Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Gribskov Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Dansk A
|
Lærer(e)
|
Ingeborg Gade
|
Hold
|
2022 DA/v (1v DA, 1v DA skr, 2v DA, 3v DA)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
2
|
Grundforløb
Formålet med forløbet er at lære eleverne elementære retoriske og argumentatoriske begreber og modeller. Gennem læsning og analyser af politiske taler og aktuelle debatter indfører forløbet eleverne i retorik og argumentation.
Udover en analytisk receptiv dimension arbejder eleverne praktisk og produktivt med at skrive debatindlæg under temaet ”Ung i Gribskov”. De bedste debatindlæg udvælges til lokalavisen.
Denne del af forløbet arbejder med processkrivning og feedback med fokus på såvel struktur, argumentation som retskrivning.
Anvendt materiale i forløbet:
Sofie Lindes tale ved Comedy Zulu Award 2020 , TV 2
Tessas nytårstale 2021, DR 2
Greta Thunbergs tale ved klimamarchen i København (25.05.2019)
Faglige forbindelser: Afsnittet ”Retorik” med fokus på det retoriske pentagram og appelformerne: etos, logos og patos.
samt afsnittet ”Argumentation” med fokus på påstand, begrundelse, hjemmel, rygdækning, styrkemarkører og forbehold samt argumenttyper.
Ebrahim Saids debatindlæg ”Kvindes ansvar” i Weekendavisen (23.10.2015).
Ida Vogensen: ”Aflyst vogntur” (7.05.2020)
Anna Østergaard: ”Alle kvinder burde prøve at stå croquis”, Politiken (13.03.2013)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Det fortællende menneske
Formålet med forløbet er at introducere eleverne til den klassiske fortælling som genre og dens grundelementer.
Eleverne introduceres for tekstanalysen og lærer at undersøge samspillet mellem handlingens forløb og tema, fortællingens miljø og tema samt fortæller og tema. Begreber der introduceres i forløbet er: Genre, plot, komposition, tema, miljø, symbol og ledemotiv. I forbindelse med disse elementer arbejder eleverne i særlig grad med kortfilmen "Helium", der også udgør deres første værk.
Udover dette arbejder eleverne praktisk og produktivt med at skrive analyse af
B. S. Ingemann fortælling ”Glasskabet” fra 1847. Fokus på det skriftlige arbejde er at anvende begreber samt formidling.
Kernestof:
Henrik Pontoppidan: ”Den stærke skrædder” (1890)
B.S. Ingemann: ”Glasskabet” (1847)
H.C. Andersen: ”Klods-Hans” (1855)
Ukendt forfatter: ”Jesper og prinsessen” (ukendt årstal)
Kim Magnussen: Helium (2013) – kortfilm - VÆRK
Supplerende:
Barbara Illum og Rune Kastberg Søndergaard: ”Textur: Tekstarbejde i dansk”, p. 129 -142.
Jacob Ehrbahn: ”Årets pressefotos 2015”, Politiken
Ralph Eggleston: ”For the Bird”s (2001), Pixar - kortfilm
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
22 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Litteraturhistorie: Vikingetid og Middelalder
Forløbet ser på litteraturen i vikingetiden og middelalderen - herunder den nordiske sagafortælling samt folkevisen som som genrer. Der perspektiveres til samfundet og tidens værdier i både vikingetid og middelalder og sammenlignes med nutidens samfundssyn og værdier.
Kernestof:
Vikingetid:
Gisles Saga - kapitel 34 - 36 (uddrag)
Gunlaug Ormtunges saga - VÆRK
Middelalder:
Ebbe Skammelsøn
Elverskud
Supplerende:
Mimi Sørensen og Mads Rangvid: "Brug Litteraturhistorien":
" Det islandske mirakel" og "Sagaernes univers: slægt, ære og hævn" samt afsnittet "Middelalderen: slægt, ære og hævn" - 1050-1500-tallet.
Anette Hauge Nielsen m. fl: "Dansk på ny": "Saga"
Ole Schultz Larsen: "Håndbog til dansk - Litteraturhistorie" - "Den norrøne stil".
Iram Haq: "Hvad vil folk sige?" (2017) - film
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
32 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Fakta og fiktion
Dokumentarforløb:
Visit Denmark: Danish Mother Seeking (2009)
Max Kestner: "Rejsen til ophavet" (2004)
De tre dokumentarformer: Observerende, autoritativ og deltagende.
