Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Christianshavns Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Billedkunst C
|
|
Lærer(e)
|
Mette Tangaa-Andersen
|
|
Hold
|
2025GF bk/1 (GF bk/1)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Forløb#1 Graffiti - det kreative byrum
Meget kort introforløb, hvor eleverne med udgangspunkt i graffiti præsenteres for billedkunstfagets emnefelt og metoder, samtidigt med, at de lærer deres lokalområde og hinanden bedre at kende. Forløbet inkluderer en kort historisk gennemgang, feltstudier i området omkring gymnasiet med fokus på virkemidler samt en lidt længere gåtur på Vesterbro, hvor de skal lidt mere i dybden og præsentere små analyser af værkerne for hinanden i byrummet.
Teori: Farveteori samt typiske virkemidler og subgenrer.
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Kroppen i kunsten
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Obligatorisk fremmøde! Kom og tag plads i Kantinen kl. præcis 13.10! I får godskrevet fravær i den fagtime, I ikke kommer til, og det er aftalt med læreren.
-
Kære billedkunstelever,
-
Tænk over hjemmefra, hvordan vi måske kan bruge nogle af øvelserne fra workshoppen i Operaen, når vi selv skal enten lave kunst eller forstå kunst?
-
Læs denne tekst om formalanalyse. Du skal have styr på, hvad ordet betyder og hvad det er, vi kan undersøge og finde ud af ved hjælp af formalanalyse af skulpturer:
-
Skriv jeres formanalytiske hovedpointer ind i dette deledokument:
-
Tilbygningen - Skulpturstudier - Betydningsanalyse
-
Læs om betydningsanalyse: Den ikonografiske model (til, men ikke med, semiotisk model). Du skal kunne svare på, hvad man undersøger omkring en skulptur/et værk med den ikonografiske model (skriv gerne noter: De 5 vigtigste pointer i teksten). Læse/no
-
Formalanalyse, deledokumentet
-
6 Grupper:
-
Resten af præsentationerne af jeres betydnings-og socialanalyser fremlægges i dag: Jason, Borgerne i Calais samt HAN.
|
|
Omfang
|
Estimeret:
18,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Forløb#2
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
4
|
Forløb#3
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/5/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71766601690",
"T": "/lectio/5/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71766601690",
"H": "/lectio/5/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71766601690"
}