Holdet h24hhgf525-if - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution UCH
Fag og niveau Informatik C
Lærer(e) Lars Skjærbæk
Hold h24hhgf525-if (h24hhgf525-if)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Intro
Titel 2 App der sælger del 1
Titel 3 App der sælger del 2
Titel 4 App der sælger del 3

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Intro

Intro til Informatik B samt en lille opgave omkring IT og mennesker, hvor eleverne skal prøve at definere en skærmpolitik
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Skærmpolitik 19-08-2024
Omfang Estimeret: 2,00 moduler
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 App der sælger del 1

Eleverne lærer om agile metoder, modellering med strukturdiagram og flow charts, og om design af brugergrænseflader. De tegner en LoFi prototype på deres app
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 App der sælger del 2

Eleverne skal udarbejde en MeFi prototype på deres webshop i AppLab.

De gennemgår alle kurset "Intro til Applab" hvorefter de  selv skal udvikle deres webshop. Til hjælp er der lavet en række videoer som viser, hvorledes det kan gøres.

I første omgang er det bare dialoger og links der skal laves. I anden omgang skal produkterne (produktdata) gemmes i et array, så der kan skiftes mellem dem på samme side. For de mere avancerede kan produkterne lægges i en database - eller eleverne kan lave en indkøbskurv baseret på data.

Eleverne lærer om basale designregler (kiss, symmetri, balance, gestaltlove), data, variable, arrays og funktioner.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 App der sælger del 3

Eleverne skal promote den app, de har lavet, ved brug af video. De vil i den forbindelse få teori om optagelse og redigering af video (også screen casting), samt teori omkring pitching. Videoerne vises og evalueres på klassen
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer