Holdet 2g3gv ps3 - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Allerød Gymnasium
Fag og niveau Psykologi C
Lærer(e) Michael Lindsel
Hold 2g3gv ps3 (2g3gv ps3)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 introduktion til psykologi
Titel 2 Forløb om at fejle
Titel 3 Forløb om kærlighed
Titel 4 Forløb mad
Titel 5 Forløb#1

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 2 Forløb om at fejle

Beskrivelse
I dette undervisningsforløb har vi arbejdet med temaet “at fejle” som en gennemgående rød tråd, der er blevet belyst og nuanceret gennem en række centrale psykologiske perspektiver og begreber. Eleverne har fået indsigt i, hvordan fejl og modgang ikke blot er uundgåelige aspekter af det menneskelige liv, men også potentielle kilder til udvikling, læring og identitetsdannelse.

Formålet med forløbet har været at give eleverne en tværgående og refleksiv forståelse af, hvordan fejl indgår som en naturlig del af menneskets psykologiske udvikling – både individuelt og i sociale kontekster. Gennem fire centrale psykologiske perspektiver – udviklingspsykologi, kognitionspsykologi, socialpsykologi og behavioristisk psykologi – har eleverne analyseret, hvordan fejl opstår, bearbejdes og håndteres, samt hvordan omgivelser og samfundsforhold former vores måde at forholde os til fejl på.

Forløbet tog sin begyndelse i barndommen, hvor vi arbejdede med problemstillingen: “Hvilken betydning har fejl for vores udvikling i de første leveår?” Eleverne blev introduceret til tilknytningsteorier og tilknytningstype, med afsæt i Bowlby og Ainsworth, og vi diskuterede, hvordan tidlige “fejltagelser” i omsorg – såsom omsorgssvigt – kan føre til tilknytningsforstyrrelser, spædbarnsdepression og hospitalisme.
Gennem empiriske studier som Harlows abe-eksperimenter og observationer af rumænske børnehjemsbørn blev konsekvenserne af manglende tryg tilknytning og tidlig fejl i omsorgssystemet tydeliggjort. Begreber som risiko og resiliens blev inddraget til at forklare, hvorfor nogle børn trods alt klarer sig godt på trods af fejl i opvækstmiljøet.
Vi arbejdede desuden med opdragelsesstile (Baumrind), hvor vi drøftede, hvordan forskellige opdragelsesformer skaber forskellige psykologiske udgangspunkter for, hvordan man håndterer fejl senere i livet.

Dernæst bevægede vi os ind i læringspsykologien, hvor fejl blev analyseret som en vigtig del af læringsprocessen. Vi gennemgik klassisk og operant betingning, og eleverne arbejdede med, hvordan belønning og straf former adfærd og påvirker vores mod på at forsøge – og dermed også at fejle.

I forlængelse heraf blev den social-kognitive læringsteori introduceret, især Banduras begreber om modellering og self-efficacy, som gav eleverne et sprog til at diskutere, hvordan observation og social kontekst påvirker vores læring – og hvordan vi lærer af andres (og egne) fejl.

Et vigtigt afsnit i forløbet handlede om gruppens betydning for individets forhold til fejl. Vi arbejdede med konformitet (Asch), gruppetænkning (Janis), gruppepolarisering og social kontrol. Her blev det tydeligt, hvordan gruppedynamikker kan både skjule og forstærke fejl, og hvordan sociale processer kan føre til, at mennesker undlader at handle eller følge gruppen – selv når den begår fejl.

Begrebet social sammenligning blev koblet til unges selvforståelse i dag. Her arbejdede vi med forskellen på opadgående og nedadgående sammenligning, og hvordan sammenligninger med andre – særligt i et præstationsorienteret samfund – kan føre til lavt selvværd og følelse af at fejle. Eleverne reflekterede over egne erfaringer med sammenligning og selvdømmelse.

Gennem kognitionspsykologien så vi nærmere på, hvordan vores måde at tænke og huske på kan føre til fejl. Eleverne arbejdede med begreber som arbejds- og langtidshukommelse, implicit hukommelse og gestaltpsykologiens indsigt i perception og organisering af information. Her blev det klart, at fejl ofte opstår som følge af selektiv opmærksomhed og hukommelsesbias – snarere end bevidst uvidenhed eller dovenskab.
Eleverne diskuterede også, hvordan man kognitivt bearbejder fejltagelser og bruger dem som grundlag for problemløsning og udvikling. Attributionsteori og begrebet coping (problem- og emotionsfokuseret) blev inddraget for at forklare, hvordan mennesker håndterer oplevelsen af at fejle.

Afslutningsvis blev fejltagelsen sat ind i en bredere samfundsmæssig kontekst. Eleverne blev introduceret til begreber som den senmoderne identitet, konkurrencestatens præstationslogik og flodbølgen af muligheder, der ofte skaber en følelse af valg-tvang og frygt for at vælge forkert – og dermed fejle.
Vi diskuterede, hvordan samfundets strukturer og idealer påvirker unges oplevelse af fejl, og hvordan dette spiller sammen med personlighedstyper, fx i forhold til The Big Five, hvor især forskellen mellem risikovillige og forsigtige typer blev diskuteret.

Perspektivering og elevrefleksion:
Gennem hele forløbet har eleverne løbende arbejdet med at perspektivere de faglige indsigter til deres eget liv og samfund. De har reflekteret over egne erfaringer med fejl, og hvad de har lært af dem, både som individer og som medlemmer af fællesskaber. Der har været fokus på at normalisere fejltagelser som en del af læring, udvikling og selvforståelse.

Opsummering:
Forløbet har givet eleverne en nuanceret og tværdisciplinær forståelse af “at fejle” – som noget biologisk, psykologisk og socialt. De har arbejdet analytisk og refleksivt med teorier og begreber fra udviklings-, lærings-, kognitions- og socialpsykologien, og afslutningsvis sat det hele ind i en samfundspsykologisk ramme. På denne måde har forløbet skabt en helhedsforståelse af fejlens rolle i menneskelivet – som noget uundgåeligt, men også værdifuldt

Faglige mål
”Demonstrere et bredt kendskab til fagets stofområder, primært i forhold til det normalt fungerende menneske”

”Redegøre for og kritisk forholde sig til psykologisk viden i form af psykologiske teorier, begreber og undersøgelser”

”Inddrage og vurdere forskellige forklaringer på psykologiske problemstillinger”

”Demonstrere et elementært kendskab til fagets forskningsmetoder og etiske problemstillinger i psykologisk forskning samt kunne skelne mellem hverdagspsykologi og videnskabelig baseret psykologisk viden”

”Argumentere fagligt og formidle psykologisk viden med et fagligt begrebsapparat på en klar og præcis måde”

Kernestof
”Menneskets udvikling, herunder betydningen af arv, miljø, køn og kultur”

”Tilknytning, sårbarhed og resiliens”

”Psykologiske, sociale, digitale og kulturelle forholds betydning for læring, motivation og hukommelse”

”Perceptionens og tænkningens betydning for menneskets forståelse af sig selv og omverden”

”Identitet og personlighed”

”Individuelle forskelle i livsstil og håndtering af udfordringer, herunder stress og coping”

Grundbogsmateriale
Ibog “Psykologiens veje” Larsen, Ole. Systime.
Kap.
6.5 "John Bowlby og Mary Ainsworth"
10.0 "opdragelse, familie og daginstitution"
10.2 "opdragelsesidealer"
10.3 "Fire opdragelsesstile"
8.5 "omsorgssvigt"
8.6 "børns reaktioner på omsorgssvigt"
8.0 ”Tilknytningsforstyrrelser og omsorgssvigt”
8.1 ”Separationsreaktioner”
8.3 ”Spædbarnsdepression og hospitalisme”
8.2 ”Eksperiment med abeunger”
8.4 ”De rumænske børnehjem”
8.7 ”Risiko og resiliens”
13.1 ”Tavs og sproglig viden”
13.2 ”Læringsformer”
13.5 fra ”samspilsprocesser” til ”mesterlære”
13.6 ”motivationsprocesser”
9.6 ”Social indlæringsteori”
9.7 ”Social-kognitiv læringsteori”
21.3 ”Gruppepres og social kontrol”
18.0 ”Personlighedspsykologi”
18.1 ”the big five”
19.0 ”ungdom og senmodernitet”
19.1”En flodbølge af muligheder”
19.2 ”tvangen til at vælge”
19.10 ”Unge i konkurrencestaten”
4.1 ”Kønsforskelle i barndom og ungdom”
11.5 "Hukommelse”
21.6 ”Social sammenligning”
23.2 ”Stress: Et samspil mellem ydre og indre faktorer”
23.4 ”Coping”

Supplerende stof
Artikel ”Kan spædbørn lære at frygte fremmede?”

Artikel ”Børnepsykologer slår alarm, pas på den tidligste vuggestuestart”

Artikel ”Det er synd for børn der ikke bliver skældt ud”

Artikel ”Skældud er skidt for børn”

Artikel ”Blachmans ærlighed eller Bubbers kærlighed”

Artikel ”Moderne forældre opdrager ikke. De coacher. Har vi glemt noget vigtigt?”. Zetland 2024

Video – ”Forsøg med pædagogiske metoder”

Artikel ”Når de blå mærker mangler”

Artikel ”Hvordan gik det med de rumænske børnehjemsbørn?”

Video ”Harlows studies of dependency in monkeys”

Artikel ”Resiliens – nu mestrer Moni sit liv”

Dokumentar ”Hvem skal være min mor og far?” (Tv2)

Artikel ”Undersøgelse – indlært hjælpeløshed”

Artikel ”Her er dét forældre til børn, der tør at fejle, gør rigtigt”

Artikel ”Du fejler som en amatør”, Zetland

”the big five”-test hjemmeside Gratis open source big five personlighedstest (bigfive-test.com)

Artikel ”Hans Eysencks personlighedsteori”

Artikel ”Undersøgelse af kønsstereotyper”

Artikel ”Det ved vi (ikke) om kønsforskelle i hjernen”

Dokumentar ”Presset ungdom”, Tv2

Artikel ”Sammenligning slider på dit selvværd”

Artikel ”6 ting jeg har lært af at være misundelig”

Case: ”Læserbrev: "Når livet vælter – et råb om hjælp fra en stressramt" AI-genereret,
chat-gpt, promptet af MRA

Artikel ”Sådan kom jeg videre fra stress”

Artikel ”Vi bliver syge af stress fordi vi skammer os”
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 21 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Forløb om kærlighed

I dette undervisningsforløb har eleverne arbejdet med temaet kærlighed – et fænomen, der er både dybt personligt og universelt menneskeligt. Gennem en række faglige nedslag og perspektiver har eleverne undersøgt, hvordan kærlighed kan forstås, opleves og formes gennem forskellige psykologiske processer og udviklingstrin. Forløbet har integreret teorier og begreber fra udviklingspsykologi, kognitionspsykologi, socialpsykologi og evolutionær psykologi for at give en helhedsforståelse af kærlighedens natur og betydning.

Udviklingspsykologisk perspektiv: Kærlighedens fundament i tilknytning.
Forløbet indledtes med en udviklingspsykologisk forståelse af kærlighed, hvor fokus var på tilknytningens betydning for senere kærlighedsrelationer. Gennem teorier af John Bowlby og Mary Ainsworth arbejdede eleverne med begreber som tryg, ængstelig og undgående tilknytning, og hvordan disse mønstre, som formes i barndommen, påvirker vores evne til at indgå i nære relationer som voksne.

Sætningen "kærlighed er et pendul, der svinger mellem nærhed og distance" blev brugt som afsæt for at diskutere tilknytningsbehov, afhængighed, autonomi og den emotionelle dynamik i tætte relationer.

Socialpsykologi: Relationer, tiltrækning og social påvirkning
Herefter arbejdede eleverne med kærlighed i en socialpsykologisk kontekst. Vi tog udgangspunkt i idéen om, at “vi begærer det andre begærer”, og diskuterede, hvordan sociale normer, gruppepres og spejling påvirker vores valg af partner. Vi undersøgte teorier om social sammenligning og social påvirkning, og hvordan disse spiller en rolle i dannelsen af idealforestillinger om kærlighed og romantiske partnere.
Robert Sternbergs teori om kærlighedens tre komponenter – intimitet, passion og forpligtelse – blev brugt som model for at analysere forskellige kærlighedsrelationer og deres udvikling over tid. Eleverne anvendte modellen til at vurdere, hvilke typer kærlighedsrelationer de selv og andre tilstræber, og hvordan disse former relationens styrke og holdbarhed.

