Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Espergærde Gymnasium og HF
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
Lærer(e)
|
Jes Sixtus Jørgensen
|
Hold
|
2024 if/e (2e if)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Udvikling af App med AppLab
I dette forløb udvikles en quiz i App Lab.
Designet har elementer af spil og især gameplay-modellens motivation inddrages i interaktionsdesignet.
Herudover arbejdes med trin i udvikling af program, basal programmering samt spiltyper og spilgenrer.
Anslået sidetal: 50
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
2
|
Sikkerhed
Vi berører forskellige aspekter af sikkerhed i dette forløb.
Herunder principper for kryptering.
Vi har bl.a. haft besøg af IT-universitetet til at fortælle om overvågning mm på mobiler.
Anslået sidetal: 7 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
3
|
Spiludvikling i Scratch
Udvikling af spil med bevægelse i Scratch
Anslået sideantal: 30 sider (nye stof)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
4
|
Databaser
Introduktion til databaser
Betydning, kommandotyper med fokus på select-kommandoen.
Brug af AI til at programmere SQL-kommandoer.
Anslået sidetal: 7 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
5
|
Maskinlæring 1
Principperne ved maskinlæring med programmet Orange.
Vi har berørt følgende maskinlæringsmodeller: kNN, SVM, tree, neurale netværk samt logistisk regression.
Anslået sidetal: 25 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
6
|
Maskinlæring 2
Maskinlæring i App Lab
Design af App, der benytter en udviklet maskinlærings-model til at forudsige resultatet af et givet mål.
Anslået sidetal: 15 sider (nye stof)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
7
|
Repetition
Hvordan forløber eksamen?
Repetition af stof
Anslået sidetal: 5 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/57/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65282834134",
"T": "/lectio/57/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65282834134",
"H": "/lectio/57/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65282834134"
}