Visit Denmark: Danish Mother Seeking (2009)
Den deltagende: Michael Moore: "Where to Invade next" (2015) - uddrag (Afsnit om fængselssystemet i Norge)
TV 2 "Operation X": "Narret til porno" (2006) – uddrag
DR-dokumentar: Præster under anklage (2010) – anslaget
Janus Metz Pedersen: Amadillo – uddrag (2010)
Nille West for DR: "Christianias Børn".
Min Læring: E-bogen "God stil" - afsnittet om Dokumentar
Værk: DR´"Forfulgt af politiet" (2023) - VÆRK
Lærerproduceret materiale om de filmiske virkemidler
Ud og Se: ”Bag smilet” portrætartikel om Remee (januar 2016)
Formål:
At opøve kendskab til de filmiske og dramaturgiske virkemidler, som dokumentaren på film benytter sig af
At analysere dokumentarfilm og podcasts med henblik på deres fortælleformer: fokus på den autoritative, den observerende og den interaktive dokumentarform.
At se på dokumentaren som udtryk, hvordan den skaber autencitet, debat og bliver dagsordensætter.
At give eleverne indblik i og udvikle deres faglige og kritiske kompetencer indenfor mediebrug og mediernes retorik.
Kernestof:
Dorthe Granild og Mette Wolfhagen: "DOX" s. 18-26
Hans Oluf Schou og Mimi Olsen:” Levende billeder – grundbog i mediefag” om dokumentarformerne:
Den autoritative, den observerende og den interaktive dokumentarform s. 236 – 239.
Skriftligt arbejde:
1. Portræt-artikel
2. Analyserende artikel om dokumentarfilm: DR: ”Svømmestjerner under overfladen”
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Brugsanvisning/gruppearbejde
|
09-08-2023
|
Portrætartikel
|
06-09-2023
|
fejl
|
14-09-2023
|
Opgave 2: Tale
|
26-09-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Sprog: Retorik og argumentation
Formålet med forløbet har været at gennemgå elementære retoriske og argumentatoriske begreber og modeller ved læsning/lytning af forskellige typer tekster (taler, debatindlæg, emails mv).
Udover en analytisk receptiv dimension arbejder eleverne praktisk og produktivt med at skrive taler under temaet ”hjem". Denne del af forløbet arbejder med såvel struktur og argumentation på det indholdsmæssige plan samt med mundtlighed, mimik og gestik i forbindelse med det formmæssige niveau. Talerne fremføres til sidst foran en gruppe i klassen.
Kernestof:
Jens Stoltenbergs Nytårstale (2012)
Carsten Jensen: Grundlovstale d. 5. juni 2018.
Katarina Skøtt Jensens tale om ældrepleje ved Talefest (2022).
Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier:
Afsnit 4:9: Retorik og i 4.10. afsnittet om Toulmins argumentationsmodel
Derudover afsnit 4:12: Kommunikationsanalyse: afsnittene "Samarbejdsprincippet og det underforståede" og "Høflighedsprincippet".
DR: "Mellem fjender" - afsnit 4. "Fucking landsforræderiske perkersnude" (2019).
Søren Vrist Christensen: Retorik og argumentation - retoriske virkemidler.https://www.youtube.com/watch?v=Vlgpe6h6jNc
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Det moderne gennembrud
Forløbet har haft fokus på Det moderne gennembrud som en periode i dansk litteratur, herunder:
- naturalisme og impressionisme
- kendskab til Brandes, Darwin og Nitzsche og kunne forbinde personernes tanker med litteraturen og samtiden
- viden om de udvalgte forfattere og kunne redegøre for ligheder og forskelle mellem dem.
- lære at kunne kende stilen i en tekst (med fokus på impressionisme og naturalisme)
- forholde sig kritisk analyserende og fortolkende til en tekst i den litteraturhistoriske kontekst.
Demonstrere viden om og kunne perspektivere træk af den danske litteraturs historie - herunder samspillet mellem tekst, kultur og samfund
Kernestof:
Henrik Pontoppidan: ”Det store spøgelse" (1907) - VÆRK
Henrik Pontoppidan: Ane-Mette - uddrag (1887)
Herman Bang: "Den sidste balkjole" (1887)
Herman Bang: ”Fattigliv" - uddrag (1881)
Amalie Skram: ”Karens jul” (1885)
Supplerende:
Mimi Sørensen og Mads Rangvid: ”Brug litteraturhistorien”
Kapitlet: Det moderne gennembrud: Ud med Gud
Afsnittene: Mande- og kvinderoller til debat, Henrik Pontoppidan: ud med Gud, Amalie Skram: ind med kvinderne og Impressionismen og Herman Bang
Barbara Kjær-Hansen m.fl.: "Litteraturhistorien – på langs og på tværs": Kapitlet om Romantikken.
