Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
NEXT
|
Fag og niveau
|
Mediefag C
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
E2024 me/4 STX (E1g me/4 STX)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Intro til mediefag
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
30 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Genre- og auteurforløb
Tarantino
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Fakta og dokumentar
Vi har i dette forløb arbejdet med fakta og fiktion og blandinger mellem disse og så har vi dykket ned i dokumentarfilm og arbejdet meget med de dokumentariske undergenrer og deres kendetegn.
Vi har særligt haft fokus på
- At redegøre for grundlæggende træk ved fakta og fiktion
- Blandingen mellem fakta og fiktion
- Autencitetsmarkører
- At identificere forskellige dokumentariske undergenrer, her:
- Den deltagende dokumentar
- Den autoritative dokumentar
- Den observerende dokumentar
Værker:
"The Office" S1E1, (2005)
"Nogen ved noget om Emilie Meng" afsnit 1 (2022)
"Skjold og Isabel" (2018)
"I politiets vold. afsnit 1: Mørk og mistænkt" (2018)
"Rejsen på ophavet" (2004)
Uddrag af "Forfulgt af politiet?" (2023)
Uddrag af "Bowling for Columbine" (2002)
Litteratur:
Olsen, Mimi og Schou, Hans Oluf: Levende billeder (2020) s. 13-16 & 199-210
Kontekst:
Dokumentarfilmens historie
Tv-dokumentar vs. dokumentarfilm
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
14,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/526/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67617892784",
"T": "/lectio/526/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67617892784",
"H": "/lectio/526/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67617892784"
}