Tradium, Rådmands Boulevard
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Tradium, Rådmands Boulevard
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2024 hhx24k SamfC - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Tradium
Fag og niveau
Samfundsfag C
Lærer(e)
Anja Gammelby Nielsen
Hold
2024 hhx24k SamfC (
1k SamfC hhx
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb 1 fortsat
Titel 2
Forløb 2 - Samfundsøkonomi
Titel 3
Forløb 3 Sociologi
Titel 4
Forløb 4 Globalisering og arbejdsmarked
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb 1 fortsat
Indhold
Kernestof:
Læs I-bogens Kap. 6.2 Mediernes rolle og medialisering https://samfundsfag-c.systime.dk/?id=1247 samt det følgende afsnit om "Ulemper ved medialisering"
Læs afsnittet Mediernes nyhedskriterier https://samfundsfag-c.systime.dk/?id=1263
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb 2 - Samfundsøkonomi
Indhold
Kernestof:
Som opstart på det nye forløb 2: Samfundsøkonomi skal du læse hele kap. 8.4 Hvad er god økonomi inkl. underafsnittene - https://lso.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=404
Lektie 8.2 Hvordan fungerer markedet? https://lso.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=406 læses efter behov - i forhold til om man har fanget logikken med udbud, efterspørgsel og ligevægtspris i ØG forløbet. 8.3 Samfundsøkonomi og økonomiske kredsløb https
TVA - 5. DEC 2024 12:00 | Se online her | DRTV Vi starter lige timen med at se et nyhedsklip
Hvis du ikke blev færdig i tirsdags i sidste uge så færdiggør opgaverne i Øvelse 1 - økonomisk kredsløb (1).ppt OG lav opgaven i Øvelse 2 - Økonomisk kredsløb.pptx
Læs kap. 17.1 Betalingsbalancen https://samfundsfag-c.systime.dk/?id=1060 inkl. underafsnittet om de løbende poster
Lav opgave C i Opgaver dansk eksport.docx - bemærk vi arbejdede med dokumentet den sidste gang før jul - så du burde have dokumentet på din egen pc´er.
Læs i Samfundsfag C - hele 17.3 Konkurrenceevne https://samfundsfag-c.systime.dk/?id=1058 (minus underafsnittet om konkurrencesstaten).
Læs afsnittet: Skatter, afgifter og tilskud - https://lso.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=453
Læs HELE afsnit 9.2 Velfærdstrekanten - borgernes forskellige veje til velfærd - https://lso.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=414 og se min. én af de følgende videoer
Læs kap. 9.3 Velfærdsstatens udfordringer https://lso.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=413 samt også de følgende to kapitler 9.4 og 9.5
Svar på spørgsmål 1 i Opgave - velfærd under pres.docx - som er en eksamensopgave fra sidste år. Pas på med ikke at svare for kort - dvs. forsøg at bruge en stor del af din samfundsfaglige viden, når du svarer.
Færdiggør hele Opgave - velfærd under pres.docx
Læs kap. 8.6 Økonomisk politik https://lso.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=402 - du skal (gen)læse om de tre typer økonomisk politik: Finans-, penge- og strukturpolitik. Og lav opgave 2 + 3 + 4 i Opgaver finanspolitik og pengepolitik.docx Vi startede m
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb 3 Sociologi
Indhold
Kernestof:
Læs Kap. 2.1 Hvad er socialisering - https://lso.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=361 OG tag et billede på din mobiltelefon af noget, som er en norm, hjemme i din familie. NB: Der må ikke være mennesker på billedet.
For at forstå, hvilket samfund det er, som påvirker nutidens unge i deres identitetsdannelse, skal du læse følgende
Færdiggør i dokumentet: "Opgaver trivsel og identitet" - spørgsmålene til opgave C til "alt for kliken".
Hvis du i onsdags i sidste uge på klassen ikke blev færdig med opgave 2 i Eksamensopgave - trivsel.docx så er det lektie at blive færdig.
Læs afsnit 11.1 Sociale klasser https://samfundsfag-c.systime.dk/?id=1408
En syg forskel | DR
Læs kap. 11.4 Social mobilitet og mønsterbrydere https://samfundsfag-c.systime.dk/?id=1414
Læs de to afsnit: 11.2 Social arv, 11.3 Chanceulighed
Læs kap.11.5 Et teoretisk bud på social arv https://samfundsfag-c.systime.dk/?id=1415
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Forløb 4 Globalisering og arbejdsmarked
Indhold
Kernestof:
Læs om begrebet "Globalisering" fra starten af I-bogens kap. 19 til og med kapitel 19.4 https://samfundsfag-c.systime.dk/?id=1416
Lav opgave 3 + 4 i Opgaver - globalisering.docx
Hvis arbejd-selv:
Læs hele I-bogens kapitel 14.4 Arbejdsløshed - https://samfundsfag-c.systime.dk/?id=1040 - særlig vigtig er det indledende afsnit samt afsnittene om måling af arbejdsløshed, arbejdsstyrken og typer af arbejdsløshed. Lav herefter opgave 1 og 2 Opgave
Lav opgave 3 i Opgave - jobs i fare eller.docx, som I lavede opgaver i onsdag i sidste uge, da jeg var fraværende.
Hvis du ikke blev færdig i fredags, så færdiggør besvarelsen af spørgsmål i Basal viden om EU.docx.
Hvis du ikke blev færdig med opgave 3 i Opgaver DIM - 2025.docx i onsdags i sidste uge, så er det lektie.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/571/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64910073882", "T": "/lectio/571/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64910073882", "H": "/lectio/571/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64910073882" }