Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Birkerød Gymnasium og HF
|
Fag og niveau
|
Idræt B
|
Lærer(e)
|
Leif Framke
|
Hold
|
2024 Id1/3g (3g id1)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Spydkast, sprint, stafet og anatomi
Praktisk: Forløb i de to atletikdiscipliner spydkast og sprint inklusive stafet. Fokus på teknik i sammenhæng med teori omkring anatomi - hvilke muskler er i spil, arbejdsformer og træningsformer.
Produktkrav:
spydkast med begrænset kantvinkel og angrebsvinkel, distance er sekundær.
Sprint: Komme ud af startblok, tyngdepunkt foran fødderne i accelerationsfasen, samspil mellem arme og ben (diagonaltræk), løb på forfod, overlevering af depeche
Der blev læst: Yubio s. 250-265
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Softball
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
svømning
Forløb med hovedvægt lagt på opøvning af teknikker til anvendelse af Crawl / rygcrawl. Livredning med tilhørende fysiologi blev også berørt.
Krav om signifikant forbedring på 50 m crawl gennem forløbet.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
26 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Jive
Jive - fortsættes i 3g
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/52/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64500208816",
"T": "/lectio/52/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64500208816",
"H": "/lectio/52/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64500208816"
}