Holdet 2024 hhx24k InfC - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Tradium
Fag og niveau Informatik C
Lærer(e) Jan Bitsch Bechmann Steffensen
Hold 2024 hhx24k InfC (1k InfC hhx)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Projekt TøjApp
Titel 2 Pizza App
Titel 3 Database - Skakklubben
Titel 4 Reklamespil
Titel 5 Hvem skal man stemme på? - PolApp

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Projekt TøjApp

Designtænkning
Interaktionsdesign
Segment og målgruppe
Kravspecifikation
Brainstorm
Struktur- og flowdiagram
Design: Gestaltlove, Normans designprincipper, farvers betydning, farvecirkel, skrifttyper, form, kontrast
Test, brugervenlighed
Databaser: Entiteter, attributter, E/R diagrammer, relationsdatabaser
Programmering: design, navigering, variable, kontrolstrukturer, datatabeller
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde
Titel 2 Pizza App

Programmering i javascript/AppLab:
Variable
Design
Opbygning og brug af database
Kontrolstrukturer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 3 Database - Skakklubben

Oprettelse og brug af databaser:

Analyse af databehov
Entiteter, attributter og relationer
Tabelskitser
E/R diagram
Nøgler
Programmering af databaseanvendelse i AppLab (oprette, slette, vise og redigere data)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde
Titel 4 Reklamespil

Spiludvikling i Scratch (animation)
Reklamespils historiske udvikling
Reklamespil på computer og mobil
Spiltyper
Målgruppe
AIDA model
Videopræsentation
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde
Titel 5 Hvem skal man stemme på? - PolApp

Designtænkning
Interaktionsdesign
Segment og målgruppe
Kravspecifikation
Brainstorm
Struktur- og flowdiagram
Design
Test, brugervenlighed
Databaser
Programmering: design app til to sprog
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde