Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Frederiksborg Gymnasium og hf
|
Fag og niveau
|
Matematik A
|
Lærer(e)
|
Sebastian Enemark Mygh
|
Hold
|
2024 MA/1 (3g MA/1)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Funktioner
I dette forløb har vi arbejdet med
- trigonometriske funktioner og harmonisk svingning
- invers funktion
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Integralregning
Materiale:
Gyldendals Gymnasiematematik B-A i-bog
I dette forløb har vi arbejdet med
- stamfunktion
- bestemt og ubestemt integral
- regneregler for bestem og ubestemt integral
- integration ved substitution
- areal under graf
- areal mellem grafer
- rumfang af omdrejningslegeme
- kurvelængde
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Vektorfunktioner
Materiale:
Gyldendals Gymnasiematematik B-A i-bog
I dette forløb har vi arbejdet med
- vektorfunktioner og banekurver
- skæring med akserne
- dobbeltpunkter
- hastighedsvektor og tangentvektor
- fart
- accelerationsvektor
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Differentialligninger
Materiale:
Gyldendals Gymnasiematematik B-A i-bog
I dette forløb har vi arbejdet med
- at gøre prøve
- at finde tangentligning
- linjeelement og hældningsfelt
- eksponentiel vækst + bevis for løsningsformel
- forskudt eksponentiel vækst + bevis for løsningsformel
- opstilling af differentialligningsmodeller
- logistisk vækst
- separable differentialligninger
- lineære differetialligninger af 1. orden
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Normalfordelingen
Materiale:
Gyldendals Gymnasiematematik B-A i-bog
I dette forløb har vi arbejdet med:
- Standardnormalfordeling og den generelle normalfordeling
- Tæthedsfunktion for normalfordelingen
- Fordelingsfunktion fr normalfordelingen
- Sammenhæng mellem areal under grafen for tæthedsfunktion og sandsynlighed
- Fraktilplot (normalfordelingsplot)
- Lineær regression hvor hældningen er tæt på 0
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Funktioner af to variable
Materiale:
Gyldendals Gymnasiematematik B-A i-bog
I dette forløb har vi arbejdet med:
- Niveaukurver
- Snitkurver
- Partielle afledede
- Gradient
- Stationære punkter
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Betingede sandsynligheder
I dette forløb arbejdede eleverne selvstændigt med forberedelsesmaterialet.
Eleverne modtog ikke undervisning i emnet, læreren fungerede udelukkende som konsulent.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Eksamensforberedelse
I dette forløb forbereder eleverne sig på den mundtlige eksamen ved at øve beviser i grupper.
Liste over beviser:
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/54/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64483455968",
"T": "/lectio/54/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64483455968",
"H": "/lectio/54/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64483455968"
}