Evolutionær psykologi: Seksuel selektion og partnervalg
Et vigtigt aspekt af forløbet var den evolutionærpsykologiske tilgang, hvor vi arbejdede med begreber som seksuel selektion, reproduktiv succes og partnervalg. Eleverne blev introduceret til forskningsresultater, der peger på kønsforskelle i præferencer og strategier for partnerudvælgelse – eksempelvis mænds og kvinders forskellige vægtning af udseende, status og omsorgsevne.

Der blev lagt vægt på at diskutere, i hvor høj grad evolutionære mønstre stadig spiller en rolle i et senmoderne samfund, hvor sociale og kulturelle faktorer også har stor betydning for relationer.

Kognitionspsykologi: Perception, kærlighed og afvisning
Kognitionspsykologien blev inddraget for at belyse, hvordan vi perceperer og fortolker kærlighed – både i os selv og i andre. Eleverne arbejdede med, hvordan vores skemaer og forventninger påvirker, hvordan vi oplever og tolker andres adfærd i kærlighedsrelationer. Der blev også sat fokus på bekræftelsestendens og selektiv opmærksomhed, som kan føre til både idealisering og misforståelser i kærlighed.
Et særligt tema var smerten ved at blive afvist. Her blev både biologiske og psykologiske reaktioner på afvisning belyst, og vi arbejdede med teorier om emotionel smerte, selvværd og copingstrategier i forbindelse med kærlighedstab.

Kærlighed i livsforløb og forandring
Senere i forløbet arbejdede eleverne med temaet “Ændrer kærligheden sig, når vi forandres?” Her blev begrebet midtvejskrise introduceret som et udviklingspsykologisk og eksistentielt fænomen. Eleverne diskuterede, hvordan ændringer i identitet, værdier og livsfase kan føre til forskydninger i parforhold, og hvordan man navigerer i kærlighed under forandring. Fokus var her også på, hvordan livserfaringer og refleksioner former vores forventninger til og håndtering af kærlighed over tid.

Afsluttende perspektivering og elevinddragelse
Forløbet har været præget af høj elevinddragelse, med både individuelle refleksioner og gruppebaserede diskussioner. Eleverne har arbejdet med cases, egne erfaringer og aktuelle samfundsdiskussioner om kærlighed og relationer. De har reflekteret over, hvordan deres egne kærlighedsforståelser formes i spændet mellem biologi, socialisering og kognition.

Opsamling
I løbet af forløbet har eleverne opnået indsigt i, at kærlighed er et komplekst psykologisk fænomen, der kan forstås gennem forskellige teorier og perspektiver. De har undersøgt, hvordan kærlighed formes af både barndomsoplevelser, biologiske instinkter, sociale forventninger og kognitive mønstre. Forløbet har givet dem et fagligt fundament til at analysere og reflektere over kærlighedens rolle i deres eget og andres liv – og over hvordan kærlighed både kan udvikle, udfordre og definere os som mennesker

Faglige mål
”demonstrere et bredt kendskab til fagets stofområder, primært i forhold til det normalt fungerende menneske”

”redegøre for og kritisk forholde sig til psykologisk viden i form af psykologiske teorier, begreber og undersøgelser”

”Formulere konkrete psykologifaglige problemstillinger i aktuelt stof samt udvælge og anvende relevant psykologisk viden fra forskellige kilder, herunder digitale medier, til at undersøge disse problemstillinger og kunne forholde sig kritisk til den anvendte viden på et fagligt grundlag”

”inddrage og vurdere forskellige forklaringer på psykologiske problemstillinger”

”vurdere betydningen af sociale og kulturelle faktorer i forhold til menneskers tænkning og handlinger”

”argumentere fagligt og formidle psykologisk viden med et fagligt begrebsapparat på en klar og præcis måde”

Kernestof
”social adfærd, gruppepsykologiske processer og social indflydelse”

