Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Sct. Knuds Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Idræt C
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
2022ru id (1ru id, 2ru id, 2ru id-lærere, 3ru id, 3ru id-lærere)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Flerfagligt forløb
INDHOLD
Under det flerfaglige forløb vil I i idræt blive præsenteret for idrætsfagets metoder samt teori om sundhed, kondition og styrke. For at kunne besvare de præsenterede problemformuleringer skal I desuden teste jeres kondital og styrke.
Fra idrætsfagets læreplan arbejder vi med kernestoffet:
• grundlæggende principper for træning
• basale natur- og sundhedsvidenskabelige samt humanistiske og samfundsvidenskabelige begreber om fysisk aktivitet, livsstil og idrætsvaner
• de for undervisningen relevante videnskabelige metoder.
MATERIALE
Dokumentet om idrætsfagets metoder
Sider fra Yubio 2022:
s. 13-39: Fra afsnit 1.1 Sundhedens ansigter til og med afsnit 1.3.4 Hvor mange, hvem og hvor?
s. 67-71: Fra afsnit 3.1 Superkompensation til og med afsnit 3.2 Arbejdets tre faser
s. 72-75: Fra afsnit 3.4 Aerob træning til og med afsnit 3.4.1 Kondital og udholdenhed
s. 78-83: Fra afsnit 3.6 Styrketræning til og med afsnit 3.6.2 Muskeludholdenhed
s. 193-197: Fra afsnit 7.1 Test-typer til og med afsnit 7.2.1 Biptest/yo-yo-test
s. 199-200: Fra afsnit 7.3 Test af styrke til og med afsnit 7.3.1 Bænkpres
s. 202-203: Fra afsnit 7.3.4 Squat til og med afsnit 7.3.5 Estimering af 1-RM
s. 210-213: Fra afsnit 7.7. Tests og matematik til og med afsnit 77.1 Deskriptiv statistik
Antal sider i alt: xx sider
Undervisningstid: 6,33 timer
Fordybelsestid: 0 timer
ARBEJDSFORMER
Undervisningen består hovedsageligt af eksperimentelt arbejde (når vi tester), klasseundervisning (teorimodulerne) og gruppearbejde.
FAGLIGE MÅL
Fra læreplanen er de faglige mål, at I skal:
• gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i forbindelse hermed kunne redegøre for centrale begreber inden for træning og idrættens discipliner
• beherske centrale færdigheder i udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter inden for de tre færdighedsområder: boldspil, musik og bevægelse, klassiske og nye idrætter (i vores forløb er vi i færdighedsområdet 'klassiske og nye idrætter')
• indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer
• kunne forstå den fysiske aktivitets og livsstilens betydning for sundheden
• kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger
• behandle problemstillinger i samspil med andre fag demonstrere viden og kundskaber i relation til fagets identitet og metoder.
Helt konkret skal I i forløbet:
• Opnå viden om grundlæggende principper for styrketræning og brug af styrkerummet samt kondition, konditionstræning og testning
• Vise fysisk kapacitet
• Indgå i og opnå forståelse for jeres egne og andres roller i forbindelse med de gennemførte tests.
Opnå viden om faglige metoder indenfor idræt
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Basketball og Opvarmining
INDHOLD I OPVARMNINGSFORLØBET
I dette forløb arbejdes med rytmisk opvarmning, både en teoretisk del og en praktisk del. Der har i forløbet været særligt fokus på musikforståelse, samarbejde, kropsbeherskelse, kreativitet og kobling af teori.
Fra læreplanens kernestof har vi arbejdet med:
- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet
- aktiviteter, der fremmer kropbeherskelse
- aktiviteter, der fokuserer på samarbejde
- grundlæggende principper for træning
- de for undervisningen relevante digitale redskaber
MATERIALE
Dokumentet 'Opvarmningsprogram introskrivelse'
I Yubio 2022 i kapitel 30 Rytmisk opvarmning har I læst afsnit 30.2 til og med afsnit 3.4 på s. 1242-1247.
I har desuden læst afsnit 3.3 i kapitel 3 Træningslære på s. 71-72 i Yubio 2022.
Supplerende stof: Til inspiration til øvelser: Svingøvelser på s. 1250-1251 og Hoppeøvelser på s. 1252+1256.
Antal sider: 8,5 sider
Undervisningstid: 9,5 timer
Fordybelsestid: 0 timer
ARBEJDSFORMER
Vekselvirkning mellem arbejde i plenum og gruppearbejde og arbejdsformer med egen refleksion samt udarbejdelse af synopsis og dokumentation ved medieprodukt.
