Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
UCH
|
Fag og niveau
|
Programmering C
|
Lærer(e)
|
Bent Arnoldsen
|
Hold
|
h24hxproC-vf (h24hxproC-vf)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Arduino - procedural programmering
Forgreninger - betingelser
Input - button, potmeter, LDR
Output - lysdioder - evt. display
Flowcharts
Funktioner
Kommentarer
Test og fejlfinding
Dokumentation
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Arduino Miniprojekt
I dette projekt skal der udvikles et program, hvor Arduinoen udnyttes med de ting vi har lært i starten.
Projektet gennemføres med løbende opsamling i log-bogen af:
Krav
Ide-udvikling
Kode
Test
Formålet er man kan betjene programmet på Arduinoen.
Betjeningen skal have en reaktion i noget feedback til brugeren.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Introduktion til Processing
Programmeringsmiljøet Processing introduceres, og der løses små opgaver, der er relateret til PC-programmering
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Miniprojekt Processing
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Spilprojekt med Objekter
Projektforløb
Spil-mekanik
Game,ification
Objektorienteret forløb
Opsamling på processing
Dokumentation i Journal
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Opsamling
Et frit forløb.
Man kan undersøge et andet programmeringssprog
Man kan undersøge programmeringsteknikker man ikke har arbejdet med
Man kan følge op på programmeringsteknikker man ikke har fået lært
Man kan arbejde med gamle projekter
Man kan følge op på dokumentation af gamle projekter
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Eksamensprojekt
Eksamensprojekt
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64692738756",
"T": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64692738756",
"H": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64692738756"
}