Holdet 2022 ENA/e - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Frederikssund Gymnasium
Fag og niveau Engelsk A
Lærer(e) Anna Lea Hyrdum
Hold 2022 ENA/e (1e ENA, 2e ENA, 3e ENA)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 My life as an English learner
Titel 2 The English language history
Titel 3 American political ideologies + Rhetoric (EXAM)
Titel 4 English - a lingua franca
Titel 5 Scottish history and literature (EXAM)
Titel 6 Misfits (EXAM)
Titel 7 Man and technology (EXAM)
Titel 8 ChatGPT - A blessing or a curse?
Titel 9 Horror films (EXAM)
Titel 10 The British Precariat (EXAM)
Titel 11 Horror film productions
Titel 12 US Presidential Election 2024 + Discourse (EXAM)
Titel 13 Shakespeare (EXAM)
Titel 14 Going Global - Aspects of Africa (EXAM)
Titel 15 F. Scott Fitzgerald: The Great Gatsby

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 My life as an English learner

I forløbet har eleverne lavet en præsentation af deres liv som engelsklærende og deres interesser inden for engelsk sprog og kultur. Fokus har været på den personlige fortælling og den historie, eleverne bringer med sin ind i læringsrummet.
Produkt: En PP-præsentation med mundtlig fremlæggelse på engelsk i screencast.

(Omfang ca. 20 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Initiativ
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
Titel 2 The English language history

I forløbet introduceres til det engelske sprogs historie med fokus på Anglo-Saxon English (before 1066), Middle English (1066-1470), Early Modern English (1476-1800) og Modern English (1800-).

Anvendt materiale (Kernestof):
Finderup, Anne Mette: "Worlds of English", Systime 2010 (Chapt. 1: Language and Culture)
Professor Justin Jackson: Opening lines of Beowulf - In Old English (Youtube)
Chaucer: Excerpt from the prologue to Canterbury Tales - in Middle English
Shakespeare, William: Sonnet 116 - in Early Modern English
www.etymonline.com

(Omfang ca. 30 sider)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Projektarbejde
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • IT
  • Præsentationsgrafik
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde
Titel 3 American political ideologies + Rhetoric (EXAM)

Fokus i dette forløb har været på politiske ideologier i samarbejde med samfundsfag. Vi har haft særligt fokus på liberalisme, konservatisme og socialisme.
Disse ideologier har vi arbejdet med i forbindelse med amerikansk politik og undersøgt, hvordan de vægtes hos henholdsvis demokrater og republikanere.
Eleverne har arbejdet med Donald Trumps og Joe Bidens indsættelsestaler med udgangspunkt i det retoriske pentagram. Vi har haft særligt fokus på kommunikationssituationen, argumentationen, appelformer, sproglige virkemidler, samt hvordan de politiske ideologier kommer til udtryk hos de to politikere.
Se PP - American Politics.

Anvendt materiale:
https://dk.usembassy.gov/da/youth-education-da/the-american-political-system/the-democrats-and-the-republicans/
Donald Trump's inauguration speech, 2017 + video https://www.youtube.com/watch?v=sRBsJNdK1t0
Joe Biden's inauguration speech, 2021 + video https://www.youtube.com/watch?v=UlbyOeMCL0g

(Omfang ca. 60 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Selvstændighed
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Pararbejde
Titel 4 English - a lingua franca

Forløbet er en fortsættelse af forløb 2 "The English Language History". Vi har bl.a. set på brugen af det engelske sprog i forskellige dele af verden samt dets funktion som lingua franca. Der har også været en kort introduktion til den britiske/amerikanske fonetik. Forløbet afsluttes med et projektarbejde, hvor eleverne har fokuseret på forskellige engelsktalende lande og engelsk som lingua franca.

Anvendt materiale (Kernestof):
Finderup, Anne Mette: "Worlds of English", Systime 2010 (chap. 1 Language and Culture)

(Omfang ca. 20 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Initiativ
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
Titel 5 Scottish history and literature (EXAM)

Forløbet køres som optakt til klassens studietur til Edinburgh i september 2023.
Vi er startet ud med en generel introduktion til Skotland, hvor eleverne er dykket ned i alt fra Skotlands historie, demografi, økonomi, kultur etc. og holdt oplæg for hinanden i mindre grupper.
Særligt fokus har ligget på Skotlands nationale identitet, sprog og sociale klasser. Vi har arbejdet med disse emner med udgangspunkt i film, litteratur og poesi - og ikke mindst oplevet landet med egne øjne på studieturen.
Prezi: https://prezi.com/view/L5bacs6oKVvY9LcX0m06/

Anvendt materiale:
History and Literature:
The History of Scotland: https://www.youtube.com/watch?v=Nc4Czmt56Vg
Robert Burns "Scots Wha Hae" (1793) + "Auld Lang Syne" (1788)
Irvine Welsh "Trainspotting" (1993) (excerpt)
Eleanor Atkinson "Greyfriar's Bobby" (1912) (excerpt)
The tale of Greyfriar's Bobby: https://edinburgh.org/blog/the-tale-of-greyfriars-bobby/

Language:
The Scots language or Dialect: https://www.youtube.com/watch?v=8X5zX3yVoiQ
The origins of the Scots language - in Scots: https://www.youtube.com/watch?v=tYwcjJ7Eaps

Articles:
Greyfriars Bobby remembered 150 years after his death (Scotland) - BBC News - 16th January 2022: https://www.youtube.com/watch?v=FH_v6Xnueho
The Guardian: What happened to the Trainspotting generation? (2009) https://www.theguardian.com/society/2009/aug/15/scotland-trainspotting-generation-dying-fact
Edinburgh Poverty Commision: What People in Edinburgh Think About Poverty (2020) https://edinburghpovertycommission.org.uk/2020/09/23/what-people-in-edinburgh-think-about-poverty/

Films:
Mel Gibson: Braveheart (1995)
Danny Boyle: Transpotting (1996) + Trainspotting 2 (2017)

(Omfang ca. 80 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 19 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvtillid
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 6 Misfits (EXAM)

I forløbet er vi dykket ned i Stephen Chboskys roman "The Perks of Being a Wallflower" med særligt fokus på temaet at være ung og føle sig som "a misfit" i udviklingen fra barn til voksen. Vi har arbejdet med litterære analyseværktøjer og haft fokus på, hvorfor det at læse litteratur er vigtigt.
I forlængelse af romanen har vi set filmatiseringen af "The Perks of Being a Wallflower".
Se Prezi: https://prezi.com/view/zf8OzwHebOf4Y0OJLDLm/

Anvendt materiale (Kernestof):
Stephen Chbosky: The Perks of Being a Wallflower, 1999
Film: The Perks of Being a Wallflower by Stephen Chbosky, 2012
Drake Baer: Reading 'Harry Potter' Makes You A Better Person, Research Shows (Business Insider) https://www.businessinsider.com/harry-potter-teaches-empathy-2014-9?r=US&IR=T

(Omfang ca. 75 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 21 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Skrive
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvstændighed
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Pararbejde
Titel 7 Man and technology (EXAM)

Forløbet er blevet skudt i gang med et moralsk og etisk dilemma med fokus på transhumanisme. På baggrund af dette er eleverne gået i gang med selvstændige gruppeprojekter. Her har de skulle vælge et teknologisk emne, som de selvstændigt er dykket ned i. Fokus har været på teknologiens etiske og moralske aspekter. Forløbet har dermed taget sit udgangspunkt i elevernes egen søgen efter information og viden om diverse teknologiske emner.
Disse emner har eleverne arbejdet videre med og undervist hinanden i med udgangspunkt i selvvalgte arbejdsformer og didaktiske tilgange (45 min. undervisningssession). Eleverne har selv udvalgt det anvendte materiale og givet det for som lektie inden deres undervisningssession.

Anvendt materiale:
Bionics, Transhumanism, and the end of Evolution - Full Documentary 1 https://www.youtube.com/watch?v=FUNpnkJVdB4
Humans, Gods and Technology | VPRO documentary - 2017 https://www.youtube.com/watch?v=tQd_5as_cMY

Elevvalgt materiale:
The Guardian: Robin McKie: No death and an enhanced life: Is the future transhuman? (2018) ) https://www.theguardian.com/technology/2018/may/06/no-death-and-an-enhanced-life-is-the-future-transhuman
What Is The Difference Between Robots, Androids and Cyborgs:
https://www.youtube.com/watch?v=3ZzH3MmONYs
Gene Technology | Genetics | Biology | FuseSchool https://www.youtube.com/watchv=2fIpr1ADwkw
How to use ChatGPT to easily learn any skill you want https://www.youtube.com/watch?v=MnDudvCyWpc
Should We Make Designer Babies? https://www.youtube.com/watch?v=lHesvjW1bKM
Britannica: The three laws of robotics concept by Asimov
https://www.britannica.com/topic/Three-Laws-of-Robotics
What is Cryoincs? https://www.alcor.org/what-is-cryonics/
National Geographic: Cloning https://education.nationalgeographic.org/resource/cloning/
Film: Alex Proyas: IRobot (2004)


(Omfang ca. 70 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Teaching technology 17-01-2024
Genaflevering: The Perks of Being... 24-01-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Præsentationsgrafik
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
Titel 8 ChatGPT - A blessing or a curse?

I dette forløb er vi dykket ned i fordele og ulemper ved ChatGPT.

Anvendt materiale:
Fra Kierkegaard til koder: Computational thinking i gymnasiet.
Kapitel: Engelsk: ChatGPT - a blessing or a curse? af Christina Vinter-Thomsen, Systime 2025

(Omfang ca. 20 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Non-fiction essay: Sender - Topic - Receiver 27-02-2024
Non-fiction essay: Style + Engagement 29-02-2024
ChatGPT: Creative writing jungle story/process 01-03-2024
Non-fiction essay: Rhetorical devices 07-03-2024
Non-fiction essay: Write a discussion 11-03-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Ansvarlighed
  • IT
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 9 Horror films (EXAM)

I dette forløb har vi haft fokus på horror i film. Vi er dykket ned i diverse filmiske virkemidler for at undersøge, hvad det er, der gør horror films horrifying. Særligt Stephen Kings horror techniques har vi ladet os inspirere af. Eleverne har med udgangspunkt i diverse øvelser på Minlæring cinematic techniques arbejdet med disse virkemidler og har analyseret en horror short film efter eget valg, som de har vist og fremlagt i klassen.
Prezi: https://prezi.com/view/HruPZe392zZZ7jbWwij9/

Anvendt materiale:
Minlæring.dk: Do it Write, Cinematic Techniques
Stephen King: The Man Who Loved Flowers, 1977 (text + short film)
Stephen King: Why We Crave Horror Movies, 1982
Business Insider: Nathaniel Lee: What makes Stephen King horror books and movies so scary, 2020
Elizabeth Barrette: Elements of Aversion: What Makes Horror Horrifying,1997
Film: M. Night Shyamalan: The Sixth Sense, 1999


(Omgang ca. 50 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Non-fiction essay final version 17-03-2024
Genaflevering "Dear England" 07-04-2024
Horror film analysis - PP-presentation 08-04-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Selvtillid
  • IT
  • Præsentationsgrafik
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 10 The British Precariat (EXAM)

Forløbet om the British Precariat er kørt i samarbejde med samfundsfag i forbindelse med SRO.
Fokus har været på de 7 sociale klasser, som definerer UK i dag. Vi har taget udgangspunkt i Guy Standings definition af den nederste socialklasse kaldet prekariatet med sine 3 undergrupper (the Atavists, the Nostalgics, the Progressives) + Pierre Bourdieus kapitaler (økonomiske, sociale, kulturelle).
Eleverne har overvejende arbejdet med filmanalyse/dokumentaranalyse, men har også lavet retorikanalyse.
Se PP: The Precariat in Britain

Anvendt materiale:
Guy Standing: Meet the precariat, the new global class fuelling the rise of populism (2016) https://www.weforum.org/stories/2016/11/precariat-global-class-rise-of-populism/
Guy Standing "What is the Precariat?" TED-talk https://www.youtube.com/watch?v=nnYhZCUYOxs (2017)

Dailymail: Steve Doughty: Are you a precariat, new affluent worker or elite? Study reveals there are now SEVEN social classes in the new jargon-filled British class system (2013) https://www.dailymail.co.uk/news/article-2303333/Great-British-Class-Survey-reveals-UK-7-social-classes-Are-precariat-new-affluent-worker-elite.html
Steve Bassett: C3: Operationalising social class (2017) https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=SCwhhJFKwR0
Poverty in the UK: Great Britain's 'Working Poor' | Austerity, Food Banks & Inflation Documentary (2022) https://www.youtube.com/watch?v=3Pyyp1pqi0w
The Guardian: Peter Bradshaw: Sorry We Missed You review – Ken Loach's superb swipe at zero-hours Britain (2019) https://www.theguardian.com/film/2019/may/16/sorry-we-missed-you-review-ken-loach

Film + documentary:
Film: Sorry We Missed You, Ken Loach (2019)
Documentary: Kelly and Her Sisters (2000) + Kelly and Her Sisters Grow Up (2011)

(Omfang ca. 75 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Skrive
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Ansvarlighed
  • Sociale
  • Åbenhed og omgængelighed
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 11 Horror film productions

Forløbet tager sit afsæt i det tidligere forløb om horror films. Eleverne har i dette forløb produceret deres egne horror short films med udgangsgpunkt i deres viden om horror genren og cinematic techniques. Filmene er vist i klassen.

(Omfang ca. 15 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Hand in horror movie link 20-08-2024
Part 1 - Fiction essay: Narrator & Setting 01-09-2024
Part 2: Your own point of analysis 06-09-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
Titel 12 US Presidential Election 2024 + Discourse (EXAM)

Fokus i dette forløb har været på præsidentvalget i USA, 2024.
Som optakt har vi læst klassisk amerikansk litteratur med fokus på traditionelle amerikanske værdier for at få et bedre indblik i, hvad der definerer amerikanerne og ideen om den amerikanske drøm og the frontier spirit.
Herefter har vi opsummeret partierne og valgsystemet i USA (se tidligere forløb) og i samarbejde med religion dykket ned i præsidentvalgets fokus på abort og Trump som en "Christ figure".
Se Prezi: https://prezi.com/view/tnlA7bb2NPoqq1dDAjqu/

Anvendt materiale:
Finderup & Fog: Worlds of English - Aspects of America (2024)
Frederic Jackson Turner: The Frontier in American History (1893)
Francis Scott Key:The Star-Spangled Banner (1814)
Emma Lazarus: The New Colossus (1883)
Crandall & Kearney:The American Ways - Chapter: Traditional American Values and Beliefs (2020)

National Archives: The American Constitution  
https://www.archives.gov/founding-docs/constitution
The Economist: Latest Updates on the election 2024 https://www.economist.com/interactive/us-2024-election/trump-harris-polls
CNN Politics: Latest live updates on the elecetion 2024 https://edition.cnn.com/election/2024

ABC News: Presidential debate on abortion - Trump versus Harris: https://www.youtube.com/watch?v=kRh6598RmHM
Britannica: The case of Roe verus Wade https://www.britannica.com/event/Roe-v-Wade
ABC News: https://abcnews.go.com/US/state-state-breakdown-abortion-laws-2-years-after/story?id=111312220
Thomas B. Edsall: The Deification of Donald Trump Poses Some Interesting Questions (2024)
Documentary: American Jesus by Aram Garriga (2013) + Praying for Armagedon by Tonje Hessen Shei (2023) - (the first 25 minutes)

(Omfang ca. 80 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 18 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Søge information
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Præsentationsgrafik
Væsentligste arbejdsformer
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde
Titel 13 Shakespeare (EXAM)

I forløbet har vi arbejdet med Shakespeares tragedie Macbeth, Act 1. Vi har haft særligt fokus på Shakespeares brug af literary/poetic devices, karakterbeskrivelser og samtid. Vi har derudover set "A Summernight's Dream" som teaterstykke og læst et kort uddrag.
Se Power point "Shakespeare and Macbeth".

Anvendt materiale:
William Shakespeare: Macbeth, Oxford University Press, 2009: Act 1, scene 1-7
William Shakespeare: A Midsummernight's Dream (theater play + short excerpt from Act 1)
https://www.youtube.com/watch?v=FxqXN7umwN0
Macbeth, 2015 (film) by Justin Kurzel

(Omfang ca. 70 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 27 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Skrive
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 14 Going Global - Aspects of Africa (EXAM)

Et kort forløb om Nigeria som tidligere britisk koloni. Fokus har været på den sorte kvindes fortælling som afrikaner i Afrika og USA og faren ved "A single story" ift. race.  Undervisningen har foregået i form af en bogklub, hvor vi har snakket om og diskuteret litteratur.
Se PP: Aspects of Africa

Anvendt materiale:
Finderup & Fog: Worlds of English. Chapter Going Global - Aspects of Africa (2024)
Chimamanda Ngozi Adichie: The Danger of a Single Story, TED-talk (2009)
Molara Wood: Girl on The Wall (2013)

(Omfang ca. 20 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Initiativ
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 15 F. Scott Fitzgerald: The Great Gatsby

I forløbet har vi læst F. Scott Fitzgeralds roman "The Great Gatsby" (1925), hvor vi særligt er dykket ned i karakteranalyse.
Da det er 100 år siden udgivelsen, har Operaen i København opsat en ballet af romanen, som vi var inde at se. Vi har også set Baz Luhrmanns filmatisering af filmen fra 2013. Formålet var at sammenligne de tre "værkers" portrættering af særligt Daisy og slutningen på fortællingen.
Undervisningen blev, som i det foregående forløb, afholdt i form af en bogklub, hvor vi snakkede om, analyserede og diskuterede romanen, filmen og balletten.

Anvendt materiale:
F. Scott Fitzgerald: The Great Gatsby (1925)
Baz Luhrmann: The Great Gatsby (2013)
Chung, Gershwin & Pita: The Great Gatsby - Ballet (2025)

(Omfang ca. 90 sider)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Initiativ
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde