Titel
6
|
Feltarbejde + projekt
Metodegennemgang: kvantitativ og kvalitative metoder: interview, observation, spørgeskema, eksperimenter, casestudier.
Eleverne vælger selv emne, teori og metoder, og udfører egen feltundersøgelser. De skal aflevere en synopsis for deres arbejde, og afholde en fremlæggelse.
Der fremlægges til sidst: emne, teori, undersøgelse, metodekritik, resultater, konklusion.
Følgende projektemner blev undersøgt i grupper (selvvalgt af eleverne):
- Unges syn på parforhold i det senmoderne samfund (Alberte, Liva Karla, Anne Sofie, Laura Vinter)
- Social udvikling og relationer i folkeskole (Laura, Liva Alfrida, Liva Klærke)
- Unges opfattelse af opdragelse og deres selvopfattelse (Jasmin, Ane, Julie Maja)
- Sociale mediers påvirkning på unges søvnkvalitet (Nicklas)
- Danskernes togvaner (Sandra, Ida, Frederik, Mads, Annika, Julie)
- Parforhold mellem generationer (Sofie, Laura, Selma)
- ADHD hos kvinder (Mathilde, Liva Kaja)
- Søvns påvirkning på unges indlæringsevne (Freja, Karoline, Jakob, Oliver, Villads, Sarah)
Metode:
De 5 metoder: interview, spørgeskema, observation, eksperiment, caseanalyse
Data: kvalitativ og kvantitativ
Validitetsbegreberne: intern, ekstern og økologisk samt reliabilitet
Kritisk refleksion: etik, forstyrrende variable, repræsentivitet
Anslået normalsider: 35
|