Helsingør Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Helsingør Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet GF3 nv (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
Helsingør Gymnasium
Fag og niveau
Nat. grundf. -
Lærer(e)
Anders Kaspersen, Josefine Friberg, Thea Kristine Feld Nielsen
Hold
2025 nv/GF3 (
GF3 nv bi
,
GF3 nv fy
,
GF3 nv ke
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Klimaneutralt Gymnasium
Titel 2
Bæredygtigt Madforbrug
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Klimaneutralt Gymnasium
Formålet er at blive klogere på energiformer, energiforbrug, energikilder og energilagring samt hvad der skal til, for at vi som gymnasium kan blive mere klimabevidste eller måske endda klimaneutrale.
Indhold
Kernestof:
Intro - Hvad er naturvidenskabeligt grundforløb.pptx
Som lektie til i dag: Se denne video:
1.5 Portfolio - Klimanautralt gymnasium.docx
Medbring blyant/kuglepen og computer
NV-mappe
Kopi af Modul 1 - Energiformer-og-energiomdannelser AKA.docx .docx
Medbring 2 mælkekartonbunde
2.2 Hvordan skal vi plante 1 ud af 2.docx
2.1 - Fotosyntese og respiration.pptx
Modul 1 lektie Vedvarende energi side 4-5.pdf
Modul 2 lektie Vedvarende energi side 8.pdf
Modul 2 lektie Vedvarende energi side 14.pdf
CLC introducerer undersøgelsen før start
Martix-grupper
Modul 2 - Vedvarende-energikilder-2.docx
Modul 3 lektie Vedvarende energi side 12-13.pdf
Modul 3 - Gymnasiets-energiforbrug.docx
Modul 3 - Solcellers-energiproduktion.docx
Begrebsmatrix Biologifysik - kopieres ind i elevmapperne.docx
5.1 Hvordan skal vi plante 2 ud af 2.docx
Modul 4 lektie Vedvarende energi side 32-35.pdf
Gruppe 1
1) Udfyld denne begrebsmatrix
2) Lav alt fysik og biologi arbejde færdigt
1.4 Hvad er dit klimaaftryk 1.docx
Snak med en ven eller din familie om hvilken betydning der ligger i begreberne 'klimaaftryk' og 'klimaneutral'
Medbring høretelefoner
Test dig selv - hvor meget klimasviner du
PODCAST - Vi hapser løs af naturens store energilagre – nu må vi lære, hvordan vi selv kan gemme energi
6.2 Poster til mundtlig præsentation.docx
6.1 Beregninger af biogasproduktionen - ny.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Bæredygtigt Madforbrug
Formålet er at blive klogere på, hvilken mad vi spiser og hvorfor vi spiser. Derudover bliver vi klogere på hvilke stoffer mad indeholder og hvordan fordøjelsen fungerer. Vi skal desuden vurdere konsekvenserne af vores madvalg.
Indhold
Kernestof:
1.4 Hvordan smager vi på mad.docx
1.3 De energigivende stoffer.pptx
1.5 Portfolio Bæredygtigt madforbrug.docx
M3 Hvad-er-fedtsyrer-og-hvordan-kan-de-undersoeges (opgaver om fedtsyrer).docx
M4 Umaettet-fedt-i-planteolier-forsoeg (1).docx
M5 Forbraendingsreaktioner-forsoeg_JFR.docx
Basal kemi - Opgaver i afstemning af reaktionsskemaer | Biotech Academy
2.1 Liste over mad det sidste døgn.docx
3.2 Fordøjelseskanalen.pptx
3.1 Introduktion til fordøjelseskanalen med video.pdf
4.1 Spaltning af stivelse med enzymet amylase.docx
Den store klimadatabase
4.2 Enzymer.pptx
Så meget CO2 udleder din bøf
Energistrømme
Begrebsmatrix Biologikemi - GF3.docx
6.3 NV-eksamen-og-bedoemmelseskriterier-2.docx
6.2 Poster til mundtlig-præsentation.docx
Begrebsmatrix
Outro - 6.2 Poster og krav til eksamen.pptx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Resultater fra sanseforsøg
23-09-2025
Mættet og umættet fedt
07-10-2025
Forbrændingsreaktioner_resultater
09-10-2025
Fordøjelseskanal
10-10-2025
forbrændingsreaktioner
20-10-2025
Resultater fra amylaseforsøg
21-10-2025
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/53/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73074733486", "T": "/lectio/53/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73074733486", "H": "/lectio/53/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73074733486" }