which you include your internal thoughts and feelings as well as your experiences.
What did you see, what did you feel when you saw these streets, these places or the people you met? Reflect upon the fact that various elements may have an impact on your experience, such as the weather condition or the atmosphere in your group or even your physical condition. What thoughts/feelings did you get when you walked through the streets of Bremen and doing the activities. Did you experience something different in the evenings when you went out by yourself ?
Write approximately 700 words. Include photos and videos.
Think about how you will organize your representation
Materiale:
-https://www.rejsentilamerika.dk/en/tv-serien (dokumentar)
-"From Foreign Shores", Alan M Kraut, from "Follow That Dream", Bitten Arildsen, Chris Plougheld, Systime, 2008
- "HIstorical, Sociological and Theoretical Surveys", From "America, the Melting Pot, Esben Andersen, Aase Bennicke
- Danskerne glemte ikke, hvor de kom fra, artikel www.sdu.dk (Syddansk Universitet), hentet 23/9 2024
- Wikipedia: Danish Americans, hentet 22/9 2024
-https://www.youtube.com/watch?v=lz9WGaceKOw How your grandma ended in Iowa
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
32 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Forløb#1
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/40/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65792599787",
"T": "/lectio/40/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65792599787",
"H": "/lectio/40/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65792599787"
}