Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Christianshavns Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Fysik C
|
Lærer(e)
|
Henrik Peter Bang
|
Hold
|
2024 fy/n (1n fy)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb1. Indledning til faget
Fysikkens grundbegreber, masse og densitet
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Basisfysik C; sider: 8-13, 16-19, 30-36, 40-42
-
En introduktion til fysik
-
Vi regner opgaver i timen. Vi ser på opgave 2.3, 2.4, 2.6, 2.11, 2.23, 2.24 og 2.19
-
Vi går i gang med masse og densitet. Vi laver øvelsen på side 37 i 4. lektion
-
Vi afslutter densitet med at regne nogle opgaver i timen - Opgave 3.4, 3.6, 3. 14 og 3.15
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Energi og energiformer, mekanisk energi
Energi, energi former, mekanisk energi - Kinetisk og Potentiel energi.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Forløb 3, Energi - varmeenergi
Energi elektrisk energi og varmeenergi, nyttevirkning, varmekapacitet, overgangsvarme
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Forløb#4 Bølger og lyd
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Rapport om stående snorbølger
|
26-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Forløb#5 Lys og atomer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
FF1 kernekraft
FF1 tværfagligt forløb med samfundsfag. Kernekraft, hvordan virker det, sikkerhed, ulykker, holdninger og energipolitik.
Gruppearbejde mundtlig fremlæggelse
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Universet, afstande og udvikling
Gruppearbejde med mundtlig fremlæggelse grupper) omkring metoder til afstandsbestemmelse i universet, herunder øvelse omkring afstandskvadratloven
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/5/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64945761313",
"T": "/lectio/5/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64945761313",
"H": "/lectio/5/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64945761313"
}