Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Z - Unord budget
|
Fag og niveau
|
Engelsk B
|
Lærer(e)
|
Christian Hindsholm, Karoline Holm Nielsen
|
Hold
|
hj23st1z En (hjst1z En, hjst2z En)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
The American Dreamer (EXAM)
I forløbet 'The American Dreamer' undersøger vi, hvordan 'the American Dream' først blev formuleret, og hvordan den som ideal og kulturelt fænomen har udviklet sig.
Vi analyserer, fortolker og diskuterer i den forbindelse, hvordan forskellige minoritetsgrupper i USA oplever 'the American Dream' og stiller spørgsmålet: Hvem har "ret" til at drømme den amerikanske drøm? Og er der overhovedet kun én, men måske flere?
Vigtige temaer: The American Dream, Civil Rights Movement, Immigrant Americans, Native Americans, Race, Inequality, Opportunities, Hope.
Kernetekster:
- 'I Have a Dream'. Tale af King Jr., Martin Luther. Oprindeligt fra 1963. Manuskript fundet på nettet og gemt i Word.
- 'Let America Be America Again'. Digt af Hughes, Langston. Oprindeligt udgivet 1936. Fundet på nettet og gemt i Word.
- 'The Thign Around Your Neck'. Adichie, Chimamanda Ngozi. Novelle. Oprindeligt udgivet 2009. Scannet fra novellesamlingen af samme navn.
- 'F*ckin' Rez Dogs'. Sæson 1, episode 1 af serien 'Reservation Dogs'. 2021-2023. Star Original. Set på Disney+.
- Thomas, Angie. "The Hate U Give. Roman. 2017. Læst i uddrag ss. 24-28). Læst som del af aflevering 3.
Supplerende materiale:
- 'The Declaration of Independence - Road to the Revolution'. Video på Youtube. Postet af Pursuit of History. 31/5 2021. Sidst besøgt maj, 2025.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=P2GIoBO-uys&ab_channel=PursuitofHistory
- 'The Civil Rights Movement'. Tekst fra Library of Congress. Udgivelsesdato ukendt. Sidst besøgt maj, 2025.
Link: https://www.loc.gov/classroom-materials/united-states-history-primary-source-timeline/post-war-united-states-1945-1968/civil-rights-movement/
Faglige mål:
Sprogfærdighed:
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Sprog, tekst, kultur:
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
- analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
- orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
Kernestof:
- det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
- principper for tekstopbygning
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
- væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
Gennemgået grammatik:
- Adjektiver
- Præpositioner
- Verber (præsens + præteritum)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
25,00 moduler
Dækker over:
27 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Introduction to American Politics
I dette forløb søger vi at skabe en grundlæggende forståelse af det amerikanske politiske system. Vi arbejder med de to dominerende partier: Demokraterne og Republikanerne.
Som en del af dette forløb afholder vi debatrunder i grupper, hvor hver gruppe skal lege repræsentanter for udvalgte amerikanske stater. Grupperne skal derefter undersøge og debattere ud fra, hvad deres pågældende stat ville have gjort.
Kernestof:
- 'Democrats Vs Republicans | What is the difference between Democrats and Republicans?'. Illustretet video fra Youtube. Uploadet af Illustrate to Educate. 14/2 2017. Sidst besøgt maj, 2025. Link: https://www.youtube.com/watch?v=9PrvciTGpRI&ab_channel=IllustratetoEducate
- 'Federalism: Crash Course Government and Politics #4'. Illustreret video på Youtube. Uploadet 14/2 2015. Sidst besøgt maj 2025.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=J0gosGXSgsI&ab_channel=CrashCourse
- 'We The People | Full Episode | The Bill of Rights feat. Adam Lambert | Netflix'. Video på Youtube. Uploadet af Netflix. Uploadet 14/2 2015. Sidst besøgt maj 2025.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=Xq4x84xUdpg&ab_channel=Netflix
- 'Do I Have a Right?'. Online spil på iCivics Education. Senest besøgt maj, 2025.
Link: https://ed.icivics.org/games/do-i-have-right
Supplerende materiale:
- 'US States Quiz'. Quiz på Sporcle.com. Link: https://www.sporcle.com/games/g/states
Faglige tekster om:
- Retorisk analyse
- Digtanalyse
- Novelle/fiktionsanalyse
- Opbygning af argumenter.
Alle faglige tekster er fra 'English Handbook' som skolen har digitalt adgang til gennem Systime.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
The British Empire (EXAM)
I forløbet 'British Empire' kigger vi tilbage og undersøger det britiske imperium i sin storhedstid, men vi kigger også på, hvad det har betydet for de tidligere britiske kolonier at have været en del af emperiet. Hvilke fordele og ulemper har der været? Og hvordan betragter de tidligere koloniserede folkeslag selv deres tid som kolonier?
Vigtige temaer/begreber: Empire, colony, colonizer/colonized, culture, identity, patriotism, independence.
Kernestof:
- Agard, John. "Checking Out Me History". Digt. 1996. (NS: 1,8)
Link: https://docs.google.com/document/d/1RE78Ya5zHFD6yvRxkZlv84TguqjuKTp7-4N77rXSDx8/edit?usp=sharing
- Adichie, Chimamanda. "The Danger of a Single Story". Forkortet manuskript til TED-talk. 2009. (NS: 4,2).
- 'Pocahontas'. Animationsspillefilm. Oprindeligt udgivet i 1995. Set på Disney+.
- Thomson, James. "Rule Britannia". Sang (digt). 1740. (NS: 1,2)
Link: https://docs.google.com/document/d/1gqXl7MWj1mcE6mh21dbjV_7vuNWZA5CF/edit?usp=sharing&ouid=116667843487146101783&rtpof=true&sd=true
- Defoe, Daniel. "Robinson Crusoe". Roman i uddrag. 1719. (NS: 4)
- Singh, Khushwant. "Karma". Novelle. 1950. (NS: 4,1)
Link: https://worldsofenglish.systime.dk/?id=77#c776
Sekundært stof:
- "Arven efter emperiet - at føle sig hjemme". Episode 2 af 5 af serien af samme navn. Sendt på DR K første gang d. 25/6, 2012. Set via MitCFU.
Link: https://mitcfu.dk/MaterialeInfo/?faust=TV0000021339&s=43804312&n=1&o=hits
Faglige mål fra læreplanen:
Sprogfærdighed:
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Sprog, tekst og kultur:
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
- orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
Kernestof:
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke - fiktive tekster, herunder et skrevet værk
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke - fiktive tekster
- faglig læsning af engelske tekster i samspil med andre fag
- historiske og aktuelle forhold i andre engelsksprogede regioner.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
29,00 moduler
Dækker over:
27 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
US 2024 Presidential Election (EXAM)
I dette forløb fulgte vi den amerikanske valgkamp tæt, både før, under og efter selve valgdagen d. 5. november. Vi har i forlængelse af det lignende forløb i 1.g talt om det amerikanske politiske system, de amerikanske partier, centrale politikere og vigtige amerikanske mærkersager.
Det litterære forkus har i forløbet været på analyse af opinionsartikler, politiske taler og TV-debatten mellem Donald Trump og Kamala Harris.
Undervejs i forløbet fik vi et besøg af to unge amerikanere, som læser ved DIS (Study Abroad in Scandinavia), som kunne fortælle nogle langt mere nære og personlige historier om livet som ung i USA.
Til sidst i forløbet fik eleverne den kreative opgave at skulle skrive deres egne vinder/tabertaler.
Kernetekster:
- 'Harris vs. Trump - Presidential debate'. Replay af debatten uploadet på Youtube. Uploadet af ABC News 11/9 2024. Senest besøgt maj, 2025.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=4dOgWZsDB6Q&ab_channel=ABCNews
- 'Kamala Harris' Concession Speech'. Harris, Kamala. Transcript af Kamala Harris' concession speech.
- 'The Harris-Trump election shouldn’t be close. Here’s why it is.' Robinson, Eugene. Opinionsartikel i Washington Post. 29/9, 2024. Senest besøgt maj, 2025.
Link: https://www.washingtonpost.com/opinions/2024/09/29/harris-trump-tight-election/
- 'Kamala Harris needs a minute'. Bai, Matt. Opinionsartikel i Washington Post. 25/10, 2024. Senest besøgt maj, 2025.
Link: https://www.washingtonpost.com/opinions/2024/10/25/kamala-harris-mistake-weakness-cnn-town-hall/
- 'Why Harris’s pitch to Muslim and Arab American voters is failing'. Rogin, Josh. Opinionsartikel i Washington Post. 25/10, 2024. Senest besøgt maj, 2025.
Link: https://www.washingtonpost.com/opinions/2024/10/25/harris-muslim-arab-michigan-support-voters-election/
- 'Young Voters: Driven or Delusional?'. Blue, Alexis. Artikel i University of Arizona News. 1/10, 2024. Senest besøgt maj 2025.
Link: https://news.arizona.edu/news/young-voters-driven-or-disillusioned
Supplerende materiale:
- 'Ideologies of political parties in the United States | US government and civics | Khan Academy'. Video på Youtube. Uploadet af Khan Academy, 24/4 2018. Senest besøgt maj, 2025.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=4_ss4WEN3ZI&ab_channel=KhanAcademy
- 'Reporter explains why this swing state has the power to decide the 2024 election'. Video uploadet til Youtube af CNN. 13/8 2024. Sidst besøgt maj 2025.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=OVuWGZwvSbM&ab_channel=CNN
- 'What are the possible scenarios after American voters cast their ballots?'. Youtube-video fra CBC News. Uploadet 31/10 2024. Senest besøgt maj, 2025.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=neCAy71oIJY&ab_channel=CBCNews
Faglige mål:
Sprogfærdighed:
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Sprog, tekst, kultur:
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
- orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
Kernestof:
- det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
- principper for tekstopbygning
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
- væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
26,00 moduler
Dækker over:
26 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Punching the Air (EXAM)
I dette forløb læser vi romanen "Punching the Air" som vores værkslæsning.
Vi vil i forbindelse med læsningen af romanen diskutere, hvad den fortæller om at være ung og afro-amerikansk i det amerikanske retssystem. Det er dog også interessant at tale om, hvordan "Punching the Air" adskiller sig fra andre romaner, men også hvad der er af ligheder.
Vigtige temaer/begreber: Racism, butterfly effect, intertextuality, characterization, setting, narrator/POV, justice.
Kernestof:
- Zoboi, Ibi and Salaam, Yusef. "Punching the Air". Roman. 2020. (værkslæsning)
Supplerende stof:
- Burns, Sarah and others. "The Central Park 5". Dokumentar. 2012. Set på DVD. NS: 39,7)
- "Short story or novel". Kapitel i "English Handbook". Grundbog af Trine Østergaard. Opdateret 2024.
Link: https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=148
Faglige mål fra læreplanen:
Sprogfærdighed:
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
Sprog, tekst, kultur:
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
- analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
- orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
Kenrnestof:
- det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke - fiktive tekster, herunder et skrevet værk
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke - fiktive tekster
- væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Assignment 2
|
01-12-2024
|
Assignment 3
|
28-01-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
36,00 moduler
Dækker over:
33 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Ansvarlighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
The Future is Now + Tværs 4 (EXAM)
Dette forløb er lidt et dobbeltforløb og så alligevel ikke. I hovedparten af forløbet har vi fokus på fremtiden. Hvordan skal vi overhovedet gøre os begreb om fremtiden? Hvilke udfordringer og muligheder er der i fremtiden? Hvilke forestillinger er der allerede blevet gjort om fremtiden?
Eleverne var i uge 10 på studietur til Rom. Under den tur lavede de i fagene dansk, historie og engelsk et tværfagligt projekt (Tværs 4). Engelsk kunne til dette projekt bidrage med engelsk som lingua franca.
Da engelsk som lingua franca skal være en del af eksamenspensum, er disse to forløb slået sammen, så Tværs 4 ikke står alene og reelt kun vil indeholde spørgsmål i lingua franca.
Vigtige temaer/begreber: Future, AI, engelsk som lingua franca, power, (artificial) intelligence.
Kernestof:
- "David Crystal - Will English Always Be the Global Language?". Video af British Council Serbia. 14/12 2013. (NS: 4,6)
Link: https://www.youtube.com/watch?v=5Kvs8SxN8mc&t=1s&ab_channel=BritishCouncilSerbia
- Liu, Ken. 'Presence'. Novelle. Udgivet 2014. Fundet på nettet og downloadet til Word.
Link: https://www.uncannymagazine.com/article/presence/
- Spielberg, Steven. "Minority Report". Spillefilm. 2002. (NS: 48,3).
- Orwell, George. '1984'. Uddrag af romanen (de første sider af første kapitel). 1949.
Supplerende stof:
- Åbningsscener/uddrag af følgende fire film:
* Terminator 2: Judgment Day (1991)
* Wall-E (2008)
* Back to the Future (1989)
* Blade Runner 2049 (2017)
NS i alt: 4,2
- McGonigol, Jane. "Mental time travel is a great decision-making tool — this is how to use it". Artikel i Ideas.Ted.com. 10/3 2022. (NS: 4,6)
Link: https://ideas.ted.com/mental-time-travel-is-a-great-decision-making-tool-this-is-how-to-use-it/
- "How Did English Evolve?". Video af TED-ED. 27/11 2012. (NS: 1,6)
Link: https://www.youtube.com/watch?v=kIzFz9T5rhI&ab_channel=TED-Ed
- Barg, Jeffrey. "Stop banning words. That’s not how language works." Opinionsartikel i Inquirer.com. (NS: 2)
- Roppolo, Michael. "A new law proposed in Italy would ban English — and violators could face fines of up to $110K". Artikel fra CBS News. 4/4 2023. (NS: 1,2)
Link: https://www.cbsnews.com/news/italy-proposed-law-bans-english-words-violators-may-face-fines-up-to-110k/
- "Why Did English Become the International Language?". Video af Langfocus. 1/10 2017. (NS: 2,3)
Link: https://www.youtube.com/watch?v=iqDFPU9YeQM&ab_channel=Langfocus
- "English as Lingua Franca. Kapitel fra English Handbook (Systime):
Link: https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=166
Eleverne har som del af forløbet lavet musikvideoanalyser af følgende futuristiske musikvideoer.
Busted – Year 3000
Massive Attack (Ft. Young Fathers) – Voodoo in My Blood
Ariana Grande (Ft. Zedd) – Break Free
Michael Jackson (Ft. Janet Jackson) – Scream
Paul McCartney – Hope for the Future
Britney Spears – Break the Ice
Faglige mål fra læreplanen:
Sprogfærdighed:
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Sprog, tekst og kultur:
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
- behandle problemstillinger i samspil med andre fag
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
Kernestof:
- det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
- udtale, ordforråd og idiomer
- kommunikationsstrategier, standardsprog og variation
- det engelske sprog anvendt som globalt lingua franca
- faglig læsning af engelske tekster i samspil med andre fag
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
27,00 moduler
Dækker over:
31 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/6159/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73157363544",
"T": "/lectio/6159/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73157363544",
"H": "/lectio/6159/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73157363544"
}