Holdet 2022 DA/e - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Marie Kruses Skole
Fag og niveau Dansk A
Lærer(e)
Hold 2022 DA/e (1e DA, 2e DA, 3e DA)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Grundforløb: Dramagenren, værklæsning og retorik
Titel 2 Litterær analyse, sprog og genrer
Titel 3 Værklæsning Ondskaben
Titel 4 Remediering af roman
Titel 5 Folkeviser og psykoanalyse
Titel 6 Romantikken som optakt til DHO
Titel 7 Nyhedsgenrer og journalistisk artikel
Titel 8 Romantisme
Titel 9 Retorik og argumentation og debatterende artikel
Titel 10 Forfatterskabslæsning: Søren Aabye Kierkegaard
Titel 11 Dokumentarværk: Flugt
Titel 12 Det moderne gennembrud
Titel 13 Eksistentialisme i moderne litteratur
Titel 14 Værklæsning nyere litteratur: Meter i sekundet
Titel 15 Reflekterende artikel
Titel 16 Medieværk SKAM
Titel 17 Danskfagets litterære metoder
Titel 18 Hiphop -et sprogligt forløb
Titel 19 Nyere litteratur og selvvalgt digtsamling
Titel 20 Repetition

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Grundforløb: Dramagenren, værklæsning og retorik

Værklæsning: Maskerade af Ludvig Holberg 1724.

Læsning af uddrag og teatertur til Grønnegårdsteatret.

Besøg af Thure Lindhardt.

DR: Den store premiere

Arbejde med dramagenren.

Omfang: 3,5 %

Retorik og argumentation:

Baggrund:
Uddrag af "Ud med sproget" af Helle Borup 2008
Fire tekstkvaliteter + semantiske skemaer
Talegenrer

Analyse af taler:
Festen af Thomas Vinterberg
Mette Frederiksens coronapressemøde
Gretha Thunbergs tale til Klimamøde
Kronprins Frederiks tale til Dronningen

Afholdelse af egne taler

Omfang: 6,5 %
Indhold
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Litterær analyse, sprog og genrer

Introduktion til de skønlitterære genrer: epik, lyrik og drama med hovedvægt på hhv. digte og noveller. Eleverne præsenteres for forskellige lyriske genrer (et bredt udvalg af eksempler fra romantikken til nullerne), samt redskaber til analyse.

Inden for den episke genre er fokus lagt på novellen. Spørgsmålene "hvad er en novelle" og "hvad er den analytiske tilgang, når vi læser noveller" afprøves på to forskellige tekster ("Agerhønen" og "Fasaner"), og epikforløbet afsluttes med en komparativ, opsamlende analyse.

De skønlitterære genrer side 78-83
Side 78-83: fra "Krydsfelt. Grundbog i Dansk" (2010)

Den episke genre
Martin A. Hansen (1947): "Agerhønen" & Helle Helle (1996): "Fasaner"

Den lyriske genre
Emil Aarestrup (1838): "Angst", H.C. Andersen (1850): "Danmark, mit Fædreland", Tom Kristensen (1920): "Det blomstrende Slagsmål", Michael Strunge (1981):"Natmaskinen", Simon Grotrian (1990): "Svaner set gennem tårer" & "Hest på glastag", Jokeren: "Kvinde din" (2003).

Særlige fokuspunkter:
At introducere forskellige genrer og i lyrikanalyse vise, hvordan bl.a. sprog, stil, metrik og troper kan optræde forskelligt alt efter digter og periode. At introducere nærlæsning som metode for lyrikanalyse. I epik at stifte bekendtskab med novel-leanalyse. At vise, hvordan en tekst kan være i intertekstuel dialog med en anden tekst (”Agerhønen” og ”Fasaner”).

Arbejdsformer:
Tavleundervisning/ forelæsning.
Klassediskussion.
Gruppearbejde (i par og større grupper).

Omfang: 4 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Værklæsning Ondskaben


Værkgennemgang af Jan Guillous Ondskaben, suppleret med tekster om ondskab.

Ondskaben af Jan Guillou 1981
"Fire former for ondskab" af Lars Svendsen
i "Ondskabens filosofi" fra Tanker om ondskab fra Systime (https://tankeromondskab.systime.dk/index.php?id=141)


Supplerende materiale:
"Alt er tilladt" af Anders Bodelsen (1965)
"Blot en drengestreg" af Villy Sørensen (1953)
Herlufsholms hemmeligheder, TV 2, 2022

Arbejdsformer:
Tavleundervisning, gruppearbejde, mundtlig fremlæggelse i grupper.
Øvelse i litterær artikel: analyse og fortolkning.

Fokuspunkter:
Værkanalyse af roman.
Begrebet "ondskab" belyst ud fra forskellige vinkler, bl.a. filosofiens definition.
Mundtlig fremlæggelse, feedback, opponent- og vurderingsgrupper.

Omfang: 5 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Remediering af roman

Gruppearbejde med remediering af Jan Guillous "Ondskaben" med fokus på adaption, genrekendskab, formidling, kreativitet og tekstforståelse.

Ligeså har forløbet et innovativt sigte, da medieproduktet skal skabe værdi for en selvvalgt modtagergruppe.

Omfang: 2 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Folkeviser og psykoanalyse

Folkeviser og psykoanalyse

Folkeviser
"Germand Gladensvend"
"Ebbe Skammelsøn"
Om folkeviser, trylleviser og ridderviser i Litteraturens Veje

Film: Black Swan (2010)

Gennemgang af den psykoanalytiske metode og Freuds personlighedsmodel.

Væsentligste fokuspunkter:
Litteraturhistorisk oversigt: middelalder.
Genrekarakteristiska: folkeviser (tryllevise og riddervise) og folkeeventyr og generelle eventyrtræk.
Psykoanalyse som metode.

Arbejdsformer:
Tavlegennemgang, pararbejde og gruppearbejde.

Omfang: 2,5 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Romantikken som optakt til DHO

Litteratuhistorisk forløb om perioden romantikken med læsning af værker, der repræsenterer forskellige former for romantiske strømninger.som optakt til DHO.

Nationalromantik
H.C. Andersen: "Danmark, mit Fædreland" (1850)
Grundtvig (1824): "Modersmaalet" (1837)
Danmarksbilleder fra perioden

Nyplatonisme
Schack von Staffeldt (1804): "Indvielsen"
Platons Hulelignelse

Universalromantik
Adam Oehlenschläger (1803): "Guldhornene"
H.C. Andersen (1850): "Klokken"
Caspar David Friedrich (1818): "Vandreren over tågehavet"

Baggrundsstof fra Litteraturens Veje (e-bog):
“Romantikken”, “Romantikkens filosofi”, “Nyplatonisme”, "Nationalromantikken", "Romantismen"

Ark til analyse af kunstbilleder

Videnskabsteorimodul som optakt til DHO.

Særlige fokuspunkter:
Litterær analyse af genrerne: Digt, Eventyr og Salme.
Litteraturhistorisk læsning af, hvordan tidens strømninger afspejler sig i de udvalgte værker. Billedanalyse.
Sproget i klassiske tekster.

Væsentligste arbejdsformer:
Tavlegennemgang, gruppearbejde og minifremlæggelser.

Omfang: 4,5 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Nyhedsgenrer og journalistisk artikel


I forløbet arbejder elever både teoretisk og praktisk med vinkling, nyhedskriterier, journalistiske skrivemodeller og journalistiske genrer (særligt nyhedsartiklen og lederen).

Tekster:
Udpluk af dagens aktuelle nyheder og ledere.
Forskellige avisforsider om angrebet på Krudttønden februar 2015.

Baggrund:
Uddrag fra Mediehåndbogen om leder, vinkling, skriveproces, design og ideudvikling.

Journalistisk artikel som optakt til den debatterende artikel.

Omfang: 2,5 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Romantisme

Et lille forløb der samler op på vores Romantikforløb.

Romantisme:
Emil Aarestrup: Paa Sneen (1838)
H.C. Andersen: Skyggen (1847)

Nøgleord: det interessante, det pikante, dobbeltgængermotivet.

Omfang: 2 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 2,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Retorik og argumentation og debatterende artikel

Et sprogligt forløb hvor vi repeterer argumentationsanalyse og retorik og arbejder med den nye skriftlige genre: den debatterende artikel.

Teori:
Toulmins argumentationsmodel, de retoriske appelformer og Ciceros pentagram fra Ud med sproget. Grundbog i retorik for gymnasiet og HF af Helle Borup, Frydenlung

Borup, Helle: ”Vi forstår både med hjerne og hjertet” i Ud med sproget (s. 49-53, kapitel 4), Frydenlund, 2011 (Appelformer)

Borup, Helle: ”Argumentation” i Ud med sproget (s. 61-64, kapitel 5), Frydenlund, 2011

Borup, Helle: ”Situationen bestemmer” i Ud med sproget (s. 77-82, kapitel 7), Frydenlund, 2011 (Ciceros pentagram)

Gade, Bodil-Marie, Marianne Johnsen, og Hans Elgaard Mogensen. Grundbog i retorik: at vise og overbevise. E-Bog. Aarhus: Systime, 2020: Om de fire tekstkvaliteter og semantiske felter

Tekster:  

Facebookopslag, Carsten Jensen (2022):
seoSpnodtrgflmh1caa81m7c.85 auc3m4a31imcfaau4507t1i7i57hj5i4  ·
”DEN SIDSTE TALE, JEG HOLDT, FØR JEG BLEV KRIMINEL”

Casper Eric (2018): ”Jeg ser dit bitre ansigt forbande mig, fordi I fik nye elbiler, men mistede laksen”

Deadline på DR:  5. sep 2023
https://www.dr.dk/drtv/se/deadline_-hvad-skal-koed-koste_406977 (besøgt d. 5. sep. 2023)



Arbejdsformer:

Gruppearbejde, individuelt arbejde.

Forløbet afrundes med Klimadage på Farum Bytorv, hvor eleverne arbejdede innovativt med løsninger på Klimaproblemerne.

Omfang: 7,5 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Forfatterskabslæsning: Søren Aabye Kierkegaard

Forfatterskabslæsning: Søren Aabye Kierkegaard

Af Enten-Eller (1843): "Diapsalmata", "Ligevægten mellem det Æstethiske og Ethiske i Personlighedens Udarbejdelse".
Af Opbyggelige Taler i forskjellig Aand (1847): "Hvad vi lære af Lilierne paa Marken og af Himlens Fugle".

Digte om Angst:
”Angst” af Emil Aarestrup (1840)
”Angst” af Tom Kristensen (1930)
"Angst" af Tove Ditlevsen (1939)
"Angsten" af Søren Ulrik Thomsen (1981)

Baggrund:
Ppt. om Søren Aabye Kierkegaard og stadielæren (kilder: Litteraturens Veje, Politikens Filosofileksikon m.fl.).

Uddrag fra Kierkegaard –lidenskabens tænker af Pia Søltoft m.fl. Systime 2013 (fra kapitlet om ”Begrebet Angst”)

Videoer fra dr.dk/gymnasium/filosofi/Kierkegaard

Artikel fra Politiken: "Kierkegaard er en kur mod overfladiskhed" 3/1 2013.

Dokumentar DR3: Limbo -når sabbatår er fucked (2019)

Særlige fokuspunkter:
Forfatterskabslæsning
Eksistentialisme
Stadielære
Idehistorie
Lyrikanalyse
Sproglige perspektiver: den dialektiske skrivestil

Væsentligste arbejdsformer:
Læreroplæg, klassediskussion, gruppearbejde.

Omfang: 4,5 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11 Dokumentarværk: Flugt


-”Dokumentarfilm og Mockumentary”, fra e-bogen Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier, Dansklærerforeningens forlag, besøgt i november 2019.

-Artikel fra DFI: ”Sundancevinderen 'Flugt' får endelig dansk biografpremiere” (16. juni 2021)
https://www.dfi.dk/nyheder/sundancevinderen-flugt-faar-endelig-dansk-biografpremiere


Eksempel- og analysemateriale:
Dokumentar:
-Værklæsning: ”Flugt” (2021): Jonas Poher Rasmussen
- Metz, Janus: ”Armadillo”, Fridthjof Film 2010

Uddrag fra Kontant på DR (26. januar, 2023):
https://www.dr.dk/drtv/se/kontant_-puff-bars-_-nikotin-til-boern_364700 (00-1.15)

Uddrag fra ”Russell Brand og kvinderne”. Britisk dokumentar på DR fra 2023
https://www.dr.dk/drtv/se/russell-brand-og-kvinderne_417770 (00.00-08.52)



Klasseundervisning, gruppearbejde, individuelt arbejde. Skriftligt arbejde med feedback som del af processen. Kreativ bearbejdning.

Omfang: 4 %

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12 Det moderne gennembrud

Det moderne gennembrud og skriftlighed: stil om perioden.

Et længere forløb om Det Moderne Gennembrud.
Periodelæsning.

Tekster:
Georg Brandes (1871): af "Indledningsforelæsning" til Hovedstrømninger i det 19de Aarhundredes Literatur”.
Charles Darwin (1871): af "Menneskets Afstamning".
Henrik Pontoppidan (1888): "Muldskud", (1893): ”Ørneflugt”, uddrag af "Lykke-Per" (1898-1904)
J. P. Jacobsen (1879): "To Verdener".
Herman Bang (1880): "Foran Alteret".
Amalie Skram (1899): "Memento Mori"

Billeder:
H. A. Brendekilde: "Udslidt" (1889)
P.S. Krøyer: "Fra Burmeister og Wains jernstøberi" (1885)
L.A. Ring: "Den gamle kone og døden" (1887)
Erik Henningsen: "Sat ud" (1892)

Baggrund:
Om perioden i Litteraturens Veje + Litteraturhistorien på langs og på tværs

Ppt. om Det Moderne Gennembrud (Kilder: Fra runer til graffitti, Litteraturens Veje, Denstoredanske.dk)

Særlige fokuspunkter:
Litteraturhistorisk læsning, tidstypiske træk i værker, analyse og fortolkning, biografier, naturalisme (Darwin), impressionisme (Bang), problemer under debat (Brandes).

Væsentligste arbejdsformer:
Virtuel undervisning. Læreroplæg, pararbejde, gruppearbejde. Individuelt arbejde.

Omfang: 6,5 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13 Eksistentialisme i moderne litteratur

Et forløb om eksistentialisme i moderne litteratur i det 20. århundrede.

Tekster:
"Paa Memphis Station" og "Det røde Træ" af Johannes V. Jensen (1906)
"Ångest" af Pär Lagerkvist (1916)
"Fribytter" af Tom Kristensen (1920)
"Høstgildet" af Martin A. Hansen (1947)
"Bekendelse" af Ole Wivel (1949)
"Nultime" af Klaus Rifbjerg (1960)
"Hullet" af Peter Seeberg (1962)
"Foran Loven af Franz Kafka (1914/1919)

Supplerende tekster:
Uddrag af digte fra Per Højholt og Inger Christensen

Baggrund:
Uddrag af "Udsat - en bog om eksistentialisme" af Lütken og Fibiger (2002)
Uddrag af "Sisyfos-myten" af Albert Camus (1942)-Oversat verdenslitteratur
Uddrag af "Eksistentialisme er humanisme" af Jean Paul Satre (1946) -Oversat verdenslitteratur

Litteraturens Veje:
"Ekspressionisme -en subjektiv kunst", "Heretica -en flok unge kættere" og "Eksistentialisme -fra Kierkegaard til Satre"

Læreroplæg:
"Polariteter og dialektik i Martin A. Hansens "Agerhønen": Heretica, værkorienterede betragtninger og Martin A. Hansens forbindelse til Søren Kierkegaard.

Særlige fokuspunkter:
At arbejde med den moderne litteratur ud fra eksistentialismens grundtanker. At introducere og nuancere forståelsen af begreber som fremmedgørelse, angst, eksistens, essens og væren og diskutere litteraturens/kunstens funktion i moderne tid.
Lyrikanalyse, frie vers, epikanalyse. Modernisme.
Oversat litteratur og svensk.
Sproglige perspektiver: når form bliver indhold.


Arbejdsformer:
Skiftende elevoplæg som introduktion til og gennemgang af hver tekst derefter følgende klassediskussion. Læreroplæg/forelæsning.

Omfang: 6,5 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14 Værklæsning nyere litteratur: Meter i sekundet

Forløb med værklæsning med fokus på selvbiografisme i nyere litteratur (hænger sammen med og er optakt til et kommende forløb om de seneste fem års digtsamlinger senere på året).

Tekster:
"Meter i sekundet" af Stine Pilgaard (2020)

Læsning på norsk: Uddrag af "Min kamp" 2 af Karl Ove Knausgaard (2009)

Baggrund:
Om autofiktion Fra "Litteraturhistorien på langs og på tværs", Systime

Sproglige perspektiver: humor og ironi i sproget

Medier:
Supplerende materiale:
Filmatiseringen af "Meter i sekundet" af Hella Joof (2023)

Omfang: 4 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15 Reflekterende artikel

Skriftlighedsforløb om at skrive reflekterende artikel.

Omfang: 2 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16 Medieværk SKAM

Analyseobjekt: SKAM sæson 3, afsnit 1-10

Baggrund:
om Queerteori fra "Fuck Normen" (s. 50-60) af Helle Juhl Larsen (2016)
Analyseark til filmanalyse i danskfaget
Om Intertekstualitet (Litteraturens Vejes leksikon).
http://peculiar.dk/det-er-bare-du-som-kan-foele-det-du-foeler-skroebelighed-og-queer-alliancer-i-skams-saeson-3/

Supplerende materiale:
Gloseliste til SKAM
http://soundvenue.com/film/2016/12/de-religioese-symboler-i-skam-afkodet-232832
http://soundvenue.com/film/2016/11/betyder-romeo-juliet-referencerne-i-skam-at-even-skal-doe-227322

Queerlæsning af "Prindsessen paa Ærten" af H.C. Andersen (1835)

Særlige fokuspunkter:
Filmanalyse: at analysere levende billeder, visuelle effekter og sociale medier i serien.
Intertekstualitet og seriens brug af den.
Sproglige perspektiver: At læse og forstå norsk ( http://skam.p3.no/sesong/3/ )
Ungdomsserier som genrer og queerteori.

Væsentligste arbejdsformer.
Læreroplæg, gruppearbejde, arbejde i grupper med filmanalyse og fremlæggelser.

Omfang: 4,5 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17 Danskfagets litterære metoder

Et kort forløb om analysemetoder i danskfaget med fokus på metoderne: biografisk, nykritisk, strukturalistisk og psykoanalytisk metode som forberedelse til litterær analyse i forbindelse med SRP.

Tekster:
"Ringen" Af Karen Blixen (1958)

Baggrund:
"At læse litteratur" og "At analysere litteratur", fra Litteraturens Veje, (e-bog fra systime)
Handout: "Danskfagets litterære analysemetoder"

Omfang: 2 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 18 Hiphop -et sprogligt forløb

Tekster:
"Black Power" af Per Vers (2005)
"Kvinde din" af Jokeren (2003)
"Jokerens rap til debatten om kvindesyn" (2004)
"Tabukompagner" af Suspekt (2007)
"Dauda" (2013), "Oui" (2018), "Stresser af" (2019) af Sivas.
Arbejde med selvvalgt raptekst
Egenproduktion af rap

Baggrund:
Lærerproduceret ppt. om dansk hiphops historie
Uddrag af Det´ sprog til et beat af Jan Aasbjerg Petersen (2010)
Om multietnolekt s. 170-171 fra "Ind i sproget" (2018)

Analysemodeller og skemaer til: flow, rim, rappens koder og ordspil, Lars Bukdahls "Løgmodel", analysemodel til raptekster.

Supplerende materiale:
"Syv sure mænd -om hiphop" tv 2-dokumentar 2006

Fokuspunkter: hiphoppens særlige sproglige koder, kronolekt og multietnolekt, hiphopperens forskellige roller, sociolingvistik og semantiske felter.

Omfang: 7,5 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 11,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 19 Nyere litteratur og selvvalgt digtsamling

Et forløb om tendenser i nyere litteratur (plus minus de seneste fem år).

Tekster:
Uddrag af Min lillebror af Christel Wiinblad (2008)
Uddrag af Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage af Naja Marie Aidt (2017)
”Sorgens have” af Caroline Albertine Minor (2017)
Yahya Hassan: uddrag af Yahya Hassan (2013) og Yahya Hassan 2 (2019)

Værklæsning: selvvalgte digtsamlinger fra de seneste fem år (se dokument "Forslag til selvvalgt digtsamling 2025" for overblik over de valgte og læste værker).

Baggrund:
Lærerproduceret ppt. med uddrag fra bl.a.
Foredrag ved Anne-Marie Mai: tendenser i nyere litteratur (2012) og Den menneskelige plet af Stefan Kjerkegaard (2017)
Uddrag fra kapitlet om "Det senmoderne" fra Litteraturens Genveje (2021)
Artikel fra videnskab.dk: "Klovn-trend breder sig på film og TV" (2010)

Supplerende materiale:
"Klovn -Jarlens død" tv2 (2006)
Den 11. time med Mikael Bertelsen: Christel Wiinblad

Fokuspunkter:
At afdække tendenser i nyere dansk litteratur ud fra Anne-Marie Mais fire felter: læseren, traditionen, andre kunstarter og medier, samt det biografiske og det faktiske, Jon Helt Haarders performativ biografisme, autofiktion, og nyeste forskning på området af Stefan Kjerkegaard, der bl.a. foreslår performativ privatisme

Omfang: 6 %
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer