Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Egedal Gymnasium & HF
|
Fag og niveau
|
Biologi B
|
Lærer(e)
|
Jesper Karup
|
Hold
|
2024 3g Bi (3g Bi)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Hvordan virker hukommelse?
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Hvad kan vi bruge genteknologiske metoder til?
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Angiv følgende stukturer i DNA stregen på nedestående figur 1.docx
-
Julia skal have lækker kage med
-
Bidstrup, Hede, Paludan-Müller, Raae: Biologi i fokus, 1. udg., Nucleus; sider: 24-32, 57-63, 66-67, 82-85, 98-99, 103
-
CFU-login
-
Biostriben - Gymnasie - Det Centrale Dogme
-
Cells.html
-
Insulin effekt i cellerne. Glut 4 og Glut 2
-
Sådan virker Wegovy
-
Insulin frigivelse bugspytkirtlens beta-celler
-
Arbejdes spørgsmål til PCR .docx
-
Arbejds spørgsmål til DNA profil analyse .docx
-
Biostriben - Gymnasie - Eksperimentelt arbejde
-
isolering af dna fra kiwi.pdf
-
Gel-Elektroforese - farvestoffer - DNA (3).doc
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Hvordan har menneskets udviklet sig
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Vi skal lave forsøg med spytamylase som i skal bestemme temperatur optimum for
-
DATA
-
Bidstrup, Hede, Paludan-Müller, Raae: Biologi i fokus, 1. udg., Nucleus; sider: 16-17, 35-41, 69-92, 98, 103-108, 115-125, 127, 133-144, 153-157
-
Biostriben - Gymnasie - Eksperimentelt arbejde
-
CFU-login
-
Rapport:
-
Eventuelt genlæs lektien fra sidste modul eller se videoen
-
Gensplejsning 1.pptx
-
All-grain kits
-
Gensplejsning af Insulin-genet.docx.pdf
-
Arbejdes spørgsmål til Energistofskiftet s35.docx
-
Ølbrygning
-
Arbejdes spørgsmål til kulhydrater.docx
-
øvelsevejledning ølbrygning .docx
-
Inden du fortsætter til Google Søgning
-
Øvelsesvejledning aerob og anaerob forbrænding og iltgæld (3).docx
-
Styrke og iltgæld fra Biologi til tiden.pdf
-
Jeres præsentation skal indeholde følgende.docx
-
respiratory journeyhtml5page.html
-
blodkredsløbet.ppt
-
hjertekredsløbfigur.docx
-
Hjertet
-
Muskler og muskelkontraktion del 2 | Biotech Academy
-
Muskler og muskelkontraktion del 1 | Biotech Academy
-
Dissektion af svinehjerte NL - final.docx
-
Muskel begreber (1).docx
-
muskel celle.pptx
-
Titel
-
Præsentation evolution I.ppt
-
Biostriben - Gymnasie - Genetik
-
Genetiske grundbegreber biologi i fokus .pptx
-
Biostriben - Gymnasie - Geneti
-
Prøve DNA og genteknologi til B-hold 2025.docx
-
Stamtavle opgaver.pptx
-
Alle levende organismer har et arveanlæg.ppt
-
Celledeling.ppt
-
Biostriben - Gymnasie - Mikrobiologi
-
Mitose og meiose øvelse forskelle øvelse.docx
-
cellen - spørgsmål skema sammenligning .docx
-
mitose i løgceller.doc
-
Øvelse - evolutionsleg med blodtyper.docx
-
Genetisk drift øvelse med fladorm .docx
-
Natural Selection - Crash Course Biology #14
-
Genetic Drift
-
Udviklingen af arter og hvad er en art.pptx
-
arters beslægtedhed.pptx
-
Menneskets oprindelse ( 1 )
-
menneskedyret_faktaark.pdf
-
Menneskedyret
-
Arbejdsark, Menneskedyret.docx
-
Menneskets evolution-2-2.pdf
-
Login på mitcfu.dk
-
Planter og fotosyntese arbejds spørgsmål 1.docx
-
journal fotosyntese forsøg.docx
-
Kvælstofs kredsløb.docx
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
29 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
hvordan får kroppen energi
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Kan man måle om man har et godt helbred?
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Muskel begreber (1).docx
-
muskel celle.pptx
-
Titel
-
Præsentation evolution I.ppt
-
Biostriben - Gymnasie - Genetik
-
Genetiske grundbegreber biologi i fokus .pptx
-
Bidstrup, Hede, Paludan-Müller, Raae: Biologi i fokus, 1. udg., Nucleus; sider: 16-17, 69-92, 98, 103, 121-125, 127
-
Biostriben - Gymnasie - Geneti
-
Prøve DNA og genteknologi til B-hold 2025.docx
-
Stamtavle opgaver.pptx
-
Alle levende organismer har et arveanlæg.ppt
-
Celledeling.ppt
-
Biostriben - Gymnasie - Mikrobiologi
-
Mitose og meiose øvelse forskelle øvelse.docx
-
cellen - spørgsmål skema sammenligning .docx
-
mitose i løgceller.doc
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Hvordan arver vi vores gener
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Præsentation evolution I.ppt
-
Biostriben - Gymnasie - Genetik
-
Genetiske grundbegreber biologi i fokus .pptx
-
Bidstrup, Hede, Paludan-Müller, Raae: Biologi i fokus, 1. udg., Nucleus; sider: 16-17, 69-92, 98, 103, 121-125, 127
-
Biostriben - Gymnasie - Geneti
-
Prøve DNA og genteknologi til B-hold 2025.docx
-
Stamtavle opgaver.pptx
-
Alle levende organismer har et arveanlæg.ppt
-
Celledeling.ppt
-
Biostriben - Gymnasie - Mikrobiologi
-
Mitose og meiose øvelse forskelle øvelse.docx
-
cellen - spørgsmål skema sammenligning .docx
-
mitose i løgceller.doc
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/62/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64585190258",
"T": "/lectio/62/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64585190258",
"H": "/lectio/62/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64585190258"
}