Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
NEXT
|
Fag og niveau
|
Erhvervscase -
|
Lærer(e)
|
Annette Hein, Laila Ryan Lund Christensen
|
Hold
|
A 2023 ec/q (A 2q ec)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Erhvervscase Puregym
Eleverne er blevet introduceret til det at arbejde med erhvervscase, case metoden, det casebaserede projektarbejde, samt centrale begreber i erhvervscase. De har arbejdet med situationsanalyse, kritiske succesfaktorer, udfordringer og løsningsforslag samt konsekvenser og metodeovervejelser. Alle grupper har fremlagt.
De har desuden arbejdet med kapitlerne 19-23 i VØ bogen om strategi, strategisk analyse, den strategiske plan og udvikling af forretningsmodel.
Kilde Systime, Erhvervscase, VØ
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Erhvervscase Shaping New Tomorrow
Eleverne har her i anden erhvervscase arbejdet videre med case metoden, det casebaserede projektarbejde, samt centrale begreber i erhvervscase. De har arbejdet med situationsanalyse, kritiske succesfaktorer, udfordringer og løsningsforslag samt konsekvenser og metodeovervejelser. Der er her i denne case lagt vægt på udfordringer, løsningsforslag, innovativ løsninger og konsekvensberegninger. Alle grupper har fremlagt.
Eleverne har endvidere arbejdet med kapitlerne 19-23 i VØ, hvor den strategiske plan er omdrejningspunktet.
Kilde: Systime, Erhvervscase, VØ
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Erhvervscase Davidsen
Eleverne har her i tredje erhvervscase arbejdet videre med case metoden, det casebaserede projektarbejde, samt centrale begreber i erhvervscase. De har arbejdet med situationsanalyse, kritiske succesfaktorer, udfordringer og løsningsforslag samt konsekvenser og metodeovervejelser. Der er her i denne case lagt vægt på udfordringer, løsningsforslag, innovativ løsninger og konsekvensberegninger. Alle grupper har fremlagt.
Eleverne har endvidere arbejdet med kapitlerne 19-23 i VØ, hvor den strategiske plan er omdrejningspunktet.
Kilde: Systime, Erhvervscase, VØ
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Erhvervscase Davidsen A/S
|
13-03-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Erhvervscase Naturli
Eleverne har her i fjerde erhvervscase arbejdet videre med case metoden, det casebaserede projektarbejde, samt centrale begreber i erhvervscase. De har arbejdet med situationsanalyse, kritiske succesfaktorer, udfordringer og løsningsforslag samt konsekvenser og metodeovervejelser. Der er her i denne case lagt vægt på udfordringer, løsningsforslag, innovativ løsninger og konsekvensberegninger, samt revideret BMC model. Alle grupper har fremlagt.
Eleverne har endvidere arbejdet med kapitlerne 19-23 i VØ, hvor den strategiske plan er omdrejningspunktet.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Erhvervscase Naturli
|
06-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/43/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67267540171",
"T": "/lectio/43/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67267540171",
"H": "/lectio/43/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67267540171"
}