Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Nordfyns Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Dansk A
|
Lærer(e)
|
Charlotte Skov Agergaard
|
Hold
|
2022b DA A (1b DA A, 2b DA A, 3b DA A)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Grundforløb i dansk
Grundforløbet består af to emner: skriftlighed og litterær analyse - Holdnormen er 16 moduler
Forløb 1: skriftlighed - antal moduler: 7
Målet med forløbet er at træne elevernes skriftlige udtryksfærdigheder (kernestof), samtidig med et fokus på viden om og anvendelse af enkelte fagbegreber til sproglig og litterær analyse samt kommunikationsmodel.
Målene for forløbet er:
at eleverne får praktisk erfaring med at skrive og ikke mindst at vække deres skrivelyst - det skal også være sjovt.
at de undervejs bliver bevidste om skriveprocessens faser
at de bliver vejledt konstruktivt og individuelt, herunder respons fra andre elever.
At skrive redegørelse
At skrive reflekterende
At skrive om en tekst.
At skrive argumenterende
At reflektere over egen anvendelse af danskfaglig viden.
Afslutningsvis lægges der op til at skrive om en af grundforløbets litterære tekster som det første i studieretningsforløbet.
Forløb 2: litteratur og analyse - antal moduler: 6-7
Målet med forløbet er at give eleverne viden om danskfagets metoder (fagligt mål), herunder særligt fokus på litteraturanalyse og -fortolkning (kernestof).
Der tages udgangspunkt i elevernes egen oplevelse af teksten og deres egen undren, fx ved at bede elever med pege på fem ting, de mener man bør undersøge i en given tekst.
- Fremstillingsformer, herunder replik og undertekst
- Ydre form og indhold
- Billedsprog/symboler/semantiske felter
- Indre og ydre rum: personkarakteristik + indbyrdes forhold
- Fortællerforhold
Læste tekster:
Naja Marie Aidt, For at være ærlig
Marie Aubert, Fantastisk dejlig kvinde
Jens Blendstrup, Luskefisfortællinger
Tove Ditlevsen, Nattens dronning
Helle Helle, En stol for lidt
Børn og unge skal læse mere og skærmforbruge mindre
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
1. Værklæsning - Døden kører Audi (litteratur)
I relation til de faglige mål træner eleverne;'
- at læse et værk.
- at analysere og fortolke et værk
- at arbejde kreativt med forskellige skriveøvelser, dvs. træne formidlingsbevidsthed
- at beherske skriftsprogets normer for korrekthed og anvende grammatiske og stilistiske grundbegreber
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
DHO - Nationalromantikken (litt, sprog, medier)
DHO tværfagligt samarbejde mellem dansk og historie med Romantikken som central periode
Mål
-Kendskab til begrebet opgaveformulering og besvarelsen af en sådan
- Udbygning af kendskabet til taksonomi.
-Forståelse for det at udvælge empiri samt de to fags metoder i forhold til at behandle dette.
- Beherskelse af elementerne i en faglig/akademisk opgave (udgangspunkt i skolens DHO-vejledning).
Faglige mål
Eleverne træner at
– udtrykke sig præcist, nuanceret og formidlingsbevidst mundtligt og skriftligt.
– beherske skriftsprogets normer for korrekthed og anvende grammatiske og stilistiske grundbegreber
– dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder dets samspil med kultur og samfund
– anvende centrale skriftlige fremstillingsformer (herunder redegøre, diskutere, analysere, fortolke og vurdere) med formidlingsbevidsthed
– analysere, fortolke og perspektivere fiktive (lyrik, film) og ikke-fiktive tekster (taler)
– demonstrere viden om og kunne perspektivere til træk af den danske litteraturs historie, herunder med særligt blik for samspillet mellem tekst, kultur og samfund i 1970´erne.
Læste tekster:
Juliane Marie Jessen, Dannemark, Dannemark, Hellige Lyd
N.F. S. Grundtvig, Danmarks Trøst
Nik og Jays tekst og musikvideo ; Vi vandt i dag.
Klaus Birch: ”Slagtebænk Dybbøl - Historien om slaget ved Dybbøl 1864” (2014)
Uddrag fra:
Larsen, Ole Schultz: ”Håndbog til dansk”, 2019, i-bog, systime.dk
Fibiger, Johannes og Lütken, Gerd: ”Litteraturens veje”, 2005, Systime
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Filmanalyse (medier)
Faglige mål:
Eleverne skal kunne:
– udtrykke sig præcist, nuanceret og formidlingsbevidst mundtligt og skriftligt
– anvende centrale mundtlige fremstillingsformer (herunder holde faglige oplæg og argumentere for et synspunkt) med
formidlingsbevidsthed
– analysere, fortolke og perspektivere fiktive og ikke-fiktive tekster i alle medier
– demonstrere kendskab og forholde sig reflekteret til mediebilledet i dag
– demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder
Faglige begreber, som du skal have indsigt i og (helst) kunne anvende :)
Genre (kort- og novellefilm, de syv parametre, Aristoles teori om fortællingen :karthasis, mimesis, identifikation
dramaturgi (berettermodel, kontraktmodel, plot-point-model, bølgemodellen)
Samtale og konflikt - verbal, nonverbal, ekstra-verbal, høflighedsprincipper, samarbejdsprincippet
Personkarakteristik og miljøkarakteristik - se anden fane
Filmtekniske virkemidler - se anden fane.
Fortælletyper og synsvinkel (alvidende, observerende og personal fortæller)
Materiale:
De syv parametre for kort- og novellefilm Hentet fra Faglige forbindelser i dansk. Skrevet af Solveig Bennike mfl., Dansklærerforeningens forlag, 2008.
(FF i dansk, s. 156-8)
Håndbog til dansk (udvalgte kapitler relateret til spillefilm)
Kortfilm:
The Gunfighter | A Short Film by Eric Kissack (narrated by Nick Offerman)
Under bæltestedet
Skyggen af tvivl
Skal vi være kærester
Knæler
Udvalgte kortfilm relateret til det at være ung og udfordret har eleverne arbejdet med forskellige kortfilm
9 meter (17 min)
https://www.ekkofilm.dk/shortlist/film/9-meter/
Forestillingen (15 min)
https://www.vgtv.no/video/135245/forestillingen
Little miss eyeflap (10.21)
Skylappjenta - Little miss eyeflap
501 (14 min)
https://www.ekkofilm.dk/shortlist/film/501/
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Tema: Krig (litt, sprog, medier)
Tematisk indgang til emnet krig, med særlig vægt på 2. verdenskrig og Tyskland, fordi klassen skal til Dresden på studietur, men også mere nutidigt materiale fra nyere krige vil blive inddraget.
- demonstrere viden om og anvende forskellige analyser i fht. tekst:
Podcastanalyse i relation til podcast
Analyse af propagandaplakater fra naziregimet
romanuddragsanalyse.
- analysere, fortolke og perspektivere fiktive og non-fiktive tekster (bredt tekstbegreb)
Materiale:
DR radiofortællinger, Gennemtjekket og gennemhullet
Morten Nielsen: Det hellige mod
Halfdan Rasmussen: Definitioner
Halfdan Rasmussen: Vi går i flok bag hver sit flag
Klaus Rifbjerg: Støvlerne
Mikkel Brixvold: uddrag af "Så efterlades alt flæskende
Leif Davidsen, Krige uden ende
Forskellige propagandaplakater
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Slægt, ære og hævn - Middelalder (litt, sprog)
Faglige mål for forløbet: Eleverne arbejder på at kunne:
- analysere, fortolke og perspektivere fiktive genre som oldtidens saga og middelalderens folkevise.
- både med et litterært og et sprogligt perspektiv
- få kendskab til centrale genrer i nordens litteratur.
- kendskab til de tidligste genrer i dansk litteratur historie.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Retorik og argumentation (sprog)
-Det sproglige og mediemæssige stofområde
Faglige mål:
-dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder samspil med kultur og samfund.
- analysere og vurder primært ikke-fiktive tekster.
