Holdet 2022 DA/x - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Christianshavns Gymnasium
Fag og niveau Dansk A
Lærer(e) Nanna Vesterdorf
Hold 2022 DA/x (1x DA, 2x DA, 3x DA)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 00: Tilladte hjælpemidler til prøver og eksamen
Titel 2 Introforløb
Titel 3 Nyhedsforløb
Titel 4 Det hvide kvarter (værk)
Titel 5 Kronologiforløb
Titel 6 DHO: Det moderne gennembrud
Titel 7 Den demokratiske samtale
Titel 8 Romantik og romantisme (værk)
Titel 9 Karrierelæring
Titel 10 Den personlige samtale (værk)
Titel 11 Kulturmøder (værk)
Titel 12 Kampagnefilm
Titel 13 Essays og den reflekterende artikel
Titel 14 Dokumentarfilm (værk)
Titel 15 Det 20. århundrede (værk)
Titel 16 Fortællende journalistik

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 00: Tilladte hjælpemidler til prøver og eksamen

Tilladte hjælpemidler til mundtlige og skriftlige prøver i dansk for 2022x

Bemærk at hjemmesiderne SKAL åbnes inden prøven:

Den danske ordbog
Retskrivningsordbogen
Ordbogen.com
Synonymordbog
Netprøver (til at åbne opgavesættet og aflevere besvarelsen i)
Lectio (til at aflevere backup af besvarelsen):

• OneNote-klassenotesbogen: Dansk (2022 DAx)-notesbogen (samarbejdsområdet er låst)
• OFF-line playlister med musik er tilladt under hele prøven
• Alle fysiske hjælpemidler (bøger og noter) er tilladt

TILLADTE DANSKARTIKLER, SKREVET AF ANDRE:
Dokument med anonymiserede, autentiske stile, indeholdende følgende:
  1a: Forældre og børn (analyserende)
  1b: Forældre og børn (analyserende)
    2: To digte om livet og døden (analyserende)
  4a: Kardemomme by skader børnene (debatterende)
  4b: Børnelitteraturens grænser (debatterende)
  4c:Børnelitteraturens grænser (debatterende)
  5a: Pressefotografiets rolle og pressefotografens ansvar og udfordringer (reflekterende)
  5b: Pressefotografiets rolle og pressefotografens ansvar og udfordringer (reflekterende)
Andre anonymiserede modelbesvarelser:
  Terminsprøve om Meter i sekundet (analyserende)
  Interesse for litteratur (debatterende)
  Kunst og litteratur, der udfordrer grænser (reflekterende)

OBS:
• Det er ikke tilladt at google under prøven. De tilladte hjemmesider skal være åbnet inden prøven begynder. Alle andre faneblade skal været lukket.
• Det er ikke tilladt at kommunikere med andre under prøven, hverken direkte (fx mail, messenger, dropbox, sms) eller indirekte (fx synkronisering på delte platforme).
• Det er ikke tilladt at bruge Studienet - heller ikke offline.
• Husk at logge ud af alle sociale medier, mail og lignende, som sender push-beskeder.
• Alt andet fra internettet (også fra Lectio) som man ønsker at medbringe, skal downloades og gemmes lokalt på ens egen computer.
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Introforløb

Da vi har meget få moduler i denne periode, arbejder vi her primært med at præsentere faget for eleverne og eleverne for hinanden og læreren ved hjælp af små interviewøvelser i par. Derudover arbejdes der med sprogbevidsthed og tegnsætning.
Indhold


Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Skriftlig præsentation 14-11-2022
Sprogscreening 14-11-2022
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Nyhedsforløb

Vi arbejder med nyheder i forskellige medier, men især på avisernes netplatforme. Vi snakker om pressens rolle som fjerde statsmagt, og undervejs arbejder vi med nyhedskriterierne, nyhedstrekanten, kildetyper, vinkling, sprog (herunder denotation og konnotation) og layout. Samtidig samler vi op på retorikbegreberne fra grundforløbet: det retoriske pentagram, appelformerne og Toulmins udvidede argumentmodel.

Undervejs i forløbet skal I remediere Martin Andersen Nexøs novelle "Lønningsdag" til en nyhedsartikel. Det indebærer bl.a., at I skal finde på en fængende rubrik og opdigte og inddrage hhv. en parts-, en erfarings- og en ekspertkilde i artiklen.

Afslutningsvis arbejder vi med digital dannelse med fokus på fake news, og hvordan man opdager den slags. Vi kommer ind på begreber som mis- og desinformation, ekkokamre, confirmation bias ('bekræftelsestrang'), availability bias ('anekdotisk evidens') og social proof ('socialt bevis'). Vi prøver spillet "Bad News" fra Cambridge University og læser om, hvordan medierne kan manipulere vores opfattelse af nyhederne, så vi kan skærpe vores opmærksomhed.

Primærlitteratur:
* Diverse nyhedsartikler fra nettet (ca. 15 ns.)
* Lønningsdag (Andersen Nexø, ca. 2,5 ns.)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Det hvide kvarter (værk)

Vi læser Charlotte Weitzes novellesamling og arbejder med grundlæggende tekstanalyse af skønlitterær prosa. I forløbet kommer vi ind på novellegenrens karakteristika og følgende begreber: fortæller, komposition, person- og miljøkarakteristik, temaer og fortolkning. Til sidst vender vi begrebet magisk realisme.

Primærlitteratur:
* Charlotte Weitze: Det hvide kvarter (novellesamling, 2011, ca. 150 ns.)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Kronologiforløb

Vi tager et rids af nogle hovedtræk i dansk litteraturhistorie som optakt til vores DHO-forløb, der tager udgangspunkt i perioden omkring 1850-1920. Hensigten er at forsøge at opnå en fornemmelse af de skiftende litterære tendenser i perioden fra vikingetiden og frem til Det moderne gennembrud.

Vi starter med vikingetiden, hvor vi ser på runerne (futharken) og læser indskriften på Jellingestenen, kommer ind på nogle hovedtræk i nordisk mytologi, ser Maria MacDallands tegnefilm om Vølvens spådom og derpå selv læser uddrag af den, som eleverne remedierer til tegninger.

Derefter går vi over til middelalderen og snakker om folkeviser og folkeeventyr. Vi snakker om middelalderens brugskunst og kigger på nogle kalkmalerier, før vi læser om de forskellige folkevisetyper (særligt ridderviser og trylleviser) og nogle af deres kendetegn. Vi ser på begreberne syrebadsteknik, formelsprog, ekspansionsteknik og eufemismer, før vi læser og fortolker "Ebbe Skammelsøn".

Vi læser lidt om renæssancens hovedtræk og kigger på noget af dens billedkunst (med fokus på perspektiv og det gyldne snit), men springer over renæssancens litteratur.  

Også i barokken fokuserer vi primært på billedkunsten (vi snakker om chiaroscuro, memento mori og vanitasmotiver), før vi sammen læser Kingos "Hierte-Suk" (1681) og bl.a. ser på digtets brug af kontraster, anaforer og metaforer.

Oplysningstiden bliver repræsenteret af Holberg. Vi læser "Kvinders rettigheder" (1739) og uddrag af "Nils Klims forunderlige rejse" (om landet Kokleku).

Til sidst skitserer vi romantikkens strømninger (universalromantik, nationalromantik, poetisk realisme, biedermeier og romantisme) og fokuserer derefter på nationalromantikken, hvor vi analyserer, fortolker og sammenligner tre fædrelandssange af HC Andersen, Oehlenschläger og Grundtvig.

Primærtekster:
* Vølvens spådom (uddrag, u.d.)
* Maria MacDalland "Vølvens spådom" (tegnefilm, 1996)
* Ebbe Skammelsøn (u.d.)
* Thomas Kingo; "Hierte-Suk" (1681)
* Ludvig Holberg: "Kvindens rettigheder" (1739) og uddrag af "Nils Klims forunderlige rejse"
* HC Andersen: "I Danmark er jeg født" (1850)
* Adam Oehlenschläger: "Der er et yndigt land" (1819)
NFS Grundtvig: "Danmarks trøst" (1820)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 DHO: Det moderne gennembrud

I dette forløb arbejder vi i dansk og historie med kvindens rolle og rettigheder i perioden 1850-1920. Vi lægger ud med at se afsnit 6 af serien 1800-tallet på vrangen som en præsentation af perioden, og så læser og analyserer vi Herman Bangs novelle "Foran Alteret" sammen i klassen. Derefter vælger I en tekst, som I har lyst til at skrive en danskanalyse af i jeres dansk-historie-opgave, ud fra en række forslag. Den udvalgte tekst skriver I derpå et udkast til en analyse af, som I får feedback på og derefter kan bruge i jeres DHO.

Undervejs i forløbet introduceres I for basal videnskabsteori i form af den videnskabelige basismodel og opgavens pentagon. Vi snakker om begreberne teori og metode, de tre hovedområder (humaniora, natur- og samfundsvidenskab), og vi arbejder sammen om at udarbejde jeres problemformuleringer.

Derudover har vi i dansk særligt fokus på skriftlighed, særligt med henblik på struktur og fokus - både overordnet i opgaven og i de enkelte afsnit.

Primærlitteratur:
* Herman Bang "Foran Alteret" (novelle)
* Henrik Ibsen: Et dukkehjem (dramauddrag)
* Ada Ravnkilde: En Pyrrhussejr (romanuddrag)
* Thit Jensen: Hun døde i sit kald (novelle)
* Henrik Pontoppidan: Ane-Mette (novelle)
* Amalie Skram: Constance Ring (romanuddrag)
* Victoria Benedictsson: Ud fra mørket (novelle)
* Elisabeth Grundtvig: Nutidens sædelige lighedskrav (tale)
* Jeppe Aakjær: Kvindens Valgret (tale)
* Olivia Levison: Støv (refleksion)
* Mathilde Fibiger: Clara Raphael (romanuddrag)

Sekundær:
* 1800-tallet på vrangen (ep. 6, DR-serie)
* Sune Weile m.fl. Modernitetens gennembrud (uddrag)
* Connie Paldam m.fl. De moderne gennembrud (uddrag)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Den demokratiske samtale

I dette forløb arbejder vi med retorik, argumentation og debat (både formel debat og debat i hhv. trykte og sociale medier). Vi bruger bl.a. materiale fra "Nordisk talefest 2024" og arbejder med taler på både norsk, svensk og dansk og debatindlæg fra aviser og sociale medier. Derudover prøver vi kræfter med formel debat med henblik på at skærpe vores egen argumentation, og eleverne prøver kræfter med at skrive et debatindlæg.

Vi skal bl.a. arbejde med følgende begreber:
- Det retoriske pentagram
- Appelformerne (etos. logos, patos)
- Retoriske virkemidler (troper og figurer)
- De klassiske talegenrer
- Toulmins argumentmodel (simpel og udvidet)
- Argumenttyper og -kneb
- Topik (vinkling)
- Evidentia (konkretisering)
- Reglerne for formel debat

Primærlitteratur:
* Annika Hansen: Tiktok er en ven, jeg hader, debatindlæg, 2023
* Emilie Jäger: Kære medstuderende, stram op!, debatindlæg, 2023
* Mikkel Kofod: Unge fokuserer for meget på 12-taller, debatindlæg, 2022
* Tobias Petersen: Derfor gør det så ondt på zoomerne, debatindlæg, 2022
* Asta Iris Rohde: Zoomer svarer igen, debatindlæg, 2022
* Mette Frederiksen: Åbningstale fra folkemødet, tale, 2023
* Jason Diakité (Timbuktu): Takketale (svensk), tale, 2013
* Kong Haralds "Hvad er Norge?" (norsk), tale, 2016
* Mette Mølbak: Hvorfor bliver grøn mad beskrevet som vegetarmad, klumme, 2023
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Romantik og romantisme (værk)

Vi arbejder med perioden ca. 1800-1870 og kommer herunder ind på begreberne nationalromantik, universalromantik, organismetanken, panteisme, nyplatonisme, dualisme og (kort) biedermeier. Vi slutter af med at se på romantismen og kommer ind på dobbeltgængermotiver, psykologisk splittelse og "det interessante".

Vi gennemgår Platons hulelignelse og læser og arbejder derefter med følgende primærtekster:
* Schack von Staffeldt: "Indvielsen"
* Adam Oehlenschläger: "Guldhornene"
* St. St. Blicher: "Hosekræmmeren" (værk)
* Thomasine Gyllembourg: "Den lille Karen"
* Emil Aarestrup: "Paa Sneen" og "Angst"
* HC Andersens: "Skyggen"

Endvidere arbejder vi med billedanalyse af en række guldaldermalerier af bl.a. Eckersberg, Rørbye og Købke.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 19 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Karrierelæring

Vi arbejder fokuseret med karrierelæring som afsæt for jeres første forsøg ud i at skrive reflekterende.

Vi tager udgangspunkt i spørgsmål fra karrierelæringsmodellen, dvs. spørgsmål om jeres erfaring med uddannelse og job, erfaring med jer selv og med valg og beslutninger.

Derefter snakker I i grupper om, hvordan I (tror, I) har det med en række konkrete aspekter af et muligt arbejds-/studieliv. Dvs. at I fx skal overveje, om I helst vil arbejde alene eller have kolleger i hverdagen; om I helst vil have faste eller vekslende arbejdstider; arbejde på kontor, på farten eller udendørs osv.

Til sidst skal I bruge jeres svar fra de to runder som inspiration til en reflekterende tekst, som er jeres næste aflevering.
Indhold


Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Karrierelæringsrefleksioner 26-01-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Den personlige samtale (værk)

Vi arbejder med kommunikationsanalyse, transaktionsanalyse og undertekst mhp. at kunne analysere både non-fiktion og fiktionstekster med samtaler på individplan. Vi skal arbejde med begrebsafklaring og konkret anvendelse af de forskellige principper og begreber på bl.a. optagelser af elevernes egne dialoger, og så læser vi Stine Pilgaards roman "Min mor siger" som værk.

Vi kommer bl.a. ind på følgende:
• kommunikationssituationen og kommunikationsmodeller
• gambitter, turtagning og sproghandlinger (repetition fra 1.g.)
• samarbejds- og høflighedsprincippet
• teorier om og strategier for facework
• dynamiske identiteter
• transaktionsanalyse
• undertekst
• humorteori

Analysearbejdet tager udgangspunkt i følgende tekster:
* Transskription af egne samtaler (ca. 1 ns)
* Helle Helles "To kilometer" (3,3 ns.)
* Stine Pilgaard: "Min mor siger" (værk, ca. 150 ns.)

Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 19 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11 Kulturmøder (værk)

I dette forløb skal vi høre og arbejde med Babak Vakilis podcast "Generationen" (2021) som værk og derefter arbejde med et par digte, der tematisk også kredser om emnet kulturmøder. Eleverne skal i grupper analysere et afsnit af podcasten og derefter fremlægge deres analyse og vurdering af afsnittet. (Forløbet blev noget kortere end planlagt pga. sygdom.)

Primærtekster:
* Babak Vakilis podcast "Generationen", fem episoder, 2021 (værk)
* Yahya Hassans digt "BARNDOM" fra "Yahya Hassan", 2013
* Amina Elmis digte fra "Akt I" i "Barbar [Tavshedens objekt]", 2023
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12 Kampagnefilm

Vi arbejder med analyse og fortolkning af kampagne- og reklamefilm. I forløbet arbejder vi med kommunikationssituationen, filmanalyse, retorik og argumentation. Forløbet munder ud i jeres gruppefremlæggelser om en kampagne- eller reklamefilm af eget valg.

Faglige mål i forløbet:
–   udtrykke sig præcist, nuanceret og formidlingsbevidst mundtligt, skriftligt såvel som multimodalt
–   dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder dets samspil med kultur og samfund
–   anvende centrale mundtlige fremstillingsformer (herunder holde faglige oplæg og argumentere for et synspunkt) med formidlingsbevidsthed
–   analysere, fortolke og perspektivere fiktive og ikke-fiktive tekster i alle medier
–   demonstrere kendskab og forholde sig reflekteret til mediebilledet i dag
–   navigere, udvælge og forholde sig kritisk og analytisk til information i alle medier samt deltage reflekteret i og bidrage til digitale fællesskaber
–   demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder

Sproglige perspektiver
–   sproglig analyse, fortolkning og vurdering
–   retorisk analyse, herunder analyse af kommunikationssituationen, appelformer og argumentation

Mediemæssige perspektiver
–   kommunikationsanalyse
–   medieanalyse og -fortolkning, herunder basale filmiske virkemidler
–   analyse og vurdering af mediers funktion i sociale, kulturelle og historiske sammenhænge

Primærtekster:
* Blik- og rørarbejderforbundets kampagnefilm "Bedre indeklima" (2021, 5 ns.)
* Sundhedsstyrelsens kampagnefilm: "Vi kan godt - hverdagens corona-helte" (2020, 5 ns.)
* Sundhedsstyrelsens kampagnefilm: "Kroniske smerter" (2023, 5 ns.)
* Diverse kampagnefilm til gruppeanalyse (ca. 5 ns. hver)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13 Essays og den reflekterende artikel

Vi arbejder med essayet som genre med henblik på både at kunne analysere essays og selv skrive reflekterende. Undervejs øver vi skriftlighed, bl.a. med fokus på kohæsion, kohærens og den personlige stemme (skriftlighedsforløb).

Primærlitteratur:
* Rakel Haslund-Gjerrild: "Nu da vi er blevet guder", 2023 (4,0 ns.)
* Luka Holmegaard: af "At være eller blive", 2022  (5,6 ns.)
* Rebecca Bach-Lauritsen: "Når jeg bliver lille igen", 2022 (12,0 ns.)
* Knud Sønderby: Omkring Sankthans, 1946 (3,3 ns.)
* Klaus Rifbjerg: Glæden ved vin, 1993 (4,4 ns.)

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14 Dokumentarfilm (værk)

Vi arbejder med filmanalyse med særligt fokus på dokumentarfilm, herunder de forskellige dokumentarfilmstyper. Vi ser klip fra en række forskellige dokumentarfilm mhp. at definere de forskellige genrer og deres typiske karakteristika. Derefter ser og analyserer vi   i fællesskab første afsnit af Anders Aggers Indefra: Retspsykiatrisk afdeling.

Forløbet munder ud i en mundtlig gruppeaflevering med analyser af dokumentarfilmen "Herlufsholms hemmeligheder" som værk. I analysen undersøger vi bl.a. brugen af filmiske virkemidler og deres virkning og forsøger at genredefinere filmen.

Primærtekster:
* Herlufsholms hemmeligheder (TV2, 2022)
* Indefra: Retspsykiatrisk afdeling, ep. 1 (DR2, 2021)
* af Indefra: Udsat (DR2, 2024)
* af Blodets bånd (DOX, 2013)
* af De fem benspænd (2003)
* af Selandia, magten over havet (2012)
* af Reflexion (2001)
* af Fahrenheit 9/11 (2004)
* af Ekstra Bladet uden for citat (2016)
* af I walk (2020)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Dokumentarfilmsanalyse 18-12-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15 Det 20. århundrede (værk)

I dette forløb arbejder vi med historisk læsning med fokus på en indplacering af teksterne i enten en overvejende realistisk eller en overvejende modernistisk tradition, men vi læser også tekster, der ikke entydigt lader sig placere. Sideløbende ser vi på den sociale og idéhistoriske baggrund samt de forskellige perioders litterære særpræg.

I forløbet foretager vi nedslag i århundredets begyndelse, midte og slutning, hvor vi læser repræsentative tekster (både lyrik og prosa).

Vi slutter med at læse Inger Christensens "Sommerfugledalen" som værk og prøve kræfter med selv at skrive sonetter.

(Undervejs i forløbet tager vi en lynhurtig afstikker tilbage til oplysningstiden, da vi ser Ludvig Holbergs "Jeppe på Bjerget" på det kgl. teater).

Primærlitteratur:
* Jeppe Aakjær: "Tyendesang"
* Johannes V. Jensen: "Interferens" og "Fusijama"
* Edith Södergran: "Vierge Moderne" og "Triumf att finnas"
* Tom Kristensen: "Det blomstrende slagsmaal"
* Rudolf Broby-Johansen: "FORAARET KOMMER TIL CAFEEN"
* Emil Bønnelycke: "New York" og "Aarhundredet"
* Martin A. Hansen: "Agerhønen"
* Karen Blixen: "Ringen"
* Ivan Malinowski: "Myggesang" og "Disjecta Membra"
* Klaus Rifjberg: "Livet i badeværelset" og "Terminologi"
* Peter Seeberg: "Patienten"
* Anders Bodelsen: "Pointen"
* Vita Andersen: "Fredag, lørdag og søndag"
* Per Højholt: "Uden titel"
* Inger Christensen: Uddrag af "Alfabet"
* Inger Christensen: "Sommerfugledalen" (værk)
* Michael Strunge: "NAT I ELEKTRI-CITY" (1979)
* Søren Ulrik Thomsen: "Levende" (1980)

Sekundærlitteratur:
Litteraturhistorien på langs og på tværs, s. 138-179.

Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 37 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16 Fortællende journalistik

Vi arbejder med analyse af fortællende journalistik, herunder komposition, sproglig stil og virkemidler. Forløbet tager udgangspunkt i analyser af forskellige skrevne reportager og en enkelt lydfortælling fra Politiken Podcast.

Primærlitteratur:
* Herman Bang: Branden, 1884
* Andreas Thorsen: Vi troede, at vi var færdige med ilden, 2024
* Bo Søndergaard: Toget, der river to hjerter fra hinanden, 2022
* Sille Westphal m.fl.: Karoline, journal 5305, ep. 1, 2018
* Emil Jørgensen: Grå sne, 2025
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer