Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
NEXT
|
Fag og niveau
|
Fransk B
|
Lærer(e)
|
Line Thorup, Mimi Sørensen
|
Hold
|
E2023 Fr/STX VF (E1g Fr/STX VF, E2g Fr/STX VF)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Le rap francais et francophone
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
45,56 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
La touche française
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
23,33 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Les Contrastes
Jaco Van Dormael : « Le huitième jour «
Jaco van Dormael : « Le huitième jour «, Éditions Gallimard jeunesse, 1996 (uddrag)
Éric Toledano & Olivier Nakache : « Intouchables », 2011
Karen Schumacher: « De urørlige – læs en film », 2014 (uddrag)
Régine Détambel : « La boîte aux lettres » (uddrag) (eksamenstræning)
Omfang: ca. 30 sider
|
Indhold
|
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
44,00 moduler
Dækker over:
43 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Les Contes
læse og forstå korte eventyr på fransk
forklare om typiske eventyrtræk, fx et eventyrs typiske struktur og personer
bruge centrale ord, som passer til eventyr-universet
Se Quizletten: https://quizlet.com/645150558/les-contes-flash-cards/?x=1qqt
kende tidsudtryk, fx aujourd’hui, demain, hier, la semaine prochaine …
perspektivere til en anden tekst, fx ved at sige: Je vais comparer le texte à un autre texte qui s’appelle ...
bruge verbet aller til at tale om, hvad der skal ske i en nær fremtid (le futur proche) (repetition)
bruge le passé composé til at tale om begivenheder, der er sket i fortiden (repetition)
Conte populaire : « Bouledeneige », fra ”Par écrit”, side 84
Conte populaire : « Le petit chaperon rouge » (eksamenstræning)
Conte populaire du Sénégal : « L’hyène et l’aveugle »: http://enseigner.tv5monde.com/fle/lhyene-et-laveugle
Jean-Pierre Jeunet: ”Le fabuleux destin d’Amélie Poulain”, 2001
Kim Skotte: ”Fortryllende fransk”, Politiken, 11. januar 2002
Omfang: ca. 30 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
32,00 moduler
Dækker over:
31 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
{
"S": "/lectio/526/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67311996419",
"T": "/lectio/526/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67311996419",
"H": "/lectio/526/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67311996419"
}