Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2021/22 - 2022/23
|
Institution
|
Å - Master - årsplan (25)
|
Fag og niveau
|
Idræt C
|
Lærer(e)
|
Eva Lene Hopenwasser, Evy Hyldal Dalkoff, Henny Lihn Marker
|
Hold
|
2022 id/F (1F id)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Rytmisk opvarmning
I dette forløb arbejdes der med opvarmning / bevægelse til musik. Eleverne udarbejder i grupper opvarmningsprogrammer, som de efterfølgende præsenterer.
Tekniske færdigheder:
-Bevægelse i takt til musik
-Kendskab til gang-, løb, og svingserier
-Kendskab til sammensætning af opvarmningprogram
-Kendskab til fysiologisk og mental vigtighed af opvarmning
-Brug af musik og krop til at skabe stemninger
Teori:
-Opvarmnings betydning (udleverede sider fra yubio - se under udleveret opgave)
-Labans bevægelseslære (introduktion til begreber)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
10,5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Badminton
Eleverne introduceres i dette forløb til badminton.
Badminton:
Litteratur:
Udleveret kompendium
Tekniske færdigheder:
-Kort/lang serv
-Benarbejde
-Kendskab til clear
-Kendskab til drop
-Udførelse af simple slagserier
-Forløbsprøve med selvstændig sammensætning af slagserie
Teori:
- Løbende inddragelse af kompendium + afsluttende prøve med afsæt i kompendium
- Introduktion og arbejde med drejebøge
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Fysisk træning og leg
Obligatorisk bip-test og cirkeltræning
Dernæst fodbold, basket eller badminton.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
2,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Ultimate
Bygger videre på efterårets grundforløb
Kamp og genopfriskning af regler
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
1,00 modul
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/5013/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71471466966",
"T": "/lectio/5013/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71471466966",
"H": "/lectio/5013/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71471466966"
}