FAGLIGE MÅL
Ifølge læreplanen skal eleverne udarbejde, gennemføre og evaluere et opvarmningsprogram til musik og i relation hertil kunne redegøre for relevant fysiologisk teori. Desuden skal eleverne igennem arbejdet med opvarmningsprogrammerne opnå kropsbevidsthed samt kunne beherske centrale færdigheder.
Det vil i dette forløb sige, at eleverne evalueres på:
• Opbygningen, variation og progressionen i programmet.
• Valg af øvelser – kommer programmet omkring alle store led og muskelgrupper?
• Bevægelseskvalitet - udføres bevægelserne ordentligt.
• Evne til at koble musik og bevægelse – passer øvelserne til den valgte musik?
• Arbejdsproces - hvordan har de arbejdet med opgaven?
• Evne til at koble teori og praksis
• Evne til at give feedback andres programmer og at modtage feedback på eget på eget program.
INDHOLD I BASKETFORLØBET:
I dette forløbet arbejdes der med basket, både en teknisk del og taktisk del.
Teori:
Videomateriale fra:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLE086531526542179
Video nr. 16, 17, 19, 20, 21
Video om cutting
https://www.youtube.com/watch?v=hquaGAUWCH4&t=26s
Faglige mål til forløbet:
- at eleverne efter forløbet behersker de grundlæggende tekniske færdigheder i at aflevere og modtage bolden, drible, pivotere, skyde på kurven, lave lay-up, samt udføre forsvarsbevægelser.
- at eleverne efter forløbet har kendskab til og forståelse for de grundlæggende taktiske færdigheder i:
a) forsvarsspillet: mandsopdækning og zoneopdækning
b) angrebsspillet: hvordan man bruger forskellige løbemønstre som "give and go", "Backdoor" og cuts.
- at eleverne undervejs i forløbet udviser evner til at indgå i samarbejdsrelationer så spillet på jeres hold og undervejs i øvelserne fungerer bedst muligt.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
14,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Ultimate og team
Faglige mål til forløbet:
1. Beherske tekniske færdigheder: baghåndskast, forhåndskast, hammerkast, pivotering/finte før der kastes, gribe en disc stående og mens I er i bevægelse.
Konkret skal I:
- Have kendskab til og kunne beherske baghåndskast til makker 5-10 meter væk med god
præcision.
- Have kendskab til og kunne beherske forhåndskast til makker 5-10
meter væk.
- Have kendskab til hammerkast.
- Kunne gribe disken med pandekagegrebet, hvis discen afleveres
korrekt
- Kunne gribe discen med pincetgreb, hvis afleveringen ligger til det.
- Kunne pivotere under pres og aflevere til makker.
2. Beherske taktiske færdigheder: angrebsåbninger, lægge pres på hhv. forhånds- og baghåndsside i forsvarsspillet, cutte fri af modstander.
Konkret skal I:
- Have taktisk kendskab til basale regler og "spirit of the game"
- Have taktisk evne til at gøre dig spilbar i de tomme rum
- Kunne udføre et "cut" under modtagelse af en aflevering.
3. Opnå viden om teamteori (dannelse, udvikling og faser indenfor team, kohæsion og roller) og kunne forholde teorien til egen praksis (eget teams udvikling)
Materialer:
- The Rules of Ultimate Frisbee (Ultimate) - EXPLAINED! (til modul 1)
- Troels Wolf & Jørn Hansen B- for bedre Idræt s. 155-166 om teamsamarbejde
- Yubio 2023, s. 663-692.
- World Games 2017 Ultimate Gold Medal Game - USA v COL (15 min inden modul 6)
Arbejdsformer:
Der vekselvirkes mellem pararbejde og teamarbejde i forløbet.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Softtennis og Springgymnastik
SPRINGGYMNASTIK
FAGLIGE MÅL
Der vil i dette forløb blive lagt vægt på, at I opnår grundlæggende viden og færdigheder indenfor springgymnastik og komplekse bevægelser.
Fra læreplanen skal I kunne:
- gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i den forbindelse få kendskab til centrale begreber inden for træning og idrættens discipliner
- beherske centrale færdigheder i udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter inden for de tre færdighedsområder: boldspil, musik og bevægelse, klassiske og nye idrætter
- opnå kropsbevidsthed
- indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer
Mere konkret skal I kunne:
- redegøre for de grundlæggende gymnastikpositioner og bevægelseselementer samt udføre øvelser, der foreviser disse positioner og elementer.
- udføre et strakt ophop på airtracken samt redegøre for, hvad der kendetegner et korrekt udført ophop.
- stå på hovedet med modtagelse samt redegøre for, hvad der kendetegner en korrekt udført hovedstand.
- stå på hænder med modtagelse samt redegøre for, hvad der kendetegner en korrekt udført håndstand.
- udføre et lavt overslag fra airtrack eller springbræt over plint med modtagelse samt redegøre for, hvad der kendetegner et korrekt udført lavt overslag.
- udføre et kraftspring fra airtrack med modtagelse samt redegøre for, hvad der kendetegner et korrekt udført kraftspring.
- være modtager på hovedstand, håndstand, lavt overslag og kraftspring samt redegøre for, hvad der er de vigtigst fokuspunkter som modtager.
- redegøre for springfaserne i relation til lavt overslag og kraftspring.
- redegøre for teorien om komplekse bevægelser. Herunder skal I kunne redegøre for de forskellige bevægelsestyper (simple reflekser, sammensatte medfødte bevægelser og komplekse tillærte bevægelser), redegøre for de tre stadier og hvad der kendetegner dem samt kunne vurdere hvornår udførelsen hovedstand, håndstand, lavt overslag og kraftspring er i hvilket stadie.
MATERIALE
Teksten ’Grundlæggende forudsætninger’
Teksten ’Modtagning’
Video af lavt overslag
https://youtu.be/D9NqC8ZHHfA
Teknikstudie af lavt overslag. Prøv at koble faserne til de 7 springfaser, som I har læst om i ”Grundlæggende forudsætninger”.
https://youtu.be/LIOs36b1G74
Video af de primære fejl ved udførelse af et lavt overslag. Hvad skal man passe på med at gøre?
https://youtu.be/-GUkcJ2vSIc
Video af modtagning lavt overslag. Der vises tre versioner. Vi skal arbejde med den første. Hvad gør modtageren med sine hænder?
https://youtu.be/qFhtxb4Wnxc
Video af kraftspring
https://youtu.be/3bIUlLx5ltI
Teknikstudie af kraftspring. Prøv at koble faserne til de 7 springfaser, som I har læst om i ”Grundlæggende forudsætninger”.
https://youtu.be/Qee5lwwh4XE
Video af modtagning af kraftspring
https://youtu.be/8K_mBPkwyA4
Om Komplekse bevægelser i Yubio 2022, s. 867-870.
Softtennis
Faglige mål:
- at I efter forløbet har kendskab til og i nogen grad behersker de grundlæggende slagtekniske færdigheder i forhåndsslaget, baghåndsslaget, flugtningen og benarbejdet.
- at I efter forløbet har kendskab til og forståelse for de grundlæggende taktiske færdigheder i
opbygningen af et point, dvs. egen placering på banen og placering af boldene i forhold til modstanderens position på banen, så duellen kan vindes.
-Bevidsthed om styrketræning i forbindelse med tennis. Ybio side 67-69 og 78-83.
Teori:
- Aldersrelateret træning i tennis s. 102-103 om forhånd
- Aldersrelateret træning i tennis s. 104-105 om baghånd
- Aldersrelateret træning i tennis s. 112-113 om flugtninger i forhånd
- Aldersrelateret træning i tennis s. 60-61 om taktik
Videoer:
- Novak Djokovic Forehand and Backhand In Super Slow Motion - 2013 Cincinnati Open - https://www.youtube.com/watch?v=wIU_3TIUzDo
- Flugtninger: https://www.feeltennis.net/volley-preparation/
|
Indhold
|
Kernestof:
-
2u: Vi skal starte på forløbet med springgymnastik. Til dette modul er der ingen lektie, med tag tøj på, der passer til springgymnastik. Dvs. bare tæer, tøj der kan give sig og bliver siddende på kroppen, når vi skal hop, rulle og have hovedet nedad
-
2r: Vi skal starte på Skumtennis. Medbring tøj til at være indendørs (inklusiv sko). Lektie ligger i Klassenotesbogen under forløbet - modul 1. Følg link her: Lektie til 1. lektion (Webvisning)
-
2u:
-
2r:
-
2.u: 1) Se videoen af lavt overslag igenhttps://youtu.be/D9NqC8ZHHfA
-
2.u: Læs side 867-870 i Yubio 2022 om komplekse bevægelser og svar på nedenstående spørgsmål:
-
2r: Lektien til moduler finder du under fanen "Skumtennis 2g", på undersiden Modul 4 - Lektier til modulet. Der er en video I skal se, samt lidt læsning om teknik (flugtninger).
-
2.u: 1) Se videoen af kraftspring https://youtu.be/3bIUlLx5ltI
-
2r: I skal arbejde med drejebog - der er ingen ny lektie
-
2u: Genlæs gerne teorien fra forløbet og husk dig selv på, hvordan springfaserne er i kraftspring og i lavt overslag.
-
2u: I skal starte på Skumtennis. Medbring tøj til at være indendørs (inklusiv sko). Lektie ligger i Klassenotesbogen under forløbet - modul 1. Følg link her: Lektie til 1. lektion (Webvisning)
-
2r: Vi skal starte på forløbet med springgymnastik. Til dette modul er der ingen lektie, med tag tøj på, der passer til springgymnastik. Dvs. bare tæer, tøj der kan give sig og bliver siddende på kroppen, når vi skal hop, rulle og have hovedet nedad
-
2u: Lektien til modulet ligger i klassenotesbogen under fanen Skumtennis 2g, på undersiden "Lektier til 2. lektion"
-
2r:1) Læs den vedhæftede tekst Grundlæggende forudsætninger og læs den vedhæftede tekst om Modtagning. 2) Så du ved, hvad vi arbejder hen mod, skal du se videoen af lavt overslag (et lavt overslag kaldes også et hovedspring) https://youtu.be/D9Nq
-
2.r: 1) Se videoen af lavt overslag igen https://youtu.be/D9NqC8ZHHfA
-
2.r: Læs side 867-870 i Yubio 2022 om komplekse bevægelser og svar på nedenstående spørgsmål:
-
2.r: 1) Se videoen af kraftspring https://youtu.be/3bIUlLx5ltI
-
2.u
-
ALLE: Besvar dette spørgeskema, hvor I skal stemme om, hvilket forløb I vil have som det næste danseforløb.
-
2r: Genlæs gerne teorien fra forløbet og husk dig selv på, hvordan springfaserne er i kraftspring og i lavt overslag.
-
2u: Vi skal arbejde med drejebog, læs om drejebogen inde på One-note under forløbet softtennis.
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Træningsprojekt
Faglige mål:
• At du opnår teoretisk indsigt i hvordan kroppen fungerer og påvirkes af fysisk aktivitet og i særdeleshed konditionstræning.
• At du udarbejder en træningsplan, med fokus på kondition, som du løbende justerer
• At du arbejder med individuelle mål, som motiverer dig.
• At du fører træningslogbog.
• At du bliver i stand til at reflektere over, hvordan dit træningsforløbet er gået og
• At du kan gennemfører de konditionstests som forløbet indeholder
• At du forholder dig kritisk både til dit eget resultat og til testmetoden samt kan reflektere over, hvilke erfaringer fra forløbet, som du tager med dig.
At du som evaluering af dit træningsprojekt udarbejder en mundtlig afrapportering med udgangspunkt i en powerpoint eller et andet mindre skriftligt produkt.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Kære 3ru. Vi starter hårdt og brutalt ud med en konditest forud for træningsprojektet, som er en obligatorisk del af pensum i 3g. Begejstringen er nok ikke så stor. Til gengæld får vi testen overstået i første modul. Vel mødt til idræt i 3g.
-
Kære alle
-
De næste 3 onsdage skal I møde 3 forskellige stationer. I er derfor blevet inddelt på 3 hold.
-
Lektie til Gruppe 3: Læs om superkompensation og arbejdets tre faser i afsnit 3.1 og 3.2 i Yubio. Vi skal være ude og prøve nogle ting af i forhold til løbeteknik.
-
Lektie til Gruppe 2: Læs om superkompensation og arbejdets tre faser i afsnit 3.1 og 3.2 i Yubio. Vi skal være ude og prøve nogle ting af i forhold til løbeteknik.
-
De næste to gange skal vi lave to forskellige aktiviteter. I deles klassevis.
-
I skal vælge, hvem I gerne vil være i eksamensgruppe med. Udfyld spørgeskemaet, der er vedhæftet her. HUSK at læse beskrivelsen i spørgeskemaet.Eksamensforløbene er: Basketball, Ultimate, Softtennis, Springgymnastik, Salsa og Hiphop.
-
Stjerneløb og selvtræning
-
DER ER DEADLINE I DAG: I skal vælge, hvem I gerne vil være i eksamensgruppe med. Udfyld spørgeskemaet, der er vedhæftet her. HUSK at læse beskrivelsen i spørgeskemaet.Eksamensforløbene er: Basketball, Ultimate, Softtennis, Springgymnastik, Salsa og H
-
Husk tøj efter vejret. Vi skal ned til Skovsøen og løbe slut-coopertest.
-
Vi kan nu også offentliggøre jeres eksamensgrupper. Det er jo altid mulighedernes kunst at lave grupper ud fra ønsker, men mange af jer har fået mange ønsker opfyldt.Os, undervisere, synes, at grupperne er lavet på en måde, hvor I alle får mulighed f
-
1) Læs den nye udgave af "Information om træningsprojektet inkl. rapportskrivningen" 2) Start op på dit skriftlige produkt (powerpoint, planche, synopsis eller lignende) til afrapportering af dit træningsprojekt. Du skal til hvert emne til den m
-
I behøver ikke være omklædte, da vi arbejder med teorien i dette modul. Vi mødes i hallen.
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Volleyball og fodbold
Volleyball:
Formål:
Grundlæggende indføring i de centrale teknikker og taktikker i volleyball. Herudover skal der være en forståelse for spillets historie, opbygning og regler.
Faglige mål:
Du skal kunne:
- Forklare om og udføre fingerslag med højde og præcision – både isoleret og i en spilsituation.
- Forklare om og udføre baggerslag med højde og præcision – både isoleret og i en spilsituation.
- Forklare om og udføre smash – både isoleret og i en spilsituation.
- Forklare om og udføre underhåndsserv – både isoleret og i en spilsituation. (Overhåndsserveren er også præsenteret, men er ikke et fagligt mål).
- Forklare om og udvise forståelse for regler og rotationssystem.
- Forklare om placering og taktik. Herunder er blokade og diagonalangreb præsenteret, men det er altså ikke et fagligt mål at kunne udføre disse.
- Forklare om spillets historiske udvikling.
Evaluering:
I evalueres løbende, og kan selv kigge i evalueringsmatrixen for selvevaluering.
Fodbold:
Formål:
At eleverne skal kunne opnå færdigheder indenfor centrale teknikker og færdigheder indenfor fodbold.
Faglige mål:
Teknisk: aflevering med inderside, tæmning, tackling, driblinger, skud med inderside og vrist.
Taktisk: at gøre sig spilbar. Kunne spille dybt og bredt og vælge rigtigt i en given situation.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Hiphop og Laban
FORMÅL
Der vil i dette forløb blive lagt vægt på, at du opnår grundlæggende viden og færdigheder indenfor
hiphop og Rudolf Labans bevægelsesprincipper. Det overordnede formål med forløbet er, at du opnår
den basale teknik, der skal til for at danse en lang hiphop koreografi, hvor du selv laver noget af
koreografien.
Fra læreplanen skal du kunne:
- gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i den forbindelse hermed kunne redegøre for og anvende centrale begreber inden for træning, idrættens discipliner og teoriområder
- beherske centrale færdigheder i udvalgte idrætsdiscipliner og aktiviteter inden for færdighedsområdet musik og bevægelse
- opnå kropsbevidsthed
- indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer
- kunne indsamle data om, analysere og vurdere egen fysisk aktivitet med henblik på forbedring af praksis
- kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af idrætslige problemstillinger
- opnå viden og kundskaber om centralt arbejdsfysiologisk samt udvalgte områder inden for den humanistiske og samfundsvidenskabelige idrætsteori og anvende denne viden til at analysere og vurdere fysisk aktivitet
kunne analysere og reflektere over idrættens kulturelle værdier i Danmark og i andre lande
- demonstrere viden og kundskaber i relation til fagets identitet og metoder.
Mere konkret skal du kunne:
- udføre bounce, jacking og pose.
- udføre hiphop trin af forskellig sværhedsgrad, både enkeltvis og i en sammenhæng. Herunder trinene step touch, Slide, V-trin, A-trin, armsving, støt foran, børst støv af skuldrene, grapewine, turn med klap, kick ball change og running man.
- redegøre for Labans fem bevægelsesprincipper og med udgangspunkt i dem kunne udvikle og udføre en længere hiphop koreografi.
MATERIALE
Om baggrunden for hiphop på s. 1331-1334 i Yubio 2022
Dokumenterne 'Laban - Kort fortalt', 'Laban, Intro og Body', 'Laban, Effort', 'Laban, Shape', 'Laban, Space', 'Labans bevægelsessprog - et lille udvalg' og 'Hiphoptrin'.
Supplerende: Inspiration til nye 'moves' på s. 1336-1343 i Yubio 2022.
EVALUERING
Du evalueres løbende gennem forløbet. I plenum og i gruppearbejdet høres du i din forståelse af bevægelsessproget. Din tolkning af bevægelsessproget kommer til udtryk i jeres udviklede koreografi. Løbende filmes den færdige hiphopkoreografi.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/590/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56239415292",
"T": "/lectio/590/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56239415292",
"H": "/lectio/590/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56239415292"
}