Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Mercantec
|
|
Fag og niveau
|
Matematik B
|
|
Lærer(e)
|
Allan Jes Bruhn
|
|
Hold
|
2025 1.3 Ma (1.3 Ma)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Lineære funktioner
Eleven skal beherske:
- Funktionsbegrebet
- Definitionsmængde og værdimængde
- Monotoniforhold
- Grafisk repræsentation af lineære funktioner
- Udregning af forskrift ud fra to støttepunkter
- Løsning af ligninger
- Uligheder
- To ligninger med to ubekendte
- Stykkevis lineære funktioner
- Anvendelse af IT
- Løsning af praktiske problemstillinger
- Vurdering af, om et givet talmateriale kan beskrives vha. en lineær funktion
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Øvelse 2.2.1
-
Medbring til dette modul ternet papir, blyanter, og lineal.
-
Medbring ternet papir, lineal og skriveredskaber til hvert modul i matematik!
-
Øvelse 2.2.2
-
Opgave 2.20 spørgsmål abcdef
-
Opgave 2.21
-
Øvelse 2.3.3 - Bonusopgave: 2.3.5
-
Opgave 2.26
-
Øvelse 2.3.4
-
Øvelse 2.4.1 + 2.4.2
-
Opgave 2.26 def
-
Bonusopgave (frivillig): Opgave 2.31
-
Opgave 2.35
-
Øvelse 2.4.1 spørgsmål a, b, d + Øvelse 2.4.2
-
Øvelse 2.4.4
-
Opgave 2.35 spørgsmål c, d, e, f
-
Øvelse 2.6.2
-
Øvelse 2.6.1 (uden grafisk løsning)
-
Øvelse 2.5.2 + 2.5.1
-
Opgave 2.36 + 2.37
-
Øvelse 2.5.2 + Øvelse 2.5.1.a
-
Øvelse 2.5.5
-
Tilmeld dig klasse i ABaCus
-
Øvelse 2.2.4
-
Opgave 2.43 spørgsmål abc
-
Medbring (som sædvanlig) ternet papir, lineal og blyant. Blyanten skal være spidset.
-
Øvelse 2.7.1 + 2.7.2
-
Screeningen finder I her.
-
Dagens screening foregår som bekendt elektronisk, men medbring for en sikkerheds skyld ternet papir, lineal og blyant. Eventuelt også et viskelæder.
-
Øvelse 2.7.7 - omformuleret
-
Opgave 2.54
-
Øvelse 2.7.2
-
Opgave 2.45
-
Opgave 2.48
-
Udfordring 2.8.1 - for de hurtige
-
Opgave 2.45 - gør opgaven færdig
-
Øvelse 2.8.3 spørgsmål a + b + c
-
Udfordring 2.8.1 (frivillig) - for de hurtige
-
Øvelse 2.9.3
-
Opgave 2.23 + 2.24
-
Opgave
-
Øvelse 2.10.2
-
Opgave 2.23 + 2.24 gøres færdig til i dag.
-
Øvelse 2.10.2 gøres færdig.
-
Fremlæggelse:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
26,00 moduler
Dækker over:
26 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige - - Tankegangs-, problembehandlings-, modellerings-, ræsonnements-, hjælpemiddel-, kommunikations-, symbol- og formalisme-, repræsentations-kompetence
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT - TI - Nspire
- Regneark
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
{
"S": "/lectio/577/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71335289049",
"T": "/lectio/577/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71335289049",
"H": "/lectio/577/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71335289049"
}