UCH Gymnasier
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
UCH Gymnasier
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet h22hh1s23-DA - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
UCH
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Maja Rud Hornstrup
Hold
h22hh1s23-DA (
h22hh1s23-DA
,
h23hh2s24-DA
,
h24hh3s25-DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Massekommunikation
Titel 2
Nyeste tids litteratur
Titel 3
Humor i dansk
Titel 4
Litteraturen i 1800-tallet (SO3)
Titel 5
Det moderne gennembrud (fortsat fra 2g)
Titel 6
Reklamer
Titel 7
Psyke og eksistens
Titel 8
Essay
Titel 9
Kritisk tænkning
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Massekommunikation
Indhold
Kernestof:
I Have a Dream speech by Martin Luther King .Jr HD (subtitled)
Reorik og argumentation intro til retorik.pptx
Martin Luther King Jr. - I have a dream (1963).docx
4.9 Retorik
Arbejdsark retorik og sproglige figurer.docx
Mette Frederiksen - Indledning på pressemøde i Statsministeriet om corona-virus den 11. marts 2020.docx
Arbejdsark Mette Frederiksens tale ved coronanedlukningen..docx
Statsministeriets Corona Pressemøde d. 11-03-2020 [del 1/4]
I skal have læst Mette Frederiksens tale ved coronanedlukningen, som vi lyttede til sidste gang.
Svar på spørgsmålene om afsender i arbejdsarket
Argumentationsmodellen.pptx
Juridisk kønsskifte er det rene nonsens
ALLE skal have svaret på opgave 1-5 i afsnittet om argumentation.
4.10 Argumentation
Dybt Godnat med Peter Falktoft on Apple Podcasts
Medbring høretelefoner og varmt tøj :-)
Læs om argumenttyper: 4.10 Argumentation | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier (systime.dk)
Skriv tre pointer ned som du bed mærke i efter at have lyttet til de to afsnit af podcasten "Dybt Godnat". Sæt dem ind i elevfeedback inden timens start.
DRTV - Hendes Majestæt Dronningens nytårstale: Talen
Dronning Margrethes nytårstale 2022.docx
Semantiske felter
Vi samler op på arbejdet med dronningens nytårstale, så I skal lave opgaverne færdige derhjemme, hvis I ikke nåede det i klassen
Benny Andersen Diæt + opgaver.docx
Etosdyder
Fotografier
Nyhedskriterier
Etos
Hustru måtte sende sin demente mand på plejehjem artikel.pdf
Den journalistiske virksomhed
Journalistiske arketyper
Kilder og kildekritik
De journalistiske storgenrer
I skal være færdige med arbejdet med artiklen fra sidste modul
Journalistik.pptx
Hamborg, en levende by med døde huse af Lise Flindt-Nielsen OCR.docx
REPORTAGEINSTRUKS.docx
5.1 Avisjournalistik
Vi samler op på opgaverne fra i tirsdags om reportagen fra Hamborg
Terror i Bruxelles: Stopper det aldrig?
Læs de fem afsnit og skriv noter som lægges i elevfeedback inden timen: Avisens genrerNyhedsjournalistikMeningsjournalistikFortællende nyhedsjournalistikServicejournalistik
Afsnit
Gallups kompasmodel
Arbejdsspørgsmål til artiklen Terror i Bruxelles. Stopper et aldrig.docx
Opsamling på artikelanalyse - 1s
Nyhedsformidlingens historie - OCR - Optimeret.pdf
Vi starter med at sammenligne de to artikler
I skal have læst teksten om nyhedsformidlingens historie (den ligger på sidste danskmodul).
I skal kunne svare på, hvad der skete de følgende år:
Læs følgende afsnit om regler og love for pressen: Love og regler for pressen | Store nyheder (systime.dk)
5.2 Dokumentarfilm og Mockumentary
Læs om de seks forskellige dokumentartyper inden timen
Arbejdsark Dokumentartyper og autencitetsmarkører.docx
Dokumentarfilm.pptx
Dokumentarforløbet Fremlæggelserne.pptx
Vi starter med at snakke om arbejdsarket fra sidste modul om de forskellige dokumentartyper og autencitetsmarkører, så det skal I have lavet færdigt, hvis ikke I nåede det i timen :-)
Læs om fakta- og fiktionskoder
Arbejdsark Vilde vidunderlige Danmark.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 36
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Nyeste tids litteratur
Indhold
Kernestof:
Tendenser i den nyeste litteratur
Helle Helle: de
Metode i dansk læserorienteret metode 1s.pptx
I skal have svaret på alle spørgsmålene om sproglig minimalisme til uddraget af "de" af Helle Helle. Uddraget ligger på sidste modul.
Arbejdsspørgsmål: de
Bjørn Rasmussen: MING (2015)
Bjørn Rasmussen Ming digte og arbejdsspørgsmål.docx
Død, tab og sorg
Vi samler op på arbejdet med Bjørn Rasmussens digte
Caroline Albertine Minor: Glem Archie Pey
Fordeling af opgaver til fremlæggelsen
I skal have læst novellen og skrevet et resume, så I kan huske den
Glem Archie pay.pptx
Synopsis - SO1.pptx
I skal have læst "Bulbjerg" færdig til dette modul. Skriv et kort resume, som I uploader til elevfeedback inden timen.
Oversigt over tematikker i den nyeste tids litteratur: Introduktion
I skal have læst "Søndag" og "Bryllupsrejse" til dette modul. Skriv et kort resumé af begge noveller og upload i elevfeedback inden modulet.
I skal have læst "Solbær" til dette modul
Læsedag. I læser videre i Bavian når I har været til årgangssamling.
3.3 Fortæller
I skal have læst "Torben og Maria" og "Stjernehimmel" til dette modul. Lav et kort resumé af novellerne og upload i elevfeedback inden modulet.
Fordeling af noveller 2s
I får denne time til at arbejde med jeres fremlæggelser.
Gruppe 1-4 fremlægger
Alle skal have læst til og med "Sår"
Resten af grupperne fremlægger
Introduktion
Vi snakker om den sidste novelle "Myggestik" og runder vores arbejde med Bavian af.
Yahya Hassan: YAHYA HASSAN (2013)
image.png
Autofiktion noter til klassen.pptx
Autofiktion
Læs kapitlet og overvej til i dag, om I kender eksempler på autofiktion fra noget I har set/læst/hørt.
Thomas Korsgaard: Hvis der skulle komme et menneske forbi
Arbejdsark Hvis der skulle komme et menneske forbi (2017).docx
Interview: »Lige om lidt kommer katastrofen. Lige om lidt eksploderer min far«
Lillebror om debutantforfatter: »Det er usandt og for groft«
Autofiktion | Textur (systime.dk)
Lillebror om debutantforfatter: »Det er usandt og for groft« - politiken.dk
Interview: »Lige om lidt kommer katastrofen. Lige om lidt eksploderer min far« - politiken.dk
Genlæs uddraget af "Hvis der skulle komme et menneske forbi" til i dag, så I kan arbejde videre med arbejdsspørgsmålene.
Thomas Korsgaard: Hvis der skulle komme et menneske forbi | De seneste fem års litteratur (systime.dk)
Introduktion til næste aflevering: Refleksionsopgave om litteratur
Eksempler på barneperspektivet (padlet.com)
I skal have lavet ALLE spørgsmål i arbejdsarket til Hvis der skulle komme et menneske forbi færdig INDEN denne time!
I får denne time til at skrive aflevering
Romanen Dødevaskeren | Textur (systime.dk)
Kulturmøder, globalisering og multikulturel danskhed | De seneste fem års litteratur (systime.dk)
Amina Elmi artikel fra Zetland.docx
I får timen til at arbejde med og optage jeres podcast
Matrixgrupper til arbejdet med Hassan Preislers Brun mands byrde (2013)
Arbejdsspørgsmål: Brun mands byrde | De seneste fem års litteratur (systime.dk)
Brun mands byrde af Hassan Preisler - YouTube
Hassan Preisler: Brun mands byrde (2013) | De seneste fem års litteratur (systime.dk)
Søg på nettet efter informationer om forfatteren Hassan Preisler. Vurder om teksten er personlig eller privat.
Autofiktion.pptx
Vi arbejder med et nyt begreb "fiktiobiografisme" og afslutter vores forløb om autofiktion.
Dansk Noter 3/2014 by Dansklærerforeningens Forlag - Issuu
Vi snakker videre om KLOVN og går rigtigt i gang med humorforløbet. Ingen lektier.
Humor intro.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 37
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Humor i dansk
Indhold
Kernestof:
Filmens dramaturgi | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier (systime.dk)
Humor i dansk kap 1.pdf
Læs kapitlet og skriv gode noter til de tre humorteorier
I arbejder videre med "Polen smelter"
Undervisningsministeriets trivselsværktøj
Filmiske virkemidler | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier (systime.dk)
Arbejdsspørgsmål Retfærdighedens ryttere.docx
Retfærdighedens ryttere - mitCFU.dk
Humor med døden i baggrunden - Filmmagasinet Ekko (ekkofilm.dk)
I skal være færdige med opgaverne til Retfærdighedens ryttere i dag
Grupper:
Jeg introducerer jer for standup-genren i dansk komik
De sidste grupper fremlægger
Som lektie til i dag, skal I sende mig et link med noget standup, som I selv synes er sjovt eller sende navnet på en komiker, som I godt kan lide.
Arbejdsspørgsmål til Annika Aakjærs optræden ved ZULU Comedu Galla 2019.docx
Dansk standup.pptx
I får tid til at blive færdige med at arbejde med Annika Aakjær
Satire-TV undergenrer.docx
Tæt på sandheden med Jonatan Spang: Sæson 11 – Tre Ristede Hotdogs | DRTV
Godt nytår! Jeg håber i har haft en dejlig ferie. Jeg glæder mig til at se jer og arbejde videre med humorteorierne :-)
Vi samler op på jeres arbejde med Dybvaaaaad!
Stine Pilgaard, Meter i sekundet, 2020, uddrag.pdf
Arbejdsspørgsmål til uddraget af Stine Pilgaards Meter i sekundet.docx
Vi snakker om ETU inden I skal have taget billeder.
Om impressionisme.docx
image.png
I skal have svaret på spørgsmål 1-7 inden denne time.
Vi samler op på de sidste opgaver i arbejdsarket til uddraget af Meter i sekundet. Derfor skal I være færdige med spørgsmålene til i dag.
Gittes monolog om naturen Per Højholt (1981).docx
Arbejdsspørgsmål til Gittes monolog om naturen.docx
Forløb 7: Humor og ironi | Textur (systime.dk)
I starter med at læse jeres humoristiske tekster om at tage kørekort op for hinanden :-)
Jean de France eller Hans Frandsen (moderne dansk retskrivning) "act1" (holbergsskrifter.dk)
Om Jean de France "part1_1" (holbergsskrifter.dk)
Standuppens historie.pptx
Vi samler op på Gittes monolog om naturen, så I skal være færdige med spørgsmålene til i dag
Genlæs Jean de France og markér i teksten de steder som kan forklares med en af humorteorierne. Find gerne flere eksempler.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Litteraturen i 1800-tallet (SO3)
Start med fokus på romantikken (1800-tallet) og derefter særligt det moderne gennembrud (SO3)
Indhold
Kernestof:
Sveriges nationalsang : læs teksten og download melodien på festklaveret.dk
Der er et yndigt land (hojskolesangbogen.dk)
5. 1800-1870: Romantikken | Litteraturhistorien – på langs og på tværs (systime.dk)
Romantikkens samfund: fra enevælde til demokrati | Litteraturhistorien – på langs og på tværs (systime.dk)
Livssyn | Litteraturhistorien – på langs og på tværs (systime.dk)
I skal være færdige med arbejdsspørgsmålene til "MorgenVandring"
N.F.S. Grundtvig: Danmarks Trøst | Litteraturhistorien – på langs og på tværs (systime.dk)
Biedermeier og poetisk realisme | Litteraturhistorien – på langs og på tværs (systime.dk)
Romantisme | Litteraturhistorien – på langs og på tværs (systime.dk)
Hosekræmmeren _ arbejdsspørgsma_l.docx
Hosekraemmeren.pdf
OBS! Lang lektie! Gå i gang i god tid :-)
Dansk-historieopgaven SO3 2024.pptx
H.C Andersen: Skyggen (1847) | Litteraturens huse (systime.dk)
Læs HC Andersens eventyr "Skyggen" inden denne time.
Brainstorm DHO (padlet.com)
UCH_DHO_2024.pptx
Georg Brandes - Hovedstrømninger i det 19de Aarhundredes Litteratur.pdf
Georg Brandes - Af Hovedstrømninger i det 19de Aarhundredes Litteratur.docx
Det moderne gennembrud.pptx
Livssyn og syn på litteraturen | Litteraturhistorien – på langs og på tværs (systime.dk)
Vi starter på vores forløb om Det moderne gennembrud
image.png
J. P. Jacobsen: Fra husets tag (1870) | Det moderne gennembrud #MeToo (systime.dk)
Læs digtet hjemme inden denne time
Henrik Pontoppidan: Naadsensbrød | Litteraturhistorien – på langs og på tværs (systime.dk)
Det moderne gennembruds temaer: køn, klasse og kirke | Litteraturhistorien – på langs og på tværs (systime.dk)
Temaer (køn, klasse, kirke)
Læs kapitlet og svar på spørgsmålene inden timen
Program for tur til Aarhus 2.s 2024.docx
Medbring tegneredskaber
Sædelighedsfejden | Det moderne gennembrud #MeToo (systime.dk)
Vi samler op på "Naadsensbrød". Alle spørgsmål skal være besvaret:
Program for tur til Aarhus 2.a 2024.docx
Genlæs kapitlet inden timen. I skal kunne forklare, hvad sædelighedsfejden går ud på og de forskellige synspunkter der beskrives i kapitlet.
I skal læse hinandens artikler om sædelighedsfejden og derefter samler vi kort op på Aarhus-turen :-)
Drejebog skabelon.docx
Herman Bang: Den sidste Aften
Læs novellen og skriv et kort resumé inden modulet
Uddrag af Skrams Forrådt (4).pdf
I skal have læst teksten inden timen og have dannet jer et overblik og personerne og deres relationer.
Læserbreve Forrådt 2s.docx
Sidste dansktime i år!! Vi arbejder med "Den gode indledning" som skal bruges til både DHO og årsprøven
Indledning og afslutning.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Det moderne gennembrud (fortsat fra 2g)
Indhold
Kernestof:
Årsprøver 3s 2024 generelt .pptx
Indledning og afslutning.pptx
Vi skal fortsætte hvor vi slap før sommerferien og arbejde videre med det moderne gennembrud, men vi starter med at repetere, så vi alle er med ;-)
"Et dukkehjem" af Henrik Ibsen
Vi skal i gang med at læse værket "Et dukkehjem" af forfatteren Henrik Ibsen.
Et Dukkehjem, Henrik Ibsen, 1879.pdf
Værklæsning af Et Dukkehjem.pptx
Opgaver til 1. akt af Et dukkehjem.docx
I skal have læst hele 1. akt af "Et dukkehjem". Dvs. til og med side 38.
"Et dukkehjem" link til teksten: DRVIT_Du|Duht.pdf (uio.no)
Sproghandlinger.pptx
Vi samler op på det sidste spørgsmål om sproghandlinger i "Et dukkehjem"
Arbejdsspørgsmål til 2. akt af Et dukkehjem.docx
I skal have læst 2. akt af "Et dukkehjem"
Grupper
Medbring høretelefoner :-)
Upload lydfilen under elevfeedback (I får de første 10 min til at blive færdige, hvis I ikke nåede det i går)
I skal have læst 3. akt af "Et dukkehjem" (hele værket)
Læs novellen "Lønningsdag" inden denne time
Martin Andersen Nexø: Lønningsdag (En Idyl)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Reklamer
Indhold
Kernestof:
5.6 Reklamer | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier (systime.dk)
Tulip Reklame Bjørn / Commercial Bear - YouTube
Kør bil, når du kører bil - "Tag posen af” (youtube.com)
Opgave argumentation.docx
Reklameanalyse.pptx
Begrebsliste argumentation.docx
Udfyld begrebslisten inden denne lektion, så I er med på argumentation. Udfyld kun i noteform.
Vi fortsætter med reklamer og starter med at kigge på Maslows behovspyramide
Billedanalyse.pptx
5.5 Billeder | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier (systime.dk)
13. Medieanalyse af trykte reklamer | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier (systime.dk)
Reklamefilm.pptx
Grupper:
Alle grupper skal forklare deres udvalgte analysepunkter. Der trækkes to grupper til at præsentere deres analyse for de andre.
I dag skal I selv lave en reklame for et produkt :-)
Grupper
Alle grupper skal vise deres reklame og fremlægge de tre vigtigste analysepunkter. I får starten af timen til at forberede et kort oplæg for de andre.
Kampagner (reklametyper).pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Psyke og eksistens
Indhold
Kernestof:
Psyke og eksistens.pptx
Seksualdriften | Psykologiens veje (systime.dk)
Harpens kraft.pdf
Vi arbejder videre med den psykologiske læsemetode
Om den psykologiske læsemåde | At læse Karen Blixen (systime.dk)
Blixen, Karen: Peter og Rosa (1942) | Litteraturens huse (systime.dk)
Grupper:
Vi læser videre i grupper.
Alle i gruppen skal have læst lige langt i Peter og Rosa. I kan med fordel aftale et afsnit, der skal være læst til.
Arbejdsark Peter og Rosa.docx
"Peter og Rosa" (padlet.com)
"Peter og Rosa" skal være læst færdig til i dag
7. 1890-2000: Modernisme og realisme | Litteraturhistorien – på langs og på tværs
Læsespørgsmål til realisme og modernisme i efterkrigstiden og 60erne.docx
9. Billedanalyse | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier
Efterkrigsmodernisme (1945-1960) | Litteraturhistorien – på langs og på tværs
Læs om efterkrigsmodernisme og svar på spørgsmålene i arbejdsarket på sidste time inden dette modul
Introduktion: Hvad er eksistentialisme? | Eksistentialisme i dansk. Fra Kierkegaard til Sonnergaard
Jean Paul Sartre: Eksistentialisme er valg og handling | Eksistentialisme i dansk. Fra Kierkegaard til Sonnergaard
Martin A. Hansen: Soldaten og pigen | Litteraturhistorien – på langs og på tværs
Samlede noter om Sartre.pptx
I præsenterer jeres del af Sartres eksistentialisme
I får tid til at blive færdige med analysen af "Soldaten og pigen".
Det absurde og fremmede liv | Eksistentialisme i dansk. Fra Kierkegaard til Sonnergaard
Sisyfosmyten | Eksistentialisme i dansk. Fra Kierkegaard til Sonnergaard
NIETZSCHE ON: Amor Fati
Camus, sisyfos og amor fati.pptx
60’er-modernisme (1960-1970) | Litteraturhistorien – på langs og på tværs
Læs afsnittet om 60'er-modernisme og besvar læsespørgsmålene i arbejdsarket, som I startede på i forbindelse med efterkrigsmodernismen.
Primærtekst: 'Hjulet' | Danske forfattere
https://www.gym-trivsel.dk
Medbring gerne gamle dameblade, aviser, reklamer og andet, som I kan støve op derhjemme. Hvis I har sakse og lim, må I også gerne tage det med :-)
Digte af Klaus Rifbjerg.docx
Læg gruppens analyse af Rifbjergs digt (fra sidste uge) i elevfeedback inden dette modul.
I skal have læst til og med side 50 i Doppler. I skal finde min. et citat, som I tænker er absurd/humoristisk.
I skal have læst til og med side 131 i Doppler
Filmatisering af Doppler.docx
I skal være færdige med at læse Doppler
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Essay
Indhold
Kernestof:
Tom Kristensen: Henrettelsen | Kierkegaard – lidenskabens tænker
3.4 Fremstillingsformer | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier
Medbring gerne et stykke frugt :-)
I skal være klar til at læse hinandens tekster, som I skrev i tirsdags :-)
Powerpoint fra sidste danskmodul med eksempler på SOP-emner i dansk i samspil med VØ og afsætning: SOP i dansk eksempler.pptx
Vi arbejder videre med essaygenren. Ingen lektier :-)
Essay oplæg.pdf
Essay.pptx
Hullerne i vore fødder.pdf
Spørgsmål til Hullerne i vore fødder.docx
Opgave om fredagstekster.docx
I skal medbringe teksten fra i går med jeres markeringer
I får denne time til at skrive jeres opgaver om fredage
Jeres essays skal være færdige og klar til at I kan læse hinandens. Husk at aflevere i Lectio
4.2 Sproglige billeder | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier
4.3 Sproglige figurer | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier
Jeg var internettets sad girl nummer et. Nu møder jeg mit yngre jeg i TikToks diagnosekultur
Lektien til i dag er et nyere essay. Overvej gerne hvad I mener er særligt ved sproget i dette essay og hvordan den egentlig kan genredefineres som et essay ud fra de kendetegn, vi har snakket om tidligere.
Glæden ved vin Klaus Rifbjerg.pdf
Vi skal arbejde med endnu et essay. Dette essay danner grundlag for jeres eget essay, som skal afleveres d. 2/3.
I får tid til at arbejde med jeres eget essay i denne lektion
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Kritisk tænkning
Indhold
Kernestof:
Vi starter et nyt forløb i dansk. Ingen lektier :-)
Journalistikken under pres: Fake news og misinformation | Textur
Den der råber lyver ∣ Lea Korsgaard
Velkommen tilbage fra ferie :-) Vi starter med opsamling på ETU.
Alletiders byggegrund.JPG
Hvordan ser du ud, når du snuser?
4.11 Diskursanalyse | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier
Diskursanalyse.pptx
Kort opfølgning på ETU
Røvkradsersofa.docx
Vi starter med at afrunde vores arbejde med diskursanalyse. Derefter arbejder vi med podcasten.
Signe Molde på udebane: Sæson 3 – Mænd er jaget vildt! | DRTV
I skal have lyttet til første afsnit af podcasten "Ruths Hus". Den tager ca. 35 minutter. Den kan også findes i podcastappen eller på Spotify.
Opgaver til Ruths Hus.docx
Vi arbejder videre med Ruths Hus. Medbring gerne hovedtelefoner
I arbejder med Ruths Hus
Besvar spørgeskema om seksualundervisning
I skal være færdige med alle opgaverne til Ruths Hus og alle grupper skal have fremlagt opgave 4
Johannes V. Jensen: Maskinerne (1901) | Teknologiens tekster – teknologi i litteratur, sprog og medier
Jeg fik en chatbot, der interesserer sig mere for mig end mine venner
Læs artiklen hjemme og overvej derefter følgende spørgsmål. Skriv dine svar ned:
Lone Hørslev: Dagene er data | De seneste fem års litteratur
Illustration af Julie Nord fra Dagene er data.docx
Grupper:
Hjælpemidler til terminsprøven og skriftlig eksamen i Dansk A.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56265371159", "T": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56265371159", "H": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56265371159" }