Titel
3
|
Virksomhedens markedsforhold og afsætning
Faglige mål/indhold: Anvende viden om virksomhedens konkurrenceforhold til at undersøge og diskutere virksomhedens marketingsmix og strategiske muligheder, og demonstrere viden og kundskaber om fagets identitet og metoder. Samt indgå i en faglig dialog og kunne diskutere erhvervsøkonomiske problemstillinger.
Kernestof: Der er gennemgået kernestof om konkurrenceforhold, positionering, valg af konkurrence- og vækststrategi, branding, kundesegmentering og marketingsmix.
Virksomhedsbesøg: Nordic Microbes + Faglig byvandring i Odense Centrum: Butikker og ledige lejemål i Kongensgade og Vestergade.
Materiale: Følgende afsnit eller uddrag af afsnit fra i-bogen (Luk virksomheden op) er læst som kernestof: Afsnit 2.1, 2.2, 2.3, 2.5, 2.6, 2.7, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11 og 2.12) + afsnit 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5, 3.6, 3.7, 3.8, 3.9, 3.10.
CASES: Shaping New Tomorrow, Alkoholfrie øl: Carlsberg, Artikler om vækst, valgfrie virksomheder
Arbejdsformer: Elevoplæg, tavleundervisning, casearbejde, virksomhedsbesøg og gruppearbejde.
Omfang: ca. 82 sider - fordelt på kernestof og supplerende stof (herunder artikler og anden materiale om virksomhedscases).
|