Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Tradium
|
Fag og niveau
|
Historie B
|
Lærer(e)
|
Jason Peter Ravn
|
Hold
|
2022 hhx22gs HistB (2gs HistB F hhx, 3gs HistB hhx)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Danish Democracy and Identity
Undervisningen har foregået på engelsk, og materialet har også ofte været på engelsk. Forløbet behandler overgangen fra enevælde til demokrati, den danske identitet under forandring og samfundets udvikling i perioden 1848 til ca. 1920. Forløbet trækker desuden emnet op i nutidig kontekst med særligt fokus på demokratiets udvikling fra Junigrundloven til i dag, og hvilke udfordringer fremtiden bringer for det danske demokrati.
Emnet træner særligt eleverne i følgende faglige mål:
- demonstrere indsigt i udviklingen i Danmarks og verdens historie inden for de seneste ca. 500 år, herunder væsentlige begivenheder og sammenhænge mellem den nationale, europæiske og globale udvikling
- demonstrere indsigt i grundlæggende styreformer og politiske ideologier samt forholde sig reflekterende til demokratisering
og menneskerettigheder i nationalt og globalt perspektiv
- analysere konflikters opståen og håndteringen af disse samt udviklingen i internationalt samarbejde
- reflektere over samspillet mellem mennesker og natur
- analysere udviklingen i den globale velstand, samhandel og magtfordeling
- skelne mellem forskellige typer af forklaringer på samfundsmæssige forandringer og reflektere over mennesket som historieskabt og historieskabende
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder (herunder særligt kildekritikken og den kildekritiske analyse)
Følgende af kernestoffet er dækket i forløbet:
- hovedlinjer i Danmarks og verdens historie
- væsentlige nationale, regionale og globale konflikter og samarbejdsrelationer
- udviklingen af demokrati, menneskerettigheder og ligestilling i nationalt og globalt perspektiv
- globalisering
- kultur i nationale og globale sammenhænge
- udviklingen i levevilkår, nationalt og globalt
- økonomisk udvikling og dennes betydning for national og global velstand
Eleverne har desuden fået PowerPoints til udvalgte underemner med tilhørende noter.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Produkter med Historie
-
We embark on our very first course! At home, read the attached text about Denmark and its people!
-
De folkelige bevægelser.pdf
-
Denmark - The Land and the People with notes.pptm
-
At home, please read the attached text about the Defeat in 1864.
-
Den tapre landsoldat.pdf
-
Kilder til rømningen af Dannevirke - 1864.pdf
-
At home, read the two attached texts (1 in Danish, the other Enlgish)
-
Befolkningseksplosion og folkevandring.pdf
-
Stelluf Andelsmejeri.pdf
-
Vi arbejder med livet i byen: Sources for Life in the Cities.docx
-
Livet i Byen Tekst.docx
-
The Industrial Revolution in Britain.docx
-
We examine the Industrial Revolution as it happened in the UK and how it manifested in Denmark. Finish the questions for the Industrial Revolution in the UK from our previous lesson and read the source below about Rubens Dampvæveri.
-
Struggling for Power - Constitutional Struggle.pdf
-
I skal arbejde selv. I skal se følgende afsnit om Historien om DK her: https://www.dr.dk/drtv/se/historien-om-danmark_-grundloven-folket-og-magten_145572 (Se fra start til slut, selvom linket måske starter afspilningen fra 51' minut)
-
Første opgave:
-
We examine the burgeoning worker's movement! Read the attached text at home:
-
Source criticism terminology:
-
I skal arbejde selv i dag. I skal læse forskellige tekster, som alle handler om Demokratiets historie i Danmark. Teskterne er en del af en 'Demokratikanon' (udtales IKKE some en kanon, der skyder), som er et stort opslagsværk om de vigtigste begivenh
-
I skal arbejde selv i dag. I skal læse følgende tekst om Demokratiets fire udfordringer i dag, og herefter forsøge at forklare hvordan disse udfordringer skal forstås. Dette gør i inde i word dokumentet med opgaver, hvor i også til sidst skal komme m
|
Omfang
|
Estimeret:
14,00 moduler
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
2
|
The Interwar Period
Undervisningen er foregået på engelsk, og materialet har overvejende været på engelsk. Forløbet undersøger årsagerne bag første verdenskrigs udbrud, konsekvenserne af den, og hvordan disse påvirker perioden efter, som er forløbets primære fokus. Forløbet starter med fokus på Weimar republikken, men inddrager også andre væsentlige begivenheder i Europa og USA frem til udbruddet af 2. verdenskrig. Forløbet dækker desuden Holocaust og andre eksempler på folkedrab.
Emnet træner særligt eleverne i følgende faglige mål:
- demonstrere indsigt i udviklingen i Danmarks og verdens historie inden for de seneste ca. 500 år, herunder væsentlige begivenheder og sammenhænge mellem den nationale, europæiske og globale udvikling
- demonstrere indsigt i grundlæggende styreformer og politiske ideologier samt forholde sig reflekterende til demokratisering
og menneskerettigheder i nationalt og globalt perspektiv
- analysere konflikters opståen og håndteringen af disse samt udviklingen i internationalt samarbejde
- analysere udviklingen i den globale velstand, samhandel og magtfordeling
- skelne mellem forskellige typer af forklaringer på samfundsmæssige forandringer og reflektere over mennesket som historieskabt og historieskabende
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder (herunder særligt årsagsanalyse, historisk billedanalyse og den kildekritiske analyse)
- anvende historisk-kritiske tilgange til at indsamle, bearbejde og remediere forskelligartet historisk materiale og forholde sig
kritisk og reflekterende til historiebrug
Følgende af kernestoffet er dækket i forløbet:
- hovedlinjer i Danmarks og verdens historie
- væsentlige nationale, regionale og globale konflikter og samarbejdsrelationer
- udviklingen af demokrati, menneskerettigheder og ligestilling i nationalt og globalt perspektiv
- kultur i nationale og globale sammenhænge
- udviklingen i levevilkår, nationalt og globalt
- økonomisk udvikling og dennes betydning for national og global velstand
- historiebrug og formidling.
Forløbet har hovedvægt på perioden 1900-tallet.
Forløbet blev afviklet da skolen benyttede et andet skema- og delingssystem. Herunder er forløbets materiale gengivet:
Følgende kapitler fra bogen 'Causes, Practices and Effects of War' af Mike Wells, udviklet til IB History, 2011:
- 2 The First World War
- 3 Effects and results of the First World War
Følgende kapitler fra bogen 'Interwar Years: Conflict and Coorporation 1919-39' af Allan Todd m.fl., udviklet til IB History, 2013:
- 2 Weimar Germany 1919–23
- 5 The impact of the Great Depression: Europe and the world
- 6 Case study: Germany and the Great Depression 1929–33
- 9 The League of Nations 1919–29
- 10 The collapse of collective security 1929–39
First World War Sources.docx
Interwar Period(1).pptx
World War 1 - Trench Warfare and its Poetry(1).docx
The Versailles Treaty.docx
Clemenceau's reply to Germany.docx
Count Brockdorff-Rantzau Speech(2).docx
Sources for Hyperinflation and Weimar.docx
New Deal Research Task(1).docx
Work sheet for the Great Depression(1).docx
Analysing Historical Images(3).docx
Propaganda Posters.doc
Kontrafaktisk historieskrivning.docx
Appeasement Work Sheet(1).docx
Klassen har set dokumentaren 'Vores Århundrede - Herrefolket' i forbindelse med Holocaust og forløbets fokus på folkedrab.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
3
|
USA after 1945
Undervisningen er foregået på engelsk, og materialet har været overvejende på engelsk. Forløbet tager afsæt i USAs position efter afslutningen af 2. verdenskrig, og undersøger de politiske, sociale og kulturelle udfordringer og forandringer fra 1945 og frem til årtusindskiftet. Forløbet starter med at udforske atombombernes centrale rolle i førnævnte periode, og undervejs forløbet refereres der tilbage tilbage bombens, og forlængelse heraf den kolde krigs indvirkning på de forskellige begivenheder, der har haft betydning for USA udvikling. Herunder efterkrigstidens økonomiske velstand, borgerrettighedsbevægelsen, Vietnamkrigen, USA internationale position i 70'erne og 80'erne, Golf krigen og den kolde krigs afslutning.
Emnet træner særligt eleverne i følgende faglige mål:
- demonstrere indsigt i udviklingen i Danmarks og verdens historie inden for de seneste ca. 500 år, herunder væsentlige begivenheder og sammenhænge mellem den nationale, europæiske og globale udvikling
- demonstrere indsigt i grundlæggende styreformer og politiske ideologier samt forholde sig reflekterende til demokratisering
og menneskerettigheder i nationalt og globalt perspektiv
- analysere konflikters opståen og håndteringen af disse samt udviklingen i internationalt samarbejde
- reflektere over samspillet mellem mennesker og natur
- analysere udviklingen i den globale velstand, samhandel og magtfordeling
- skelne mellem forskellige typer af forklaringer på samfundsmæssige forandringer og reflektere over mennesket som historieskabt og historieskabende
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder (herunder særligt den kildekritiske analyse og historiebrug)
- anvende historisk-kritiske tilgange til at indsamle, bearbejde og remediere forskelligartet historisk materiale og forholde sig
kritisk og reflekterende til historiebrug
- formulere og formidle historiefaglige problemstillinger mundtligt og skriftligt og relatere disse til elevernes egen tid
Følgende af kernestoffet er dækket i forløbet:
- hovedlinjer i Danmarks og verdens historie
- væsentlige nationale, regionale og globale konflikter og samarbejdsrelationer
- udviklingen af demokrati, menneskerettigheder og ligestilling i nationalt og globalt perspektiv
- globalisering
- kultur i nationale og globale sammenhænge
- udviklingen i levevilkår, nationalt og globalt
- økonomisk udvikling og dennes betydning for national og global velstand
- historiebrug og formidling
Forløbet har hovedvægt på 1900-tallet
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Welcome back! Our first course is 'The USA after 1945', and there's no homework for our first lesson.
-
Uddrag fra pjecen Hvis Krigen Kommer.docx
-
At home, finish the questions for 'Hvis Krigen Kommer' and read the following texts:
-
At home, read the following text and complete the source critical exercise: The Truman Doctrine Source Critical Exercise.docx
-
8.4 Race and Fears of Homogenuity
-
Tasks for Martin Luther King Letter.docx
-
At home, read the following text about Erindringshistorie:
-
Erindringshistorie .pptm
-
At home, read the following texts:
-
JFK and Cuba Crisis Worksheet.docx
-
Cuba Crisis Sources.docx
-
Finish the source critical exercise from our previous lesson, the one about the Cuban Missile Crisis.
-
Please read the attached text at home about the film 'Thirteen Days'
-
I skal arbejde selv i dag. På baggrund af dagens lektie skal i arbejde med kilder til Vietnam War. I skal lave Problem statements til kilderne, så i kan med fordel læse op på den gode problemstilling inde på det vedhæftede link til systime:
-
We move on to the late 70s and early 80s, focusing on the presidency og Jimmy Carter and Ronald Reagan. Read the following texts at home:
-
Worksheet for Chapter 10.docx
-
We look at the 1990s! Read, or skim, the following texts at home about Bush senior and Clinton:
|
Omfang
|
Estimeret:
13,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
4
|
Age of Exploration
Undervisningen er foregået på engelsk, og materialet har været overejende på engelsk. Forløbet fokuserer på Europas position i verden, motiverne bag opdagelsesrejserne og konsekvenserne af dem, for både dem, der opdagede, og dem, der blev opdaget. Motiverne for opdagelsesrejserne fungerer som et referencepunkt i forløbet, og kildematerialet bliver undersøgt i lyset af dem.
Emnet træner særligt eleverne i følgende faglige mål:
- demonstrere indsigt i udviklingen i Danmarks og verdens historie inden for de seneste ca. 500 år, herunder væsentlige begivenheder og sammenhænge mellem den nationale, europæiske og globale udvikling
- demonstrere indsigt i grundlæggende styreformer og politiske ideologier samt forholde sig reflekterende til demokratisering
og menneskerettigheder i nationalt og globalt perspektiv
- analysere konflikters opståen og håndteringen af disse samt udviklingen i internationalt samarbejde
- reflektere over samspillet mellem mennesker og natur
- analysere udviklingen i den globale velstand, samhandel og magtfordeling
- skelne mellem forskellige typer af forklaringer på samfundsmæssige forandringer og reflektere over mennesket som historieskabt og historieskabende
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder (herunder motivanalyse, kildekritisk analyse, historiebrug og eridringshistorie)
Følgende af kernestoffet er dækket i forløbet:
- hovedlinjer i Danmarks og verdens historie
- væsentlige nationale, regionale og globale konflikter og samarbejdsrelationer
- udviklingen af demokrati, menneskerettigheder og ligestilling i nationalt og globalt perspektiv
- globalisering
- kultur i nationale og globale sammenhænge
- udviklingen i levevilkår, nationalt og globalt
- økonomisk udvikling og dennes betydning for national og global velstand
Forløbet har hovedvægt på tiden før 1700.
Eleverne har desuden set dokumentaren 'Amerika før Columbus', 2010, DR + 'The Atlantic slave trade: What too few textbooks told you', TEDtalk
|
Indhold
|
Kernestof:
-
We were supposed to begin a new course today, but since I'm once again on the verge of death, we will change the original plans a bit. We WILL begin the new course, called The Age of Exploration, which focus on the period 1500-1700. You will get a pr
-
Hi 3gs - I'm looking forward to meeting you - no homework for today :-)
-
The Age of Exploration.docx
-
Sources for Spanish conquest of Mexico.docx
-
Portugal vs. Spain - notes.docx
-
History vs. Christopher Columbus - Alex Gendler
-
We'll pick up from last week and discuss long-term consequences of European exploration. Afterwards, we'll turn to Spain vs. Portugal.
-
Spain and Portugal.docx
-
Finish your reading of "Spanish conquest of Mexico" and answer the questions at the bottom of the document
-
DRKultur: "Amerika før Columbus", 2010
-
Slave Trade Sources.docx
-
Britain, France and the Dutch in the New World.docx
-
The Atlantic slave trade: What too few textbooks told you - Anthony Hazard
-
THE BRITISH EMPIRE - The Beginning.docx
-
Read the attached doc. about the British empire
-
docs2.html
-
Source Criticism - A Brief Summary of Terminology.docx
-
The Israel-Palestine conflict: a brief, simple history
-
Read the sources about slavery for today. We'll look at the questions in class.
-
Sources for the French presence in North America.docx
-
Sources for The Dutch West India Company.docx
-
Read the text and answer the questions
-
Danmark kan ikke undskylde for slavehandel
-
Debatten om en officiel undskyldning for slaveriet i Dansk Vestindien, 1998-2023
-
Dansk kolonihistorie (1618-1953) | Kultur og samfund
-
Den florissante handelsperiode | Grundbog til Danmarkshistorien
-
Krig og krise | Grundbog til Danmarkshistorien
-
Read about Danish trade in the 1700-1800s and about the following crisis.
-
At home, read the text about mercantilism
-
Philipp Kornick's Nine Principles of National Economy.docx
-
Uddrag af leksikonartikel - Salmonsens Store.docx
-
Trivselsmåling
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
5
|
Europa and the Age of Imperialism
Undervisningen er foregået på engelsk, og materialet har overvejende været på engelsk. Forløbet fokuserer på Europas position i verden i perioden efter opdagelsesrejserne, og undervisningen drager ofte på den tilegnede viden fra det forrige forløb. Der fokuseres på motiverne bag imperialismen og konsekvenserne for særligt de, de blev koloniseret og underkastet. Disse motiver sammenlignes med motiverne for opdagelsesrejserne, og vi ser på udviklingen af økonomiske systemer, styreformer og raceideologier. Forløbet fokuserer særligt på afkoloniseringen og moderne eksempler på neokolonialisme/neoimperialisme.
Emnet træner særligt eleverne i følgende faglige mål:
- demonstrere indsigt i udviklingen i Danmarks og verdens historie inden for de seneste ca. 500 år, herunder væsentlige begivenheder og sammenhænge mellem den nationale, europæiske og globale udvikling
- demonstrere indsigt i grundlæggende styreformer og politiske ideologier samt forholde sig reflekterende til demokratisering
og menneskerettigheder i nationalt og globalt perspektiv
- analysere konflikters opståen og håndteringen af disse samt udviklingen i internationalt samarbejde
- reflektere over samspillet mellem mennesker og natur
- analysere udviklingen i den globale velstand, samhandel og magtfordeling
- skelne mellem forskellige typer af forklaringer på samfundsmæssige forandringer og reflektere over mennesket som historieskabt og historieskabende
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- anvende historisk-kritiske tilgange til at indsamle, bearbejde og remediere forskelligartet historisk materiale og forholde sig
kritisk og reflekterende til historiebrug
- formulere og formidle historiefaglige problemstillinger mundtligt og skriftligt og relatere disse til elevernes egen tid
Følgende af kernestoffet er dækket i forløbet:
- hovedlinjer i Danmarks og verdens historie
- væsentlige nationale, regionale og globale konflikter og samarbejdsrelationer
- udviklingen af demokrati, menneskerettigheder og ligestilling i nationalt og globalt perspektiv
- globalisering
- kultur i nationale og globale sammenhænge
- udviklingen i levevilkår, nationalt og globalt
- økonomisk udvikling og dennes betydning for national og global velstand
- historiebrug og formidling.
Forløbet har hovedvægt på tiden 1700-1900.
Eleverne har desuden set dokumentaren 'At følge sig hjemme', 2012, DR + 'Vores århundrede ( 13 ) - Imperiernes fald' , 1997
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
6
|
Israel-Palestine Conflict
Undervisningen er foregået på engelsk, og materialet har så vidt muligt også været på engelsk. Forløbet fokuserer på oprettelsen af Israel, konfliktens religiøse baggrund og konfliktens udvikling frem til i dag. Undervejs inddrages andre betydelige historiske begivenheder i Mellemøsten, som har haft indflydelse på konflikten.
Emnet træner særligt eleverne i følgende faglige mål:
- demonstrere indsigt i udviklingen i Danmarks og verdens historie inden for de seneste ca. 500 år, herunder væsentlige begivenheder og sammenhænge mellem den nationale, europæiske og globale udvikling
- demonstrere indsigt i grundlæggende styreformer og politiske ideologier samt forholde sig reflekterende til demokratisering
og menneskerettigheder i nationalt og globalt perspektiv
- analysere konflikters opståen og håndteringen af disse samt udviklingen i internationalt samarbejde
- reflektere over samspillet mellem mennesker og natur
- analysere udviklingen i den globale velstand, samhandel og magtfordeling
- skelne mellem forskellige typer af forklaringer på samfundsmæssige forandringer og reflektere over mennesket som historieskabt og historieskabende
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- anvende historisk-kritiske tilgange til at indsamle, bearbejde og remediere forskelligartet historisk materiale og forholde sig
kritisk og reflekterende til historiebrug
- formulere og formidle historiefaglige problemstillinger mundtligt og skriftligt og relatere disse til elevernes egen tid
Følgende af kernestoffet er dækket i forløbet:
- hovedlinjer i Danmarks og verdens historie
- væsentlige nationale, regionale og globale konflikter og samarbejdsrelationer
- udviklingen af demokrati, menneskerettigheder og ligestilling i nationalt og globalt perspektiv
- globalisering
- kultur i nationale og globale sammenhænge
- udviklingen i levevilkår, nationalt og globalt
- historiebrug og formidling.
Forløbet har hovedvægt på tiden efter 2000.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Israel and Palestine history.ppt
-
Evolution of borders between Israel and Palestine.docx
-
I skal arbejde selv i denne time, da jeg er hjemme med sygt barn. Skriv gerne ord ned fra dagens lektie, som i gerne vil have forklaret/uddybet i morgen. Derudover skal i arbejde med PLO's national charter.
-
The Palestinian diaspora and PLO.docx
-
Tolkninger af jødedom | Israel-Palæstina – Historie, samfund, religion
-
At home, skim the attached texts about the Oslo Accords and hopes for peace. I know it is short notice, but see if you can manage it.
-
Arbejdsspørgsmål til Dagbog fra Oslo 1992.docx
-
Jeg er desværre syg, så i skal arbejde selv. Read the following texts about the conflict in the early 2000s. Take notes, mark down anything you'd like to have cleared up, and then we'll talk about it when I get back. After reading the texts, watch th
-
We move on to more recent events in the Middle East.
-
Israels højredrejning | Israel-Palæstina – Historie, samfund, religion
-
Sekulært eller religiøst samfund | Israel-Palæstina – Historie, samfund, religion
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
7
|
Projektopgave Historie
Projektforløbet er sammensat således, at eleverne er blevet tildelt et af de gennemførte forløb og på baggrund af et selvvalgt underemne skal de udarbejde en synopsis, som senere skal fremlægges.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/571/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d55567236979",
"T": "/lectio/571/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d55567236979",
"H": "/lectio/571/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d55567236979"
}