”Tilknytning, sårbarhed og resiliens”

”Perceptionens og tænkningens betydning for menneskets forståelse af sig selv og omverden”

Grundbogsmateriale
Ibog “Psykologiens veje” Larsen, Ole. Systime.
Kap.
15.0 ”Forelskelse og kærlighed”

15.1 ”Kærlighed er et pendul der svinger mellem nærhed og distance”

15.2 ”Forskellige tilknytningsstile”

15.4 ”Kærlighedens tre komponenter”

29.7 ”seksuel selektion og partnervalg”

15.6 ”Hvem bliver vi tiltrukket af?”

15.3 ”Vi begærer det andre begærer”

6.1 ”Erik H. Erikson”

27.2 ”Erik Erikson”

2.5 ”Kognitiv psykologi”

11.4 "Perception"

Supplerende stof
Case ”Læserbrev: Når kærligheden kvæler mig” (AI-genereret)

Case ”Læserbrev: Når kærlighed vækker gamle sår”

Test din CRS (close relationship scale) https://openpsychometrics.org/tests/ECR.php

PDF – “undersøgelse af sammenhængen mellem mellem tilknytningsstil og faktorer i barndom og voksenliv”

Tv-program ”Døm vores forhold” (afsnit 1) Døm vores forhold ( 1 ) - mitCFU.dk

Artikel ”Hvorfor er mænd højere end kvinder?” – Videnskab.dk (2015)

Dokument med cases baseret på undersøgelser om køn og partnervalg på datingplatforme

Artikel ”Bliver kærester mere attraktive, når andre flirter med dem?” – Videnskab.dk (2024)

Artikel ”Midtvejskrise – Sådan kommer du videre” Viborg, Jimmy. Lyttilkroppen.dk

Artikel ”Derfor gør det ondt at blive afvist” udeoghjemme.dk (2021)

Dokumentar ”Mit hemmelige match” (afsnit 5) DR 2019

Case ”Når kærligheden altid glider væk” (AI genereret)

Artikel ”Vi gifter os med dem der ligner os” (VIVE)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Forløb mad

I dette forløb har eleverne arbejdet med temaet ”mad” – ikke blot som biologisk nødvendighed, men som et komplekst psykologisk og kulturelt fænomen. Forløbet har haft til formål at belyse, hvordan vores forhold til mad formes, påvirkes og udleves gennem forskellige psykologiske perspektiver, herunder udviklingspsykologi, kognitionspsykologi, socialpsykologi og personlighedspsykologi. Undervejs har eleverne arbejdet med både klassiske og nyere forskningsartikler, cases og elevnære diskussioner om madens rolle i hverdagen, identiteten og fællesskabet.

Kognitionspsykologisk perspektiv: Sanser, opmærksomhed og perception
Forløbet begyndte med en kognitiv tilgang, hvor eleverne arbejdede med, hvordan kognitive skemaer, opmærksomhed og perceptuelle forhold former vores oplevelse af mad. Med udgangspunkt i studier som Castro (1995): Social Facilitation and Inhibition of Eating og Spence et al. (2018): Background colour & its impact on food perception & behaviour undersøgte vi, hvordan både sociale og perceptuelle faktorer kan ændre vores appetit, spiseadfærd og vurdering af smag. Eleverne diskuterede, hvordan omgivelsernes udformning – såsom farver og sociale cues – aktiverer bestemte forventninger og reaktioner på mad.

Udviklingspsykologi og social indlæring: Opdragelse, erfaring og vaner
Herefter rettede vi fokus mod udviklingspsykologiske forklaringer på, hvordan vores madvaner formes tidligt i livet. Med udgangspunkt i teorier om opdragelse og social indlæring (herunder Banduras socialkognitive læringsteori) arbejdede eleverne med, hvordan børn modellerer voksnes madvaner, og hvordan ros, straf og imitation spiller en rolle i, hvilke madtyper børn lærer at foretrække eller afvise. Eleverne reflekterede over egne og andres erfaringer med mad i barndommen, og hvordan disse erfaringer kan være langvarigt bestemmende for senere vaner og holdninger.

