Holdet G7 En (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution Frederiksborg Gymnasium og hf
Fag og niveau Engelsk B
Lærer(e) Tine Mayntz Johnsen
Hold 2025 En/G7 (G7 En)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Engelsk grundforløb G7
Titel 2 2025 English Screening

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Engelsk grundforløb G7

Formålet med forløbet er at give en introduktion til engelskfaget.
Fokus er på læsning og analyse af tekster, herunder fagtermer.
Teksterne  kredser om væsentlige temaer i engelsksprogede tekster, fx Den amerikanske drøm og Det britiske klassesamfund.
Endvidere tages der hul på undervisningen i grammatik og arbejdet med fagets skriftlige dimension.

Grundbog: Contexts
Materialer:
Lucy Cross: The Sin Bin or Lucy's Heart
Stephen Daldry: Billy Elliot
The Declaration of Independence
Michael Lee Cohen: Adam
Chana Joffe-Walt: Three Miles (podcast episode)


Grammatiske emner: kongruens, ordstilling og genitiv (ejefald)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
1st Assignment - Tekstbehandling 29-08-2025
2nd Assignment - The Sin Bin 11-09-2025
3rd Assignment - Proper Documentation 03-10-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde

Titel 2 2025 English Screening

Indhold


Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer