Holdet 2023 ps6-h - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Svendborg Gymnasium
Fag og niveau Psykologi C
Lærer(e) Margrethe Runge Sørensen
Hold 2023 ps6-h (2h ps6)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Introduktion til psykologi
Titel 2 Det lærende menneske
Titel 3 Udvikling og livsforløb
Titel 4 Kulturmøder og menneskeligt samspil
Titel 5 Identitet og udfordringer i det senmoderne

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Introduktion til psykologi

Forløbet giver en kort introduktion til de forskellige psykologiske teoriretninger, og hvordan disse teorier hver især vil anskue en case om spiseforstyrrelser.

Problemstillinger der er arbejdet med:

- Hvordan kan de forskellige psykologiske retninger hjælpe os til at forstå Lenas adfærd?

- Hvordan kan man forstå psykisk mistrivsel ud fra forskellige psykologiske perspektiver?


Psykologiens Veje  s. 11-18 ( minus neuropsykologi) + s. 20 socialpsykologi + Lena casen s. 21-22


Omfang  i alt ca. 10 sider.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Det lærende menneske

Vi har i dette forløb arbejdet ud fra følgende problemstilinger:

- Hvad kendetegner og styrer vores  opmærksomhed og  hvad er det for informationer vi fravælger eller overser?
- Hvad er delt opmærksomhed?
- I hvilke situationer er det ok at bruge den delte opmærksomhed  og omvendt  hvornår
   bliver det et problem med den delte opmærksomhed?

- Hvad er perception?
-Hvilken betydning har perceptionen for vores tanker, adfærd og handlinger?
- Hvad er kognitive skemaer?
- Hvordan er vores hukommelse opbygget og hvad husker vi bedst ?

- Hvad er psykologisk viden, og hvordan skaffer vi videnskabelig viden?

- Hvordan kan den enkeltes mindset påvirke indlæringen?
- Kan ros for dygtighed være skadelig for børn?
-Hvilke konsekvenser kan det få, at rose børn for at være kloge?

- Hvad skaber motivation?
- Hvor kommer vores selvtillid fra og hvilke veje er der til et højere self-efficazy?
- Hvad er flow og hvordan opleves det at være i flow?

- Hvilken betydning har elevers evne til at behovsudsætte og udvise selvdisciplin i forhold     til læring?
- Hvem klarer sig godt og hvorfor? Hvilken egenskab er vigtig for at få succes?
- Hvilken sammenhæng er der mellem viljestyrke og et udviklende mindset?


I forsøget på at besvare disse problemstillinger har vi inddraget flg.  øvelser,  faglige teorier og begreber, videoklip, udsendelser, artikler samt forskningsmetoder i psykologi.


Øvelser:

-  Individuel øvelse:  Hvad fanger din opmærksomhed?
-  Gruppeøvelse : Kognitiv  figur-øvelse og opsamling på øvelsen
-  Individuelle  øvelse: Hukommelses-øvelser  med billeder, samt konkrete og abstrakte ord


Faglige teorier og begreber:

-  Opmærksomhed
-  Selektiv opmærksomhed
-  Uopmærksom blindhed
-  Ufrivillig og frivillig opmærksomhed herunder Indre og ydre faktorer
-  Automatiserede og kontrollerede processer
-  Delt opmærksomhed/ Multitaske
-  Cocktailparty-effekten
-  Hukommelsens betydning for læring
-  Richard Atkinsons og Richard Shiffrins flerlagermodel:   Den sensoriske hukommelse,
korttidshukommelsen, arbejdshukommelse og langtidshukommelse
- 7 ± 2 enheder
- Korttidshukommelsens kapacitet kan øges ved klumpning.
- Perception
- Top-down-processer
- Bottum-up-processer
- Stereotype forestillinger
-  Brewer og Treyens kontor-eksperiment
- Kognitivt skema

-  Carol Dweks mindset-teori : Imageorienteret /fixed mindset ( det fastlåste tankesæt)
Læringsorienteret/ growth mindset ( det udviklende tankesæt)

