Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
NEXT
|
Fag og niveau
|
Spansk A
|
Lærer(e)
|
Queren Aliana Ortiz
|
Hold
|
A 2022 SP/3 STX VF (A 2g SP/3 STX VF, A 3g SP/3 itp STX VF, A 3g SP/3 STX VF)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Caminando
Formål:
- få indsigt i hverdagslivet og familielivet i Spanien, samt særlige kulturelle aspekter i relation til hverdagslivet i spansktalende verden
- tilegne sig ordforråd indenfor afgrænsede områder: familie, fritidsinteresser, ugedage, måneder, vejret, klokken, shopping, at gå på cafe, tøj, vise vej, ting og bygninger i en stor by, møbler og andre ting i huset, simple landeportrætter, personbeskrivelser samt præsentationer af sig selv og sin familie
- at kunne læse simple bearbejdede spansksprogede dialoger og tekster
- at kunne forstå simple talte dialoger
- at skrive simple sætninger på spansk indenfor de overordnede emner
- at være i stand til at beskrive personer mundtligt
- at være i stand til at lave en simpel billedbeskrivelse
Kernestof:
Tekster fra Caminando, Grundbog iBog, Inge Magrethe Clausen et al., Gyldendal under Systime, 2007
Unidad 1a-c (20,8 s), 2a-c (22,6 s), 3a-c (23,4 s), 4a (10 s), 5a
Film:
"El Bola" (2000) Achero Mañas (4 s)
Grammatiske hovedpunkter:
- Regelmæssige verber i præsens
- Væsentlige uregelmæssige verber i præsens: tener, ser, estar, hacer samt ir.
- Diftongerende verber
- Gustar
- Futurum med ir
- Substantiver, deres bøjning samt bestemte/ubestemte artikler
- Genitiv
- Personlige pronominer, possessive pronominer og personlige pronominer efter præpositioner
- Adjektivernes bøjning i køn, tal samt grad (2. og 3. grad er præsenteret)
-Præpositioner og stedsadverbier
Omfang: ca. 100 ns
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Arbejde selv - film opgave
|
28-08-2023
|
Film opgave
|
03-09-2023
|
opgaver cap 3 un mes en malaga
|
11-09-2023
|
Arbejde-selv
|
10-10-2023
|
Opgave filmen Sin nombre
|
12-10-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
104,00 moduler
Dækker over:
45 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
2
|
Kulturmødet - Un mes en Málaga (EKSAMEN)
Formål:
- at få kendskab til en række kulturelle fænomener, som ofte forbindes med det "typisk spanske" gennem en kulturel, samfundsmæssig og historisk analyse med særligt fokus på Andalusien beskrevet i Un mes en Málaga
Faglige mål:
- at tilegne sig viden om en række særlige kulturelle aspekter af den spanske kultur med afsæt i Andalusien
- forstå hovedpunkterne i et tydeligt talt spansk om almene og kendte emner formidlet gennem forskellige medier
- læse og forstå ubearbejdede spansksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
- deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende spansk, herunder beskrive oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
- præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende mundtligt spansk
- udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende spansk
- analysere og fortolke tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle, interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
- benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde.
Omfang: ca. 30 normale sider
Forløbets længde: 63 moduler a 45 min
Kernestof:
Tekster fra Un mes en Málaga (ibog) https://www.unmesenmalaga.com/
- "Cap 1. Mis primeros días en Málaga" (2 s)
- "Cap 2: Vivir con una familia Española" (2 s)
- "Cap 3: Un día típico en Málaga" (2 s)
- "Cap 4: Los jóvenes malagueños" (2 s)
- "Cap 5: Ir de tapas" (2 s)
Supplerende stof:
- "Frygtløs fornyer", Kasper Kloch, September 2019, Weekendavisen
- "Why does Rosalía attract so many haters in her home country?", JUAN SANGUINO, SEP 12, 2019, El País
https://english.elpais.com/elpais/2019/09/11/inenglish/1568200478_787052.html
- Oplæg om Flamenco og koncert ved Lasse Grøftehauge samt arbejde med diverse tekster af Rosalía (ifm. spanskdagen den 28/11-2023 (ca. 6 moduler)
Grammatiske fokuspunkter med udgangspunkt i Minlæring:
- repetition: nationalitetsadjektiver, ser/estar/hay, diftongerende verber, gerundium, nærfremtid, refleksive og possessive pronominer, perfektum
- adjektivernes gradbøjning
- adverbier samt muy og mucho
- demonstrative pronominer
Skriftligt arbejde:
- Introduktion til brev-genre samt delprøve 1
- Un mes en Málaga (Delprøve 1 + Delprøve 2) (4 s)
- Una mujer torera (Delprøve 1) (1 s)
Øvrigt materiale og hjælpemidler:
https://www.ordbogen.com/da/#/
https://www.verbix.com/languages/spanish
https://www.minlaering.dk/
https://www.systime.dk/
https://www.unmesenmalaga.com/
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Arbejde selv - film opgave
|
28-08-2023
|
Film opgave
|
03-09-2023
|
opgaver cap 3 un mes en malaga
|
11-09-2023
|
Arbejde-selv
|
10-10-2023
|
Opgave filmen Sin nombre
|
12-10-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
63,00 moduler
Dækker over:
45 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Tekstbehandling
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
3
|
Música y baile
Eleverne har gennem forløbet fået en introduktion til musik og dans i den spansktalende verden.
Formålet med forløbet har været, at give eleverne indblik i både spansk - og latinamerikansk kultur gennem forskellige stilarter inden for musik og dans: Salsa, bachata, reggaeton, flamenco og latinamerikansk hip hop.
Forløbet har desuden haft et grammatisk fokus på de to datidsformer: Præteritum og imperfektum.
Faglige mål:
- forstå hovedpunkterne i et tydeligt talt spansk om almene og kendte emner formidlet gennem forskellige medier
- læse og forstå ubearbejdede spansksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
- deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende spansk, herunder beskrive oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
- præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende mundtligt spansk
- udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende spansk
- analysere og fortolke tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle, interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
- benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde.
Omfang: ca. 15 normale sider
Materiale:
Kompendium "Música y baile"
Forskellige sangtekster og musikvideoer knyttet til temaet
Videoer fra Restudy.dk: Regelmæssig præteritum & regelmæssig imperfektum
Øvelser fra Minlæring.dk
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
23,00 moduler
Dækker over:
43 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
México (EKSAMEN)
Formål:
- at få et overordnet kendskab til den mexicanske kultur og samfund med fokus på særlige traditioner og kønsroller.
Faglige mål:
- forstå hovedpunkterne i et tydeligt talt spansk om almene og kendte emner formidlet gennem forskellige medier
- læse og forstå ubearbejdede spansksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
- deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende spansk, herunder beskrive oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
- præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende mundtligt spansk
- udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende spansk
- analysere og fortolke tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle, interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
- benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde.
Omfang: ca. 15 normale sider eksklusive grammatik
Kernestof:
“Aby de México, Soy una chica con ambiciones" fra La identidad contrastada, Jóvenes en Latinoamérica - Ole Nicolaj Mikkelsen og Pablo Riismøller, Gyldendal, 2013, s.52-55
-Documental DRTV Hvem var Frida Kahlo https://www.dr.dk/drtv/se/hvem-var-frida-kahlo_245309
- Filmen Frida, Julie Taymor 2002.
Skr. eksamensopgaver:
- Aby de México - Delprøve 2
Øvrigt materiale og hjælpemidler:
https://www.ordbogen.com/da/#/
https://www.verbix.com/languages/spanish
https://www.minlaering.dk/
https://www.systime.dk/
https://www.unmesenmalaga.com/
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
37 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Cuba
Formål:
- at få kendskab til Cubas historie fra 1958 og frem til nu
- at få en forståelse for de problemer/konflikter cubanerne møder til dagligt
- at få et indblik i cubansk kultur og daglivet på Cuba med udgangspunkt i fortællinger fra cubanske indbyggere
Faglige mål:
- forstå hovedpunkterne i et tydeligt talt spansk om almene og kendte emner formidlet gennem forskellige medier
- læse og forstå ubearbejdede spansksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
- deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende spansk, herunder beskrive oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
- præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende mundtligt spansk
- udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende spansk
- analysere og fortolke tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle, interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde.
- læse og forstå spansksprogede tekster inden for forskellige genrer og af forskellige sværhedsgrad
- være i stand til at samtale om afgrænsede emner på spansk og sætte dem i et historisk og globalt perspektiv
- tilegne sig viden om kulturelle, historiske og samfundsmæssige forhold på Cuba på et højt refleksionsplan
Omfang: ca. 15 sider
Kernestof:
- Tekster fra: La lucha cubana, Anny Holmegaard, EA, 2015 (s.28-30)
- Propiedad colectiva - Comunicación
- El Exilio - La emigración
- ”El período especial” fra Cuba en cambio af Rosalba Cazón López og Bente Dalsgaard Frederiksen, Gyldendal, 2015, s.6-8 (3 s)
- "La escuela en Cuba" (Dokumentar på spansk) Pregunta ya, SVT2, 2016 (mitCFU)
- "La familia en Cuba" (Dokumentar på spansk) Pregunta ya, SVT2, 2076 (mitCFU)
Supplerende stof:
- Cuba historie (http://www.annyholmgaard.dk/cuba_la_lucha_cubana/supplerende_tekster/cuba_historie.pdf)
- Oprør mod revolutionen, Kasper Kloch, Weekendavisen, 31/7-2021
(https://www.weekendavisen.dk/2021-30/samfund/oproer-mod-revolutionen)
- Dokumentar: Cuba og kapitalismen (Cuba with Simon Reeve) DR2, 2017 (mitCFU)
- Genstart: Cuba uden Castro (27/4-2021)
(https://www.dr.dk/lyd/special-radio/genstart/genstart-dr-s-nyhedspodcast-87)
- Sang: "Patria y vida" (https://www.youtube.com/watch?v=pP9Bto5lOEQ)
Skr. eksamensopgaver:
- Miguel el cubano (Delprøve 2)
-- Cuba y el turismo (Delprøve 1 fra Min læring)
Grammatiske fokuspunkter med udgangspunkt i Minlæring:
- Bundende personlige pronominer
- Vb. tider i Delprøve 2
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Opgave 1: Havana Blues
|
21-08-2024
|
PP Cuba
|
12-09-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
31,00 moduler
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
6
|
México y la frontera (ink. machismo) (EKSAMEN)
Formål:
- at få kendskab til Mexicos kultur og samfund med fokus på kvindesyn, machismo-begrebet samt kvindedrab i bl.a. Ciudad Juárez
Faglige mål:
- forstå hovedpunkterne i et tydeligt talt spansk om almene og kendte emner formidlet gennem forskellige medier
- læse og forstå ubearbejdede spansksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
- deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende spansk, herunder beskrive oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
- præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende mundtligt spansk
- udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende spansk
- analysere og fortolke tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle, interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde.
Omfang: ca. 30 normale sider eks. grammatik.
Kernestof:
"Mujeres desparecidas en México: la estigmatización de las autoridades el gran problema en las primeras horas de busqueda", Infobae, (01/03/2020)
https://www.infobae.com/america/mexico/2020/03/01/mujeres-desaparecidas-en-mexico-la-estigmatizacion-de-las-autoridades-el-gran-problema-en-las-primeras-horas-de-busqueda/
"Habitaciones de las mujeres de Juárez", Mayra Martell, VICE
https://www.vice.com/es/article/dpb7mw/habitaciones-de-las-mujeres-de-juarez-0000581-v8n4
Tekster fra México en perspectiva, Telling Lund, Helena og Hilm, Marianne, Systime 2019 (i-bog):
- Prólogo, México en perspectiva https://mexico.systime.dk/?
id=146#c267
- El Machismo https://mexico.systime.dk/?id=p129&L=0 (herunder:)
- El macho mexicano https://mexico.systime.dk/?id=c266&L=0
- El machismo en la sociedad mexicana https://mexico.systime.dk/?
id=c320&L=0
- La cultura mexicana: https://mexico.systime.dk/?id=132 (herunder:)
- El machismo en diferentes clases sociales:
https://mexico.systime.dk/?id=p132
- ¿Qué es un machista? https://mexico.systime.dk/?id=c546
- La educacción de los niños según Gabriela
https://mexico.systime.dk/?id=c812
- El machismo en México https://mexico.systime.dk/?id=c517
- Entrevista con Frente Feminista Nacional https://mexico.systime.dk/?
id=p142: Herunder billedanalyse:
- Foto#1 https://mexico.systime.dk/?id=p143, Foto #2
https://mexico.systime.dk/?id=p144
Tekster fra El sexo en proceso, Maria Francisca Gavilán og Louise Friis Arfaoui, 2024, Columbus
- Introducción a la violencia machista en el continente latinoamericano
https://elsexo.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=136&loopRedirect=1
- El Reggaetón
https://elsexo.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=153
Grammatiske fokuspunkter med udgangspunkt i Minlæring:
- Datider på spansk (Præteritum/imperfektum) - repetition
- Personlige pronominer - direkte/indirekte objektsformer – repetition
- Hitverber og diverse grammatiske emner relateret til Delprøve1
Skriftlige opgaver:
- Despacito: El reguetón y el machismo (Delprøve 1 + Delprøve 2)
- Entre dos países (Delprøve 1 + Delprøve 2)
- El cartel de Sinaloa (Delprøve 1)
Supplerende materiale:
"Ciudad Juarez, the city of missing women", (Dokumentar på engelsk)
https://www.youtube.com/watch?v=057pnMQ7wlI
"Nordamerika med Simon Reeve: Texas og Mexico" (Dokumentar), DR2, 2020
Øvrigt materiale og hjælpemidler:
https://www.ordbogen.com/da/#/
https://www.verbix.com/languages/spanish
https://www.minlaering.dk/
https://www.systime.dk/
https://www.unmesenmalaga.com/
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
44,00 moduler
Dækker over:
49 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Pandillas y narcocultura (EKSAMEN)
I første del af forløbet har vi taget udgangspunkt i bogen "En la pandilla somos familia" fra Systime.
Forløbet giver eleverne indblik i hvilke faktorer der lægger til grund for den store tilslutning til bander og bandekriminalitet herunder fattigdom, politisk korruption mm. i landene Honduras og El Salvador sammenlignet med situationen i nabolandet Nicaragua. Eleverne har herefter arbejdet med kulturen i bandemiljøerne herunder tatoveringer relateret til bandemiljøet.
I anden del af forløbet har vi set på narkokartellernes betydning i bl.a. Colombia. Vi har taget udgangspunkt i 1. episode af Netflix serien "Narcos", har arbejdet Pablo Escobars karakter skildret i serien og i virkeligheden og begrebet "narcocultura"
Derudover har eleverne trænet delprøve 1 formen og afsluttet med en artikel om temaet.
Faglige mål:
- forstå hovedpunkterne i et tydeligt talt spansk om almene og kendte emner formidlet gennem forskellige medier
- læse og forstå ubearbejdede spansksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
- deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende spansk, herunder beskrive oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
- præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende mundtligt spansk
- udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende spansk
- analysere og fortolke tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle, interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
- benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde.
Omfang: ca. 25 normale sider eksklusive grammatik
Kernestof udgør:
et centralt alment ordforråd til brug for mundtlig og skriftlig kommunikation
̶ et specifikt ordforråd i tilknytning til de valgte emner
̶ grundlæggende principper for sprogets anvendelse og opbygning, herunder morfologi, syntaks, fonetik og pragmatik
̶ moderne fiktive og ikke-fiktive tekster fra andre spansksprogede områder
̶ historiske, kulturelle og interkulturelle forhold, der har relevans for de studerede emner
̶ centrale samfundsmæssige og regionale forhold i andre spansksprogede områder
Materiale:
E-bog fra Systime: Desezar, S: "En la pandilla somos familia"
Kap. 1, 3.4, 4, 4.4, 4.5, 5.1, 7.7, 10.6
- Artikel om Narcocultura: https://es.wikipedia.org/wiki/Narcocultura#Las_narcoseries
Duolingo Podcast - Episode 76: Terapia de tatuajes (Tattoo therapy):
https://podcast.duolingo.com/episode-76-terapia-de-tatuajes-tattoo-therapy
- Serie Narcos - episode 1(Chris Brancato, Carlo Bernard, and Doug Miro)
- Min læring, DP1 El cartel de Sinaloa
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
32,00 moduler
Dækker over:
30 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Migración y latinos en los Estados Unido (EKSAMEN)
Formål:
- at få kendskab til årsagerne til migration blandt latinoer, herunder push og pull faktorer.
- at få kendskab til hvordan migrationen fra latinamerikanske lande til USA foregår og hvordan er livet som immigrant i USA.
- at få indblik til hvordan USAs politik påvirker migrationen og det billede man har af latinoer
- få indblik i de nutidige forhold for latinamerikanske immigranter i USA herunder et særligt fokus på "los dreamers" DACA programmet, arbejds- og leveforhold, samt de myter og stereotyper der eksisterer om latinamerikanere og latinamerikanske immigranter i dag.
- at få kendskab om de myter der er om latinoer
Omfang: ca. 15 normale sider eksklusive grammatik
Faglige mål:
- forstå hovedpunkterne i et tydeligt talt spansk om almene og kendte emner formidlet gennem forskellige medier
- læse og forstå ubearbejdede spansksprogede fiktive og ikke-fiktive tekster
- deltage i samtale og diskussion på et klart og nogenlunde flydende spansk, herunder beskrive oplevelser og begivenheder samt begrunde og forklare holdninger
- præsentere og redegøre for kendte problemstillinger på et klart og nogenlunde flydende mundtligt spansk
- udtrykke sig skriftligt på et ukompliceret og sammenhængende spansk
- analysere og fortolke tekster inden for forskellige genrer samt sætte den enkelte tekst ind i kulturelle, interkulturelle, historiske og samfundsmæssige sammenhænge
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog, i det daglige arbejde.
Materiale:
Ringgaard, U. og Kledal, A. "Retratos latinos en California" (2013), Gyldendal
Kapitel 1: Introduktion
-Latinoer og deres værdier
-Latinamerikansk tilstedeværelse i historisk perspektiv
-Konjunkturbestemt immigration
-USA: et traditionelt indvandringsland
-Push og pull-faktorer
-Myter om latinoer
Kapitel 2: Latinokultur i Californien
Ase Kledal og Ulla Ringgaard, Cuba en Miami - La capital de Latinoamerica, Gyldendal. Carlos Eire, Miami y mis mil muertes, s. 26-29.
Artikler:
Latinos en Estados Unidos: las 10 ciudades en las que viven más hispanos https://www.bbc.com/mundo/noticias-internacional-47036609
Dokumentar:
We are Dreamers Documentary - Long version https://youtu.be/jOdLqct0rmo
Los invisibles:
Parte 1 https://youtu.be/r8WT_ZCUmaY
Parte 2 https://youtu.be/aOi9hoSfCLc
Parte 3 https://youtu.be/v2cEw6k9ZFM
Videoer:
TRUTH or MYTH: Latin Americans React to Stereotypes https://youtu.be/kqY3nN4Et7M
How True Are These Stereotypes About Latinos https://youtu.be/H7Ur9zk_9Ok
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
22 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/43/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67267537849",
"T": "/lectio/43/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67267537849",
"H": "/lectio/43/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67267537849"
}