Holdet 2023 Ke/z - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Birkerød Gymnasium og HF
Fag og niveau Kemi B
Lærer(e) Tore Sandø-Pedersen
Hold 2023 Ke/z (1z Ke, 1z Ke-øv, 2z Ke, 2z Ke-øv)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Grundstoffer
Titel 2 Kemikaliemærkning, endo- og exoterme reaktioner
Titel 3 Kovalent binding
Titel 4 Introduktion til studieretningen
Titel 5 Mængdeberegning
Titel 6 Blandinger
Titel 7 Organisk kemi
Titel 8 Syre-basereaktioner
Titel 9 Redoxreaktioner
Titel 10 Redox reaktioner
Titel 11 Hvor hurtigt - kemiske reaktioners hastighed
Titel 12 Kemisk ligevægt
Titel 13 Forløb#3 SRO
Titel 14 Carbonhydrider og intermolekylære kræfter
Titel 15 Vinens kemi
Titel 16 Fedt, duft og smag
Titel 17 Den lille forskel
Titel 18 Lys og farver
Titel 19 Repetition

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Grundstoffer

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Introduktion til studieretningen

Fællesfagligt emne:

Deltagende fag:

Forløbets formål:

Faglige metoder anvendt i forløbet:

Viden og begreber knyttet til basal videnskabsteori anvendt i forløbet:

Kompetencer til at arbejde projektorienteret anvendt i forløbet:
(f.eks. problemformulering, problemløsning, innovation, vejledning, skrivning, mundtlig præsentation mm.)

Produktform:

Evaluering:
Lærerne har foretaget en mundtlig evaluering af forløbet i klassen. Eleverne foretager en skriftlig selvevaluering ved at udfylde portfolio under Opgaver i Lectio.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13 Forløb#3 SRO

Fællesfagligt emne:

Deltagende fag:

Forløbets formål:

Faglige metoder anvendt i forløbet:

Viden og begreber knyttet til basal videnskabsteori anvendt i forløbet:

Kompetencer til at arbejde projektorienteret anvendt i forløbet:
(f.eks. problemformulering, problemløsning, innovation, vejledning, skrivning, mundtlig præsentation mm.)

Produktform:

Evaluering:
Lærerne har foretaget en mundtlig evaluering af forløbet i klassen. Eleverne foretager en skriftlig selvevaluering ved at udfylde portfolio under Opgaver i Lectio.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer