Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Tradium
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
Lærer(e)
|
Thomas Ørseng Aagaard
|
Hold
|
2024 hhx24y InfC (1y InfC hhx)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb - Projekt Tøj App
Designtænkning
Interaktionsdesign
Segment og målgruppe
Kravspecifikation
Brainstorm
Struktur- og flowdiagram
Design: Gestaltlove, Normans designprincipper, farvers betydning, farvecirkel, skrifttyper, form, kontrast
Test, brugervenlighed
Databaser: Entiteter, attributter, E/R diagrammer, relationsdatabaser
Programmering: design, navigering, variable, kontrolstrukturer, datatabeller
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Projektarbejde
|
Titel
2
|
Forløb -PizzaApp
Programmering i javascript/AppLab:
Variable
Design
Opbygning og brug af database
Kontrolstrukturer
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Projekt Tøjbutik
|
15-01-2025
|
Fredag d. 07-02-25
|
07-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
|
Titel
3
|
Forløb - Database
Oprettelse og brug af databaser:
Analyse af databehov
Entiteter, attributter og relationer
Tabelskitser
E/R diagram
Nøgler
Programmering af databaseanvendelse i AppLab (oprette, slette, vise og redigere data)
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
PizzaApp
|
28-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Projektarbejde
|
Titel
4
|
Forløb - Scratch reklamespil
Spiludvikling i Scratch (animation)
Reklamespils historiske udvikling
Reklamespil på computer og mobil
Spiltyper
Målgruppe
AIDA model
Videopræsentation
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
5
|
Forløb - PolApp
Designtænkning
Interaktionsdesign
Segment og målgruppe
Kravspecifikation
Brainstorm
Struktur- og flowdiagram
Design
Test, brugervenlighed
Databaser
Programmering: design app til to sprog
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Scratch Spil
|
11-04-2025
|
PolApp
|
09-05-2025
|
fejl! glem den her!
|
19-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
{
"S": "/lectio/571/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64910100937",
"T": "/lectio/571/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64910100937",
"H": "/lectio/571/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64910100937"
}