Holdet 2022 DA/a - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Birkerød Gymnasium og HF
Fag og niveau Dansk A
Lærer(e) Tina Busk Andersen
Hold 2022 DA/a (1a DA, 1a DA-HI opgave, 2a DA, 3a DA)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Taler, der vil forandre verden
Titel 2 Syndefaldet i litteratur og film
Titel 3 Portræt af et menneske
Titel 4 Klassesamfundet i dag: VÆRK
Titel 5 DMG: Sædelighedsfejden (DHO)
Titel 6 Nyhedsformidling: I krig og kærlighed
Titel 7 Kærligheden tur retur VÆRK
Titel 8 Sproghandlinger
Titel 9 Dokumentaren VÆRK
Titel 10 Stedet som motiv
Titel 11 Studietur
Titel 12 Mennesket og naturen: VÆRK
Titel 13 Eksistentialisme
Titel 14 Nederst i hierarkiet: VÆRK
Titel 15 repetition

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Taler, der vil forandre verden

Grundforløbet er elevernes første møde med danskfaget i gymnasiet, og da Birkerød Gymnasium, HF, IB og Kostskole i høj grad er en international skole, integreres det globale perspektiv i dette allerførste danskfaglige forløb. Eleverne arbejder nemlig i grundforløbet med taler, der vil forandre verden. Formålet med forløbet er dels at introducere eleverne til retorikkens verden og til de fagbegreber, der knytter sig til denne del af faget, men dels også at præsentere eleverne for forskellige taler, der på forskellige måder ønsker forandring. Derudover er det et mål, at eleverne selv skal trænes i at formulere egne holdninger og meninger alt efter den pågældende kommunikationssituation.

Indledningsvis præsenteres eleverne lidt mere generelt for danskfaget og bringes til at reflektere over, hvordan vi arbejder i dansk – og hvorfor. Dernæst introduceres eleverne til retorikkens verden, hvor de især lærer Ciceros retoriske pentagram at kende, ligesom de via småøvelser øver sig i at forholde sig til, hvornår kommunikation er vellykket, og hvad man skal tage højde for, når man tilrettelægger og gennemfører en tale. De efterfølgende moduler har hver deres faglige fokus rettet mod retorikkens verden – f.eks. talegenrer, stilistik, appelformer – ligesom hvert modul har mere tematisk og højaktuelt fokus knyttet til forløbets overskrift om taler, der vil forandre verden. Et modul handler f.eks. om klima, hvor et andet handler om køn og kultur. Således afprøver eleverne i hvert modul deres nyerhvervede viden gennem analysen af en tale med et bestemt tema, men også gennem forskellige småøvelser, der skal træne eleverne i selv at fremsætte forskellige argumenterende pointer og dermed udvikle deres personlige stemme. Forløbet afsluttes med en skriftlig opgave, hvor eleverne – ud fra deres nye viden og ud fra feedback og processkrivning –  selv skal skrive en tale, der skal fremføres for en gruppe klassekammerater.

Forløbet integrerer følgende faglige mål for Dansk A – nemlig at eleverne skal kunne:
·      udtrykke sig præcist, nuanceret og formidlingsbevidst mundtligt, skriftligt såvel som multimodalt
·      beherske skriftsprogets normer for korrekthed og anvende grammatiske og stilistiske grundbegreber
·      dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder dets samspil med kultur og samfund
·      anvende centrale mundtlige fremstillingsformer (herunder holde faglige oplæg og argumentere for et synspunkt) med formidlingsbevidsthed
·      anvende centrale skriftlige fremstillingsformer (herunder redegøre, diskutere, analysere, fortolke og vurdere) med formidlingsbevidsthed
·      analysere, fortolke og perspektivere fiktive og ikke-fiktive tekster i alle medier
·      demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder

Forløbet integrerer følgende kernestof fra læreplanen for Dansk A – nemlig:
·      sproglig analyse, fortolkning og vurdering
·      retorisk analyse, herunder analyse af kommunikationssituationen, appelformer og argumentation
·      produktivt og refleksivt arbejde med elevernes udtryksfærdighed i dansk og andre fag,
·      kommunikationsanalyse

Materiale:
Jonas Eikas takketale ved Nordisk Råds Litteraturpris 2019
Den norske helse- og omsorgsminister Bent Høies tale til ungdommen, AftenPosten 27. april 2020
Greta Thunbergs tale på Christiansborg Slotsplads, 25. maj 2019  
John F. Kennedy: Ich Bin ein Berliner, 1963
Sara Omars nytårstale ”Du kan bryde fri” fra Deadline, 2018

+ diverse sekundærtekster og PowerPoint-præsentationer om retorik, talers opbygning, argumentation, stilistik osv.
Indhold
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Syndefaldet i litteratur og film

Forløbet er en introduktion til tekstanalyse og tekstanalytiske begreber samtidig med, at vi har fokus på intertekstuel læsning med udgangspunkt i syndefalds- myten og motivet. Tematisk behandles identitet, en bevidsthed om spaltningen mellem godt og ondt, liv og død, kvinde og mand. I relation til disse begreber har vi anvendt teoriteksten " Mytemotiver i dansk litteratur".
Forløbet fungerer også som et nedslag i litteraturhistoriske perioder, genrer og metoder.
Vi har derfor bl.a. fokus på middelalderens litteratur, 1960ernes realisme, eksistentialisme.

Læste tekster:
folkevisen "Agnete og Havmanden"
Anders Bodelsen "Drivhuset" (1965)
novellefilmen "Transit" (2015) af Instruktør: William Rudbeck Lindhardt
Martin A. Hansen "Paradisæblerne" (1953)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Portræt af et menneske

Dette forløb fokuserer på, hvad det vil sige at portrættere og indfange et menneske. Indledningsvis diskuterer eleverne forskellige definitioner af portrætgenren, og dernæst arbejdes der med forskellige mediers måde at portrættere et menneske på – både litterære tekster (prosa og lyrik), billeder (billedkunst), journalistiske tekster (featureartikel) og dokumentargenren.
Vi arbejder derfor med analytisk terminologi inden for alle genrerne.

Læste tekster:
- Klaus Rifbjerg: Den kroniske uskyld
- Christel Wiinblad: ”Marilyn Monroe” fra 49 forelskelser (2009)
- Lone Hørslev "Man kan ikke få en anden til at male sit selvportræt" fra samlingen "Lige mig" (2007)
- Andreas Thorsen: ”Her svæver den unge generations stemme, han er en fritænkende fuckfinger. Hør hans opråb.”, Zetland, 18.5.2016
- Andy Warhol: 9 x Marilyn Monroe (1962)
- Pieter Isaacsz: Christian d. 4, 1614 (portrætmaleri)
- Ralph Heiman: Portræt af Kronprins Frederik, 2018 (portrætmaleri)
- Jada – lillebitte kæmpestor (DR afsnit 1 25/8 2019)

Portrættet i podcasten:
- Hvem er Tessa: https://www.dr.dk/lyd/p3/hvem-er/tessa/hvem-er-tessa-1-4-13332496111
(5/3 2024, 1:4, 41min)
- Foredrag ved Peter Pelle Jencel på BG d. 17/2 2025.

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Klassesamfundet i dag: VÆRK

Forløbet tager udgangspunkt i Thomas Korsgaards roman "Hvis der skulle komme et menneske forbi" (2017). Der arbejdes med værklæsning og tekstanalytiske begreber, idet vi zoomer ind på forskellige faglige fokus, heriblandt sanseindtryk i sproget, sproglige virkemidler, men også tematikker så som familielivet, provinsen og klassesamfundet.

læste tekster:
Thomas Korsgaard "Hvis der kom et menneske forbi" (2017)
Martin Andersen Nexø "Lønningsdag" (1996/1900)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 DMG: Sædelighedsfejden (DHO)

Dette kombinerede litteraturhistoriske og skriftlighedsforløb fungerer – parallelt med forløbet i historie – som optakt til klassens første større skriftlige opgave: dansk/historieopgaven i 1g. Forløbets tema er sædelighedsfejden med fokus på de ideer om køn og klasse, som knytter sig til denne periode i nordisk litteratur.

Indledningsvis stifter eleverne bekendtskab med den socialhistoriske metode og efterfølgende arbejder eleverne med forskellige litteraturhistoriske fremstillinger af perioden fra 1870-1900 med det formål at nuancere elevernes viden om Georg Brandes’ revolutionerende krav til kunsten. Dernæst fokuseres der på to af disse krav, idet eleverne møder eksempler på forfatterskaber og tekster der sætter fokus på hhv. samfundsforhold, men især køn. Forløbet afrundes med en perspektivering til de fire former for feminisme.  

Udover det markante litterære perspektiv fungerer forløbet også som det obligatoriske skriftlighedsforløb i 1.g, idet der undervejs i forløbet indtænkes øvelser og opgaver, som træner eleverne i at opfatte det at skrive som en proces, og som samtidig styrker skriftlige delkompetencer og skriftlig fremstilling i danskfaget og i gymnasiale sammenhænge generelt.

Læste tekster:
- Henrik Pontoppidan "Ane- Mette" fra "Fra hytterne" (1887)
- Amalie Skram af "Constance Ring" (1885)
- Herman Bang "Foran Alteret"(1880)
- Merete Bøye "# MeToo er en ny version af sædelighedsfejden", 26. december 2022, Politiken
- Teori omkring det moderne gennembrud, sædelighedsfejden og de fire former for feminisme i bogen "Det moderne gennembrud #MeToo" (2019) af Susan Mose og Maja Bødtcher-Hansen ( https://detmodernegennembrud.systime.dk/?id=1)
-Sofie Lindes takketale ved modtagelsen af årets danske tale 2020
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Nyhedsformidling: I krig og kærlighed

Forløbet er en introduktion til journalistik. Der fokuseres på de basale kendetegn inden for nyhedsjournalistik så som nyhedskriterierne, nyhedsartiklens komposition, nyhedens funktion, sprogbrugen inden for nyhedsformidlingen, nyhedsnyhedskredsløb. Endvidere behandles genrer, vinklingen af historien, kildetyper, fake news.
Bogen "Krig og Kærlighed i nyhedsformidling" (Mini Sørensen og Mads Rangvid, Dansklærerforeningen 2023) anvendes som  primær teorimateriale.

Følgende artikler læses kobles sammen med den ovenstående teori:

KRIG :
- Kjeld Hybel "Selv om jeg er læge, har jeg gjort op med mig selv, at jeg er parat til at dræbe«" Politiken 27/2 2022

- Nadeem Aiche "Det er racistisk hykleri, når danske politikere åbner favnen for ukrainske flygtninge" Information, 3/3 2022

- Berlingske tiende "Dagblade efter Zelenskyjs besøg: Dansk støtte indebærer en risiko" Tirsdag d. 22. august 2023

- Anna Sol Jørgensen, Jakob Albrecht, Lucas Carn i Journalisten: ”Medierne hoppede i med begge ben, da Christiansborg valgte Ukraines side” 5. april 2022

-”Ekspert med kritik af Zelenskyj-besøg: »Man repeterer magtens budskab og stopfodrer seerne med det” af Kristoffer Frederik Nørager Møller i Politiken d. 22. aug. 2023

-”Krigens år” vist på DR d. 24/2 2023 https://www.dr.dk/drtv/se/krigens-aar_370187
(minuttal 0.00-5:30)


KÆRLIGHED:

"»SIMON ER LIGE PRÆCIS, SOM HAN REAGEREDE I DEN SITUATION«: VERDEN RUNDT HYLDER DE KAPTAJN KJÆR FOR STORT LEDERSKAB PÅ EN TRAUMATISK AFTEN” AF JEPPE LAURSEN BROCK, POLITIKEN.DK 13.06.2021

- Mads Glenn Wehlast mfl. "Dansk mareridt: Den værste aften nogensinde", Ekstra Bladet 12/6 2021



Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Kærligheden tur retur VÆRK

Dette forløb omhandler den romantiske kærlighed. Vi arbejder med følgende spørgsmål:

En gennemgående rød tråd igennem vores forløb er Stine Pilgaards roman "Min mor siger" (2012), som vi også ser som teaterstykker på  Aveny-T (7/2 2024). Vi ser på forskellige faser af den romantiske kærlighed: jagten på den, mødet med den, fastholdelsen og udfordringerne med den og ikke mindst tabet af den, og forsøger at besvare følgende spørgsmål:
Hvordan portrætteres kærligheden i dag såvel som tilbage i tiden?
Opleves kærligheden anderledes i dag end før?
Hvorfor er kærligheden et så centralt tema i skønlitterære tekster, film, Tv-programmer, dokumentarer?

Forløbet spænder over forskellige litterære tidsperioder, genrer og stilarter, og vi opholder os bl.a. ved romantikken, romantismen og minimalismen.
Endvidere anvendes Kirkegaards syn på de forskellige faser af kærligheden som en forståelsesramme for teksterne.

Læste tekster:
- Stine Pilgaard Min mor siger (2012) - VÆRK
- Gift ved første blik, DR, sæson 9, episode 1, 24/8 2023 (https://www.dr.dk/drtv/se/gift-ved-foerste-blik_-derfor-er-i-et-godt-match_399438)
- TV2 Landmand søger kærlighed, afsnit 1 (2017) 00:00 – 06:00 (tilgået via CFU)
- Emil Aarestrup ”Angst” og ”Til en veninde” (1838)
- Biologibogen C , kap. 3.13 ”Tiltrækning og forelskelse”, Systime
- Tove Ditlevsen ”Så tag mit Hjerte” fra Lille verden (1942) ”Erindring” fra Den hemmelige rude (1961)
- Helle Helle ”To kilometer” fra Rester (1996)
- Morten Nielsen ”Gensyn” fra Krigere uden Vaaben(1943)




Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Sproghandlinger

Forløbet behandler et sprogligt emne som sproghandlinger. Der arbejdes bl.a. med kommunikationssituationen, de tre dimensioner ved samtalen (den lokutionære, den illokutionære samt den perlokutionære), de fem typer af sproghandlinger, sprogets funktion samt facework og kropssprog

Endvidere kobles sproghandlingsteorien sammen med litterære tekster og filmuddrag og ved hjælp af denne
behandles personernes kommunikation og relation i udvalgte noveller.

Uddrag af samtaler fra romanen "Min mor siger" (Stine Pilgaard, 2012)
Katrine Marie Guldager: Voksne mennesker kan godt tale om sex fra novellesamlingen "Nu er vi så her", (2009).
Uddrag af samtaler på de sociale medier
Helle Helle "En stol for lidt" fra novellesamlingen "Rester" (1996)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Dokumentaren VÆRK

Dette forløb omhandler dokumentaren som genre. Forløbet indledes med, at eleverne introduceres til genren, med fokus på forskellen mellem fakta- og fiktionskoder. Dernæst arbejder eleverne med Bill Nichols teori om den ”retoriske dokumentarfilmsanalyse”, hvormed de får repeteret deres tidligere forløb om retorik, samt udvidet anvendelsen af retorisk analyse. Eleverne arbejder også med Christian Sønderbys dokumentar ”Testamentet” fra 2011(værk), som de analyserer og fortolker med henblik på at diskutere, hvorvidt dokumentaren er troværdig og pålidelig ift. de medvirkende og deres konflikter.
På Studieturen til Belfast og Dublin producerer eleverne egne dokumentaristiske film for hermed at stimulere elevens refleksion over genretræk samt anvendelse af fiktionskoder.

Materiale:
- Den iscenesatte virkelighed (Systime iBog 2021)
Kapitel 1: ”Er det fup eller fakta at tale om fakta og fiktion?
- Det danske Filminstitut (dfi.dk)
”Hvad er en dokumentarfilm”
- Bill Nichols - https://www.gymdansk.dk/dokumentarfilm-bill-nichols.html
”Testamentet” (første del)
Håndbog i Dansk ”fakta og fiktionskoder) og Kapitel 5.
Klip fra dokumentargenren

Film:
- Christian Sønderbys dokumentar ”Testamentet” fra 2011
- DRTV - "Nyrup - Signes far: De første tegn" (episode 1, 31/12 223) https://www.dr.dk/drtv/episode/nyrup-_-signes-far_-de-foerste-tegn_424809
- Alexandra Kristjansen, Ida Sofie Benkert Holtet "Forever Domus Vista" (2015)  https://www.ekkofilm.dk/shortlist/film/forever-domus-vista/
-
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Stedet som motiv

Rejsen går til Belfast og Dublin. Udgangspunkt er derfor også klassens studietur, og ideen bag rejsen som et dannende og udviklende aspekt af individet.
Vi  starter dog med et fokus på stedet i litteraturen. Der anvendes teori af Dan Ringgaard, som reflekterende over 'Stedet' i litteraturen. Dette kobles sammen med kulturmødet hos Karen Blixen  "Min Afrikanske farm".
Vi arbejder derudover med genrer som ’new journalism’ og rejseessayet, og disse kobles sammen med det reflekterende artikel. Emnet her er rejsen og stedet som en dannende element hos individet.


Primærlitteratur:
Karen Blixen ”Farmen ved Ngong” Indledning til ”Min Afrikanske farm” (1937)
Thomas Bobjerg En Flodrejse i Information, 2011
Johannes V. Jensen På Memphis station (1906)
Johannes V. Jensen af "Den gotiske Renaissance" (1901),
James Joyce "Eveline" (1914)

Rudolph Broby Johansen ”Stridsmænd for det vi elsker” (1922)
Tom Kristensen ”Det Blomstrende slagsmål” (1920)

Sekunddærlitteratur:
Dan RingGaard "Limfjordslitteratur" http://www.limfjordslitteratur.dk/interview-dan-ringgaard.aspx
Steffen Auring og Erik Svendsen Realismer og modernismer, Systime, (2010), s.20-25






Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 17 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11 Studietur

Destination: Belfast og Dublin

Deltagende fag: Dansk, Engelsk og Samfundsfag.

Rejsens formål: Kulturforståelse

Fagligt fokus i forløbet

Innovation på studieturen: Eleverne skal lave en kort dokumentar om et udvalgt sted/ Belfast/ Dublin.
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12 Mennesket og naturen: VÆRK

Forløbet tager udgangspunkt i menneskets forhold til naturen.

Vi anvender her teori fra antologien Naturhistorier og læser udvalgte digte med fokus på, menneskets antropocentriske syn på naturen og ironisering af romantikken, altså et natursyn, hvor mennesket ser naturen som fremmegørende.
Derefter vender vi os mod et romantisk natursyn, og læser digte fra romantikken.

Forløbet bevæger sig derefter over mod en behandling af den altoverskyggende problematik i verden i dag, klimaet.
Fokus er dog på, hvorledes litteraturen formidler problemet.  Vi arbejder her med følgende termer: anti-antropocentrisk, Subtil/aktivistisk kritik, og ser på forskellige former for lyrik så som:  centrallyrik/interaktionslyrik.

Læste tekster:

Romantikken:
• Adam Oehlenschläger: Guldhornene (1803)
• Schack Staffeldt: Indvielsen (1804)
• N.F.S Grundtvig: Langt højere bjerge (1820)
• HC Andersen: Klokken (1845)

Naturens fremmedhed
• Dan Turèll: Det er så dejligt ude på landet (1984)
• Thøger Larsen Den danske sommer (1914)
• Halfdan Rasmussen: Skillingeviser (1970)

Klimalitteratur:
• Lars Skinnebach: 7. Øvelse (2012)
• Kirsten Hammann Fra Smørhullet (2004) Uddrag
• Theis Ørntoft: I nat, i år, (2014) og Solar (2018) (uddrag)
• Siri Ranva Havbrevene (2018)
• Christina Hagen: Vi taler hele tiden om at redde planeten. Men hvorfor er det vigtigt, at vi overlever, når vi ikke kan finde ud af at leve? (sep. 2018)

Teori:
• Jesper Stein Larsen: ”Litterær klimakatastrofe”  Jyllands-Posten, 7.11.2014
• Sidsel Toft Christensen & Ivar Lærkesen: Naturhistorier, se kopier og PP i Lectio
• Thor Gustafsson: Klimalitteratur, Systime, 2020 – Se min PP i Lectio
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 18 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13 Eksistentialisme

Eksistentialismeforløbet starter, hvor klimalitteraturen sluttede, og vi tager udgangspunkt i den fremmedgørelse, desillusion og meningsløshed, som Christina Hagens tekst indeholder.
Derefter vendes blikket mod Søren Kierkegaard og den kristne eksistentialisme. Dernæst sættes der fokus på Hereticadigtningen og en behandling af Martin A. Hansens noveller Paradisæblerne og Agerhønen.  I relation til dette behandles den ateistiske eksistentialisme og Sartre samt Camus syn på eksistensen.


Tekster:
Christina Hagen "Vi taler hele tiden om at redde planeten. Men hvorfor er det vigtigt, at vi overlever, når vi ikke kan finde ud af at leve?" (sep. 2018)
Martin A Hansen "Paradisæblerne" og  "Agerhønen" (1947)
Albert Camus af "Sisyfosmyten" (1942)
Jean Paul Sartre af Eksistentialisme er humanisme (1946)
Peter Seeberg "Braget" og "Patienten" (1962)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14 Nederst i hierarkiet: VÆRK

Forløbet tager udgangspunkt i et forfatterbesøg af Liv Duvå, som fortæller om romanen "Ned fra Himlen". Vi arbejder derfor med denne i forhold til karakteristik af stedet og og romanens personportrætter. Romanen behandles yderlige ud fra et klassemæssigt perspektiv.

Derefter vendes blikket mod oplysningstiden og denne tids syn på de laveste klasser i samfundet ud fra Holbergs komedie Jeppe på bjerget. Læsningen af komedien understøttes og perspektiveres med Det kongelig teaters opsætning af Jeppe på bjerget i januar 2025.

Blikket vendes derefter mod Yahya Hassan og hans debutdigtsamling som italesætter tematikker som bl.a.  identitet, klasse, hykleri, social kontrol. Alt sammen noget som vi på sin vis også oplever i både Duvå og Holbergs tekster

Tekster:
Liv Duvå ”Ned fra himlen” (uddrag)
Holberg Jeppe på Bjerget VÆRK
Yahya Hassan Yahya Hassan (2013) VÆRK
R. Broby Johansen “Stridsmænd for det, vi elsker” (1922)
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Besvarelse til spørgsmål til Ned fra Himlen 08-01-2025
Hvad er meningen med det hele? 20-01-2025
Hvem er Tessa - besvarelse 29-01-2025
3a DA skr. prøve 06-02-2025
3a DA skr. sygeterminsprøve 24-02-2025
Musikkens betydning for mennesket 03-03-2025
Mundtlig præsentation Yahya Hassan 31-03-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer