Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
UCH
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
Lærer(e)
|
Lars Skjærbæk
|
Hold
|
h24hhgf525-if (h24hhgf525-if)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Intro
Intro til Informatik B samt en lille opgave omkring IT og mennesker, hvor eleverne skal prøve at definere en skærmpolitik
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Skærmpolitik
|
19-08-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
2,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
App der sælger del 1
Eleverne lærer om agile metoder, modellering med strukturdiagram og flow charts, og om design af brugergrænseflader. De tegner en LoFi prototype på deres app
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
App der sælger del 2
Eleverne skal udarbejde en MeFi prototype på deres webshop i AppLab.
De gennemgår alle kurset "Intro til Applab" hvorefter de selv skal udvikle deres webshop. Til hjælp er der lavet en række videoer som viser, hvorledes det kan gøres.
I første omgang er det bare dialoger og links der skal laves. I anden omgang skal produkterne (produktdata) gemmes i et array, så der kan skiftes mellem dem på samme side. For de mere avancerede kan produkterne lægges i en database - eller eleverne kan lave en indkøbskurv baseret på data.
Eleverne lærer om basale designregler (kiss, symmetri, balance, gestaltlove), data, variable, arrays og funktioner.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
App der sælger del 3
Eleverne skal promote den app, de har lavet, ved brug af video. De vil i den forbindelse få teori om optagelse og redigering af video (også screen casting), samt teori omkring pitching. Videoerne vises og evalueres på klassen
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64775593211",
"T": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64775593211",
"H": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64775593211"
}