Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Å - Ronni skemalægning skabelon 24/25
|
Fag og niveau
|
Religion C
|
Lærer(e)
|
Carsten Kähler
|
Hold
|
2024 re/d (3d re)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
2
|
Islam
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Arbejdsspørgsmål_Islams oprindelse_Fortællingen om Muhammed (8).docx
-
Jens M. Steffensen: Islam, Systime 2005; sider: 8-17, 24-33, 44-45
-
fortællingen om Muhammeds åbenbaringer_TEKST.pdf
-
Færdiggør arbejdsspørgsmålene til Fortællingen om Muhammed - islams oprindelse, som vi begyndte på i lektionen mandag (ligger som dokument på Lectio ). Få desuden styr på de religionsfaglige begreber SYNKRETISME, AXIS MUNDI og ÅBENBARING ( se links
-
synkretisme (religionshistorisk begreb) - Læs mere - lex.dk
-
axis mundi
-
åbenbaring | lex.dk – Den Store Danske
-
Spørgsmål til Muhammeds åbenbaringer (religiøs kildetekst) .docx
-
Hvad tror muslimer på_ troslæreskema med stikord.docx
-
Esben Andreasen m.fl.: Religion og kultur, 3. udgave, Systime, 2005-2014; sider: 25-26, 178-180, 187-189
-
eskatologi | lex.dk – Den Store Danske
-
Islams hellige skrifter_Koranen og Hadith_religion.dk.docx
-
Korantekster_om Gud i islam SURA 1 + 112 + 2,255.docx
-
hadith_tekster_de 5 søjler indledning.pdf
-
De 5 søjler_Spørgsmål vedr. videoklip om bønnen.docx
-
Fasten_Instruks til gruppearbejde + arbejdsspørgsmål.docx
-
Tekst 1_Ramadan - Den islamiske faste_Aminah Tønnesen.pdf
-
Tekst 2_Ramadanens sultne børn og en undervisningsminister_Kathrine Lilleør.pdf
-
Tekst 3_Nu er det ramadan_Inger Støjberg.docx
-
https://www.youtube.com/watch?v=cod5-JrAlwI
-
Islam - fasten som ritual.pptx
-
Faktaspørgsmål om fasten i islam_Steffensen s. 30-31.docx
-
Arbejdsspørgsmål til dokumentar om valfarten (hajj).docx
-
Teori_Ritualet som kultdrama_Grundbogen til religion C.pdf
-
Shiite Muslims across the world mark Ashura | AFP
-
Sociologiske tekster 4 og 5_Grundbogen til rel C.pdf
-
Sharia-zone i Tingbjerg
-
Sharia - en kort oversigt .2.0.docx
-
Jan Hjärpes model_sociologiske reaktionstyper.docx
-
Instruks til gruppearbejde_Et netbaseret feltarbejde_skikke og normer i islam.docx
-
Iransk kvinde anholdt efter at have afklædt sig foran universitet i Teheran
-
Islamisk livsmønster (fra Jens Forman, Muslimernes religion).pdf
-
Fremlæggelser
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Religionskritik
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Kristendom
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Buddhisme
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/5283/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71804103783",
"T": "/lectio/5283/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71804103783",
"H": "/lectio/5283/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71804103783"
}