- demonstrere kendskab til og forholde sig til det moderne mediebillede, herunder kunne anlysere og vurdere teksters kommunikative betydning samt mediets rolle i kommunikationen..
Centrale begreber : kommunikationssituation (retoriske pentagram),
Argumenter ( påstand, belæg, underbelæg, styrkemarkør, rygdækning, gendrivelse,
ordvalgsargumenter: (generaliseringer, autoritetsargument, ad honinem-argument, banaliteter
Retoriske virkemidler (appelformer).
Sproglige virkemidler (gentagelser, overdrivelser, ordklasser, ordvalg, sproglige billeder.)
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
forløbsafslutningsskrivning med papir og blyant
|
09-10-2023
|
Genaflevering af Krig-opgave
|
11-10-2023
|
Forløbsafslutningskrivning
|
20-10-2023
|
Overbevisning af tiltag brev
|
01-11-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Oplysningstiden med Holberg (litt)
Herunder værklæsning
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Spoken word, hip hop (sprogligt og litt.persp)
Kernestof: Det sproglige område - det litterære område
Faglige mål:
- dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder dets samspil med kultur og samfund.
- arbejde i en proces med at udvikle lyriske tekster (spoken word)
- analysere, fortolke og perspektivere primært rap/hiphop tekster.
- have kendskab til rappens opståen (kultur-tekst)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Menneske og natur Romantikken (litt)
Et litterært forløb med særligt fokus på de faglige mål:
• analysere, fortolke og perspektivere fiktive og ikke-fiktive tekster i alle medier
• dokumentere kendskab til en bred repræsentation af dansk litteratur gennem tiderne med perspektiv til litteraturen i Norden, Europa og den øvrige verden
• demonstrere viden om og kunne perspektivere til træk af den danske litteraturs historie, herunder samspillet mellem tekst, kultur og samfund
og kernestofområderne:
• 1800-tallet, herunder fra oplysningstid, romantik, romantisme og naturalisme
fra dansk litteraturs kanon læses forfatterne: Adam Oehlenschläger.
Desuden indgår i forløbet en række malerier fra de forskellige perioder som illustrationer af tidens tendenser.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Autofiktion (litteratur og sprog)
Forløbet har haft fokus på selvfortalt /autofiktionslitteratur i nyere tid. "Kunsten at græde i kor" indgår som værk og heri indgår både et litterært og et sprogligt perspektiv.
Eleverne skal kunne:
– udtrykke sig præcist, nuanceret og formidlingsbevidst skriftligt
– beherske skriftsprogets normer for korrekthed og anvende grammatiske og stilistiske grundbegreber
– dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder dets samspil med kultur og samfund
– anvende centrale skriftlige fremstillingsformer (herunder redegøre, diskutere, analysere, fortolke og vurdere) med formidlingsbevidsthed
– dokumentere kendskab til en bred repræsentation af dansk litteratur i nyere tid (de sidste 20-30 år)
– demonstrere viden om og kunne perspektivere til træk af den danske litteraturs historie, herunder samspillet mellem tekst,kultur og samfund
– demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder
Materiale
Erling Jepsen, Kunsten at græde i kor. (værk)
Hassan Preisler, Brun mands byrde, (uddrag)
Olivia Asta Nordenhof, Det nemme og det ensomme (uddrag)
Poul Behrendt og Mads Bunch, Selvfortalt s. 11-38
Centrale begreber:
Navneidentitet (forfatter, fortæller og hovedperson)
Genrebetegnelsen (roman, digte skaber et paradoks. Virkelighedskontrakt, fiktionskontrakt og dermed dobbelkontrakt.
Paratekst (avanttekst, peritekst, epitekst.
Autofiktion som skam, som terapi. Som offer og bøddel. Som identitetsbearbejdning.
Performativ biografisme
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Erling Jepsen: Kunsten at græde i kor, Borgen paperback
-
I har lavet punkt A,B og C i i one-note - Autofiktion.
-
Selvfortalt læs.11-21. Vær særlig opmærksom på de tre former for autofiktion.
-
Poul Behrendt og Mads Bunch: Selvfortalt, Dansklærerforeningens forlag; sider: 23-25, 30-34, 56-62
-
Hassan Preisler, Brun mands byrde, 2013 (hentet fra Selvfortalt), s. 111-119
-
Asta Olivia Nordenhof, Det nemme og det ensomme, (uddrag), fra Poul Behrendt og Mads Bunch: Selvfortalt, Dansklærerforeningens forlag: s. 168-177
-
Fortolkning, fra Skriv dig frem.pdf
-
Tekst 3.pdf
-
Tekst 1..docx.pdf
-
Skriv det beskrivende afsnit færdig, som de andre skal gætte hvad er. (Husk at vi også arbejdede med et tilføjelselsafsnit, som var reflektionen over eksemplet). Dvs. du skal have skrevet begge dele.
-
Genlæs de tre artikler og vælg 2-3 centrale elementer /citater, som du vil have med i den undersøgende artikel (Hold formålet for øje, når du udvælger -"at undersøge autofiktionens brug af fakta og fiktion").
-
Læs de to eksempler på reflekterende artikler i one-note
-
Du har mindst 3 citater(eller tæt på) fra de 3 tekster, der skal indgå i artiklen. Overvej hvilken rækkefølge du vil undersøge forskellige aspekter/vinkler i. (disposition)
-
P1 Morgen | Lørdag 7. sep. 2024 | DR LYD
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Reflekterende artikel
Eleverne får kendskab til og arbejder med den reflekterende artikel i et procesforløb, hvor der samtidig er øget fokus på akademisk skrivning.
Opgaveformuleringen anvender det faglige forløb om autofiktion som baggrundsmateriale.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Det moderne Gennembrud (Litteratur og sprog)
Eleverne skal kunne:
– kunne analysere, fortolke og perspektivere fiktive tekster.
– have indsigt i og dokumentere kendskab til det moderne gennembruds kendetegn i dansk/norsk litteratur, -
– demonstrere viden om og kunne perspektivere til træk af den danske litteraturs historie, herunder samspillet mellem tekst, kultur og samfund
- anvende centrale mundtlige fremstillingsformer (herunder holde faglige oplæg og argumentere for et synspunkt) med
formidlingsbevidsthed
- have viden i den impressionistiske skrivestil (sprogligt område), og kunne anvende den indsigt på udvalgte tekster.
Centrale begreber ; Naturalisme, realisme, impressionisme, (replikker og scener, tomme pladser) Temaer - køn, klasse og kirke. Sproghandlingsteori, transaktionsanalyse, facework.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Når fakta og fiktion mødes i medier
|
Indhold
|
Kernestof:
-
2.2 Fakta- og fiktionsgenren
-
Ukrainekrig, Politiken, 14. april, 2022.pdf
-
Du har lavet analysen af Herman Bangs fortællende nyhedsreportage Branden færdig. DU har den fysiske tekst med dig.
-
Modul til at arbejde med forskellige artikler i grupper
-
Anders Legarth Schmidt, reportage.pdf
-
Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier
-
5.2 Dokumentarfilm og Mockumentary | Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier
-
Den sorte svane. Undersøg Mads Brøgger og hvad han før har lavet.
-
Pointer fra CA´s slides og I dag ser vi et klip af en anden dokumentar.
-
Dokumentaren.pptx
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
15
|
Faglig formidling - Dansk+Biologi tværfagligt forl
Forløbet indeholder kendskab til faglig formidling. Eleverne skal parvis udarbejde en populærvidenskabelig artikel med indholdsområde fra biologi . Forløbet introducerer dermed også muligheden for at stifte bekendskab med 3g´s srp og dennes mulighed for formidlingsopgaven.
Faglige mål:
Eleverne skal kunne:
– udtrykke sig præcist, nuanceret og formidlingsbevidst skriftligt og multimodalt
– beherske skriftsprogets normer for korrekthed og anvende grammatiske og stilistiske grundbegreber
– anvende den centrale skriftlige fremstillingsform - populærvidenskabelig artikel medformidlingsbevidsthed
– analysere ikke-fiktive tekster i alle medier (anden artikel)
– navigere, udvælge og forholde sig kritisk og analytisk til information i alle medier
– demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder
– undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes, herunder i samspil med andre fag.
