Holdet 2022 srp/cs - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23
Institution Gribskov Gymnasium
Fag og niveau Skriftlige opgaver -
Lærer(e)
Hold 2022 srp/cs (1cs DHO, 1csTF1)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 TF1: Hvordan forstås aerob kapacitet

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 TF1: Hvordan forstås aerob kapacitet

TF1 forløb: Hvordan forstås aerob kapacitet
Formål: (fra KH)
• At eleverne stifter bekendtskab med tværfaglig problemstilling, hvor to fag indgår. Illustrere at to fag giver andre svar end brug af ét fag
• At præsentere en problemformulering og problemformuleringens funktion i SRP (forudsætning for opgaveformulering)
• At præsentere enkelte faglige metoder og Den videnskabelige basismodel og bruge det som del af arbejdet med den tværfaglige problemstilling
• At præsentere materialesøgning i fagene og bruge det som del af arbejdet med den tværfaglige problemstilling (eleverne skal have haft kursus hos Johnny i studiecenteret)

Srp-faglige mål (fra læreplanen) som forløbet skal træne/tilgodese:
- afgrænse, formulere og begrunde en problemformulering på baggrund af en kompleks faglig problemstilling
- udvælge, anvende og kombinere forskellige faglige tilgange og metoder
- gøre sig metodiske og basale videnskabsteoretiske overvejelser i forbindelse med behandling af en kompleks faglig problemstilling

Produkt og indhold:
Udarbejdelse af pptx eller tekst (evt. en kombination med 1-2 siders tekst der kan indgå som skriftligt arbejde i fagene) med
• Problemformulering – er problemformuleringen hensigtsmæssig ift efterfølgende opgaveformulering
• Faglige begreber og pointer – forståelse og argumentation for anvendelse i sammenhængen
• Anvendte faglige metoder – hvilke(n) faglige metoder har vi anvendt (navn/betegnelse, teoretisk ramme, styrker/svagheder). Hvordan er metoden/metoderne blevet anvendt, og hvad har vi fundet ud af. Kunne vi have gjort noget andet (og fået andre svar).
• Konklusion – hvad har vi fundet ud af?

Indhold


Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
portfolio: Hvordan forstås aerob kapacitet 28-04-2023
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer