UNORD Hillerød Teknisk Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
UNORD Hillerød Teknisk Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet cbht1f-pu-gf (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
Z - Demo årsopgørelse Unord
Fag og niveau
Produktudvikling -
Lærer(e)
Hold
cb25ht1f-pu-gf (
cbht1f-pu-gf
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
PU
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
PU
Faser:
Problemidentifikation
Brainstorm
Intet link
Mindmap
https://teknologib.praxis.dk/10045?search=Brainstorm#95018-s2
Nøgleproblem
https://teknologib.praxis.dk/10046
Problemtræ
https://teknologib.praxis.dk/10047
Problemformulering
https://teknologib.praxis.dk/10048
Arbejdsspørgsmål
https://teknologib.praxis.dk/10050
Problemanalyse
af Kvantitativ og kvalitativ data
https://samfnuhtx.systime.dk/?id=466
https://samfnuhtx.systime.dk/?id=677
https://samfnuhtx.systime.dk/?id=676
Husk at komme ind på hvad spørger I om, hvordan har I indsamlet, hvordan har I databehandlet og hvad har I fundet frem til. (og hvad er jeres baggrundsvariabel og hvad er jeres afhængige variabel)
Indsamling af data
https://teknologib.praxis.dk/10022
Løsning
Systematisk idégenerering (Billedassociation; Ordkæde; Stille brainstorm; Omvendt brainstorm; Ønsketænkning; Rollespil)
https://teknologib.praxis.dk/10060
Sortér og vurdér jeres løsningsforslag
https://teknologib.praxis.dk/10063
Produktprincip
Kravmatrix
https://teknologib.praxis.dk/10066
https://teknologib.praxis.dk/10067
Produktudformning
Er I kommet så langt?
Skitser, Produktbeskrivelse, Krav til produktet, Vurdering af produktets bæredygtighed
https://teknologib.praxis.dk/10073
Andet
Det tredelte bæredygtighedsbegreb
https://baeredygtighed.systime.dk/?id=150
https://baeredygtighed.systime.dk/?id=151
Belbins grupperoller
http://teknologib.praxis.dk/10090?search=belbin#5300288-s0
Gruppekontrakt
https://teknologib.praxis.dk/10015?search=gruppekontrakt#1833313-s0
Logbog
https://teknologib.praxis.dk/10020?search=logbog#2916742
Indhold
Kernestof:
Projektoplæg bæredygtig by 2025.docx
Tøj: Sådan skader produktionen | Forbrugerrådet Tænk
En systemkrise (Læs til og med figur 1.3)
Hvad er bæredygtighed? | Bæredygtighed – en samfundsfaglig temabog om verdensmålene (Faktabox: Fra Gro til Greta skal læses som oversigtslæsning)
Fotosafari Hillerød om bæredygtighed elevopgave.docx
I har allerede læst ”Tøj: Sådan skader produktionen”
Teknologibogen:
Adgang til teknologibogen:
Uge 34 Øvelse Belbins grupperoller med webdiagram.docx
Læs i Teknologibogen:
Hvad er bæredygtighed egentligt? | Bysociologi (læs afsnittet Bæredygtighed eller resiliens?)
Hvad stiller vi op med regnen? | Bysociologi
•https://www.tv2nord.dk/aalborg/nye-bybusser-paa-el-indviet-i-aalborg •https://helsingordagblad.dk/helsingoer/nu-sker-der-noget-arbejdet-med-laenge-ventet-supercykelsti-er-i-gang •https://www.dr.dk/nyheder/indland/stigende-havvand-risikerer-oversvoem
Vi gennemgår afsnittene om gruppekontrakt og problemidentifikation fra bogen:
gruppekontrakt_teknologi-b.docx
•Tag disse to tests af dit økologiske fodaftryks størrelse • •http://www.footprintcalculator.org/ •https://footprint.wwf.org.uk/#/questionnaire • •Tag et screenshot af resultatet af dine tests •Brug testresultaterne til at lave en liste over, hvor di
I 7.-8. lektion har I Produktudvikling, hvor MBMO er vikar for CEHE.Vi skal arbejde med nøgleproblem og problemtræ.
Læs i teknologibogen:
12.00 - 12.10: Oskar
Systematisk internetsøgning.docx
Projektoplæg bæredygtighed i skoledagen 2025 (1).docx
gruppekontrakt_teknologi-bæredygtighed-i-skoledagen.docx
Uge 36 Intro til draw.pptx
Mindst en (max to) baggrundsvariabler (fx køn eller klasse)
I PU-timen i dag skal vi arbejde med to forskellige samfundsfaglige metoder, kvalitativ og kvantitativ metode.
11. MetodeLex | SamfNU HTX
11.2 Kvantitativ metode | SamfNU HTX
11.3 Kvalitativ metode | SamfNU HTX
databehandling.pptx
Læs om idégenerering og valg af løsningsteknologi:
Metoder – Værktøjskassen til innovation og entreprenørskab i undervisningen
I får mulighed for at arbejde med databehandling af spørgeskemaer i denne lektion. Hvis I har databehandlet, skal I foretage/analysere kvalitative interview.
Besked fra MBMO: Hvis I ikke har puttet jeres behandlede data fra spørgeskemaundersøgelsen på tapetet, skal I have dem printet til denne lektion, så de kan puttes på tapetet.
Læs i Teknologi B:
4.6.2 Konkretisering af produkt
PU_eksamen.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 56
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/4236/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76243123084", "T": "/lectio/4236/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76243123084", "H": "/lectio/4236/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76243123084" }