Holdet cbht1f-pu-gf (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution Z - Demo årsopgørelse Unord
Fag og niveau Produktudvikling -
Lærer(e)
Hold cb25ht1f-pu-gf (cbht1f-pu-gf)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 PU

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 PU

Faser:

Problemidentifikation
Brainstorm
Intet link
Mindmap
https://teknologib.praxis.dk/10045?search=Brainstorm#95018-s2
Nøgleproblem
https://teknologib.praxis.dk/10046
Problemtræ
https://teknologib.praxis.dk/10047
Problemformulering
https://teknologib.praxis.dk/10048
Arbejdsspørgsmål
https://teknologib.praxis.dk/10050

Problemanalyse
af Kvantitativ og kvalitativ data
https://samfnuhtx.systime.dk/?id=466
https://samfnuhtx.systime.dk/?id=677
https://samfnuhtx.systime.dk/?id=676
Husk at komme ind på hvad spørger I om, hvordan har I indsamlet, hvordan har I databehandlet og hvad har I fundet frem til. (og hvad er jeres baggrundsvariabel og hvad er jeres afhængige variabel)

Indsamling af data
https://teknologib.praxis.dk/10022


Løsning
Systematisk idégenerering (Billedassociation; Ordkæde; Stille brainstorm; Omvendt brainstorm; Ønsketænkning; Rollespil)
https://teknologib.praxis.dk/10060

Sortér og vurdér jeres løsningsforslag
https://teknologib.praxis.dk/10063

Produktprincip
Kravmatrix
https://teknologib.praxis.dk/10066
https://teknologib.praxis.dk/10067

Produktudformning
Er I kommet så langt?
Skitser, Produktbeskrivelse, Krav til produktet, Vurdering af produktets bæredygtighed
https://teknologib.praxis.dk/10073

Andet
Det tredelte bæredygtighedsbegreb
https://baeredygtighed.systime.dk/?id=150
https://baeredygtighed.systime.dk/?id=151
Belbins grupperoller
http://teknologib.praxis.dk/10090?search=belbin#5300288-s0
Gruppekontrakt
https://teknologib.praxis.dk/10015?search=gruppekontrakt#1833313-s0
Logbog
https://teknologib.praxis.dk/10020?search=logbog#2916742

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 56 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer