Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
UCH
|
|
Fag og niveau
|
Kommunikation/IT C
|
|
Lærer(e)
|
Lars Skjærbæk
|
|
Hold
|
h25hxgf3-kit (h25hxgf3-kit)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Videointerview
Eleverne lærer om kommunikationsmodel, nyhedskriterier og video teknik
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Målgrupper visualiseret
Eleverne arbejder med Gallups Kompas. De får tildelt et segment, hvortil de skal lave moodboard og opsætte ord i en bestemt stilart. Der undervises i virkemidler og designtrends, samt brug af Photoshop og Canva.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Målgrupper visualiseret
|
01-10-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Ophavsret og kildehenvisninger
Eleverne skal lære om ophavsret, persondataforordningen, og så skal de lære, hvorledes de bruger Words referenceværktøj til at lave kildehenvisninger.
Dette gøres igennem en præsentation med små opgaver indbygget, samt et skriftlig opgave omkring kildehenvisninger, hvor eleverne erstatter links med rigtige kildehenvisninger.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Referencer
|
09-10-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
2,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
4
|
Basic web
Vi arbejder med basal teori omkring webudvikling. Vi taler om kommunikationsmodellen med fokus på budskab og indhold. Der tales om billeder og tekster, hvorefter eleverne selv skal finde egnede billeder og tekster til et online CV.
Eleverne får basal teori omkring web design. Dette omfatter æstetik, gyldne snit, farver, layout og gestalt love. De får også en introduktion til Wix.com. Her skal eleverne så opsætte deres CV
Sitet lanceres og eleverne afleverer et link til sitet. (der er meget kort tid til opgaven så der vil ikke være de store forventninger til resultatet. Det vigtigst er at eleverne prøver at arbejde med design i Wix. Vi vil senere arbejde videre med CV i en HTML udgave)
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71733388024",
"T": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71733388024",
"H": "/lectio/508/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71733388024"
}