Gribskov Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Gribskov Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 EN/v - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Gribskov Gymnasium
Fag og niveau
Engelsk A
Lærer(e)
Thomas Engelhardt Kruse
Hold
2022 EN/v (
1v EN
,
1v EN skr
,
2v EN
,
3v EN
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Tilladte hjælpemidler til eksamen
Titel 2
Growing up (without a home)
Titel 3
American Dream - Black USA EKSAMENSEMNE
Titel 4
Addiction
Titel 5
Global English EKSAMENSEMNE
Titel 6
Novel - Gatsby
Titel 7
Jamaica EKSAMENSEMNE
Titel 8
Class and Music in the UK
Titel 9
Dystopia
Titel 10
Man and Nature
Titel 11
Crime 1 EKSAMENSEMNE
Titel 12
Presidential Election
Titel 13
Crime 2 EKSAMENSEMNE
Titel 14
Horror
Titel 15
Love and Relationships EKSAMENSEMNE
Titel 16
Shakespeare - Hamlet EKSAMENSEMNE
Titel 17
(repetition)
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Tilladte hjælpemidler til eksamen
Følgende sider er tilladte til eksamen (ministeriets og skolens generelle regler er altid gældende):
https://www.minlaering.dk/
https://www.ordbogen.com/da/
https://dictionary.cambridge.org/
https://www.oed.com/?tl=true
https://www.merriam-webster.com/
https://abc.ordbogen.com/
https://ordnet.dk/
https://blog.abaenglish.com/english-grammar-linking-adverbs-and-transition-words/
https://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/youmeus/learnit/learnitv288.shtml
nota
Hertil alle sider der er linket til fra Lectios undervisningsbeskrivelse - dog IKKE sparknotes o.l.
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Growing up (without a home)
Omfang ca. 5%
Indhold
Kernestof:
Born_to_be_wild, 2-5.doc
Steppenwolf - Born To Be Wild (Easy Rider) (1969)
KIRSTEN EGEBJERG - CLARA OG MOGENS FRØLU: TEXTING, SYSTIME; sider: 38-45, 78-80
Screening
USA today, November 2022.docx
Kirsten Egebjerg m.fl.: FLUX, systime; sider: 82-90
Answer Task 2 on p. 2
Stone Cold, prereading.pptx
Stone Cold - Intro to Link - 1/16
Stone Cold : Link Section 2
Stone Cold: Link 5
Stone Cold, questions, 1v, 2022.docx
Lavet på skolen: Son of Satan, Systime.docx
About Homelessness | Crisis UK
Homelessness, presentations, groups
Phil Collins - Another Day In Paradise (Official Music Video)
Loose Change.pdf (læs kun novellen nu)
Loose Change, 1v, 2022.doc
Riis.png
Supplerende stof:
Teams
Ret fejl i summaries.docx
Essay, structure.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
American Dream - Black USA EKSAMENSEMNE
Forløbet har fokus på den amerikanske drøm og på sorte amerikanere og borgerrettigheder.
Eleverne skal kende til:
Den amerikanske drøm
(lidt om) slaveriet
Borgerrettighedskampen fra 1950'erne og frem
Raceforhold og -uroligheder i USA, herunder politivold mod sorte i nyere tid
Enkelte væsentlige taler om USA og raceforhold
Arbejdsformer: Her arbejdes individuelt, i par, i grupper samt med fremlæggelser
Vi har taget udgangspunkt i bogen Black Voices
Omfang: ca 6%
Vi har læst:
Studs Terkel: Arnold Schwarzenegger
Whitman: I Hear America Singing
Hughes: I too
Douglass: af Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave
Videoer: Jump Jim Crow, Scrub me Mamma with a Boogie Beat, The Montgomery Bus Boycott: Crash Course Black American History #35
Rosa Parks interview
MLK: af I Have a Dream
JFK: Report to the American People on Civil Rights, 11 June 1963 (uddrag)
Obama: Victory speech
Timeline: racism
supplerende: What to Know About the State Trial Over Tyre Nichols’s Death, Why Diversity Didn’t Save Tyre Nichols
Indhold
Kernestof:
Arnold Schwarzenegger.pdf
Arnold Schwarzenegger, 1g.doc
Whitman + Hughes.pdf
I Hear America Singing + I too.docx
Douglass, Narrative of the Life of....PDF
Læs kopien om/af Frederick Douglass færdig
Discuss the racial stereotypes in these shows. Why a problem?
Jump Jim Crow
Describe the stereotypes of African-Americans in this cartoon
Blackface flødebolle i Pyrus-julekalender (Blackface on danish childrens tv 1997)
Blackface og flødebollebavl - Pyrusballaden er pinlig
Spørgeskema til Fred. Douglass, m. få 1v svar.docx
The Montgomery Bus Boycott: Crash Course Black American History #35
Rosa Parks - Civil Rights Activist | Mini Bio | BIO
Rosa Parks interview.docx
Rosa Parks, questions.docx
Martin Luther King - I Have A Dream Speech - August 28, 1963. 1.05-3.15 + 12-14.50
Martin Luther King, questions, 1v, 2023.docx
Individual work, a dream (1).docx
King – interactive.docx
The national political agenda
KennedyReport to the American People on Civil Rights 11.6.1963, excerpt.docx
Obama, Victory speech, transcript.docx
Obama, connect elements, 1v, 2023.docx
Timeline, racism.pdf
Police violence and racism.docx
What We Know About Tyre Nichols’s Lethal Encounter With Memphis Police
Why Diversity Didn’t Save Tyre Nichols
Supplerende stof:
Mundtlighed - at træne udtale - STX | emu danmarks læringsportal
Cambridge Dictionary | English Dictionary, Translations & Thesaurus
Passiv.docx
Passiv
The Passive, opgave.PDF
Svære ord om tekster – som vi bruger igen og igen.docx
Generel feedback
Kongruens
Ret!
Afsnit
DSN
Amøben
Groups, Racist Violence
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Addiction
Indhold
Kernestof:
Evaluering af USA-forløb
Skr.ex.enA.pdf
Læs "Let's Go to the Videotape" (uddelt og uploadet under opgaven til d. 29/3). Tjek også opgaveformuleringen nedenfor. Er der spørgsmål til opgaven/teksten?
Essay, fiction.png
The short story
Addiction: Opioid crisis
The Addiction Podcast.docx
Bring headset/warm clothing
I am going to die if i keep living.pdf
Afsnit
Addiction, Elements - group work, 1v, 2023 (2).docx
Teams: Skriv emne og navne her
1v bordgrupper.png
Addiction, questions for articles, 1v.docx
Addiction Compendium, 1v, 2023.docx
Breaking Bad.docx
Summary - then Breaking Bad.docx
I sidder i addictiongrupperne:
Here's the Real Reason We Associate 420 With Weed
Breaking Bad
Den gode undervisning.docx
Du skal se dokumentaren og svare på fem spørgsmål på elevfeedback ved denne lektion. Alle skal svare. Man må gerne arbejde sammen. Har du svaret, har du været til stede. Har du ikke svaret, får du fravær. Svar senest kl. 18
Russell Brand From Addiction To Recovery, virtuel.docx
Fine elevsvar, 1v, Brand.docx
Minlæring
STX B, assignment 1-4.docx
DRTV - Beautiful Boy
Beautiful Boy, 1v, 2023.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Global English EKSAMENSEMNE
Forløbet drejer sig om hvor og hvordan (og af hvem) engelsk tales i nutidens globaliserede verden. Her trækkes tråde tilbage til kolonitiden.
Der læses baggrundstekster og ses korte baggrundsfilm. Eleverne arbejder selvstændigt med en variation af engelsk og præsenterer denne. Endelig læses der tekster i klassen der problematiserer imperialisme og det engelsk sprogs udvikling.
Mål: At eleverne kan genkende nogle varianter af engelsk og analysere sig frem til hvad der kendetegner disse. At eleverne med indsigt kan diskutere den engelske sprogudvikling, herunder de forskellige varianters status og prestige i forhold til en britisk norm.
Vi har læst:
Room Service
Agard: Me not no Oxford Don
Agard: Reporting from the great dictionary disaster
Youtubevideoer med David Crystal
Artikel om Global English fra Worlds of English
English as a global Language
Merriman: Eating Sugar (novelle, skriftlig opgave)
Why English
Eleverne har arbejdet i grupper med hhv:
Spanglish
Indian English
English within the world of football
Danglish
?
Omfang: ca 4%
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Global English, group work, 2v, 2023, med navne.docx
Leif Frederiksen: English-Global Language, Malling Beck; sider: 10-15
Læs hjemme. Lav ikke opgaver.
English As a World Language, questions.docx
Eating Sugar, stilladsering
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Novel - Gatsby
Indhold
Kernestof:
Gatsbygrupper
English As a World Language, questions.docx
English as a World Language Feedback.docx
Choose a theme from the novel based on the picture below: Anything you find interesting? Why?
Teams The Great Gatsby
Onenote The Great Gatsby
Gatsby, Chapter 1-3.docx
The Great Gatsby Task (group work), 2v.docx
FIND 10 MISTAKES, Gatsby, chapter 1.docx
F.Scott Fritzgerald: The Great Gatsby, Wordsworth Editions(BibMedia); sider: 3-115
Read chapter 1
Minlæring - adjektiver
Minlæring - adverbier
Minlæring
Read chapter 2
Gatsby
Concord - interactive grammar exercise (2).html
Teams
Great Gatsby, 2v
Read chapter 3
Great Gatsby, 2v, Padlet
The Gatsby Film.docx
Gatsby film
Read chapter 4
IMG_5349.jpeg
"Ain't We Got Fun?" (Van & Schenck, 1921)
Read chapter 5
Teams - written English
Teams - Gatsby
Read text(s) for written assignment for October 6th IF you want to have the chance to ask questions about texts/task in class.
Læs og tænk gerne hjemme. Er nedenstående genkendeligt?
Gatsby grammar.docx
Read chapter 7
Read chapter 8
Læs bogen færdigt
Answer two questions!
Næste emne
Eulogy on the Flapper.pdf
Gatsby, stilladsering.docx
gatsby covers.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Jamaica EKSAMENSEMNE
Forløbet fokuserer på Jamaicas historie, kultur, sport og sprog.
Her arbejdes med forholdes til UK
Her arbejdes i grupper med underemner
Her læses fiktion, non-fiktion, lyrik (sange)
Målet er at eleverne skal vide noget om
- Jamaicas koloniale historie
- situationen nu - fx fattigdom og kriminalitet
- hvad der kendetegner jamaicansk engelsk
Vi har taget udgangspunkt i kap. 2 af bogen Bækgaard: West Indies
Omfang: ca 8%
Vi har læst/set/hørt
Bob Marley: Coming in from the cold
Carribean Islands History
Early B: History of Jamaica
Rise Up (dokumentar, CFU)
Bob Marley: Babylon System
Roger Mais: Blackout
Bennett: Colonization in Reverse
Levy: On The Long Song
Levy: On The Writing of The Long Song (skr. opg.)
What is Emancipation Day
Andrew Holness Emancipation Day Message 2023
Antrobus: Jamaican British
Indhold
Kernestof:
Jamaica - true or false
Marley.jpeg
Bob Marley - Coming in from the cold
Caribbean Islands: History
West Indies, chap. 1., pp. 6-18.pdf
West Indies, Information Gap.docx
Afsnit
kap2_Jamaica_Questions, fork..docx
links til informationssøgning kapitel 2.html
Gallery of persons
Young Jamaican trainer.(Demi)
Group work, Jamaica.docx
Early B - History of Jamaica
Gallery - fill out using keywords (comment on importance to Jamaica if relevant)
CFU-login - Rise Up - Watch and think about questions:
Skærmbillede 2023-11-23 kl. 09.42.09.png
Babylon System (1979) - Bob Marley & The Wailers
Marley:
Survival (Bob Marley and the Wailers album) - Wikipedia
Christus_in_der_Kelter_ÖNB_Mus_Hs_15501_fol_86v.jpg
Jamaica, pp. 92-100, Bob Marley.pdf
Teams, group work
Lego.jpeg
prejudice.html - Pair work: Choose 2-3 questions that you find intersting. Discuss. Give answers in class.
Jamaica, pp. 26-32, Mais, Blackout.pdf
Groups
Blackout:
Colonization in Reverse.pdf
Læs færdig hjemme: Jamaica, pp. 26-32, Mais, Blackout.pdf
Colonization in Reverse, vocab.docx
Colonization In Reverse By Louise Bennett
Andrea Levy - The Long Song
The Writing of the Long Song.docx
Pre-watching:
MHPM Andrew Holness Emancipation Day Message 2023 - 3 min.
MHPM Andrew Holness Emancipation Day Message - August 1, 2016
966065f9a5632b9fd1046dcd81e59282.jpg
Ethos, Pathos, and Logos in Persuasion/Advertising/Writing
kap2_Basic_Rhetorical_Devices.docx
What does the speech (2016) remind us of?
kap2_The_Communication_Model.pdf
Det er lektie at få udfyldt doc'et med gruppens opgave til The Writing of the Long Song
Jamaican British - If you are British.pdf
Jamaica group work (podcast m.m.): Hvis du vil have (mere) feedback, så upload fil eller link til fil. Se under opgaver.
Jamaican British
Supplerende stof:
Urban Dictionary: affi
PSC
Minlæring - verbets tider. opg. 1
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 29
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Class and Music in the UK
Indhold
Kernestof:
A United States? Elevkonkurrence 2024 - Forlaget Columbus
UK - Music from recent decades.docx
Kopier om poetry.pdf
Hungry Heart: In groups: answer one question:
Messages keep getting clearer / Radio"s on, and I"m moving "round my place / I check my look in the mirror / I wanna change my clothes, my hair, my face GENIUS
film-guide-blinded-by-the-light.pptx
Pair work: work and share in class
Blinded by the Light - Kapitelmærkning.pdf
Blinded by the Light - Worksheet.pdf
blinded-by-the-light-gcse-film-studies-factsheet.pdf
the past.jpeg
quote-england-is-the-most-class-ridden-country-under-the-sun-it-is-a-land-of-snobbery-and-george-orwell-48-22-93.jpg
Cunk:
The 80s: Ten Years that Changed Britain
A letter to...
London Calling.docx
Be ready to answer: Summing up: What did we learn about the UK from brief videos last time? Events? Persons? Problems? Music?
Groups
Class in Britain.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Dystopia
Indhold
Kernestof:
Do you know any dystopian fiction/films?
IsItDystopia_flowchart.jpg
dystopia, characteristics.pdf
I Invented Gilead. The Supreme Court Is Making It Real.
dys1.jpeg
The Pedestrian (Bradbury, 1951).pdf
US Ambassador: A. Leventhal
Improvisational Warm Ups : Playing the "Yes, And?" Improv Game
Last time
Last time:
Harrison Bergeron by Kurt Vonnegut.pdf
Læs/lyt inden timen. I svarer på spørgsmål herovre. The Pedestrian (Bradbury, 1951).pdf
Frandsen,Kaj & Gyland,Bjørn: MAN BELONGING -OR NOT BELONGING, Gyldendal; sider: 69-74, 163-171
Join conversation - films
2v, Pedestrian.docx
Harrison Bergeron, questions, 2v, 2024.doc
I sidder/arbejder i de her grupper i dag:
Matrix, Shut Up and Dance, 2v.docx
Skærmbillede 2024-05-06 kl. 12.38.20.png
Matrix, Shut Up and Dance, 2v, final.docx
I tre grupper. Svar på en del af grammatikopgaven herunder. Gennemgå svarene i klassen og peg på evt. vanskeligheder samt mulighed for brug af hjælpemidler.
Bring notes for matrix work on Shut Up and Dance
Minlæring - opgave
Særligt til dem der var her d.13/5:
Dem der var her 13/5, skal være klar til at præsentere deres opgave. Se nedenfor.
Matrix
Matrix 2v, 2024 (1).docx
The Matrix (IMDB)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Man and Nature
Med udgangspunkt i Wider Contexs arbejder vi med forholdet mellem menneske og natur. Forløbet kredser om en romantisk opfattelse af forholdet - både i samtidens tekster og i nyere. Der arbejdes med digte, en længere novelle, et romanuddrag og endelig to film. Det analyseres og diskuteres hvad naturen kan tilbyde det moderne menneske: eksil, inspiration, refleksion, afvisning af det materielle osv. Naturen ses overalt som et spejl af den menneskelige psyke eller sjæl.
Byatts Sea Story (anvendt til skriftlig aflevering) ligger ligeledes inden for en romantisk naturopfattelse, men teksten tager en drejning og viser sig at være en økoapokalypse. Dette motiv er ikke forfulgt yderligere.
Materiale:
The Ecchoing Green
On a Tree Fallen
To the Virgins to make much of time
Where the wild roses grow
Tables turned
Romanuddrag: Into the wild
Langt novelleuddrag: Brokeback Mountain
Film: Into the Wild, Brokeback Mountain
Indhold
Kernestof:
Forløb
Billeder fra skoven.zip
Medbring alle kopier I fik i onsdags
Første indtryk i 3g
231009hjaelpemiddeloversigt til gymnasiale skriftlige proever.pdf
intro_man_and_nature_word.docx
Ecchoing Green
The Tables Turned by William Wordsworth, Day 21 poetry reading
Bring Wider Contexts. TK noterer hvem der har bogen med.
Lærerens hæfte Reform 2017 stx A.pdf
Discussing "Sea Story" by AS Byatt | Literary Roadhouse Ep 259
Sea Story, stilladsering.docx
Filey
Et forsøg: I dag sidder I to personer ved hvert dobbeltbord. En dame og en herre ved hvert.
Brokeback Mountain, Onenote
What happened so far:
I dag sidder I to personer ved hvert dobbeltbord. En dame og en herre ved hvert.
Pair work - write in Elevfeedback (put both names there)
Lektie til i dag er at læse og forstå (men ikke lave) hvad I skal lave i morgen (arbejde selv) mens jeg har tyrkiske gæster. Det er ét modul. I skal kunne komme på Teams, og I skal finde nogen at arbejde sammen med. Spørgsmål?
Opgave i valgfri grupper (2-4 personer - helst 2-3)
Medbring kopien med Brokeback Mountain-novellen
Brug af AI
Onenote
Short story, pp.
Verbalmønster, Getting Started.pdf
To the Virgins.pdf
"To the Virgins to Make Much of Time" Analysis Screencast
Heath.jpeg
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Crime 1 EKSAMENSEMNE
Forløbet beskæftiger sig med klassisk og nyere crime fiction. Der arbejdes med hvad der definerer og afgrænser genren.
Eleverne skal kunne kende genrens kendetegn og analyse kriminallitteratur med fokus på undergenrer, plot, spændingsopbygning, fortælleforhold m.m.
Omfang samlet: ca. 8%
Vi har læst (i Crime 1 og 2)
Case reopened: Introduction
Crime in Fiction: Introduction
Whodunnit: Introduction
Doyle: Holmes: The speckled Band
A Study in Pink (tv-serie)
Sharp: Tell Me
True Crime: In the Dark (podcast)
Why Are We so Obsessed with True Crime
Indhold
Kernestof:
Skærmbillede 2024-09-11 kl. 16.38.42.png
Skærmbillede 2024-09-11 kl. 22.38.07.png
Afsnit
Teams
Why is crime fiction popular?
Read the introduction about crime fiction:
Holmes
Man kan læse om foreløbigt subjekt under pronominer
Opgaver retur: indsatsområde: sammenhæng:
What do we know about Helen Stoner? Her background/family? Money? Her plans? Her topical situation (Why at Holmes's)?
Minlæring, pronominer
Inden timen: Læs om pronominer i linket
Medbring The Speckled Band
Skærmbillede 2024-09-16 kl. 18.45.04.png
At your tables. Discuss one element of the story. Put keywords on the blackboard.
LAST TIME Read the introduction about crime fiction: Case Reopened, Case in Point.pdf
Maj_2_2024_Fiction-19597.pdf
Medbring Speckled Band
4b.png
At your tables:
Choose Your Fighter
Teams - A Study in Pink
The Adventures of the Speckled Band, 2nd half + general q..docx
Watch Sherlock | Netflix
Spend 7 minutes filling out the sheet
President Obama discusses artificial intelligence with Media Lab Director Joi Ito
The genre, part II
Skr. opg.
Crime
Teams - crime genre
Tell Me.PDF
Tell Me. Zoë Sharp. Study questions.doc
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Presidential Election
Indhold
Kernestof:
Presidential Election
How the system works:
Referat af klassemøde i 3v d. 28/10 2024
Opgaver retur - diaries
American states quizzes:
Group Work on Presidential Election.docx
Kamala-Harris-Ellipse-Speech-2024 (1).pdf
Grupperne skal være klar
Aerial_view_of_White_House_and_the_Ellipse.jpg
The US Presidential Election 2024 - INKSHED | DK
1. Lav Minlæring-opgaverne om Harris
Hillbilly Elegy, tasks.docx
America’s Forgotten Working Class | J.D. Vance | TED
PSC
Skærmbillede 2024-11-13 kl. 17.43.14.png
Hillbilly Elegy.docx
Vance, Hillbilly, final questions:
Podcast groups? Any questions?
Podcast
Opgaver:
Microsoft Forms
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Crime 2 EKSAMENSEMNE
Indhold
Kernestof:
Podcast
Microsoft Forms
In the Dark, The Crime.docx
True Crime
In the Dark, The Crime.docx Afsnit
Horror
Tell-tale Heart
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Horror
Indhold
Kernestof:
Horror
Tell-tale Heart
Tell-Tale Heart
Enoch.PDF Enoch, 3v, 2024.doc
Skærmbillede 2024-12-12 kl. 11.59.52.png
Afsnit
The Future
Smågruppeopgaver retur: election and rhetoric, Vance podacst
swift.jpg
Bring Enoch + crossword
grupper
"The Nightmare Lake" by H.P. Lovecraft | Gothic ghost town poem
Enoch by Robert Bloch | Free Short Audiobook | Horror
Bring Enoch
Quitters Inc..PDF
Grupper
Watch It | Netflix
IT, 2017.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Love and Relationships EKSAMENSEMNE
Rooneys Normal People er i centrum for forløbet. Her er fokus på unge mennesker og parforhold i vores tid. Vi inddrager Irland, klasseforhold og mentalt helbred.
Fremstillingsmæssigt er her fokus på karaktertegning, komposition (flashbacks m.m.) og synsvinkler.
Omfang: ca 8%
Vi har læst romanen.
Vi har brugt bogen Reading Normal People. Vi har arbejdet med star crossed lovers som et perspektiv på bogen og en overgang til Shakespeare.
Indhold
Kernestof:
Reading normal people | READING NORMAL PEOPLE
Sally Rooney: Normal people, Faber; sider: 1-266
Normal People, test.docx
FULL audiobook english Normal People by Sally Rooney minuttal: 30.00-1.54.15
1.54.15 -> end
Skærmbillede 2025-01-23 kl. 15.06.46.png
Grammatik
120-135
Normal People, pp. 120-266
Læs romanen færdig
Dagens grammatik, NP.docx
Fish bowl
Concord - interactive grammar exercise.html
Normal People, articles.docx
Star-crossed lovers.docx
Star-crossed lovers (1).docx
Medbring Star-crossed lovers-kopi
Dagens grammatik
Supplerende stof:
Trump's Inauguration Speech 2025, excerpt.docx
Words Used in Donald Trump’s Second Inaugural Address
Snit for opgave 1-3: 2,5
Fra i går:
Afslutning på et essay
Tjek mine svar/forklaringer. Spørgsmål?
Crime and Horror
Grammatik (gammel opgavetype!)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
Shakespeare - Hamlet EKSAMENSEMNE
Her introduceres til perioden og manden, og eleverne arbejder i grupper med væsentlige aspekter af Shakespeares univers: Shakespeares liv, tragedie og komik samt Shakespeares temaer. Sammen arbejdes der med Shakespeares sprog, den elizabetanske periode og teatret
Vi læser uddrag af Hamlet med fokus på psykologi og psykoanalyse.
Her er fokus på den tragiske helt.
Her bygges oven på viden om lyrik og -analyse fra Man and Nature.
Vi har set Zeffirellis film (1990) og har diskuteret grundlaget for at vælge den dramatisering der er i filmen.
Vi har læst og arbejdet med nedenstående scener af Hamlet:
I, 2
III, 1
III, 4, ll. 1-53
V, 2, ll. 164-303 + 338-346
Omfang: ca 6%
Indhold
Kernestof:
Group work on Shakespeare, 3v, 2025.docx
Skærmbillede 2025-03-12 kl. 08.37.07.png
Shakespeare
Øvelse med drama-begreber.docx
Medbring kopier med krydsord m.m.
Inden timen: lyt til de første 23.30 minutter her
Afsnit
Shakespeare Renaissance and Elizabethan World View (2).docx
Hjælp til at læse og forstå Shakespeare
Video summary. -1.24
Læs pdf grundigt inden timen.
I laver en lille aflevering i skolen - med examcookie
im-tired-cf-all-the-drama-will-cod-7-28-creators-19483598.png
dogs of Shakespeare.jpeg
I dag:
Hamlet Discussion and Analysis Questions
Grammatikken:
III, 1 (2BR02B) At være eller ikke at være.pdf
HAMLET by William Shakespeare - FULL #audiobook 🎧📖 | Greatest🌟AudioBooks
ACT V
Supplerende stof:
Feedback - exam essay
NP - feedback
Gå på examcookie og installer programmet. Start det og log på.
HAMLET by William Shakespeare - FULL #audiobook 🎧📖 | Greatest🌟AudioBooks
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17
(repetition)
Indhold
Kernestof:
Grammatik til skriftlig eksamen:
Robert Irwin Reveals What’s Next After Turning 18!
Hamlet film, Teams
Rounding off
Ubegribeligt | Shakespeare | DR LYD 27.30-38.00
Mest til mundtlig ex
Eksamen, mundtlig
Afsnit
Repetition, 3v, 2025.docx
Digitale hjælpemidler ved de gymnasiale prøver
Minlæring
Skriftlig engelsk - de sidste tip.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/61/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53603428773", "T": "/lectio/61/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53603428773", "H": "/lectio/61/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53603428773" }