Malerier fra perioden bl.a.
Christoffer-Wilhelm Eckersberg: "Bella og Hanna. M.L. Nathansons ældste døtre", 1820 (billede Statens Museum for Kunst)
Bertha Wegmann: "Portræt af Jeanna Bauck", 1881
(billede Nationalmuseum, Stockholm)
Michael Strunge: ”Rebel” (1981)
Lasse Nyholm Jensen: ”Så ka’ vi lidt igen” (2015)
DR: ”Øgendahl og de store forfattere – Herman Bang og Henrik Pontoppidan”. (2018)
Klasseundervisning med gruppe og pararbejde
Ekskursion: Nationalmuseet - Det moderne gennembrud
Skriftligt arbejde:
1. Skriveøvelse med naturalistisk og impressionistisk skrivestil
2. Analyserende artikel: Hvordan litteratur sætter problemer under debat
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
30 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Biler og Dyr - Værklæsning
Forløbet har haft fokus på tekstanalysen, herunder i særlig grad komposition, fortæller, person og miljø samt tema og budskab.
I forløbet har vi nærlæst og analyseret flere af novellerne fra "Biler og Dyr" (Globryllup og Tirsdag nat). Eleverne har efterfølgende arbejdet sammen om en enkelt af novellerne og efterfølgende frelagt deres resultater for resten af klassen.
Fokuspunkter
Analyse, fortolke og perspektivere skønlitterære tekster
Anvende centrale mundtlige fremstillingsformer med formidlingsbevidsthed (holde oplæg)
Kernestof:
Helle Helle: ”Biler og Dyr” (2000) - VÆRK
Supplerende
Ole Schultz Larsen: ”Håndbog til dansk” s. 46-69 samt lærerproduceret materiale
Klasseundervisning med gruppearbejde og mundtlige fremlæggelser.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Sprog: Samtalen
Formålet med forløbet har været at belyse, hvad der foregår i samtalen og hvordan vi anvender sproget i praksis. Eleverne er blevet introduceret til en del af pragmatikkens begrebsapparat, herunder turtagning, gambitter, sproghandlinger, principper for god dialogskik. Endvidere gennem facework og transaktionsanalyse at analysere samtaler og kommunikation med henblik på magtforhold og undertekst.
Endelig har forløbet budt op en opfriskning af retorikken og argumentation fra
1. g med henblik på den debatterende artikel
Fokuspunkter:
Dokumenterer indblik i sprogets funktion og variation, herunder dets samspil med kultur og samfund
Anvende centrale mundtlige fremstillingsformer med formidlingsbevidsthed
Deltage reflekteret i og bidrage til digitale fællesskaber
Kernestof:
Om sproghandlinger og transaktionsanalyse
Ole Schultz Larsen: "Håndbog til dansk" side 176 - 183 og 191 - 195
Thomas Korsgaard: "Lasagne" (2019)
Merete Pryds Helle: ”Folkets skønhed” (2016)
Retorik og argumentation:
Ole Schultz Larsen: "Håndbog til dansk" side 150 -161
Supplerende:
Lærerproduceret power point og øvelser
Klip fra youtube anvendt i undervisningen:
Go'Morgen Danmark d. 7/11 2011: https://www.youtube.com/watch?v=aBuWeC-YAV
Niels Malmroes: "Kærlighedens smerte" (1992): https://www.youtube.com/watch?v=WALcEh3eUjg
Susanne Bier: "Den eneste ene" (1999): https://www.youtube.com/watch?v=sL7Uv9Z0P2E
Anders Thomas Jensen: "Blinkende Lygter" (2000): https://www.youtube.com/watch?v=AkBOv68Bzpo
DR: Bertel Haarder går amok: https://www.youtube.com/watch?v=DqVi2EVHQM0
DR: ”Vi ses hos Clement” med Mette Frederiksen – uddrag
https://www.youtube.com/watch?v=XvT2Cwj7yUs
Klasseundervisning med par og gruppearbejde.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Podcast
Forløbet har haft fokus på podcast som genre samt på, hvordan virkeligheden skildres i podcasts - herunder udvælgelse, opbygning, fremstillingsformer for medieformatet.
