Svendborg Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Svendborg Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 id-y - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2025/26
Institution
Svendborg Gymnasium
Fag og niveau
Idræt C
Lærer(e)
Jørgen Dinesen
Hold
2022 id-y (
1y id
,
2y id
,
3y id
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Pickleball og fysiologi
Titel 2
Opvarmning og musikforståelse
Titel 3
Ultimate - fysisk aktivitet og sundhed
Titel 4
3 mod 3 basket - idrætsskader
Titel 5
Bordtennis og befolkningens idrætsdeltagelse
Titel 6
Pardans
Titel 7
Klatring
Titel 8
Træningsprojekt
Titel 9
Musik og bevægelse
Titel 10
Floorball - fysiologi
Titel 11
Repetition
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Pickleball og fysiologi
Mål for forløbet:
Tekniske færdigheder:
Korrekt serv og kvalitet i returnering.
Grundslag: Dink, forhånd, baghånd, lob
Flugtninger og smash.
Taktik: Regler, herunder double bounce og kitchen. Tælle point og skift af serv. Placering på banen i double - angreb og forsvar.
Teori:
https://gym-idraet.dk/nyheder-viden/pickleball-et-velegnet-ketsjerspil-til-gymnasiet/
noter(pdf): Pickleball_spilleregler, s. 1-8
J. Sørensen, R Pöckel, ldræt C - teori i praksis, s. 67-75(Fysiologi. Kroppen under arbejde).
Pickleball(bevægelsesanalyse), s. 1-2
videoer:
Pickleball Rules | The Definitive Beginner's Resource to How to Play Pickleball
(https://www.youtube.com/watch?v=fTvPYdKZqO0)
https://www.youtube.com/watch?v=XlIRBa7D8KU
(4 måder en muskel kan arbejde på).
Indhold
Kernestof:
Velkommen til idræt på studieretningen. Vi starter med et forløb i Pickleball, som er et spil der er baseret på elementer fra badminton, tennis og bordtennis. I dette første modul skal vi være i drengesalen, så omklædning ved salene (ved hovedindgang
Pickleball #2: Se vedhæftede video (Pickleball rules...) samt læs frem til afsnittet "Taktik" i det andet link.
Pickleball #3: Læs de to afsnit om "Taktik" og "Pointsystem og –tælling" i det første link. Se endvidere en video om serveteknik (andet link) og om grundslag/returnering (forhånd og baghånd) i det andet link.
Pickleball nr. 3: Et kort modul pga juleafslutning. Af samme grund bedes I være klar til baneopstilling ved modulstart. Genlæs de to afsnit om "Taktik" og "Pointsystem og –tælling" i det vedhæftede link.
https://gym-idraet.dk/nyheder-viden/pickleball-et-velegnet-ketsjerspil-til-gymnasiet/
Pickleball #4: Læs afsnittene om "Reglerne i Pickleball", "Teknik" og "Taktik" i det første link. Se desuden de to vedhæftede videoer om hhv. drop (third drop shot) og flugtning (volleys).
Pickleball #5. Vi skal arbejde med lob-slaget og repetere de grundslag vi har været igennem. Herudover kobler vi lidt teori omkring anatomi og muskelarbejde på udvalgte grundslag. Som lektie skal I læse s. 67-75 i vedhæftede dokument "Idræt C - teori
Pickleball #6
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Opvarmning og musikforståelse
Formålet med forløbet er at give eleverne et grundlæggende teoretisk og praktisk kendskab til opvarmningsprogrammer samt at blive i stand til at udarbejde og afvikle et i praksis.
Praktisk: Opvarmningsprogrammer med elementerne gang, løb, sving, styrke, hop og udstrækning.
Teoretisk: Teori om opvarmningsprogrammet, herunder simpel fysiologi, opbygning af opvarmningsprogram samt musikkens tempo.
På baggrund af ovennævnte teori er der i grupper udarbejdet opvarmningsprogrammer med efterfølgende afprøvning/fremvisning på klassen. Afslutningsvis er gruppernes program evalueret ved feed-back fra klassen samt lærer.
Anvendt materiale:
T. Wolf,Idræt C - det er idræt, s. 22-29
(svarende til Jan K. Sørensen, Rasmus Pöckel, Idræt C - teori i parksis, s. 119-125).
noter: Opvarmningsprogram
Indhold
Kernestof:
Vi starter nyt forløb om opvarmning og I skal læse vedhæftede dokument ("Teori om opvarmning") og desuden orientere jer i klassenotesbogen/Indholdsbiblioteket /Opvarmning og musikforståelse(brug link). Medbring computer. Vi klæder om ved salene ved h
I får dette modul til at arbejde med afprøvning og justering af jeres gruppes opvarmningsprogram. Husk at være forberedt med musik til de forskellige sekvenser i jeres program - orienter dig i klassenotesbogen/Opvarmning og musikforståelse.
Fremvisning af opvarmningsprogram ved gruppe 3 - derefter anden aktivitet. Bemærk vi er i hallen idag.
Fremvisning af opvarmningsprogram ved gruppe 1. Derefter anden aktivitet. Bemærk vi starter i pigesalen. Opvarmningsgruppen skal huske at fremsende udfyldt skabelon til Jørgen inden modulet - gerne mandag aften.
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Ultimate - fysisk aktivitet og sundhed
Fokuspunkter:
- regler, Spirit of The Game
- baghåndskast, forhåndskast, gribeteknikker
- T-shirt cut
- angrebstaktik (modløb, medløb, stak, spilbarhed)
- forsvarsspil (personlig opdækning, lukket/frit område)
- bevægelse og løbebaner
Anvendt materiale (Teori):
Ultimate i Gymnasiet, DFSU_C niv_guide.pdf, s. 44-52, 56-57
Jan K. Sørensen, Rasmus Pöckel, Idræt C - teori i praksis, s. 17-25
videoer: (beskrivelser findes i DFSU-materialet)
Medløb:
https://www.youtube.com/watch?v=WVCkTpzh9ek&t=3s
Modløb:
https://www.youtube.com/watch?v=MWCDTwGEu6I&t=11s
Dybt modløb med opdækning:
https://www.youtube.com/watch?v=VnhnzXh7gpQ&t=10s
Medløb i boks:
https://www.youtube.com/watch?v=ta6u4nyu33s&t=3s
Stak:
https://www.youtube.com/watch?v=910SUlIi_QE&t=1
Dynamisk stak:
https://www.youtube.com/watch?v=V9t0xLgDwWk
Indhold
Kernestof:
Opstart på Ultimate-forløb. Som lektie skal I vedhæftede to links. Vi klæder om i hallen og går udendørs - tøj med efter vejrforhold.
Læs s. 17-25 i vedhæftede noter "Idræt C, s. 17-28" samt gennemse de to korte videoklip om modløb og medløb. Vi mødes omklædte i styrkerummet i hallen. Medbring PC.
Vi fortsætter vores ultimate-forløb. Som lektie skal i læse vedhæftede link om "Spirit of the game" samt om angrebsprincippet Stak.
Vi skal arbejde videre med bevægelse i angrebsspillet med fokus på angrebsprincippet stak. Som lektie skal I se de to vedhæftede korte videoer om hhv. medløb i boks samt dynamisk stak. For at få en fornemmelse af stak anvendt i kampsituationen skal I
Sidste gang ultimate i dette skoleår. Læs om forsvarsspil og se vedhæftede video om "dybt modløb".
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
3 mod 3 basket - idrætsskader
Der er fokuseret på 3 mod 3 basket og de generelle typer af idrætsskader.
De faglige mål med forløbet:
•Beherskelse af skudafviklingen med specielt fokus på håndleddets betydning, samt beherskelse af korrekt teknik ved lay-up, afleveringer og triple-threat(den 3.dobbelte trussel).
•Beherskelse af taktisk forståelse: Spilbarhed, spacing, v-cut, give-and-go, screening samt anvendelse af korrekt teknik i spilnære situationer, f.eks. afleveringer.
•Rimelig beherskelse af teknisk korrekt personligt forsvar, samt hvornår der laves fejl (cylinder-princippet).
Hertil er koblet en kort generel introduktion til behandling af akutte idrætsskader samt overbelastningsskader.
Anvendt materiale:
Streetbasket(regler), 1 side
noter (udpluk fra Jesper W Sørensen: Basketkompendium_GF-Kursus):
Spilforståelse - 3 mod 3, s.1-2
Angrebsprincipper, s.1-4
3 mod 3 - øvelser, s.1-2
Om forsvarsteknik og taktik, s. 1-2
Om idrætsskader:
Jan K. Sørensen og Rasmus Pöckel, Idræt C - teori i praksis, s. 155-157
Anvendte videoer:
Give and go:
https://www.dgi.dk/basketball/oevelser/9682
V-Cut med lay-up:
https://www.dgi.dk/basketball/oevelser/8369
Backdoor-Cut:
https://www.dgi.dk/basketball/oevelser/8357
Pick and roll:
https://www.youtube.com/watch?v=bwT15tI3H70
Indhold
Kernestof:
Læs vedhæftede dokument.
Vi skal arbejde videre med basale elementer i 3 mod 3 basket. Læs vedhæftede dokument "Spilforståelse - 3 mod 3 basket".
Spilforståelse-3 mod 3 basket.docx
Vi skal arbejde med angrebsteknik idag. Som lektie skal I læse vedhæftede dokument "Angrebsteknikker" samt se de tre korte videoer om "Give and go", "V-cut" og "Backdoor-cut".
Læs s. 2-4 i noterne "Angrebsteknikker" samt om øvelsen "Real Madrid" s.1 i noterne "3 mod 3 basket - øvelser".
Idag fokus på screening (pick and roll) samt forsvarsteknik. Se vedhæftede korte video og læs de to sider om forsvarsteknik.
Tag udgangspunkt i vedhæftede link fra DGI´s basket-øvelseskatalog samt de øvelser vi selv har arbejdet med og forbered nogle øvelser og småspil, som du vil inddrage i din drejebog. Medbring computer.
I skal afprøve øvelser og færdiggøre jeres drejebog i 3 mod 3 basket. Gennemse DGI´s øvelseskatalog til basket samt læs endvidere om idrætsskader i vedhæftede dokument.
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Bordtennis og befolkningens idrætsdeltagelse
Forløbet er baseret på elever uden erfaring og har fokus på tilegnelse af basale færdigheder i forhold til beherskelse af grundslag med en progression mod det færdige spil. Der er primært spillet double.
Som undervisningsmateriale er brugt :
Bordtennisforløb i Gymnasiet, sammensat af Henrik Møller og Jonas Agerholm, 2016 udpluk fra:
DGI - trænerguide:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL9E5CDD1D03985490
I forhold til befolkningens idrætsdeltagelse:
Fokuspunkter:
-regler (double/single),
-pointtælling
-basale grundslag:
-serv, prik slag, kontra (forhånd/baghånd)
-loop (forhånd, baghånd)
- smash
- diverse slagsekvenser
Teori (video-klip):
bordtennisregler:
https://motionsform.dk/bordtennisregler/
Loop på serven:
https://www.youtube.com/watch?v=w1daGuDNX2I
Baghåndsloop:
https://www.youtube.com/watch?v=3yVDGVCQFcE
Kort retur (baghånd):
https://www.youtube.com/watch?v=kvEIQBpMO1c
Blokering (baghånd):
https://www.youtube.com/watch?v=tVtWiCA-Aaw
Kontra (forhånd/baghånd):
https://www.youtube.com/watch?v=CnScuDZFs_M
Defensiv forhånd:
https://www.youtube.com/watch?v=GKa5PIpZZuI
Ballonforsvar: (forhånd/ baghånd):
https://www.youtube.com/watch?v=7fjeK9Ow8ns
Smash (forhånd):
https://www.youtube.com/watch?v=9g0MTZXj2Es
Indhold
Kernestof:
Vi starter nyt forløb i bordtennis. Læs vedhæftede link om regelsættet i bordtennis samt om gode råd til begynderen. Vi skal være i drengesalen, så omklædning foregår ved salene.
Bordtennis #2. Vi skal arbejde med kontraslag og serv idag. Se vedhæftede korte videoer.
Vi repeterer kontraslag og serv samt introducerer smash og blokering. Som lektie skal i gennemse vedhæftede to videoer om smash-slaget i hhv. forhånd(fh) og baghåndsblokering.
Vi introducerer loopslaget og repeterer grundslag. Som lektie skal i se vedhæftede korte videoer om loop på serven og baghåndsloop.
Udvælg 3-4 grundslag (se vedhæftede link) du vil vise/træne og overvej hjemmefra en slagsekvens der kan indgå i din drejebog. Medbring endvidere computer til skrivning af drejebog.
I skal arbejde med skrivning af drejebog og afprøvning af øvelser/sekvenser hertil. Vi mødes omklædte i drengesalen - medbring computer. Orienter jer hjemmefra i notesbogen i forhold til hvilke grundslag og sekvenser I ønsker at træne. Der bliver tid
Vi gør drejebøger færdige og spiller en lille turnering.
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Pardans
I dette forløb er der fokuseret primært på cha-cha-cha og sekundært på Jive.
Indhold:
Danseteknik:
· Beherske grundtrin og enkle variationer
Dansefatning og føring:
· Kendskab til parrets- og det personlige rum
· Beherske at blive ført
Bevægelseskvalitet:
· Bevægelseskvalitet: fx tyngde (let/kraftfuld), flow (kontrolleret/fri), tid (langsom/hurtig)
o fx isolering af bevægelser, hoppende/staccato eller førende bevægelser, ekspressiv.
Musikforståelse:
Beherske at danse i takt med musikken herunder at kunne igangsætte dansen på 1'erne i musikken
Fokuspunkter:
o Takt til musikken.
o Holdning og fatning
o Grundtrin.
o Damen ud under armen og tilbage igen.
o Mens damen er ude under armen, frem og tilbage.
o Åbne op, både til den ene og anden side.
o Kombinationen af forskellige trin.
Teori:
De fire grundelementer i Dans for 2, s.1-4
Rudolf Labans bevægelseslære (BESS), s. 1-4
videoer (cha-cha-cha):
grundtrin:
https://www.youtube.com/watch?v=L7SNzQ6Fefk
Alamana(damen under):
https://www.youtube.com/watch?v=HxTMdnCHcgE&list=PL9z1tiC7pWzRqhZmV7EtIqhkH4hijiFz5&index=6
New Yorker:
https://www.youtube.com/watch?v=45TuiymNKao&list=PL9z1tiC7pWzRqhZmV7EtIqhkH4hijiFz5&index=7
Spot turn:
https://www.youtube.com/watch?v=BPWEUQ25pXk&list=PL9z1tiC7pWzRqhZmV7EtIqhkH4hijiFz5&index=8
Sammensætning af variationer:
https://www.youtube.com/watch?v=be4DTxa3Uxg&list=PL9z1tiC7pWzRqhZmV7EtIqhkH4hijiFz5&index=9
Jive-introduktion:
https://www.youtube.com/watch?v=zcoEi7JYBug&t=156s
Indhold
Kernestof:
For at blive dus med de basale grundtrin i cha-cha-cha skal I som lektie læse dokumentet "Cha-cha-cha" og se frem til 4:30 i vedhæftede video med Jens Werner.
Dans #2. Vi fortsætter med Cha-Cha. I skal som lektie gennemse de to vedhæftede videoer samt læse vedhæftede dokument "De fire grundelementer i dans for 2"
Vi fortsætter med CHA-CHA. I dag fokus på variationerne New Yorker og Spot Turn. Som lektie skal I gennemse nedenstående korte video-klip deer viser grundtrin i de to variationer.
Idag skal vi sætte de forskellige CHA-CHA variationer sammen og desuden supplere med Jive. Som lektie skal I gennemse de vedhæftede 3 korte videoer (2 om CHA-CHA-varianter) og en om grundtrin i Jive.
Vi skal arbejde med Jive som den anden pardans. Se de to vedhæftede videoer som intro til jive.
Sidste modul i danseforløbet. Orienter jer i klassenotesbogen i materialet om cha-cha-cha og jive og overvej elementer til drejebogen - medbring computer. Læs endvidere om Labans bevægelsesteori i vedhæftede dokument.
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Klatring
Fokuspunkter for klatring:
Sikkerhed, sikring af hinanden som 2. mand, dobbeltsikring som 3. mand.
Arbejde med overkrop og hænder, balance, arbejde med ben, styrke og koordination, helt håndgribeligt så er elven blevet gjort bekendt – og trænet – at bruge begge arme og begge ben, at vurdere hvilken rute, han skal tage og hvordan han bedst muligt får et godt greb om grebene, at bevæge en legemsdel ad gangen, at balancere og koordinere, så han kommer så højt op som muligt. Eller så langt til siden som muligt. Der er eksperimenteret med at klatre i blinde og så hurtigt som muligt, men det primære er det fysiske, koordination og ikke mindst at udfordre eleverne mentalt.
Indhold
Kernestof:
Vi starter nyt forløb i Klatring. Vi mødes omklædte ved klatrevæggen i hallen. Jer med langt hår skal sørge for at sætte håret op med hårelastikker. Som lektie til 1. modul skal I læse vedhæftede dokument.
Vi fortsætter med basale øvelser og fokus på sikkerhed. Vi forsøger med samme lektie som sidste modul - dvs. læs vedhæftede dokument (inkl. links).
Vi skal arbejde med forskellige baner og træner klatreteknik. Ingen lektier.
Vi kører videre med forskellige muligheder for at variere klatring på væggen. I forhold til muligheden for den mere krævende førstemandsklatring skal I læsevedhæftede dokument.
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Træningsprojekt
Eleverne har udformet et personligt konditions træningsprogram som er justeret til under et 8 uger langt træningsforløb. Udgangspunktet har været en indledende konditionstest som har dannet baggrund for en personlig målsætning og et tilhørende træningsprogram.
Fokuspunkter:
Fokus har været på aerob træning.
Superkompensation som udgangspunkt for træningsplanlægning
Kredsløbskondition, stofskiftekondition
Maksimal iltoptagelse, kondital
Træningsmetoder i forhold til målsætning
testning
Overlap mellem træningsformer.
Føring af træningsdagbog
Opstilling af delmål/mål og justering af disse.
Teori:
T. Wolf, C - det er idræt, s. 33-44
J.K. Sørensen, Idræt C-teori i praksis, s. 149-153
Note om 10-20-30 metoden, s.1-2
links:
https://www.motion-online.dk/bip-test/
Indhold
Kernestof:
Læs følgende de vedhæftede sider fra "Idræt C - teori i praksis", s. 149-153. Fokuser på intro af træningsprojekt, planlægning og målsætning for træningsforløbet. Orienter jer endvidere om Bip-testen i vedhæftede link. Medbring computer.
Træningsprojektet er startet Som lektie til idag skal du have udfyldt din personlige målsætning og et udkast til en træningsplan (hvordan og hvor ofte vil du træne f.eks i de første 4 uger). Det foregår i din personlige idrætsnotesbog/målsætning og t
dag arbejder vi i træningsdelen (den førstehalvdel af modulet) med intervaltræning. Som lektie skal I læse s. 33-39 i vedhæftede dokument. Alternativt kan I læse i klassenotesbogen/Træningsprojekt/Træningslære - generelt fra afsnittet "Konditionstræn
Lektien til i dag er at planlægge 30-35 min. individuel konditionstræning. Som baggrund skal du i klassenotesbogen/Træningslære-generelt læse afsnittet fra "Konditionstræning" til "Test af kondition".
Læs om 10-20-30 træning i vedhæftede link - vi afprøver træningsmetoden i praksis i starten af modulet. I skal desuden have planlagt 15-20 min. individuel konditionstræning (f.eks løb, cykling, circletræning etc.).Husk opdatering af træningsdagbog!!
I skal have planlagt 30-35 min individuel konditionstræning (løb, cykling og romaskiner i styrkerummet (hallen) samt læst s. 67-71 i vedhæftede noter "Idræt C - teori i praksis".Herefter arbejder vi med sprint i atletik-forløbet. Vi mødes i drengesal
I har planlagt 30-35 min. individuel konditionstræning. Herefter afslutter vi atletik-forløbet med fokus på sprint. Læs s. 12-14 (siderne om sprint) i de vedhæftede noter.Tag tøj med til at være ude (sprint på løbebanen).
Medbring computer. Efter sluttesten bliver der tid til at starte på træningsrapporten.
Omfang
Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Musik og bevægelse
Fokuspunkter:
Der er erbejdet med fællestræk i folkedanse og lanciers. Indledende er der taget udgangspunkt i udvalgte traditionelle folkedanse (Totur til Vejle, Hamborg sekstur, Doublebska Polka, Den toppede høne, Circassian Circle og Jiffy Mixer). Som eksempel på to andre andre former for bevægelse til musik er der via elevinddragelse lavet introduktion til modern dance og til ballet.
Den sidste del af forløbet har fokuseret på Les lanciers, hvor der er arbejdet med de 5 turer ledende frem til skolens gallafest.
Teori:
Folkedanse - beskrivelser, s. 1-4
videoer:
Lanciers_SG_1.tur:
https://www.youtube.com/watch?v=yUd9CnJBGKU
Lanciers_SG_2.tur:
https://www.youtube.com/watch?v=O6zp-C8g1a8
Lanciers_SG_3.tur:
https://www.youtube.com/watch?v=_iwUBTiHKXM
Lanciers_SG_4.tur: https://youtu.be/qEc2Y_FJD_4
Lanciers_SG_5.tur: https://youtu.be/YnWa8aBUMh8
Indhold
Kernestof:
Vi mødes omklædte i pigesalen. Vi lægger ud med folkedans.
Ingen lektier. Vi mødes i pigesalen.
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Floorball - fysiologi
Et undervisningsforløb med fokus på basale tekniske elementer som forhånds-baghåndsdribling, pasning, modtagning og trækskud samt basale taktiske boldspilselementer som spilbarhed, placeringsevne m/u bold og overlap. Herudover er der fokus på teoretiske elementer som de mest basale floorballregler, kendskab til begrebet ”maksimal iltoptagelse” samt kendskab til, hvorledes denne kan optimeres gennem floorball/intervalarbejde samt intensitetens betydning ifbm. træning.
Anvendt materiale(teori):
Jan K. Sørensen, Rasums Pöckel, Idræt C - teori i praksis, s. 76-75, 111-117
Jacob Vorup og Kåre Seidelin, DanskFloorball Union, "MotionsFloorball", s. 10-12, 28-31
Videoer i tilknytning til forløbet fra trænerguiden.dk:
Regler:
https://www.youtube.com/watch?v=PJ7BEkPyrJ8
"1 mod 0":
https://www.dgi.dk/floorball/oevelser/11556
"1 mod 0 med 2 pasninger":
https://www.dgi.dk/floorball/oevelser/11557
"2 mod 1":
https://www.dgi.dk/floorball/oevelser/11558
"3 mod 2":
https://www.dgi.dk/floorball/oevelser/11654
Indhold
Kernestof:
Vi starter nyt forløb i motionsfloorball. Læs om regler på siderne 10-12 i vedhæftede materiale. Medbring endvidere computer til modulet. Vi ses i hallen:)
Vi fortsætter med floorball. Idag teknisk træning. Se vedhæftede video som forberedelse til en af de tekniske øvelser vi skal arbejde med.
Vi fortsætter med teknisk floorball-træning. Se vedhæftede link som forberedelse til en af de øvelser vi skal arbejde med.
Floorball #3. Vi arbejder med teknik/skud/spilbarhed. Se vedhæftede video som lektie.
Idag fokus på angrebsspil, pasninger og skud i bevægelse. Se vedhæftede video samt læs dokumentet om skudformer.
Floorball#5: Vi skal arbejde med afslutninger og angrebssekvenser. Se vedhæftede video som viser den øvelse vi skal arbejde med.
Læs s. 28-31 i noterne "MotionsFloorball" . Orienter jer endvidere i klassenotesbogen/Materialer og medbring computer til skrivning af drejebog.
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Repetition
Repetitionsforløb med fokus på :
Pickleball, pardans (cha-cha-cha og jive) og ultimate.
Indhold
Kernestof:
Vi repeterer pickleball i dette modul. Medbring computer og drejebog fra forløbet. Orienter jer endvidere i klassenotesbogen/Pickleball/Undervisningsforløb(moduler, slag,øvelser) og hav styr på reglerne - se link. Endelig skal I skrive jer på eksame
Vi repeterer cha-cha-vha/jive i dette modul. I skal orientere jer i klasenotesbogen og sørge for at medbringe jeres drejebog fra danse-forløbet samt have læst vedhæftede dokument om Labans bevægelseslære.
Vi repeterer ultimate. Orienter jer i klassenotesbogen og fokuser på bevægelser (angreb/forsvar) i spillet. Medbring computer til opdatering af drejebog og tag udendørstøj med. Læs endvidere s. 105-117 fra "Idræt C - teori i praksis"
Sidste idrætsmodul!
Omfang
Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/477/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52139905500", "T": "/lectio/477/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52139905500", "H": "/lectio/477/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52139905500" }