-  Den sociale indlæringsteori  af Bandura  - modellæring og imitation
-  Self-efficiacy begrebet
-  Flow-teorien
-  Motivationsprocesser - indre og ydre motivation
-  Selvbestemmelsesteorien


Videoklip og udsendelser:

John B. Watson - lille Albert forsøget og den klassiske betingning
https://psykveje.systime.dk/?id=p5148 ( 4 min)

TED talk :  The power of believing that you can improve  ( se de første ca 5 min)https://www.ted.com/talks/carol_dweck_the_power_of_believing_that_you_can_improve/discussion

- Mindset teorien af Carol Dweck: The Effect of Praise on Mindsets   3,25 min

- 20 børn vs. 40 flødeboller | Alle mod 1 | DR1 (4 min.)

-  "Grit: The power of passion and perseverance", Angela Duckworth (6 min.)


Litteratur :  
Psykologiens Veje
-  Selektiv opmærksomhed + Ufrivillig og frivillig opmærksomhed, Automatiserede og
   kontrollerede processer + Uopmærksom blindhed
-  Perception side 174-180 ( 5 s)
-  Bartletts hukommelsesforskning og Åndernes krig, side 167- 168 (2,5s)
- Hukommelse side 187- 190 (3s)
- Motivation. pdf. (4 s) Kopi af siderne i Psykologiens veje om motivation, social indlæringsteori og self-efficazy begrebet


Forskningsmetoder : Undersøgelser i psykologi, 2017 s.8 -14) .pdf
1) Undersøgelseseffekten (=Hawthorne-effekten)
2) Selvrapportering
3) Pygmalion-effekten
4) Repræsentativitet
5) Undersøgelsesrammer
6) Validitet
7) Reliabilitet


Artikler:
-  "Bedre læring ved at skrive i hånden" (1 s)
-  "Ronaldo i eksklusivt interview med BT", Mit liv handler kun om at blive bedre
José Felix Dias og Michael Qureshi miq@sporten.dk
14. okt. 2014  (3s)
-   "Kan ros for at være intelligent være skadeligt".pdf (2,75 sider)
-   "Om at kunne udsætte sine behov - og hvad det måske kan sige om folk", af Jette Hannibal (1 side)


Kernestof
Forløbet dækker over følgende kernestof:
Kognition og læring
– psykologiske, sociale, digitale og kulturelle forholds betydning for læring, motivation og hukommelse
– perceptionens og tænkningens betydning for menneskets forståelse af sig selv og omverdenen


Faglige mål:
– demonstrere et bredt kendskab til fagets stofområder, primært i forhold til det normalt fungerende menneske
– redegøre for og kritisk forholde sig til psykologisk viden i form af psykologiske teorier, begreber og undersøgelser
– formulere konkrete psykologifaglige problemstillinger i aktuelt stof samt udvælge og anvende relevant psykologisk viden fra
forskellige kilder, herunder digitale medier, til at undersøge disse problemstillinger og kunne forholde sig kritisk til den
anvendte viden på et fagligt grundlag
– inddrage og vurdere forskellige forklaringer på psykologiske problemstillinger
– demonstrere et elementært kendskab til fagets forskningsmetoder og etiske problemstillinger i psykologisk forskning samt
kunne skelne mellem hverdagspsykologi og videnskabelig baseret psykologisk viden
– argumentere fagligt og formidle psykologisk viden med et fagligt begrebsapparat på en klar og præcis måde

Omfang  ialt ca. 32 sider.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Udvikling og livsforløb

Vi har i dette forløb arbejdet ud fra følgende problemstilinger:

- Hvad forstår Bowlby med begrebet tilknytning og hvad kendetegner tilknytningsadfærd og udforskningsadfærd?
- Hvorfor opstår der forskellige tilknytningstyper/ mønstre/, og hvilke faktorer fremmer en tryg tilknytning og modsat en utryg tilknytning?

-Hvad er ansigtsduetter og hvad betyder det for det lille barns udvikling, at mangle disse ansigtsduetter?
- Hvad viste Still-face eksperimentet og hvad kan vi bruge denne viden til?
-Hvad viste Harlows abeforsøg og hvad kan vi bruge denne viden til, når vi taler om børns udvikling?

- Hvornår kan man tale om omsorgssvigt, og hvilke reaktioner kan man se hos børn, der har været udsat for omsorgssvigt?
- Hvordan kan man forklare, at nogle børn bliver mønsterbrydere og klarer sig godt til trods for en mangelfuld opvækst?



Vi har i forsøget på at besvare disse problemstillinger inddraget følgende teorier, begreber, undersøgelser, eksperimenter, videoklip, udsendelser, og artikler i undervisningen:


Teorier, begreber, undersøgelser og eksperimenter:

- Bowlbys teori om barnets tilknytningsmæssige udviklingen
- Ainsworths teori om tilknytningsadfærd og de 4 tilknytningsmønstre
- Fremmedsituationstesten af Ainsworth
- Harlows forsøg med abeunger

- Daniel Stern:  Ansigtsduetter, non-verbal  kommunikation,  turtagning, stimulere barnets nysgerrighed >  over og understimulation, følelsesmæssig smitte,  > udvikling af empati   

- Still-face eksperimentet - Barnets hjerne i de tidlige år.
- Kari Killéns defintioner af forskellige former for omsorgssvigt,  Uddrag fra Brønderslev Kommunens beredskabsplan; http://www.dendigitalevaerktojskasse.dk/omsorgssvigt.aspx
- Kari Killens  oversigt over børns reaktioner på omsorgssvigt
- Omsorgstrekanten
- Mønsterbrud
- Resiliens- og risikofaktorer  
- Kauai-undersøgelsen


Forløbet dækker desuden over en blokdag á tre moduler, hvor eleverne bl.a. har hørt et oplæg fra to sundhedsplejersker, der fortalte om deres fokuspunkter og arbejde med små børn og disses familier.

Derudover har en gruppe elever i forbindelse med studiepraktik på 2.hf, besøgt pædagoguddannelsen her i Svendborg, hvor de har arbejdet med en case omkring socialt udsatte børn.


Podcast:
- Podcast: https://omny.fm/shows/24-sp-rgsm-l-professoren/knyt-dig
hør fra  minuttal 6: 30 - 30.30 ca. og noter i punktform vigtige pointer fra det du har hørt
( 25 min)


Videoklip og  dokumentar udsendelser:
- Romania's last orphanageshttps://www.youtube.com/watch?v=PEzTFmiCeks
https://www.youtube.com/watch?v=PEzTFmiCeks  ( 8 min)

-  Min barndom i helvede   -  uddrag/ de første 25 min

- Er du mors lille dreng ( ca. 60 min)


Øvelser og cases:
2 mands øvelse  ( kommunikationsøvelse) Stone face
Cases, Gro og Molly s. 89.


Artiikler:
-  "Frygt og skam får børn til at tie om grove overgreb. Politiken 26.2.2011 ( Omsorgssvigt Brønderslev-artikel.pdf ).  ( 2s)
-  "Du er grim og dum" BT, d. 15.12.2012 (4s)


Litteratur:  Psykologiens Veje, Systime
-  Tilknytningsteorien og tilknytningstyperne : John Bowlby og Mary Ainsworth (6 s.)
-  Hvad bestemmer tilknytningstypen? Betydning på længere sigt   (1 s)
-  Eksperiment med abeunger (2s)
-  Daniel Stern (0,5 s) + Kerneselv (4,8 s)
-  Omsorg og svigt (Kari Killen).docx (2,5 s)
-  Børns reaktioner på omsorgssvigt (3,7 s)
-  Risiko eller årsagssammenhæng?
- Kauai-undersøgelsen
-  Risiko og resiliens  (5,5,s)




Kernestof:
Udviklingspsykologi
– menneskets udvikling, herunder betydning af arv, miljø, køn og kultur
– tilknytning, sårbarhed og resiliens


Faglige mål:
– demonstrere et bredt kendskab til fagets stofområder, primært i forhold til det normalt fungerende menneske
– redegøre for og kritisk forholde sig til psykologisk viden i form af psykologiske teorier, begreber og undersøgelser
– formulere konkrete psykologifaglige problemstillinger i aktuelt stof samt udvælge og anvende relevant psykologisk viden fra
forskellige kilder, herunder digitale medier, til at undersøge disse problemstillinger og kunne forholde sig kritisk til den
anvendte viden på et fagligt grundlag
– inddrage og vurdere forskellige forklaringer på psykologiske problemstillinger
– demonstrere et elementært kendskab til fagets forskningsmetoder og etiske problemstillinger i psykologisk forskning samt
kunne skelne mellem hverdagspsykologi og videnskabelig baseret psykologisk viden
– argumentere fagligt og formidle psykologisk viden med et fagligt begrebsapparat på en klar og præcis måde

Omfang ca. 36  sider.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Kulturmøder og menneskeligt samspil

Vi har i dette forløb arbejdet ud fra følgende problemstilinger:

- Hvad definerer en gruppe og hvilke gruppetyper findes der?
- Hvilke had eksempler er der på de to fangruppers konkurrence med hinanden og hvad opstår hadet af?
- Hvad styrer vores handlinger i en gruppesammenhæng og hvad er forklaringen?
- Hvad går trekomponent-modellen ud på og hvad sker der, når der ikke er overensstemmelse mellem komponenterne?
- Hvad styres vi af, når det ikke er vores holdninger der styrer?

- Hvordan defineres begreberne etnocentrisme og kulturrelativisme, og hvilke udfordringer kan der være, når kulturer møder hinanden?
- Hvilke udfordringer kan der være, når kulturer møder hinanden?
- Hvad er roller og hvilken indflydelse har de på social adfærd?

- Hvorfor kan almindelige mennesker begå ondskabsfulde handlinger?
- Hvordan kan man psykologisk forklare ondskaben i Standford Prison eksperimentet ?
- Hvordan kan opvæksten være med til at forklare ondskab?


Vi har i forsøget på at besvare disse problemstillinger inddraget følgende teorier, begreber eksperimenter og øvelser  i undervisningen:

-  Massehypnose
-  Grupper og gruppetyper :
Primære og sekundære grupper,  indgruppe og udgruppe, formelle og uformelle grupper
-  Fordomme og stereotyper , negative stereotyper
-  Kontaktteorien
-  Gruppepres og social kontrol
-  Solomon Asch's stregforsøg og konformitet
-  Holdninger : Trekomponent-modellen, Kognitiv dissonans  og Kognitiv konsonans
-  Øvelse til fordomme og holdninger

-  Kulturmøder og kulturforskelle
-  De tre tilpasningsstrategier: Assimilation, Integration, Segregation
-  Minoritetsgrupper, Majoritetsgrupper og  Symbolsk magt
-  Den kollektivistiske kultur og den individualistiske kultur
-  Kategorisering
-  Etnocentrisme og kulturrelativisme

-  Roller + Rolleforventninger, rolleoplevelser, rolleaccept/-distance og rolleudførelsen
-  Rollekonflikter: Intra-rollekonflikt og Inter-rollekonflikter
-  Komplementære roller, tilskrevne, opnåede og skabte roller
-  Rolleøvelse i grupper fra Kreativ psykologi

-  Standford Prison eksperimentet
-  Gruppetænkning
-  Deindividualisering
-  Dehumanisering
-  Slukke for empatien
-  Fravær af empati og fravær af selvkontrol
-  Mentalisering

Eleverne har desuden deltaget i et fælles psykologiarrangement/ foredrag af Deniz Serini om social kontrol. Den psykologiske problemstilling: Hvilke udfordringer kan der være, når kulturer møder hinanden?


Litteratur :
Psykologiens veje :

- Hvad er en gruppe ? side 372-375 ( 3 s)
- Gruppepres og social kontrol side 375-378 ( 4s)
- Holdninger s. 405- 406 ( 2 s)
- Kognitiv dissonans  406- 408 ( 1,5 s)
- Kulturmøder og kulturforskelle + Etnocentrisme og kulturrelativisme s. 413- 414  ( 2s)
- Kulturmøder - Minoriteter og Majoriteter s. 415-416 ( 2s )
- To kulturer, side 424 (1s)
-  Roller s. 390- 394 ( 4 s)
-  Zimbardo og virkelighedens fængsel  s. 466-468: ( 1,5 s)
-  Fravær af empati og fravær af selvkontrol  s. 457 - 459 ( 3s)

-  Casearbejde:  Husfædre dør af stress, Psykologiens Veje  (1s.)

Artikler:
-  Vold - pdf.( 1.5 s)
-  Breivik og barndommen ( 1,5 s)   For at forstå Anders Behring Breiviks had til
samfundet er det nødvendigt at søge tilbage til hans tidligste leveår af Aage Borchgrevink, 3.december 2012 , supplerende tekst fra Psykologiens veje


Videoklip og udsendelser:
-  Dokumentaren: Forenet med fjenden ( 1 ) 22. februar 2018, Kanal 5, 64 min.
   Dansk reality-serie i 2 afsnit.
-   Solomon  Asch stregforsøg : https://www.youtube.com/watch?v=ZeRWLLNehII ( 1,56
    min)
-  Uddrag af udsendelsen : Flokdyr eller egotrippere   ( fra min. 1- 38)
-  Feature Film - The Stanford Prison Experiment (Documentary) ( 29 min)
-  The erosion of empathy | Simon Baron Cohen | TEDxHousesofParliament ( 12 min)
-  Dokumentaren  fra BBC: "Kvinder, islam og mig"  (26 min.)


Kernestof:
Socialpsykologi
–social adfærd, gruppepsykologiske processer og social indflydelse
–stereotyper, fordomme og diskrimination

Udviklingspsykologi
–menneskets udvikling, herunder betydning af arv, miljø, køn og kultur

Personlighed og identitet
–identitet og personlighed


Faglige mål:
– demonstrere et bredt kendskab til fagets stofområder, primært i forhold til det normalt fungerende menneske
– redegøre for og kritisk forholde sig til psykologisk viden i form af psykologiske teorier, begreber og undersøgelser
– formulere konkrete psykologifaglige problemstillinger i aktuelt stof samt udvælge og anvende relevant psykologisk viden fra
forskellige kilder, herunder digitale medier, til at undersøge disse problemstillinger og kunne forholde sig kritisk til den
anvendte viden på et fagligt grundlag
– inddrage og vurdere forskellige forklaringer på psykologiske problemstillinger
– demonstrere et elementært kendskab til fagets forskningsmetoder og etiske problemstillinger i psykologisk forskning samt
kunne skelne mellem hverdagspsykologi og videnskabelig baseret psykologisk viden
– argumentere fagligt og formidle psykologisk viden med et fagligt begrebsapparat på en klar og præcis måde


Omfang ca. ialt  36 sider.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 12,5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Identitet og udfordringer i det senmoderne

Vi har i dette forløb arbejdet ud fra følgende problemstilinger:

- Hvordan beskrives incel-kulturen ?
- Hvorfor tror du nogle mænd ender med at identificere sig som incels?
- Hvilke mennesker bliver radikaliseret, og hvilke sociologiske mekanismer,
spiller ind i radikaliseringen?
- Hvilken rolle spiller de sociale medier?

- Hvilke udfordringer har unge i det senmoderne og hvordan påvirker det deres identitetsdannelse?

- Hvordan opleves og påvirker stress vores psyke og krop, og hvad skal der til for, at den stressramte kan få det bedre?

- Hvilke udfordringer  har de  tre unge i episoden Alt for klikken og hvilke konsekvenser kan det få for den enkelte unge ?


Faglige teorier og begreber:

-  Incels og de misogyne /kvindehadske holdninger
- Teorien om betydningssøgen af Arie Kruglanski -  en radikaliseringsteori
   
-   Hartmut Rosa:  Højhastighedssamfundet i tre dimensioner:
     Teknologisk acceleration
     Acceleration af sociale forandringsprocesser
     Acceleration af livstempoet
     Individet  kan føle sig fremmedgjort  > stræb efter det formålsløse og nærværet  i
     samtaler, naturen etc. ( oplevelsen af resonans)


Honnets  anerkendelsesteori:
-Den private sfære  ( opleves emotionelt )
- Den retslige sfære `( opleves kognitivt, selvagtelse)
- Den solidariske sfære ( selvværd)

Psykologi - fra celle til selfie, (Ziehe og Giddens).pdf.
  
Ziehe:
- Den narcissistiske socialisationstype
- Identitetsprojekt
- Formbar identitet
- Jeg identitet
- Sociale arenaer
- Kulturel frisættelse
- Social kontrol
- Ambivalens ->  2 narcissistiske poler > Omnipotens eller impotens
- Individualisering
-Aftraditionalisering

- 3 generelle reaktionsmønstre:
  1.Subjektivering
  2.Ontologisering
  3.Potensering

- Zapperkultur
- Spejling

   Giddens:
- Aftraditionalisering
- Selvet som et refleksivt projekt - Selvidentitet

-3 forandringer:
   1.Adskillelse af tid og rum
   2.Udlejring af sociale relationer til ekspertsystemer
   3.Øget refleksivitet

-  Ontologisk sikkerhed
-  Plastisk identitet- formbarheden
- Sociale arenaer
- Identitetsarbejde som en konstruktion
-  Livsfortællinger
-  Konstruktivismen: Narrativ identitet


Psykologiens veje :
-  Stress og ydre livsforandringer
-  Stress: Et samspil mellem ydre og indre faktorer  

-  Stress definition af Richard Lazarus.: "et specifikt samspil mellem personen og omverdenen, som af personen vurderes som belastende eller overstigende hans eller hendes ressourcer."

-  Akut stress, kortvarigt, positiv stress, kamp-flugt mekanismen
-  Kronisk (langvarig) stress
-  De tre stress tilgange : biologisk, psykologisk og socialt
-  Social belastningsskala af Holmes og Rahes
-  Krav kontrol modellen

Indre faktorer (ved stress) + OAS  
- Den forsigtige type og den risikovillige type
- Menneskers optimale stimulationsniveau OSN
- Attributionsteori og  forskellige forklaringsstile : Optimistisk og pessimistisk stil
-  Stressmodellen fig. 23.7.
- OAS -begrebet: Oplevelse af sammenhæng
   OAS indeholder flg. 3 underbegreber: Begribelighed - Håndterbarhed og Meningsfuldhed

Coping og copingstrategier:
- Problemfokuseret coping
- Emotionsfokuseret coping

- Den narcissistiske ungdom, narcissisme,  nynarcissisme, individualisering

- Selvrealisering, ansvarspres og mistrivsel, ideal-jeg, selvkontrol

- Unge i konkurrencestaten, konkurrencepræget læringsmiljø  


Litteratur, artikler og cases :

Hartmut Rosa.pdf (2 s)
Honnets teori.pdf (2 s)
Psykologi - fra celle til selfie, side 100-108 (Ziehe og Giddens).pdf. ( 6,5 side)

Psykologiens veje :    
Stress og ydre livsforandringer,  side 431-434 ( 3.5s)
Stress: Et samspil mellem ydre og indre faktorer side 439-441   ( ialt 7,9 s)  
Lider jeg af stress, Psykologiens veje,  mini case
Coping og copingstrategier side 447-449  (3.3s)
Den narcissistiske ungdom,  Selvrealisering, ansvarspres og mistrivsel. side  329-332 (3s)
Unge i konkurrencestaten s. 332- 333  (2s)

Ved det grønne bord, eksamenstekst : Psyk-C-2022-opgave-inkl-forside.pdf (3s)


Videoklip og udsendelser:

-Dokumentaren ‘Hacking Hate’ med et efterfølgende oplæg om internetkultur og online hadfællesskaber i og uden for Danmark v. ekspert hos Cybernauterne, Maia Kahlke Lorentzen.  ( 6 s)

- Psyk-C-2022  eksamensvideo  (20 min): Ved det grønne bord (2s)

- Cfu  :  "Skam",  sæson 1/ afsnit 3, 2016,17 min.  ( 2,5 s)

- Bobby Zachariae : Stress,  21 min  (3 s)
https://www.youtube.com/watch?v=UmTV7yD6Cwo

- Alt for kliken, nr 3, Cfu  30 min. (4s)

Omfang ialt: . ca 50 sider




Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer