Titel
5
|
It’s not personal, it’s just business.
Forløbet har fokus på virksomheders måder at brande sig på samt virksomheders etiske ansvar i forhold til kunder, konkurrerende virksomheder, samfund og miljø og ansatte. Vi skal diskutere virksomheders motivation for inddragelse af etiske overvejelser (eller mangel på samme) og CSR.
Nøgleordene i dette forløb er: business, branding, marketing, retailing, culture, communication, ethics, code of conduct, environment, climate, corporate social responsibility (CSR), global company, entrepreneurship, and social media.
Læringsmål:
I får grundlæggende kendskab til begreber inden for det merkantile område (business og branding).
I får træning i præstationsteknik via fremlæggelser om business-relaterede aspekter.
I får træning i de forskellige litterære genrer (fiction og non-fiction) og forskellige analytiske begreber og modeller.
I får træning i de retoriske virkemidler (herunder appelformer, logos, patos, etos, argumentationsanalyse).
I får oparbejdet et ordforråd som passer til det merkantile sprog og temaet vha. glosetræning.
I skal redegøre for den enkelte teksts placering ift. en større sammenhæng (fortolkning/perspektivering).
I får træning i de grundlæggende mundtlige færdigheder (tekstanalyse og mundtlige fremlæggelser).
I får træning i de skriftlige genrer i analyseopgaver.
I får træning i centrale grammatiske færdigheder fra forskellige grammatikbøger.
Texts:
- "CCC - Company, Culture and Communication", G. Jæger Nehlsen, 2018.
- "The Beginning of the Brand", N. Klein, 2000.
- "Me 2.0 Branding yourself online", M. Tutton, 2009.
Films/videos:
- "The Social Network", D. Fincher, 2010.
- "You can't stop sport", Nike, 2020.
- "Find your greatness - Jogger", Nike, 2013.
- "Roger Federer", Nike, 2017.
- "Air", B. Affleck, 2023.
Grammar:
- Genitiv
- Tegnsætning
- Kongruens
|