Centrale begreber; octogram (8 dimensioner i formidling), begreber fra forløb om argumentation og retori, nyhedskriterier, relevanskriterier.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
16
|
Realisme og modernisme 1890-1990 (litt + sprog)
Forløbet vægter at eleverne skal
- have indsigt i både sproglige og litterære strømninger indenfor perioden
- kunne analysere, fortolke og perspektivere fiktive tekster indenfor perioden.
- få viden om periodens samspil mellem tekst, kultur og samfund.
Materiale:
Forskelligt littereraturhistorisk materiale
Sophus Clausen: Rejseminder
Filippo Marinetti: Futurismens manifest
Emil Bønnelycke: Århundredet, Berlin og New York
Edith Södergran: Dagen Svalnar
Harald Herdal: Før jul
Martin Andersen Nexø, uddrag fra Pelle Erobreren
Tekst om Kierkegaards arketyper
Martin A Hansen: Agerhønen
Karen Blixen, Ringen
Peter Seeberg, Hullet
Anders Bodelsen, Signalet
Klaus Rifbjerg, Det er blevet os pålagt
Mikael Strunge, Det kommende , SKRÅT OP
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Skr. aflevering
|
27-11-2024
|
3b DA A skr. prøve
|
17-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
17
|
Nyere tid 1990 -2024 (sprog, medier og litt)
Forløbet har fokus på at introducere eleverne til flere tendenser i nyeste tid. Tendenserne udgøres af ny kropslighed (herunder krop og køn, tematikker, som skam, normer og identitet indgår heri), ny socialrealisme og klimalitteratur. Der drages paralleller til tekster fra autofiktionsforløbet.
Faglige mål :
-analysere, fortolke og perspektivere fiktive tekster - særlig lyriske tekster
-dokumentere kendskab til samspillet mellem tekst, kultur og samfund.
Analyse af et lyrisk værk
Centrale begreber:
Queer: det binære kønssystem, det performative køn, sex/gender, heteronomativitet.
Crip-teori; stigmatisering, impairment, disability.
Analysebegreber til dokumentargenren og til lyrik (henv. til Håndbog i dansk).
Tekster der knytter sig til klimalitteratur planlægges som et mindre projekt, hvor eleverne vælger et digt (ud af to mulige), en tale (ud af to mulige) og klimakunstværk eller en kampagnevideo fra conservation International. Resultaterne formidles på en shoppetur hos den anden halvdel.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Mikael Strunge (Webvisning)
-
cripteori1.jpeg cripteori2.jpeg cripteori3.jpeg
-
Casper Eric: Nike, Gyldendal
-
Jeg er en af de sidste spassere.pdf
-
I fremlægger i de små "prøvegrupper - "Jeg er en af de sidste spassere".
-
Leonora Christine Skov, Den der lever stille.docx
-
Queer-teori.pdf
-
Malte Tellerup, Mestrene (uddrag) 2023.pdf
-
Homofobisk kommentar i kirken er mig en gåde (ea18ca9d).pdf
-
Klimalitteratur
-
Jens Blendstrup, Dette er det oversvømmede digt, 2008
-
Theis Ørntoft, Det er forvirrede tider jeg skal fortælle om, 2014
-
Martin Lidegaard, Ved begravelsen af Vejle Fjord, 2024
-
Sarah Kragh Dedius, Håbsandagt efter begravelsen af Vejle Fjord, 2024
-
Selvvalgte kunstværker om klima
-
Nature is speaking
-
Ny socialrealisme.docx
-
Morten Pape, Planen, 2015 uddrag.docx
-
Yahya Hassan, 2013 udvalgte digte.pdf
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/513/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50307435139",
"T": "/lectio/513/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50307435139",
"H": "/lectio/513/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d50307435139"
}