Podcast:
Mimi Olsen, Martin Houlind og Dorte Palle: ”Podcast”
Særtræk og formater s. 11-16:
Podcastens virkemidler: s. 30-41
Podcastens Dramaturgi s. 42-53
Kli fra følgende podcasts: '
Snakkepodcast:
”Tro på fremtiden til Trump og Brexit” (Information, 2019) – uddrag fra 1. afsnit
”Breinholt taler med…Linda P.” (Podimo, 2020) - uddrag
”Her går det godt” (Julespeciel med gæsten Adam Holm, 2020) - uddrag
Storytelling Podcasts:
”Equinox 1985” ep. 3 – uddrag, (DR, 2017)
”Et langsomt mord” episode 1. (DR, 2018) - uddrag
”Farlige toner – 1.5 Begyndelsen - Dansk jazzhistorie” (DR, 2020)
”Worms Skat” - ”Den sjette masseuddøen” Radio24syv, 2018) – anslag
Næranalyse af hele podcasts:
”Drengen på knallerten” (2016) - https://thirdear.dk/drengen/ (Third Ear, 2016)
"Mixtape- Gidseldrama" https://thirdear.studio/da/pods/mixtape 1.afsnit af to d. 19/6 2022.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Realisme og Modernisme 1900-1920
Vi skal arbejde med tekster fra starten af århundredet til ca. 1920 og set på realistiske og modernistiske skrivestile i perioden, herunder futurisme og ekspressionisme.
Desuden skal vi læse tekster fra det folkelige gennembruds realisme.
Sidst i forløbet skal eleverne analysere forskellige modernistiske digte og fremlægge deres resultater for resten af klassen
Dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder samspil med kultur og samfund
Analyse, fortolkning og perspektivering
Anvende mundtlig fremstillingsform
Kernestof:
Johannes V Jensen: Paa Memphis station (1906)
Tom Kristensen: Middag (1920), Rio Janeiro (1914)
Emil Bønnelycke: Aarhundredet (1918) og ”Gaden” (1917)
Jeppe Aakjær: Naar rugen skal ind (1906)
Martin Andersen Nexø: Lønningsdag (En Idyl) (1900)
Johannes V. Jensens: Naaede den færgen? (1925)
Supplerende:
Søren Vrist Christensen: ”Det moderne gennembrud og Jeppe Aakjær” https://www.youtube.com/watch?v=ngxjEWEwD0w
CarlTheodor Drejer: "De nåede færgen" (Film) 1048
Arbejdsformer:
Klasseundervisning og gruppearbejde
Mundtligt: Fremlæggelse af analyse af modernistiske digte
Escaperoom: med Johannes V. Jensens: Naaede den færgen?
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Skriftlighed 2: Den debatterende artikel
Forløbet har haft fokus på den debatterende artikel, og har dels været en genopfriskning af elementerne ved den debatterende artikel, dels været en uddybning af de forskellige elementer. Hvordan forklare centrale synspunkter? Hvordan diskuterer man synspunkter? Hvordan skrive sit eget synspunkt frem? Hvordan skrive med en personlig stemme i den debatterende artikel? mv.
Anvendt litteratur:
Nicolai Rekve Eriksen m.fl: eksamensgenrerne i dansk STX:
Sørine Gotfredsen: Sørine Gotfredsen: "Kønsdebattens benægtelse af biologi er blevet et mystisk Anders And-sprog", Kristeligt Dagblad d. 8/3 2022
Nynne Bjerre Christensen: "Som barn ville Nynne Bjerre være dreng: Heldigvis talte man ikke om kønsskifte til børn dengang", Kristeligt Dagblad d. 19/8 2022
Greta Gerwig: Barbie, 2023 (film)
Eskildsen, Elisabeth: ”DANSK KVINDESAMFUND: ”Sexistisk humor er ikke harmløs”, POLITIKEN.DK (2014)
Boas, Simon. ”Normal- kampagne i modvind: ’Pinligt og elendigt’”. bt.dk 12. juni, 2018
Elisa Mortensen: "Halvdelen af unge piger er ikke glade for den, de
er. Måske findes grunden hertil på TikTok", Information d. 24/9 2022.
Karoline Gjelstrup Nielsen: "Jeg bruger mange timer på sociale
medier – det kan jeg ikke se et problem i". Ugeavisen Sønderborg d. 13/2 2022.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Litterære metoder
Formålet med forløbet har været at præsentere eleverne for en række forskellige metoder til at analysere og fortolke tekster – såvel fiktive som faktatekster.
I forløbet er der fokus på diskursanalyse, biografisk-, nykritisk-, strukturalistisk-, psykoanalytisk-, samt den læserorienterede metode).
Eleverne er blevet introduceret for de overordnede kendetegn ved de forskellige metoder/analyser og har efterfølgende afprøvet de forskellige læsninger på de anvendte tekster i forløbet.
Forløbet er afsluttet med et projekt, hvor eleverne i grupper har skullet enten vælge en samfundsrelevant sag og lave kampagnemateriale, der kan bruges til at sætte fokus på denne sag – eller et produkt, som skal sælges til et bestemt publikum. I den forbindelse har de anvendt de metoder og teknikker, som vi har arbejdet med i danskfaget.
Kernestof:
George W. Bush: ”Tale til nationen”, 7. oktober 2001.
Osama bin Laden ”Tale”, Berlingske 16. april 2004.
Katrine Marie Guldager: Voksne mennesker kan godt tale om sex 2009
Naja Maria Aidt: ”Som englene flyver” 1993
Sjúrður Skaales: "Israel er mellemøstens lys", Folketingets afslutningsdebat d. 30. maj 2024.
Manilla Ghafuris’ tale d. 5. oktober 2024 "Alle på gaden for et frit Palæstina". tale d. 5. oktober 2024
Supplerende:
Ole Schultz Larsen: ”Håndbog til dansk”: Afsnittet ”Litterære metoder”
Anne Bornerup Græsborg og Mette Møller Jørgensen: ”Diskursanalyse i dansk – sprog, magt og identitet”:
-” Om diskursanalyse - introduktion til begreber”.
Lærerproduceret materiale.
Klasseoplæg og gruppearbejde.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
16
|
Kanonforfattere i Litteraturhistorien
Formålet med forløbet er at repetere vigtige litterære perioder og strømninger fra middelalderens folkeviser og indtil det moderne gennembrud. Derudover at opnå kendskab til de forskellige kanonforfattere og deres skrivestile. Eleverne skal i forløbet opnå et overblik over de centrale kendetegn ved hver periode samt kunne perspektivere dem til hinanden.
Læste tekster:
Ukendt forfatter: "Elverskud"
Ludvig Holberg: "Epistel 28" (1744)
Adam Oehlenschlaeger: "Morgenvandring" (1805)
Steen St. Blicher: "Ouverture" (1838)
N.F.S. Grundtvig: "Er lyset for de lærde blot" (1839)
H.C. Andersen: "Hyrdinden og skorstensfejeren" (1845)
Derudover har Barbara Kjær-Hansen og Tinne Serup Bertelsens grundbog "Litteraturhistorien – på langs og på tværs" været anvendt i forløbet.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
17
|
Hvem er jeg? – eksistentialismen i dansk.
Fokus i forløbet har været at læse tekster med eksistentialismen som fortolkningsramme.
Forløbet har særligt beskæftiget sig med efterkrigstidens forfattere, men har samtidig trukket tråde tilbage og frem i tiden til forfattere, hvis litteratur undersøger menneskets søgen efter mening i tilværelsen.
Forløbet har budt på begreber som eksistens, angst, fremmedhed, tomhed, intethed, at vælge, mening og absurditet m.v.
Læste tekster:
Martin A Hansen: ”Agerhønen” 1947
Karen Blixen: ”Ringen” 1958
Peter Seeberg: ”Patienten” 1962
Klaus Rifbjerg: "Under Vejr med mig selv" (1956) - VÆRK
Supplerende:
Liselotte Henriksen: "Eksistentialisme i dansk - fra Kierkegaard til Sonnergaard", afsnittet "Hvad er eksistentalisme?",
Udvalgte afsnit om hhv. Søren Kierkegaards og Jean Paul Satres eksistentialismeforståelse samt afsnittet "Efterkrigstiden i et eksistentialistisk lys".
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
18
|
Repetition
Forløbet har fungeret som repetition frem mod eksamen. Eleverne har arbejdet med centrale begreber fra tekstanalysen gennem små øvelser, escape room-aktiviteter og elektroniske træningsopgaver. Derudover er det samlede pensum blevet gennemgået med fokus på litteraturhistorisk overblik og de læste værker. Endelig har forløbet indeholdt en prøveeksamen.
Supplerende:
Adam Oehlenschläger: "Der er et yndigt land" (1819)
Michael Strunge: "Der er et yndigt land" (1980)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/61/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53603422709",
"T": "/lectio/61/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53603422709",
"H": "/lectio/61/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53603422709"
}