Socialpsykologi: Mad, identitet og gruppefællesskaber
Et centralt tema i forløbet var mad som socialt og identitetsskabende fænomen. Eleverne arbejdede med, hvordan vores madvalg både udtrykker og skaber identitet – hvad vi spiser, hvordan vi spiser, og hvem vi spiser sammen med, kan signalere tilhørsforhold, værdier og livsstil. Vi inddrog den sociale identitetsteori og arbejdede med begreber som ingroup og outgroup, og hvordan madvalg kan bruges til at markere forskel eller samhørighed med bestemte grupper. Dette blev perspektiveret til emnet mad og konflikt mellem grupper, hvor eleverne læste om, hvordan mad kan være et kulturelt og politisk konfliktfelt, især når forskellige normer og værdier mødes.

Kultur og konflikt: Forskelle og fordomme
Dette tema blev uddybet i arbejdet med kulturelle forskelle, mad og konflikter, hvor eleverne læste og diskuterede tekster om madkulturers møde i globaliserede samfund. Vi undersøgte, hvordan fødevarer og spisevaner kan vække modstand eller misforståelse på tværs af kulturer, men også hvordan mad kan fungere som en brobygger mellem forskellige grupper. Eleverne arbejdede med, hvordan forestillinger om ’det normale’ eller ’det rigtige’ måltid kan være kulturelt betingede og føre til interkulturelle konflikter, men også skabe dialog og nysgerrighed.

Opsamling og refleksion
Forløbet har givet eleverne en bred og nuanceret forståelse af mad som et psykologisk fænomen, der spænder fra biologisk behov til identitetsmarkør. Ved at integrere forskellige psykologiske perspektiver og teoretiske tilgange har eleverne fået indsigt i, hvordan vores spisevaner formes af både indre og ydre faktorer – fra barndommens påvirkninger og kognitive processer til kulturelle normer og sociale relationer.
Eleverne har undervejs arbejdet undersøgende, diskuterende og refleksivt med både forskning og egne erfaringer. Forløbet har skabt grobund for en større bevidsthed om de mange facetter, der præger vores forhold til mad – og om, hvordan mad ikke blot handler om ernæring, men også om opdragelse, identitet, fællesskab og kultur.

Faglige mål
”Demonstrere et bredt kendskab til fagets stofområder, primært i forhold til det normalt fungerende menneske”

”Redegøre for og kritisk forholde sig til psykologisk viden i form af psykologiske teorier, begreber og undersøgelser”

”Inddrage og vurdere forskellige forklaringer på psykologiske problemstillinger”

”Demonstrere et elementært kendskab til fagets forskningsmetoder og etiske problemstillinger i psykologisk forskning samt kunne skelne mellem hverdagspsykologi og videnskabelig baseret psykologisk viden”

”Argumentere fagligt og formidle psykologisk viden med et fagligt begrebsapparat på en klar og præcis måde”

Kernestof
”stereotyper, fordomme og diskrimination”

”Menneskets udvikling, herunder betydningen af arv, miljø, køn og kultur”

”Perceptionens og tænkningens betydning for menneskets forståelse af sig selv og omverden”

Grundbogsmateriale
Ibog “Psykologiens veje” Larsen, Ole. Systime.
Kap.
11.3 “Opmærksomhed”

10.4 ”Barnet i den senmoderne familie”

9.6 ”Social indlæringsteori”

21.4 ”intergruppekonflikter”

22.3 ”Kulturelle forskelle og konflikter”

22.2 ”Kulturmøder”

Supplerende stof
Undersøgelse ”Social Facilitation and Inhibition of Eating (Castro, 1995)”

Undersøgelse “Background colour & its impact on food perception & behaviour (Spence et al, 2018)”

Case: Brevkasse

Artikel ”De fleste har mobilen med til bords, og det giver ballade

Dokumentar ”Min sindssygt sunde familie”, episode 1+4 sæson 1.

Artikel ”DF vil tvinge skoler til at servere svinekød”

Artikel ”Børnehaver dropper svinekød - ens for alle”

Artikel ”Modtageklasser skaber gode rammer for flygtningebørn”

Artikel ”Flygtninge som ressource i mindre byer”
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Forløb#1

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer